Strona 1 z 1
Problem z chlodzeniem
: ndz lip 15, 2007 12:22 pm
autor: pakjusz_pl
WITAM! Wkoncu moj uazik 2.8 zaczął jezdzic... lecz mam problem z chlodzeniem... silnik strasznie sie grzeje... chlodnice mam od passata TDI z dwoma wentylatorami lecz chyba jest ona za malo wydajna do tego silnika....mam dosyc malo miejsca pod maska z racji gabarytow silnika...moze ma ktos sprawdzona, wydajna chlodnice i przy tym stosunkowo cienka najlepiej z dwoma elektrycznymi wiatrakami... chodzi mi o podpowiedzi jak rozwiazac problem... Z gory dziekuje za wszelka pomoc

: ndz lip 15, 2007 12:38 pm
autor: Michał(student)
Ja wywaliłem termostat i wstawiłem chłodnice z żuka (mam silnik 2,4 diesla) i do 60 stopni dochodzi temperatura (mierzona termometrem laboratoryjnym w skali -50 do 150 stopni) pomiar przeprowadzony po szaleńczej jeździe po rzepaku w ciągu 1 godz.
: ndz lip 15, 2007 1:07 pm
autor: seba4x4
Miałem kiedyś w Uazie silnik MB 2,3 ze W 124. Uspokoiło się po dołożeniu w obieg nagrzewnicy z wentylatorem (z Uaza). Nawet po szaleństwach w lecie nie przeskakiwał 90 stopni Celcjusza.
: ndz lip 15, 2007 1:40 pm
autor: RaV.B
Chłodnica z fiata Ducato chuda długa i niska na mm mieści się w Uazie i jak ustawisz wiatraki na 3 bieg to włącza się dosłownie na parę sekund ale przed grillem lepiej wtedy nie stawać bo ubrania zasysa

: ndz lip 15, 2007 2:12 pm
autor: pakjusz_pl
RaV.B pisze:Chłodnica z fiata Ducato chuda długa i niska na mm mieści się w Uazie i jak ustawisz wiatraki na 3 bieg to włącza się dosłownie na parę sekund ale przed grillem lepiej wtedy nie stawać bo ubrania zasysa

o niezla podpowiedz przemysle ta fiatowska chlodnice.... moze faktycznie jest to jakies wyjscie...

co do termostatu to tez go wywalilem na lato i jest nieco lepiej ale tez bije do 100 stopni i to po krotkiej bardziej agrsywnej jezdzie... wiatraki jakos puzno mi sie wlaczaja i niewychladzaja silnika... znaczy wychlodza ale jak juz prawie motor sie gotuje...

nagrzewnicy faktycznie narazie nie mam podlaczonej ale da sie w lecie wtedy wysiedziec w uazie?

: ndz lip 15, 2007 2:22 pm
autor: RaV.B
Może czujnik

załóż nowy i zobacz co się będzie działo, a jak to nic nei da wtedy dopiero kombinuj z inną chłodnicą
Na czujniki to jestem przewrażliwiony bo już 4 nam padły
Jest jeszcze jedna opcja jak w chłodnicy masz czujnik to jest on od Disla czyli włącz się ok. 95 stopni a w benzyniaku powinien szybciej i by trzeba wymienić ten czujnik na ten od benzyniaka
: ndz lip 15, 2007 3:27 pm
autor: DAWID UAZ
ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok
: ndz lip 15, 2007 6:33 pm
autor: pakjusz_pl
DAWID UAZ pisze:ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok
w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady

chyba cos jest nie tak....

: ndz lip 15, 2007 7:02 pm
autor: seba4x4
Nagrzewnicę miałem dodatkową na nadkolu

: ndz lip 15, 2007 8:30 pm
autor: toldi
pakjusz_pl pisze:DAWID UAZ pisze:ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok
w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady

chyba cos jest nie tak....

...chłodnicę, która się załącza przy 87 stopniach...

brawo, gratuluję czytania postów ze zrozumieniem od A do Z

a jak wiatraki chłodzą silnik ale włączają się pózno to chyba jasne i oczywiste, że z czujnikim coś nie teges albo jakiś paprak włożył go tam, gdzie nie trzeba...
: ndz lip 15, 2007 8:42 pm
autor: RaV.B
w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady chyba cos jest nie tak....
Koledze Dawidowi chodziło o czujnik

Chłodnica od cieniasa to może robić jako chłodnica loeju w 300D
Pozdrawiam
: ndz lip 15, 2007 8:49 pm
autor: pakjusz_pl
RaV.B pisze:w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady chyba cos jest nie tak....
Koledze Dawidowi chodziło o czujnik

Chłodnica od cieniasa to może robić jako chłodnica loeju w 300D
Pozdrawiam
no faktycznie zle doczytalem

tez mi sie to wydawalo nierealne z chlodnica z cieniasa

no to musze zerknac co z tym czujnikiem... a jak sadzicie chlodnica od passata 1.9tdi z dwoma wiatrakami powinna dawac rade????

: ndz lip 15, 2007 9:08 pm
autor: pakjusz_pl
seba4x4 pisze:Nagrzewnicę miałem dodatkową na nadkolu

seba swietny patent

tez musze o tym pomyslec

: ndz lip 15, 2007 9:20 pm
autor: Kielon
chlodnica z paska nie poradzi nie ma szans no moze po czarnym. chodzi o zachowanie ilosci wody w obiegu i pojemnosc i przeplyw w chlodnicy. pomysl ile wody grzeje ci sie w bloku? a jaki procent tego wchodzi do chlodnicy z paska? no i jaki opor przeplywu ona powoduje.. ducato to dobry plan mialem to przy 3.5 bmw czyli wielkim zeliwnym piecu i robilo. polecam. co do czujnikow- jak chcesz zeby zalaczal wczesniej-mozesz go przerzucic na gore chlodnicy ale wtedy wentylator bardzo czesto i dlugo chodzi. zaleta- pomiar tego co wychodzi z silnika, sprawdza sie przy mikrych predkosciach i duzym obciazeniu
: sob lip 28, 2007 1:03 pm
autor: pakjusz_pl
no dobra to ze chlodnica z paska juz nie daje rady to wiem... bedzie wywalona... tylko teraz pytanie od czego wmontowac zeby miec spokoj i nie stresowac sie wysoka temperatura???? Od ducato kupilbym nawet nowa chlodnice ale raczej nie zmiesci mi sie pod maska... nie mam tam za wiele miejsca... od passata z wentylatorami juz byla dosc mocno upchana... moze ma ktos jakis pomysl?? Jaka chlodnice kupic?

: sob lip 28, 2007 3:06 pm
autor: vandall1
: sob lip 28, 2007 3:55 pm
autor: pakjusz_pl
kolego silniczek jest po remoncie, nowa uszczela jest itp

takze to odrzucmy....
: sob lip 28, 2007 4:47 pm
autor: vandall1
No to odrzućmy,ale kompresje mierzyłeś po tym rem?
Dalej:waserpumpe i termostat
Dalej:chłodnica traktorowa moze?
Dalej:przewody wodne z rur miedzianych

Zawsze coś...
Sorki,ale nie czytałem zbytnio poprzednich wypowiedzi
Świece prawidłowe?
Swoja drogą ki diabeł cię podkusił,zeby ładować tego klamota...Nie widziałem uaza co dobrze z tym jezdzi
To ze nie masz teraz miejsca,to daruj,ale jest konsekwencją 6 cylindrowej rzędówki /piekny dostęp do ostatniej świecy

/
Moze by tak atrape wyciąc

: sob lip 28, 2007 4:53 pm
autor: pakjusz_pl
vandall1 pisze:No to odrzućmy,ale kompresje mierzyłeś po tym rem?
Dalej:waserpumpe i termostat
Dalej:chłodnica traktorowa moze?
Dalej:przewody wodne z rur miedzianych

Zawsze coś...
Sorki,ale nie czytałem zbytnio poprzednich wypowiedzi
Świece prawidłowe?
termostat wywalilem dalej to samo.... swiece beru 4 elektrodowe Pan w sklepie katalogowo dobieral

silnik grzeje sie poprostu "gdy mu ciezej" i wentylatory nawet nie dawaly rady... ale mysle ze to chyba ta nieszczesna chlodnica z passata w dodatku teraz jak sie przyjzalem nie wyglada najlepiej.... takze juz spisalem ja na stracenie... teraz tylko pytanie od czego zarzucic zeby radzila sobie spokojnie z tym silniczkiem??

faktem jest tez ze nie mam chlodnicy oleju przy motorze... mam ta dluga ale nie mam tez miejsca na nia... jakby ktos mial ta "krotsza" to ja bardzo chetnie....

: sob lip 28, 2007 11:50 pm
autor: niemand
Zamontuj termostat i wieksza chłodnice (lepiej za duza niz za mała) gdyby z tego powodu groziło silnikowi zbytnie wychłodzenie to termostat bedzie nad tym czuwał , a inaczej to d.upa blada, bo zarówno zbyt wysoka jak i zbyt niska temperatura nie jest kozystna dla silnika.
: pn lip 30, 2007 1:12 pm
autor: Balu-Balu
Cześć, masz silnik z merca 2.8 ? Jeździłem mercem z takim silnikiem, miałem małą chłodniczkę oleju od modelu 123. Dlaczedo nie założysz chłodnicy od merca? Ma oryginalne mocowanie chłodniczki oleju przy chłodnicy wody. jak pamiętam to chłodnica od diesla też dawała radę w jeździe miejskiej. Czasami nie zakładaj gazu do tego motoru bo gniazda zaworowe wytapia. Zmieniałem głowicę raz w roku bo się regulacja zaworów kończyła.