Strona 1 z 1
łożyska w piascie koła
: pt sie 10, 2007 12:31 pm
autor: benes
po tym jak się stało coś takiego...
http://4x4.szczecin.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=254
...muszę wymienić łożyska w piastach. Szczególnie że ich jeszcze nie zmieniałem a kręcą się u mnie ponad 4 lata.
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Obydwa łożyska wymiarami zewnętrznymi są takie same. Ale różnią się wymiarami bieżni. Jedno ma mniejszą a druga większą bieżnie . I te łożysko z mniejszą bieżnią wkłada się od strony zwenetrznej piasty (od strony przykręcania półosi) - oczywiści chodzi mi o tą część łożyska które ma wałki bo obydwie bieżnie wkłada się od wewnętrznej strony.
Nie mogę dostać łożyska które wkłada się od strony zewetrznej czyli te z mniejszą bieżnią z łożyskiem które wkłada się od strony wewnętrznej (od strony simeringu) nie ma problemu. Na moim starym nie ma żadnych numerów czy może ktoś posiada numeracje tego łożyska???
: pt sie 10, 2007 2:12 pm
autor: Rafał D

odkręciły się nakrętki dociskające łożyska czy ścieło śruby czopa piasty?
Oba łożyska są takie same. Z tego co pamiętam to oryginały mają grubszą bieżnię. Kiedyś szukałem zamienników w sklepach i też proponowano mi takie z cienka bieżnią. Wreszcie kupiłem oryginały i były tańsze niż zamienniki.
: pt sie 10, 2007 2:39 pm
autor: faust 12
Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....
: pt sie 10, 2007 2:47 pm
autor: Marci
ja tak miałem rozleciało sie łozysko

w piascie jak bedziesz robił daj nowy zimering i duzo smaru

: pt sie 10, 2007 3:02 pm
autor: benes
Rafał D pisze:
odkręciły się nakrętki dociskające łożyska czy ścieło śruby czopa piasty?
Oba łożyska są takie same. Z tego co pamiętam to oryginały mają grubszą bieżnię. Kiedyś szukałem zamienników w sklepach i też proponowano mi takie z cienka bieżnią. Wreszcie kupiłem oryginały i były tańsze niż zamienniki.
nic się nie rozkręciło obie nakrętki 55 były na miejscu tylko gdzieś wyparowały wałeczki z łożysk, chybaz zostały przes skrzyżowaniem...
Czop piasty bez uszkodzeń. Dziwne bo nie było żadnych objawów luzów...
to właśnie mnie zdziwiło po jaką .... ruscy wsadzili różne łożyska
: pt sie 10, 2007 3:02 pm
autor: benes
Marci pisze:ja tak miałem rozleciało sie łozysko

w piascie jak bedziesz robił daj nowy zimering i duzo smaru

tak jest bez dyskusji

: pt sie 10, 2007 3:05 pm
autor: benes
faust 12 pisze:Gdzieś na stronach o uazie były symbole łozysk i zamienników, ale gdzie nie pamietam... Sprawa prosta - wybijasz łozysko razem z bieznią i idziesz do sklepu z łozyskami, ale specjalistycznego. Jęsli w Krakowie są takie to i w Szczecinie musza być. facet mierzy średnice i dobiera ci właściwe. Ja tez to miałem i dobrali bez problemu chyba polskie FŁT. Koszt wyszedł chyba ok 30 zł na jedno koło, ale nie jestem pewny. I z tego co pamietam oba były jednakowe....
Widzisz to nie jest takie proste ponieważ w żadnych katalogach nie ma tego wymiaru jak np średnica wewnętrzna bieżni łożyska.
Byłem w dwóch PREMA i REMIT dwie duże hurtownie łożysk. W jednej naprawdę się starali...
: pt sie 10, 2007 3:43 pm
autor: Rafał D
Wiem że większość forumowiczów nie jest zwolennikiem takich rozwiązań ale ja zamówiełem je z Tarmotu i z przesyłką wyszło podobnie jak w sklepie zamiennik.
Numer wg GOST to 127509 wymiary wew45, zew85 wys 25 (nie wiem czy to coś Ci pomoże) wyciągnięte z katalogu części (jest chyba dostępony w temacie przyklejonym).
: pt sie 10, 2007 4:12 pm
autor: faust 12
a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże

: pt sie 10, 2007 5:11 pm
autor: Banko
Idz do sklepu z lozyskami i popros o lozysko o takim symbolu
Rafał D pisze: 127509 .
A jak nie bedzie napisz do mnie na PW to ja kupie u siebie i ci przesle

Pozdrawiam Banko
: pt sie 10, 2007 8:16 pm
autor: Kasprol
: pt sie 10, 2007 8:20 pm
autor: gri74
W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
: pt sie 10, 2007 8:24 pm
autor: Rafał D
faust 12 pisze:a po co ci średnica wewnętrzna bieżni ? Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią. jest tylko kwestia średnicy wewnętrznej ( czop ) i zewnętrznej -bieżnia tak coby ciasno weszła w piastę. No i kwestia wykonania tj wałeczki, jednorzędowe itp. Może niepotrzebnie im sugerowałeś czego maja szukać i nie znaleźli...
Podobnie postąpiłem z łożyskami mechanizmu różnicowego i nie było problemów. Z łożyskami reduktora toże

Jakby nie było różnicy to nie byłoby różnych wersji. Zastąpić w UAZie można wiele rzeczy jak ktoś chce i z wielu zrezygnować a grubość bieżni ma wplyw na wytrzymałość łożyska. Pytanie było co tam jest oryginalnie a nie co można włożyć

: sob sie 11, 2007 12:44 am
autor: vandall1
Otóz tak:
1/Oryginalne łozyska sa oba jednakowe.Bieżnia wewnetrzna daje się włozyć do piasty od zewnątrz.
2/Polskie łozyska lub zamienniki dobrane wg srednic mają inny kat pochylenia wałków i nie dają się montować od zewnątrz piasty.Mam wrażenie,ze łozyska oryginalne sa swego rodzaju wyrobem specjalnym,odbiegającym od normy.
3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
To oczywiscie pracuje tak jak trzeba ,a dyskusje akademickie nt trwałosci jednych czy drugich pomijam,bo przebiegi nie są tu gigantyczne i nie widzę żadnej róznicy.
Czasem wystarczy lekko pogłówkować

: sob sie 11, 2007 7:28 am
autor: Carlos
W każdej piaście są po dwa takie same łożyska. Nie ma sensu kominować z polskimi łożyskami. Mam łożyska do piast do Uaza GPZ 127509 po 35 zł sztuka.
: sob sie 11, 2007 5:33 pm
autor: benes
Rafał D pisze:
Numer wg GOST to 127509
OK sprawdzę, mam nadzieję, że jak podam nr to to rozwiąże sprawę
vandall1 pisze:
3/W piastę da się wmontować oba zamienniki pod warunkiem,że :
a:podtoczymy nieco piastę w miejscu gdzie chodzi koszyk wałeczków/rzędu 2 mm na promieniu o ile dobrze pamietam/.zabieg jest banalny dla tokarza.Dotyczy to łozyska zewnętrznego oczywiście.
b:montować będziemy w kolejności:łozysko zewnętrzne kompletne wsadzamy od wewnątrz piasty,dalej pierścień sprężysty pierwszy i drugi,łozysko wewnętrzne kompletne i simmering.
Robiłem to wielokrotnie,bo ruskie łozyska były drogie i niedostępne,a polskie tanie i w każdym GSie.
Ciekawy pomysł. plusem jest to że te łożyska są dostępne wszędzie w PL a ta przeróbka nie będzie przeszkadzać w założeniu oryginalnego łożyska. Ale najpierw poszukam oryginału.
Dzięki za pomoc
Re: łożyska w piascie koła
: ndz sie 12, 2007 1:57 pm
autor: cykor
benes pisze:
Okazało się że mam dwa rodzaje łożysk w piastach.
Czy to jest normalne??? Czy coś namotane...
Troszkę namotane, vandall1 wszystko opisał
: ndz sie 12, 2007 2:08 pm
autor: cykor
gri74 pisze:W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
: ndz sie 12, 2007 2:39 pm
autor: gri74
--------------------------------------------------------------------------------
gri74 napisał:
W polsce nie produkuja łozysk do piast od uaza. Polskie pseudozamienniki nie pasują.
Cytat:
Łożyska stożkowe są w komplecie razem z bieżnią
Nieprawda , calowe mozna zmieniać wewnętrzne wymiary , zewnętrzne zreszta też.
Nie wiedziałem, a co z grupami wymiarowymi? Jak łożysko wyjeżdża z fabryki to kompletne (bieżnie, kulki , stożki, itd.) bo tam dokonali klasyfikacji tego z czego je złożyli.
Ale mogę nie znać się bo nie robię w fabryce.
wymiar wymiarem tak , ale może być tak iż np bierznia zewnętrzna ma zastosowanie w kilku miejscach zmienia sie tylko wymiar biezni wewnętrznej