Tylny most - warto naprawiać?
Moderator: Student
Tylny most - warto naprawiać?
Mam problem z tylnym mostem od Uaza: na potęgę luzują mi się nakrętki od półosi. Przy jeździe po czarnym z prędkością 70/80 km/h muszę co 100 km stawać i dokręcać to cholerstwo. Poza tym, mam luz obrotowy na wale napędowym (na 100% luz ten jest w moście). Gdy auto jest na biegu i podniesie się jedno koło, to możliwe jest wykonanie niewielkiej części obrotu tego koła. Na moją logikę nie powinno to być możliwe. Poza tym most nie wyje i nie gubi oleju. Czy w takim układzie jest sens reanimować most? Sam się tego nie podejmę, więc interesuje mnie ile może wynieść naprawa + ew. części w warsztacie. A może wstawić po prostu inny, używany (widziałem po 500-700 zł podobno w bardzo dobrym stanie)?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Moim zdanie, rozbierz zobacz co masz do zrobienia i oszacuj koszty.
tu masz link do uzywanego mostu:
http://www.allegro.pl/item252099619_uaz_tylny_most.html
tu masz link do uzywanego mostu:
http://www.allegro.pl/item252099619_uaz_tylny_most.html
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
jak nie wyje i nie gubi oleju to do koniecznosci reanimacji jeszcze daleko...W uazie przy półosiach mialem kiedyś śruby które luzowały się na potęgę.Pomogła wymiana na szpilki z nakrętką...Ale Ty już masz szpilki...może spróbuj po prostu wymienić nakrętki , dobrze dociągnąć, dodatkowo można potraktować specjalnym ustrojtwem z tubki zapobiegającym odkręcaniu...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
tylny most
..spoko, odkręć szpilki, wyczyść otwory gwintowane ze smaru i dobrze skręć na nowo z zastosowaniem specyfiku o którym pisał kolega, jeżeli gwinty w otworach będą kiepskie to myślę że taniej będzie wymienić dwie piasty niż robić remont mostu [most jak nie wyje to go zostaw w spokoju]
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Jesli luzują ci się śruby to wykręć stare, kuop nowe oczywiście utwardzane i wrkęć, ja znalazłem fajne śruby na imbus, super pasują i już mi się półosie nie odkecają.
Oczywiście koniecznie muszą być wszystkie!! Bo widziałem różne patenty i ludzie sie dziwią... 3 śruby są, reszta pourywana i sie odkręca półoś??!!
Dodatkow kupilem preparat firmy Loctite przeciwdziałający odkręcaniu się śrub - działa super.
Oczywiście z całej gamy produktów trzeba wybrać taki bo ci na stałe śruby nie skleił...
Oczywiście koniecznie muszą być wszystkie!! Bo widziałem różne patenty i ludzie sie dziwią... 3 śruby są, reszta pourywana i sie odkręca półoś??!!
Dodatkow kupilem preparat firmy Loctite przeciwdziałający odkręcaniu się śrub - działa super.
Oczywiście z całej gamy produktów trzeba wybrać taki bo ci na stałe śruby nie skleił...

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
1 klej anaerobowy i nie koniecznie loctait znacznie lepszy Technikol
2 Śruby i nakrętki o odpowiedniej twardości z gwintem samozakleszczającym się (fonetycznie- wildłordaa )
i najważniejsze nie kombinować byle jakim gównem bo się z nim zrównasz

2 Śruby i nakrętki o odpowiedniej twardości z gwintem samozakleszczającym się (fonetycznie- wildłordaa )
i najważniejsze nie kombinować byle jakim gównem bo się z nim zrównasz


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Ja u siebie odkręcające sie śruby (mam imbusy) w piastach wkręciłem na teflon, tanio, łatwo i co najważniejsze skutecznie, już sie nie luzują.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
No ale wyczuwalny luz obrotowy jest normalny, kasuja sie przecierz wszystke luzy zazebienia, satelity-koronki, wielokliny polosi.. ja bym sie raczej zmartwil, gdyby luzu nie bylo. czasami jest naprawde pokazny. ja daje szpilki na loctite plus nakretki samokontrujace 

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
szpilki po wklejac,tez tak kiedys ukogos widzialemKielon pisze:Zmien piasty nie kombinuj, bo jak skonczysz kombinowac i tak bedziesz musial zmienic piasty![]()
Wcale nie ma za duzo miesa pod rozwiercanie to raz, moze pekac, a dwa to rozwiercanie polosi.PRZESRANKA!!
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

Taa i dospawam sobie jeszcze felgi do bębnów hamulcowych, żeby dobrze trzymało, a opony przykręcę blachowkrętami do felg, żeby się nie rozszczelniały. Ma ktoś namiar na Pierzynkę? Może on by mi coś jeszcze podpowiedział?KUbutek pisze:Zaspawaj .zaq pisze:Że też na to nie wpadłemgri74 pisze:wymienic piastyA coś innego?

Ale na serio, to chyba rzeczywiście trzeba będzie piasty zmienić

GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy
- shrek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 3:30 pm
- Lokalizacja: z bagien obok Brzeska
- Kontaktowanie:
u mnie rozwiazal problem kolega, nawiercil otwory w piascie pomiedzy starymi , osadzil szpilki drobnogwintowe twarde na kleju, i pod nakretki dal zaklepywane podkladki, teraz po kilku rajdach i tyraniu w terenie nie ma szans zeby ktoras nakretka popuscila.
Uaz Handmade Evo 150, Samurai pomotany, ShrekAwóz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość