Strona 1 z 1
sprzęgło regulacja
: śr paź 31, 2007 9:24 pm
autor: piotrek_uaz
Witam!
Mam w uazie sprzeglo hydrauliczne. Wymienilem pompe i wysprzeglik, odpowietrzylem, niestety nie wysprzegla.
Jaki jest sposob regulacji sprzegla ?
Wykrecac trzpien na wysprzegliku i trzpien na pompie i patrzec co sie dzieje ? Krecic ta sruba na ktorej opiera sie łapa sprzegła (to cos z kulka)
Z gory dzieki za info
Piotrek
: śr paź 31, 2007 9:39 pm
autor: wofka
witaj Piotrek
jak tam budowa??
może wreszcie podeślesz mi jakieś foty?>
ja dzis popełniłem zbrodnie-zamordowałem uaza

: śr paź 31, 2007 10:12 pm
autor: gri74
zdjąc osłone sprzęgła , regulowac popychaczem i wykręcająć go ustalic własciwy luz sprzęgła obserwująć zblizanie się do łapek łozyska oporowego
: śr paź 31, 2007 10:28 pm
autor: piotrek_uaz
wofka pisze:witaj Piotrek
jak tam budowa??
może wreszcie podeślesz mi jakieś foty?>
ja dzis popełniłem zbrodnie-zamordowałem uaza

UAZ dziala, ale z orginalna budą - dziala jako dostawczak przy budowie domu

: pt lis 02, 2007 10:18 pm
autor: piotrek_uaz
gri74 pisze:zdjąc osłone sprzęgła , regulowac popychaczem i wykręcająć go ustalic własciwy luz sprzęgła obserwująć zblizanie się do łapek łozyska oporowego
Hej!
Wyregulowalem sprzeglo, na razie dziala, ale troche kiepsko to wyglada. Trzpien od wysprzeglika jest wykrecony prawie na maksa, a sprzeglo wysprzegla dopiero na samym dole. Sprzeglo odpowietrzone milion razy, wiec tutaj problemu raczej nie ma.
Co to moze oznaczac ? Łapki na docisku się kończą

?
Piotrek
: ndz lis 04, 2007 11:55 am
autor: benes
albo srubki regulacyjne się skończyły ale to powinienieś zobaczyć lub zatarły się łożyska igiełkowe w dzwigienkach docisku
Ten docisk to dla mnie prehistoria....
: ndz lis 04, 2007 5:07 pm
autor: piotrek_uaz
benes pisze:albo srubki regulacyjne się skończyły ale to powinienieś zobaczyć lub zatarły się łożyska igiełkowe w dzwigienkach docisku
Ten docisk to dla mnie prehistoria....
No przyznaje, ten docisk to nie jest szczyt techniki.
Czyli tak czy siak czeka mnie zrzucanie skrzyni ...
: ndz lis 04, 2007 5:12 pm
autor: wofka
łatwiej wyjać silnik
: ndz lis 04, 2007 6:07 pm
autor: benes
Motaj
http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50
ja juz na docisku Żukowskim i tarczy do diesla zrobiłem ok 7000-8000 km i nie widać aby tarcza sie kończyła a wszystko działa w 100%
tak czy inaczej przy takiej operacji lepiej wyjąc silnik chociaż można i od drugiej strony ale więcej kombinacji
: ndz lis 04, 2007 6:17 pm
autor: gri74
ale po co
występuje już słoneczko do uaza
: ndz lis 04, 2007 9:05 pm
autor: piotrek_uaz
gri74 pisze:ale po co
występuje już słoneczko do uaza
A pasuje ono na kolo zamachowe od silnika UAZowego czy trzeba nawiercac nowe otwory mocujace?
Tarcza sprzeglowa jest taka sama ?
Piotrek
: ndz lis 04, 2007 11:34 pm
autor: benes
gri74 pisze:ale po co
występuje już słoneczko do uaza
TAK??
Występuje ale z tego co się dowiedziałem w Tarmocie to do innych silników i kosztuje dużo szelestów
to jest tak samo jak z hamulcami tarczowymi orginalymi są, ale trzeba zmieniać felgi

: pn lis 05, 2007 8:19 am
autor: gri74
występuje do standartowego silnika
: pn lis 05, 2007 10:53 am
autor: dmuchawiec
Sprzeglo odpowietrzone milion razy, wiec tutaj problemu raczej nie ma.
Co to moze oznaczac ? Łapki na docisku się kończą

?
Piotrek[/quote]
a pompę TEŻ odpowietrzyłeś

: pn lis 05, 2007 11:10 am
autor: Michał(student)
ja mam wysprzęglik z bmw no i też miałem taki problem potem znajomy mi sie pyta czy ten wysprzęlik jest pod kątem (znaczy się czy w dół leci) a ja mu mówie że tak, gość na to podnieś tył żeby wysprzęlik był równolegle do podłogi w garażu i odpowietrzaj no i pomogło....
: pn lis 05, 2007 6:41 pm
autor: piotrek_uaz
dmuchawiec pisze:Sprzeglo odpowietrzone milion razy, wiec tutaj problemu raczej nie ma.
Co to moze oznaczac ? Łapki na docisku się kończą

?
Piotrek
a pompę TEŻ odpowietrzyłeś

[/quote]
Odpowietrzalem odpowietrznikiem na wysprzegliku tak jak sie odpowietrza hamulce (pompuj pompuj - trzymaj - pusc
Pompe sie odpowietrza

???
Jak to zrobic???
Piotrek
: pn lis 05, 2007 8:38 pm
autor: Kielon
ale pompe to sie raczej odpowietrza jak nie chce pociagnac ze zbiornika a jak leci plyn na silowniku to juz ok. inna sprawa ze powietrze trudniej wygonic niz przy hamulcach bo pompa nie ma takiej wydajnosci i robi "przod-tyl" bablem powietrza. czasem jedyna metoda to kompresor przylozony do otworka w dekielku na zbiorniku pompy

jeden strzał i po temacie
: wt lis 06, 2007 12:37 pm
autor: dmuchawiec
Piotrku
Wymieniłeś pompę i wysprzęglik - fajnie.
Zakładając że nowe jest lepsze niż stare

to zalewasz płynem, odpowietrzasz pompę, odpowietrzasz wysprzęglik, regulujesz trzpień wysprzęglika żeby zachowac luz pomiędzy łapkami i łożyskiem, REGULUJESZ TRZPIEŃ w tłoku pompy i tyle

a przyczyn niewysprzęglania to może być duzo - uszczelnienie tłoka pompy, łapa sprzęgła, mocowanie wysprzęglika, łozysko oporowe, gwinty w łapkach itd. Popierwsze to sprawdż czy przesuwa sie trzpeiń wysprzęglika po naciśnięciu pedału sprzęgła.
pzdr