Strona 1 z 1
Jak to złożyć, pomóżcie !!!!!!!!!!!!
: ndz lis 25, 2007 4:45 pm
autor: sebi
Tylko błagam nie linczujcie mnie za ten temat.
Szukałem na forum i przewaliłem kupe postów ale nie znalazłem odpowiedzi. Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć, które bardziej zoobrazowałyby jak zmotać to wszystko do kupy, trochę informacji dostałem od kolegi Jaromy ale niestety zdjęć też nie ma, no i miał inny silnik z kaczki z filtrem u dołu, więć montarz też był łatwiejszy. Jeżeli znalazłby się ktoś kto miałby chęć pomóc mi w tym temacie to bardzo proszę bo szlag mnie trafia jak patrzę na auto które stoi bez ruchu od maja. Nie wkurzajcie się że poruszam ten temat, ponownie.
Mam taki zestaw jak to złożyć, w najbardziej optymalny sposób. Może jest ktoś kto ewentualnie podjołby się złożenia takiego zestawu bo ze mnie żaden mechanik, a Ci moi to coś widzę że chyba całkowicie nie mają koncepcji, chyba że podam im jakąś konkretną opcję.
Silnik 240 D MB filtr na górze, sprzęgło MB 300 D, skrzynia oryginał UAZ.
Pozdrawiam
: ndz lis 25, 2007 6:17 pm
autor: Kasprol
Jezeli ty nie jesteś kumaty zmechaniki a twoi mechanicy maja to w d....
To sobie odpuść temat bo tylko wyjdzie kupa złomu lub Pomnik co nie bedzie jezdził . Temat nie jest prosty

: ndz lis 25, 2007 10:16 pm
autor: sebi
No tak, ale ja już nie mam odwrotu, oryginał wyjęty i nadaje się do kapitalki, a MB już kupiony tak że dupa z uszami

.
: pn lis 26, 2007 2:08 am
autor: JA'JACEK
Sprzedaj MB, wyremontuj oryginalny i jazda.......
Na pewno mniej Cię to będzie kosztować....... i kasy i nerwów......
: pn lis 26, 2007 10:10 am
autor: Balu-Balu
Ja mam taki zestaw, fakt nie ja go montowałem. Też miałem filtr do góry ale mi to nie pasowało i kupiłem na allegro od MB. Radę Ci abyś to wymienił przed montażem to odejdzie Ci modyfikacja tunelu. Życzę powodzenia.

: wt lis 27, 2007 1:11 pm
autor: Grzegorz G.
Ja tak poskładałem (no nie ja fizycznie) pojeździłem sprzedałem i kupiłem oryginał (choć w sumie miałem już nie kupować). Kupa zachodu i auto już nie to samo. Oczywiście remont silnika i tak mnie czeka hehe...
U mnie była płyta dorobiona między silnik i skrzynię i wałek skrzyni toczony żeby do koła zamachowego pasował.
Lepszym wyjściem jest dać skrzynię merca i połączyć ją z przerobionym reduktorem (też kupa robory, ale efekt nieporównywalny - most nie wali w gruchę, silnik w przegrodę, masz porządną skrzynię i reduktor dostaje dodatkowe łożyska w jego najsłabszym miejscu - jedyna wada: silnik idzie do przodu).
A - żeby nie było - człowiek, który mi to robił od razu mi wariant z merca skrzynią polecał - ale mądrzejszy być chciałem

: wt lis 27, 2007 3:36 pm
autor: Balu-Balu
wałek skrzyni toczony żeby do koła zamachowego pasował.
Mam silnik 2.4 D i wałka nie musiałem zmieniać. Docisk jest merca, tarcza żukowska (stoczona na śr. zewnętrznej) i łożysko oryginał Uaz. Z poprzednim filtrem to była grodź przerabiana, teraz mam od MB i jest ok. Jeśli chodzi o stuki i hałasy z grodzi to to normalne w uazie, że coś gdzieś puka i wali. Miski olejowej nie przerabiałem, jest pod klepana i są założone buli jaja chroniące miskę przed gruchą mostu. Jeździ to w terenie i nic się nie dzieje.
Powodzenia

: wt lis 27, 2007 8:56 pm
autor: Kasprol
: wt lis 27, 2007 9:00 pm
autor: Balu-Balu
Odbierzesz mu radochę z samonaprawy. Niech knuje, przyda się mu na później. Każdy ma potrzebę ingerencji w konstrukcję uaza, inaczej się nie da.

: śr lis 28, 2007 7:26 am
autor: sebi
Czołem
Panowie tak ja wcześniej napisałem nie mam odwrotu, pozbyłem się już instacji gazowej i tak jak pisałem oryginał jest w fatalnym stanie. Proszę nie piszcie że mam zakładać oryginał bo to całkowicie nie wchodzi w rachubę koniec kropka. Jeżeli możecie to pomózcie mi w kwesti tego zestawu który wymieniłem wcześniej.
Pozdrawiam
: śr lis 28, 2007 8:19 am
autor: Balu-Balu
Jakie chcesz foty? Może Ci coś pomogę. Jak już pisałem, mam taki zestaw u siebie.

: pt lis 30, 2007 8:33 pm
autor: Kielon
walek sprzeglowy sie toczy na koncu bo w mercu w wal nie wejdzie lozyslo tak duzej srednicy. kolnierz jest od skrzyni mercedes, a miedzy ten kolnierz a skrzynie uaza wsadzasz blache nie pamietan 12czy 14 mm i gra. srodkowanie za pomoca tulei wytoczonej na wymiary; wewnatrz ciasno na tuleje skrzyni uazowej(tej po ktorej chodzi lozysko oporowe), a zewnatrz ma wejsc ciasno do kolnierza ze skrzyni merca, on ma troche wieksza srednice osadzenia. silownik sprzegla zostaje merc. tarcza tak jak piszesz zuk stoczony ze srednicy, ale uwaga! merc ma grubsza tarcze i tego nie zacisnie! musisz srednice osadzenia docisku (tam gdzie przychodza sruby docisku) stoczyc o roznice w grubosci tarcz. inaczej tak slizga, ze na kraweznik nie wjedziesz
co do miski- mozna skosem zciac od strony gruchy mostu, az do smoka i jest ok po podlozeniu 30mm dystansu pod oryginalne odboje