Szczęki hamulcowe w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Szczęki hamulcowe w Uazie

Post autor: Balu-Balu » pn gru 10, 2007 9:23 pm

Witam, co ile wymieniacie szczęki w Uazie ?? Ja swoje z tyłu obijałem okładziną żukowską w kwietniu i już zjechałem. Może za szybko jeżdżę ?? :)20 :)20 Fakt, większość w terenie błotnym ale 3000 km. to trochę mały przebieg.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pn gru 10, 2007 9:44 pm

raz na sezon
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 10, 2007 9:46 pm

Co dwa sezony
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » pn gru 10, 2007 10:14 pm

u mnie 3000-6000 , żukowskie są cieńsze od oryginalnych i ciut krótsze ale cena coś 2 zl :)
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 10, 2007 10:18 pm

Kupuję w sklepie do zachodnich wozów i chyba są to od jakiegoś forda a mają o różnej twardości ,zawsze biorę miękkie
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn gru 10, 2007 10:29 pm

klucz13 pisze:Kupuję w sklepie do zachodnich wozów i chyba są to od jakiegoś forda a mają o różnej twardości ,zawsze biorę miękkie


Te oryginały to muszę przemyśleć. Mam kpl. na przód to jeszcze wstawię ale następnego już nie kupię. W bębnach tyle błota, że kwiatki można sadzić :D :D Na próbę nawiercę jeszcze otwory na boku bębna tuż przy płaszczyźnie ciernej wiertłem 12. Może będą się oczyszczać odśrodkowo. Przyglądam się przeróbce na tarcze. W tym syfie w jakim jeżdżę to bardziej będzie robiło. Tak myślę :)21 :)21 :)21 Teren zweryfikuje :)2 :)2 :)2
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 10, 2007 10:33 pm

Nie kombinuj z wierceniem bo pogorszysz sprawę lepiej sprawdź blachy z tyłu i je wyprostuj
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn gru 10, 2007 11:11 pm

Kolega ma w pajero nawiercone i nic się nie dzieje. Siła odśrodkowa wyrzuca syf ze środka.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr gru 12, 2007 9:57 am

U mnie nowe okładziny wystarczały na 3-4 wyjazdy w teren, bywało, ze co miesiac trzeba było wymieniać. Najtrwalsze są te jasne ze starej produkcji. Żukowskie ciemne to błyskawicznie się kończyły. Najgorsza rzecz w GAZ-ach i UAZ-ach to właśnie hamulce :)3
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr gru 12, 2007 10:21 am

Witam kolegów.Przyznzję że hamulce w w/w samochodach nie są ich najlepszą stroną.I pewnie dlatego spotkałem kiedyś wzmiankę w instrukcji M461 (podobny system hamulcowy) na temat postępowania z nimi.Otóż po każdorazowej jeżdzie po błocie należało wg.tej instrukcji rozkręcić bębny,wymyć, wysuszyć wydmuchać itd.Wnioskuję z tego że producent przewidywał takie perypetie jednak nie sądzę żeby ktoś się stosował do tych zaleceń.Ja tego też nie robiłem i myślę że półśrodki na nie wiele się tutaj przydadzą.POZDRO Natomiast kiedyś zamontowałem całe szczęki od GAZ 24 bo są klejone i efekt był lepszy.cena całej szczęki tyle co okładzina od Żuka.Dobre okładziny robiła firma w Chodzieży i to bez otworów.Mogę sprawdzić czy jeszcze istnieje.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » śr gru 12, 2007 11:22 am

A gdzie kupowałeś od Gaz 24?
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr gru 12, 2007 12:10 pm

To była jakaś wyprzedaż dawno temu ale widziałem latem tego roku w Łucku na bazarze(Ukraina).Pmiętam że coś piłowałem do ręcznego w M461 ale GAZ I UAZ nie mają ręcznego na szczękach.Reszta pasowała jak ulał.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pt gru 14, 2007 9:53 am

A jaki płyn lejecie do ukł. hamulcowego? Pytam bo zastanawiam się czy nie wlać DOT4 do układu. DA1 mi spłynął i zalał bym DOTA.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pt gru 14, 2007 12:35 pm

Teraz to już nie ma znaczenia bo obecnie produkowane płyny są mieszalne. Należy tylko zwrócić uwagę na producenta; Ja kiedyś wlałem jakąś prywaciznę i zaraz wszystko było na podłodze po dolewce normalnego płynu jak ręką odioł. Teraz jeżdzę na R-3.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pt gru 14, 2007 8:06 pm

Witam kolegów.Z własnych obserwacji wiem,że marka płynu nie jest taka istotna akurat w tych samochodach.O wiele ważniejsza jest jego całkowita wymiana po 2-3 latach.Okazuje się że płyn absorbuje pewne ilości wody a ta dopiero robi spustoszenie w układzie.Chyba każdy z Was napotkał różnego rodzaju farfocle w pompie lub cylinderkach .To właśnie wynik działania starego płynu.Myślę że wszystkie są OK może za wyjątkiem śmierdzącego DA-1.A byli kiedyś tacy co go pili.POZDRO

Nyska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 21, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Nyska » sob gru 15, 2007 3:51 pm

Je też nie uznaje Da-1. Teraz jeżdże na DOT-4. Przynajmniej układ nie przecieka. A co do szczęk to zależy od jazdy. Czasem starczają na jedną impreze albo nawet nie.
Uaz 469 B EVO I

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob gru 15, 2007 7:52 pm

Albo jeżdzić nie potraficie albo zrobić coś pożądnie a sprzęty zmasakrowane na amen - Hamulce na jeden wyjazd w teren :o co za brednie :)3
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz gru 16, 2007 11:52 am

Dobrze Nyska prawi :)2

jeden dzień np. na Kotlarni i okładzin nie ma :)3



:)21
LJ 70

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz gru 16, 2007 1:19 pm

Mag69 pisze:Dobrze Nyska prawi :)2

jeden dzień np. na Kotlarni i okładzin nie ma :)3



:)21
a po trzech wyjazdach zmieniasz uaza na nowego :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Nyska
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 21, 2005 5:05 pm
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Nyska » ndz gru 16, 2007 5:05 pm

Widaś kolega nie bawił sie w naprawde mocnym błocie. Jak sie takie nawali do bębna to szlifuje aż miło. Ja też tan na naprawde mocne imprezy przeprawowe ale miałem przypadek że zjechałem okładziny na jednej imprezie w Opolu.
Uaz 469 B EVO I

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » śr gru 19, 2007 10:39 am

Niestety , błoto wykańcza okładziny i to jest fakt niezaprzeczalny. Nawet jeśli ich nie załatwi to hamowanie z błotem w bębnach jest conajmniej kłopotliwe. Hamulce terczowe pozbywają uaza tej wady. Wiadomo, błoto i klocki hamulcowe potrafi zabrać, ale oczyszczają się szybciutko i uaz sie zatrzymuje. Ciągle się przymierzam i kiedyś je założę, ale wpierw uazowi zrobię prezent pod choinkę - wyciągarkę elektryczną :lol:
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » śr gru 19, 2007 4:43 pm

Przed wyjazdem w Karpaty założyliśmy nowiutkie szczęki.
Po 2 tygodniach już piszczały nity...
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
jarek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:04 am

Post autor: jarek1 » śr gru 19, 2007 5:24 pm

Jeszcze tego nie przerabiałem ale za ok 200 PLN na koło można dostać oryginalny komplecik tarczowy (tarcza, tarcza kotwiczna i klocki) przynajmniej na przód to nie wiem czy jest większy sens bawić sie w szczęki toczenie bębnów itp.

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » śr gru 19, 2007 5:46 pm

gdzie można dostać taki komplet za TAKĄ cenę??
Oryginalna tarcza wentylowana do uaza kosztuje ponad 200 zł...


Słyszałem, że są, ale w kwotach rzędu 1500 zł/ strona i nie wchodzą w felgi 15" :roll:
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr gru 19, 2007 6:00 pm

dobrze słyszałeś ponad tysiak
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość