Jaki olej zalać do reduktora?
Moderator: Student
- KRZYSZTOFEq
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 9:23 am
- Lokalizacja: www.5125.pl
- Kontaktowanie:
Jaki olej zalać do reduktora?
jak w temacie, jaki olej najlepiej zalac do reduktora?
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.
- KRZYSZTOFEq
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 9:23 am
- Lokalizacja: www.5125.pl
- Kontaktowanie:
:-)
Ja wlewam do skrzyni i reduktora Hipol 15F - narazie sie sprawdza 

UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS
w skrzyni uaza takiej dokładności znowu nie ma olej byle jaki byle by był no najlepiej przekładniowy. A co do gęstości to może troche wyciszy. Kumpel przywiuzł z ukrainy orginalny olej do mostów i skrzyń w litrówkach to trzeba było mocno go podgżać żeby chciał z butelki wylecieć dosłownie masło (może w moście jak zimny robi za szpere
),
Ja nie odważyłem się tego nigdzie lać, a na ukrainie nie mają oporów i jakoś daje jeżdżą.

Ja nie odważyłem się tego nigdzie lać, a na ukrainie nie mają oporów i jakoś daje jeżdżą.
monterey 3.2 xtztdm 850
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Kiedyś byl fajny olej używany w PKP do lokomotyw. Tez trzeba było go podgrzać żeby wlać... super robił i zima i latem, choc jak łatwo sie domyślić zimą trzeba było mocno sie na szarpać przy mianie biegów póki silnik nie ogrzał skrzyni biegów.
Poza tym super konserwował w starych ładach progi i drzwi (do czasu aż granatowej łady nie nagrzało słoneczko i wsyztskie wożone panie miały czarne spódnice
Poza tym super konserwował w starych ładach progi i drzwi (do czasu aż granatowej łady nie nagrzało słoneczko i wsyztskie wożone panie miały czarne spódnice

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Panowie! zbyt gęsty olej -> brak smarowania -> mordowanie przekładni to samo sie tyczy silnika...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Jakas odmina SELEKTOLA chybaLorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project 

Lorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.

no
ja pomykam na tym ATF
mam go wszędzie
Witam. Drogi Doktorze 200.W tym czasie SELEKTOL dopiero raczkował bo to był początek PF 125p a i tak kupno tego oleju nastręczało wiele trudnoiści.Jednocześnie pragnę zauważyć że oleje z grupy SELEKTOL były (i są) olejami silnikowymi.Ja podałem jego popularną nazwę która krążyła wśród użytkowników.POZDRO
Tylko jest pytanie, jak szybko ten gesty olej przechodzi w stan bardzo wodnistej mazi? Która to świetnie smaruje... zresztą na temat olejów jest tak dużo opracowań że chyba my tutaj nie musimy bezsensownie debatować.
A co do chłodzenia... Pierwsza rola oleju w przekładaniach i silnikach - smarowanie, druga - odprowadzenie ciepła a trzecia to odprowadzenie zanieczyszczeń.
A do głowy proponował bym oliwe... alkohol wolniej działa
A co do chłodzenia... Pierwsza rola oleju w przekładaniach i silnikach - smarowanie, druga - odprowadzenie ciepła a trzecia to odprowadzenie zanieczyszczeń.
A do głowy proponował bym oliwe... alkohol wolniej działa

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość