Jaki olej zalać do reduktora?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KRZYSZTOFEq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lip 19, 2007 9:23 am
Lokalizacja: www.5125.pl
Kontaktowanie:

Jaki olej zalać do reduktora?

Post autor: KRZYSZTOFEq » pn gru 10, 2007 11:00 pm

jak w temacie, jaki olej najlepiej zalac do reduktora?
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn gru 10, 2007 11:08 pm

Lej hipol będzie grało :)2 :)2
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
KRZYSZTOFEq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: czw lip 19, 2007 9:23 am
Lokalizacja: www.5125.pl
Kontaktowanie:

Post autor: KRZYSZTOFEq » pn gru 10, 2007 11:13 pm

ma on moze jakies dokladne oznaczenie? wiem ze jest hipol 6, ale moze to nie o ten chodzi.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn gru 10, 2007 11:19 pm

Nie pamiętam jakie znaczenie ale kup do skrzyń mocno obciążonych.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn gru 10, 2007 11:31 pm

klasa GL 4 80w-90
do kupienia na prawie wszystkich stacjach benzynowych i w większości sklepów moto
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.
żle słyszałeś :lol: , luzy to redukuje remont , a nie olej :D
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

:-)

Post autor: SANCHEZ » pn gru 10, 2007 11:44 pm

Ja wlewam do skrzyni i reduktora Hipol 15F - narazie sie sprawdza 8)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » wt gru 11, 2007 4:26 pm

w skrzyni uaza takiej dokładności znowu nie ma olej byle jaki byle by był no najlepiej przekładniowy. A co do gęstości to może troche wyciszy. Kumpel przywiuzł z ukrainy orginalny olej do mostów i skrzyń w litrówkach to trzeba było mocno go podgżać żeby chciał z butelki wylecieć dosłownie masło (może w moście jak zimny robi za szpere :D ),
Ja nie odważyłem się tego nigdzie lać, a na ukrainie nie mają oporów i jakoś daje jeżdżą.
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt gru 11, 2007 7:50 pm

a ciekawe jak ten gęsty olej robi podczas dużych mrozów??
czy uaz da radę ruszyć?? czy trzeba posiłkować się reduktorem??

:)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

olej

Post autor: ub40 » wt gru 11, 2007 7:50 pm

Jeżeli chodzi o olej to polecam również MS-5, bardzo dobrze spisywał się w skrzyni jednej i drugiej mojego ogórka :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

pietro
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: śr sty 24, 2007 4:21 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pietro » wt gru 11, 2007 8:38 pm

piotr oskwarek pisze:a ciekawe jak ten gęsty olej robi podczas dużych mrozów??
czy uaz da radę ruszyć?? czy trzeba posiłkować się reduktorem??

:)21
niewiem na mróz go nie wystawialiśmy ale pewno zamiast oilu robi się ŁT-43
monterey 3.2 xtztdm 850

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 11, 2007 9:34 pm

Kiedyś byl fajny olej używany w PKP do lokomotyw. Tez trzeba było go podgrzać żeby wlać... super robił i zima i latem, choc jak łatwo sie domyślić zimą trzeba było mocno sie na szarpać przy mianie biegów póki silnik nie ogrzał skrzyni biegów.
Poza tym super konserwował w starych ładach progi i drzwi (do czasu aż granatowej łady nie nagrzało słoneczko i wsyztskie wożone panie miały czarne spódnice :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » śr gru 12, 2007 10:32 pm

Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » śr gru 12, 2007 11:32 pm

Panowie! zbyt gęsty olej -> brak smarowania -> mordowanie przekładni to samo sie tyczy silnika...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr gru 12, 2007 11:37 pm

Lorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO
Jakas odmina SELEKTOLA chyba
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » czw gru 13, 2007 10:02 am

Lorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.
:)2

no
ja pomykam na tym ATF
mam go wszędzie

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » czw gru 13, 2007 10:12 am

Witam. Drogi Doktorze 200.W tym czasie SELEKTOL dopiero raczkował bo to był początek PF 125p a i tak kupno tego oleju nastręczało wiele trudnoiści.Jednocześnie pragnę zauważyć że oleje z grupy SELEKTOL były (i są) olejami silnikowymi.Ja podałem jego popularną nazwę która krążyła wśród użytkowników.POZDRO

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt gru 14, 2007 8:46 am

Tylko jest pytanie, jak szybko ten gesty olej przechodzi w stan bardzo wodnistej mazi? Która to świetnie smaruje... zresztą na temat olejów jest tak dużo opracowań że chyba my tutaj nie musimy bezsensownie debatować.
A co do chłodzenia... Pierwsza rola oleju w przekładaniach i silnikach - smarowanie, druga - odprowadzenie ciepła a trzecia to odprowadzenie zanieczyszczeń.
A do głowy proponował bym oliwe... alkohol wolniej działa :lol:
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt gru 14, 2007 4:09 pm

Nie no bez przesady... jak pisał gri.. Hipol GL4 i wsio gra, to jest UAZ ( this is Sparta ! :)21 ) ATF leje teraz do swojego ZJ'ta i to wybierałem tez ten gęstszy, wiadomo że zadki sik zbyt szybko wypłucze uszczelniacze, a wiadomo ze UAZ sie poci a zabawa w uszczelnianie to trzaskanie syzyfa.
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pt gru 14, 2007 8:19 pm

Kolego Przemekslaw.Jeśli Ty do swojego ZJ-a

lejesz olej wg.własnego uznania a nie zaleceń fabrycznych to chyba niebawem wystawisz go do sprzedaży.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość