Strona 1 z 1

Jaki olej zalać do reduktora?

: pn gru 10, 2007 11:00 pm
autor: KRZYSZTOFEq
jak w temacie, jaki olej najlepiej zalac do reduktora?
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.

: pn gru 10, 2007 11:08 pm
autor: Balu-Balu
Lej hipol będzie grało :)2 :)2

: pn gru 10, 2007 11:13 pm
autor: KRZYSZTOFEq
ma on moze jakies dokladne oznaczenie? wiem ze jest hipol 6, ale moze to nie o ten chodzi.

: pn gru 10, 2007 11:19 pm
autor: Balu-Balu
Nie pamiętam jakie znaczenie ale kup do skrzyń mocno obciążonych.

: pn gru 10, 2007 11:31 pm
autor: gri74
klasa GL 4 80w-90
do kupienia na prawie wszystkich stacjach benzynowych i w większości sklepów moto
słyszałem że im gęstniejszy tym lepiej, redukuje podobno luzy.
żle słyszałeś :lol: , luzy to redukuje remont , a nie olej :D

:-)

: pn gru 10, 2007 11:44 pm
autor: SANCHEZ
Ja wlewam do skrzyni i reduktora Hipol 15F - narazie sie sprawdza 8)

: wt gru 11, 2007 4:26 pm
autor: pietro
w skrzyni uaza takiej dokładności znowu nie ma olej byle jaki byle by był no najlepiej przekładniowy. A co do gęstości to może troche wyciszy. Kumpel przywiuzł z ukrainy orginalny olej do mostów i skrzyń w litrówkach to trzeba było mocno go podgżać żeby chciał z butelki wylecieć dosłownie masło (może w moście jak zimny robi za szpere :D ),
Ja nie odważyłem się tego nigdzie lać, a na ukrainie nie mają oporów i jakoś daje jeżdżą.

: wt gru 11, 2007 7:50 pm
autor: piotr oskwarek
a ciekawe jak ten gęsty olej robi podczas dużych mrozów??
czy uaz da radę ruszyć?? czy trzeba posiłkować się reduktorem??

:)21

olej

: wt gru 11, 2007 7:50 pm
autor: ub40
Jeżeli chodzi o olej to polecam również MS-5, bardzo dobrze spisywał się w skrzyni jednej i drugiej mojego ogórka :D

: wt gru 11, 2007 8:38 pm
autor: pietro
piotr oskwarek pisze:a ciekawe jak ten gęsty olej robi podczas dużych mrozów??
czy uaz da radę ruszyć?? czy trzeba posiłkować się reduktorem??

:)21
niewiem na mróz go nie wystawialiśmy ale pewno zamiast oilu robi się ŁT-43

: wt gru 11, 2007 9:34 pm
autor: stef
Kiedyś byl fajny olej używany w PKP do lokomotyw. Tez trzeba było go podgrzać żeby wlać... super robił i zima i latem, choc jak łatwo sie domyślić zimą trzeba było mocno sie na szarpać przy mianie biegów póki silnik nie ogrzał skrzyni biegów.
Poza tym super konserwował w starych ładach progi i drzwi (do czasu aż granatowej łady nie nagrzało słoneczko i wsyztskie wożone panie miały czarne spódnice :)

: śr gru 12, 2007 10:32 pm
autor: Lorado
Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO

: śr gru 12, 2007 11:32 pm
autor: GikroV
Panowie! zbyt gęsty olej -> brak smarowania -> mordowanie przekładni to samo sie tyczy silnika...

: śr gru 12, 2007 11:37 pm
autor: Doktor200
Lorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.A teraz ciekawostka dla młodych,otóż w latach 60-70 stosowany był jeden olej przekładnowy(nie pamiętam oznaczenia)który wyglądał jak miód.Zimą natomiast nie było możliwe odpalić silnika bez wciśniętego sprzęgła,a gdy silnik odpalił to po puszczeniu pedału potrafił zgasnąć.powszechnie mówiło się na ten olej TRYBÓWA,może ktoś o tym słyszał.Miał jeszcze jedną wadę-ciężko było po nim cokolwiek umyć np.obudowę dyfra.POZDRO
Jakas odmina SELEKTOLA chyba

: czw gru 13, 2007 10:02 am
autor: L80
Lorado pisze:Witam kolegów.Proszę nie posądzać mnie o złośliwość ale myślę że gęsty olej najlepiej sobie wlać do głowy bo on świetnie likwiduje luzy w wykształceniu.Bo przecież jego podstawowym zadaniem jest smarowanie a póżniej dopiero chłodzenie uszczelnianie i co tam jeszcze.Jako przykład podam olej ATF do automatów.Zawsze ma konsystencję wody a niektóre firmy zalecają jego stosowanie do manuali.
:)2

no
ja pomykam na tym ATF
mam go wszędzie

: czw gru 13, 2007 10:12 am
autor: Lorado
Witam. Drogi Doktorze 200.W tym czasie SELEKTOL dopiero raczkował bo to był początek PF 125p a i tak kupno tego oleju nastręczało wiele trudnoiści.Jednocześnie pragnę zauważyć że oleje z grupy SELEKTOL były (i są) olejami silnikowymi.Ja podałem jego popularną nazwę która krążyła wśród użytkowników.POZDRO

: pt gru 14, 2007 8:46 am
autor: stef
Tylko jest pytanie, jak szybko ten gesty olej przechodzi w stan bardzo wodnistej mazi? Która to świetnie smaruje... zresztą na temat olejów jest tak dużo opracowań że chyba my tutaj nie musimy bezsensownie debatować.
A co do chłodzenia... Pierwsza rola oleju w przekładaniach i silnikach - smarowanie, druga - odprowadzenie ciepła a trzecia to odprowadzenie zanieczyszczeń.
A do głowy proponował bym oliwe... alkohol wolniej działa :lol:

: pt gru 14, 2007 4:09 pm
autor: Przemekslaw
Nie no bez przesady... jak pisał gri.. Hipol GL4 i wsio gra, to jest UAZ ( this is Sparta ! :)21 ) ATF leje teraz do swojego ZJ'ta i to wybierałem tez ten gęstszy, wiadomo że zadki sik zbyt szybko wypłucze uszczelniacze, a wiadomo ze UAZ sie poci a zabawa w uszczelnianie to trzaskanie syzyfa.

: pt gru 14, 2007 8:19 pm
autor: Lorado
Kolego Przemekslaw.Jeśli Ty do swojego ZJ-a

lejesz olej wg.własnego uznania a nie zaleceń fabrycznych to chyba niebawem wystawisz go do sprzedaży.