Reduktor? Skrzynia? Most?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Reduktor? Skrzynia? Most?

Post autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:38 pm

Może mi ktoś powiedzieć, co się dzieje z Uazem...jak jest włączony sam tylni napęd to coś rzęzi, jak włącze przód , to wtedy wszystko cichnie i idzie jak trzeba! Co to może być? Zdarzyło się komuś już coś takiego? Prosze o pomoc!

Sławek_P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:40 pm
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: Sławek_P » wt gru 18, 2007 7:47 pm

A nie jesteś w stanie wysłuchac co rzęzi, czy most, czy skrzynia (z reduktorem) ??

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » wt gru 18, 2007 7:48 pm

hohhoho przypadlosci moze byc wiele, na sam poczatek sprawdzil bym luzy, wszystkie polaczenia srubowe, luz na wielowpuscie wału, wszystkie sruby podokrecac i wtedy sprawdzic, cos sie moglo odkrecic, np pol samochodu :wink:
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:50 pm

Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze! Ale tego jeszcze nie było, to jakiś news i nie moge tego zidentyfikować! Jutro dźwigam go w góre i będe nadsłuchiwał kręcąc wszystkim co popadnie. Jak komuś się coś takiego działo to pisać! Uszczęśliwić mnie informacją na święta :]

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt gru 18, 2007 7:51 pm

Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze
:o to chyba w rupieciach jakiś
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:56 pm

Nie no nie rupieć! Wypraszam sobie :lol: Zarzuciłem tematem, bo może komuś takie cuda się działy! Uaza mam pół roku....mam 19 lat,zero wykształcenia mechanicznego i cóż ja moge wiedzieć :) Jedynie tyle co od dziecka grzebie przy ciezarowych ojca [/quote]

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » wt gru 18, 2007 8:00 pm

Witam. Stawiam na przedni wal napedowy. Prawdopodobnie jest luz na wieloklinie i to on Ci halasuje.
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » wt gru 18, 2007 8:32 pm

apropo (czy jak sie tam to pisze :wink: ) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt gru 18, 2007 8:37 pm

Kup sobie od żuka , będą ok
Tylko ,że tam nie ma 12 , lecz 10
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » śr gru 19, 2007 7:43 am

konrad1983nr1 pisze:apropo (czy jak sie tam to pisze :wink: ) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.

nawiasem mówiąc - wiecej tam zakretów i górek w tej alwernii juz nie mogliście se wymysleć? :)21
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr gru 19, 2007 8:18 am

Moim zdaniem most niestety. Możesz dla pewności odkręcić tylny wał i wyjąć półosie - będziesz miał przedni napęd.
Swoją drogą jak będziesz tak jeździł to napewno coś jeszcze się posypie - taki uszkodzony most może szarpać i uszkadza wtedy pozostałe części napędu.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr gru 19, 2007 9:17 am

a ja bym postawił na reduktor. Z opisu wynika, że wszystko cichnie po podłączeniu przodu a wtedy tył jak był podłączony tak jest nadal. Więc jeśli problem miałby być w tylnim moście to hałasy powinny trwać.
Podnieś go i załącz tył - posłuchasz, zobaczysz i będziesz wiedział :lol:

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr gru 19, 2007 9:44 am

jak wyżej: reduktor...
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr gru 19, 2007 9:54 am

A znacie budowę reduktora ?? 8)
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » śr gru 19, 2007 11:10 am

spróbuj sie jeszcze przejechać na wyłączony przednim napędzie ale wyłącz też półośki z przody żeby wałek stał. obserwuj i nasłuchuj.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr gru 19, 2007 9:45 pm

szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.

.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 19, 2007 9:50 pm

vandall1 pisze:
szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.

.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
Pierwsze primo gdzie żeś szwendał jak cię nie było a po drugie w mowie potocznej rzyjeło się że metryczne to gwint zwykły czyli skok gwintu zależny od średnicy wałka na którym jest położony a wszystkie inne to podajesz np M7X1,5
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

qba_tcz
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Tczew
Kontaktowanie:

Post autor: qba_tcz » czw gru 20, 2007 4:03 pm

My mamy wały przykręcone na "metryczne" śruby + podkładki sprężyste + nakrętki z hamulcami.

A to dlatego, że nie mogliśmy dostać innych z łbem 14 mm. A oryginalne od żuka to gównolit....

Działa :)21
... bo ciekawiej jest sznurek pchać, niż ciągnąć.

http://bradziaga.pl/

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » sob gru 22, 2007 1:44 am

a pa ruskiem ty czytać umisz
bo może to całkiem na odwrót jak opisujeśz i wyje ci po zapięciu na cztery
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » sob gru 22, 2007 1:13 pm

Jak by wył po zapieciu przodu to most przedni, ale właśnie to się dzieje jak sam tył ciągnie! W tym cały problem :D

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » sob gru 22, 2007 1:14 pm

poduszki?

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » wt sty 08, 2008 7:21 pm

Sprawa się rozwiązała....przód się sam włancza podczas jazdy ,a jak sie na poczatku go zapnie to jest luźno i nic nie słychać. Miał juz ktoś takie coś?? Ja jestem grubo zaskoczony :D Nie ma ktoś czasami na pozbyciu jakiejś skrzyni z reduktorem :> Jak coś to prywatne wiadomości :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość