jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
mcichy888
-

- Posty: 104
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Alwernia
Post
autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:38 pm
Może mi ktoś powiedzieć, co się dzieje z Uazem...jak jest włączony sam tylni napęd to coś rzęzi, jak włącze przód , to wtedy wszystko cichnie i idzie jak trzeba! Co to może być? Zdarzyło się komuś już coś takiego? Prosze o pomoc!
-
Sławek_P
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 7:40 pm
- Lokalizacja: dolny śląsk
Post
autor: Sławek_P » wt gru 18, 2007 7:47 pm
A nie jesteś w stanie wysłuchac co rzęzi, czy most, czy skrzynia (z reduktorem)

-
konrad1983nr1

- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: konrad1983nr1 » wt gru 18, 2007 7:48 pm
hohhoho przypadlosci moze byc wiele, na sam poczatek sprawdzil bym luzy, wszystkie polaczenia srubowe, luz na wielowpuscie wału, wszystkie sruby podokrecac i wtedy sprawdzic, cos sie moglo odkrecic, np pol samochodu

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
-
mcichy888
-

- Posty: 104
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Alwernia
Post
autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:50 pm
Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze! Ale tego jeszcze nie było, to jakiś news i nie moge tego zidentyfikować! Jutro dźwigam go w góre i będe nadsłuchiwał kręcąc wszystkim co popadnie. Jak komuś się coś takiego działo to pisać! Uszczęśliwić mnie informacją na święta :]
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » wt gru 18, 2007 7:51 pm
Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze

to chyba w rupieciach jakiś
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
mcichy888
-

- Posty: 104
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Alwernia
Post
autor: mcichy888 » wt gru 18, 2007 7:56 pm
Nie no nie rupieć! Wypraszam sobie

Zarzuciłem tematem, bo może komuś takie cuda się działy! Uaza mam pół roku....mam 19 lat,zero wykształcenia mechanicznego i cóż ja moge wiedzieć

Jedynie tyle co od dziecka grzebie przy ciezarowych ojca [/quote]
-
szymon milimetr

- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Post
autor: szymon milimetr » wt gru 18, 2007 8:00 pm
Witam. Stawiam na przedni wal napedowy. Prawdopodobnie jest luz na wieloklinie i to on Ci halasuje.
cale zycie z wariatami
-
konrad1983nr1

- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: konrad1983nr1 » wt gru 18, 2007 8:32 pm
apropo (czy jak sie tam to pisze

) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » wt gru 18, 2007 8:37 pm
Kup sobie od żuka , będą ok
Tylko ,że tam nie ma 12 , lecz 10
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
szary
- a ja nie chce mieć gwiazdek
- Posty: 1935
- Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm
Post
autor: szary » śr gru 19, 2007 7:43 am
konrad1983nr1 pisze:apropo (czy jak sie tam to pisze

) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
nawiasem mówiąc - wiecej tam zakretów i górek w tej alwernii juz nie mogliście se wymysleć?

-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr gru 19, 2007 8:18 am
Moim zdaniem most niestety. Możesz dla pewności odkręcić tylny wał i wyjąć półosie - będziesz miał przedni napęd.
Swoją drogą jak będziesz tak jeździł to napewno coś jeszcze się posypie - taki uszkodzony most może szarpać i uszkadza wtedy pozostałe części napędu.
Grzechu_z_UAZ
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » śr gru 19, 2007 9:17 am
a ja bym postawił na reduktor. Z opisu wynika, że wszystko cichnie po podłączeniu przodu a wtedy tył jak był podłączony tak jest nadal. Więc jeśli problem miałby być w tylnim moście to hałasy powinny trwać.
Podnieś go i załącz tył - posłuchasz, zobaczysz i będziesz wiedział

-
motokogut
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
- Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem
Post
autor: motokogut » śr gru 19, 2007 9:44 am
jak wyżej: reduktor...
no risk, no fun
uaz 300D
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » śr gru 19, 2007 9:54 am
A znacie budowę reduktora

Grzechu_z_UAZ
-
motokogut
-

- Posty: 263
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
- Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem
Post
autor: motokogut » śr gru 19, 2007 11:10 am
spróbuj sie jeszcze przejechać na wyłączony przednim napędzie ale wyłącz też półośki z przody żeby wałek stał. obserwuj i nasłuchuj.
no risk, no fun
uaz 300D
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr gru 19, 2007 9:45 pm
szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » śr gru 19, 2007 9:50 pm
vandall1 pisze:szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
Pierwsze primo gdzie żeś szwendał jak cię nie było a po drugie w mowie potocznej rzyjeło się że metryczne to gwint zwykły czyli skok gwintu zależny od średnicy wałka na którym jest położony a wszystkie inne to podajesz np M7X1,5
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
qba_tcz
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 9:17 pm
- Lokalizacja: Tczew
-
Kontaktowanie:
Post
autor: qba_tcz » czw gru 20, 2007 4:03 pm
My mamy wały przykręcone na "metryczne" śruby + podkładki sprężyste + nakrętki z hamulcami.
A to dlatego, że nie mogliśmy dostać innych z łbem 14 mm. A oryginalne od żuka to gównolit....
Działa

-
Telesfor11
-

- Posty: 103
- Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Telesfor11 » sob gru 22, 2007 1:44 am
a pa ruskiem ty czytać umisz
bo może to całkiem na odwrót jak opisujeśz i wyje ci po zapięciu na cztery
uaz 469b 80`
RATUNKU BUDA SPADA

(((((
-
mcichy888
-

- Posty: 104
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Alwernia
Post
autor: mcichy888 » sob gru 22, 2007 1:13 pm
Jak by wył po zapieciu przodu to most przedni, ale właśnie to się dzieje jak sam tył ciągnie! W tym cały problem

-
chiquito83

- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Post
autor: chiquito83 » sob gru 22, 2007 1:14 pm
poduszki?
-
mcichy888
-

- Posty: 104
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
- Lokalizacja: Alwernia
Post
autor: mcichy888 » wt sty 08, 2008 7:21 pm
Sprawa się rozwiązała....przód się sam włancza podczas jazdy ,a jak sie na poczatku go zapnie to jest luźno i nic nie słychać. Miał juz ktoś takie coś?? Ja jestem grubo zaskoczony

Nie ma ktoś czasami na pozbyciu jakiejś skrzyni z reduktorem :> Jak coś to prywatne wiadomości :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość