Strona 1 z 1
Reduktor? Skrzynia? Most?
: wt gru 18, 2007 7:38 pm
autor: mcichy888
Może mi ktoś powiedzieć, co się dzieje z Uazem...jak jest włączony sam tylni napęd to coś rzęzi, jak włącze przód , to wtedy wszystko cichnie i idzie jak trzeba! Co to może być? Zdarzyło się komuś już coś takiego? Prosze o pomoc!
: wt gru 18, 2007 7:47 pm
autor: Sławek_P
A nie jesteś w stanie wysłuchac co rzęzi, czy most, czy skrzynia (z reduktorem)

: wt gru 18, 2007 7:48 pm
autor: konrad1983nr1
hohhoho przypadlosci moze byc wiele, na sam poczatek sprawdzil bym luzy, wszystkie polaczenia srubowe, luz na wielowpuscie wału, wszystkie sruby podokrecac i wtedy sprawdzic, cos sie moglo odkrecic, np pol samochodu

: wt gru 18, 2007 7:50 pm
autor: mcichy888
Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze! Ale tego jeszcze nie było, to jakiś news i nie moge tego zidentyfikować! Jutro dźwigam go w góre i będe nadsłuchiwał kręcąc wszystkim co popadnie. Jak komuś się coś takiego działo to pisać! Uszczęśliwić mnie informacją na święta :]
: wt gru 18, 2007 7:51 pm
autor: gri74
Noo nie za bardzo, bo w Uazie to zazwyczaj wszystko się tłucze

to chyba w rupieciach jakiś
: wt gru 18, 2007 7:56 pm
autor: mcichy888
Nie no nie rupieć! Wypraszam sobie

Zarzuciłem tematem, bo może komuś takie cuda się działy! Uaza mam pół roku....mam 19 lat,zero wykształcenia mechanicznego i cóż ja moge wiedzieć

Jedynie tyle co od dziecka grzebie przy ciezarowych ojca [/quote]
: wt gru 18, 2007 8:00 pm
autor: szymon milimetr
Witam. Stawiam na przedni wal napedowy. Prawdopodobnie jest luz na wieloklinie i to on Ci halasuje.
: wt gru 18, 2007 8:32 pm
autor: konrad1983nr1
apropo (czy jak sie tam to pisze

) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
: wt gru 18, 2007 8:37 pm
autor: gri74
Kup sobie od żuka , będą ok
Tylko ,że tam nie ma 12 , lecz 10
: śr gru 19, 2007 7:43 am
autor: szary
konrad1983nr1 pisze:apropo (czy jak sie tam to pisze

) wie ktos moze jakiej klasy wytrzymalosci sruby zdadza egzamin przy polączeniu wału z mostem?? widze ze sa tam M12x50, chciałem znalesc 10.9 ale nigdzie nie moge spotkac, wszedzie sa 5.8, nie urwie sie to? no i czy ni ebeda zbyt czesto sie odkrecac??
wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
nawiasem mówiąc - wiecej tam zakretów i górek w tej alwernii juz nie mogliście se wymysleć?

: śr gru 19, 2007 8:18 am
autor: Grzegorz G.
Moim zdaniem most niestety. Możesz dla pewności odkręcić tylny wał i wyjąć półosie - będziesz miał przedni napęd.
Swoją drogą jak będziesz tak jeździł to napewno coś jeszcze się posypie - taki uszkodzony most może szarpać i uszkadza wtedy pozostałe części napędu.
: śr gru 19, 2007 9:17 am
autor: Rafał D
a ja bym postawił na reduktor. Z opisu wynika, że wszystko cichnie po podłączeniu przodu a wtedy tył jak był podłączony tak jest nadal. Więc jeśli problem miałby być w tylnim moście to hałasy powinny trwać.
Podnieś go i załącz tył - posłuchasz, zobaczysz i będziesz wiedział

: śr gru 19, 2007 9:44 am
autor: motokogut
jak wyżej: reduktor...
: śr gru 19, 2007 9:54 am
autor: Grzegorz G.
A znacie budowę reduktora

: śr gru 19, 2007 11:10 am
autor: motokogut
spróbuj sie jeszcze przejechać na wyłączony przednim napędzie ale wyłącz też półośki z przody żeby wałek stał. obserwuj i nasłuchuj.
: śr gru 19, 2007 9:45 pm
autor: vandall1
szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
: śr gru 19, 2007 9:50 pm
autor: klucz13
vandall1 pisze:szary pisze:......wszystkie śruby pasowane z gwintem drobno zwojowym np. o skoku x1.5 lub x1.25 są wykonywane w klasie twardości od 8.8 wzwyż także loozik , śrub z gwintem metrycznym w zadnym razie nie stosuj w temacie połączeń wałów pędnych
śrub klasy 5.8 nie uzywaj raczej do niczego.
.....
Śruby ze skokiem niestandartowym,np M10x 1.25 to też śruby metryczne!
Więc nie mącić proszę.
Pierwsze primo gdzie żeś szwendał jak cię nie było a po drugie w mowie potocznej rzyjeło się że metryczne to gwint zwykły czyli skok gwintu zależny od średnicy wałka na którym jest położony a wszystkie inne to podajesz np M7X1,5
: czw gru 20, 2007 4:03 pm
autor: qba_tcz
My mamy wały przykręcone na "metryczne" śruby + podkładki sprężyste + nakrętki z hamulcami.
A to dlatego, że nie mogliśmy dostać innych z łbem 14 mm. A oryginalne od żuka to gównolit....
Działa

: sob gru 22, 2007 1:44 am
autor: Telesfor11
a pa ruskiem ty czytać umisz
bo może to całkiem na odwrót jak opisujeśz i wyje ci po zapięciu na cztery
: sob gru 22, 2007 1:13 pm
autor: mcichy888
Jak by wył po zapieciu przodu to most przedni, ale właśnie to się dzieje jak sam tył ciągnie! W tym cały problem

: sob gru 22, 2007 1:14 pm
autor: chiquito83
poduszki?
: wt sty 08, 2008 7:21 pm
autor: mcichy888
Sprawa się rozwiązała....przód się sam włancza podczas jazdy ,a jak sie na poczatku go zapnie to jest luźno i nic nie słychać. Miał juz ktoś takie coś?? Ja jestem grubo zaskoczony

Nie ma ktoś czasami na pozbyciu jakiejś skrzyni z reduktorem :> Jak coś to prywatne wiadomości :]