jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
stanisław
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
- Lokalizacja: leg
Post
autor: stanisław » pt sty 18, 2008 9:58 pm
Witam szanownych kolegow
mam problem z olejem ktory przedostaje sie do piasty z przekladni glownej w tylnym moscie

prubowalem tworzyc uszczelnienia na polosi lecz zabieg ten byl dobry na pol roku

oleju jest stan tyle co ma byc

jesli macie konkretne pomysly lub gotowe rozwiazanie piszcie

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » pt sty 18, 2008 10:03 pm
Wymienić simeringi tylko dodrze

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
ub40

- Posty: 580
- Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
- Lokalizacja: Krakow
Post
autor: ub40 » pt sty 18, 2008 10:07 pm
[quote="klucz13"]Wymienić simeringi tylko dodrze

[/quote]...i łożyska sprawdzić

UniformBravo40
Volvo 855 tdi
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » pt sty 18, 2008 10:12 pm
A w Uazie nie jest tak przypadkiem(dawno nie robiłem więc mogę nie pamietać),że olej z mostu ma się dostawać na łożyska i je smarować . A uszczelnia całość tylko simer na piaście od wewnętrznej strony
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pt sty 18, 2008 10:59 pm
Pepek pisze:A w Uazie nie jest tak przypadkiem(dawno nie robiłem więc mogę nie pamietać),że olej z mostu ma się dostawać na łożyska i je smarować . A uszczelnia całość tylko simer na piaście od wewnętrznej strony
Tak jest, a smarowanie odbywa się "glutem"

LJ 70
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » sob sty 19, 2008 9:25 am
klucz13 pisze:Wymienić simeringi tylko dodrze

Tak?? A które??
-
Lorado

- Posty: 655
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: Lorado » sob sty 19, 2008 9:46 am
Brawo Rafał, dobre pytanie i poczekamy na fachowa odpowiedź.POZDRO
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 10:34 am
Mag69 pisze:Pepek pisze:A w Uazie nie jest tak przypadkiem(dawno nie robiłem więc mogę nie pamietać),że olej z mostu ma się dostawać na łożyska i je smarować . A uszczelnia całość tylko simer na piaście od wewnętrznej strony
Tak jest, a smarowanie odbywa się "glutem"

Mówimy cały czas o tyle, czy coś Mnie omineło

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » sob sty 19, 2008 11:16 am
Lorado pisze:Brawo Rafał, dobre pytanie i poczekamy na fachowa odpowiedź.POZDRO
jakiej odpowiedzi oczekujesz ?
masz już wszystko napisane, ale jak nie zrozumiałeś, to powtórzę...
w tylnym moście nie ma uszczelniacza na półosi,olej ma się dostawać do piasty, a jak cieknie to trzeba wymienić zimer na piaście , tak jak sugerował towarzysz Kulczyk.

LJ 70
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » sob sty 19, 2008 1:21 pm
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » sob sty 19, 2008 1:39 pm
Pepek pisze:Mag69 pisze:Pepek pisze:A w Uazie nie jest tak przypadkiem(dawno nie robiłem więc mogę nie pamietać),że olej z mostu ma się dostawać na łożyska i je smarować . A uszczelnia całość tylko simer na piaście od wewnętrznej strony
Tak jest, a smarowanie odbywa się "glutem"

Mówimy cały czas o tyle, czy coś Mnie omineło

nie nic Cię nie ominęło...
napisałem,że smarowanie "glutem", bo przecież nie poskładasz łożysk "na sucho ", a "glut" robi się sam po jakimś czasie.

LJ 70
-
Lorado

- Posty: 655
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: Lorado » sob sty 19, 2008 1:52 pm
Witam koleów.Czego to się człowiek nie dowiaduje,wprost rewelacja.Nie chcę używać brzydkich słów ale powiem tak:zamiast udzielać niewłaściwych porad to chyba lepiej żadnych.Opanujcie się.Niedawno jeden z kolegów znalazł krzyżaki w przednim moście UAZ,teraz następny opracował system smarowania lożysk w tylnym olejem z przekładni głównej.Rewelacja.POZDRO Proszę to zgłosić jako patent zanim towarzysze zza Buga to zwąchają.
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » sob sty 19, 2008 2:22 pm
no to czekamy na poprawną odpowiedź na temat :
w którym miejscu w tylnym moście Uaza znajduje się uszczelniacz półosi ?

LJ 70
-
Lorado

- Posty: 655
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: Lorado » sob sty 19, 2008 3:22 pm
Nie wiem kto ma udzielić takiej informacji.Moja brzmi tak:UAZ nie posiada uszczelniacza tylnej półosi typui simmering.Lożysko piasty jest smarowane smarem,a obecność oleju przekładnowego w piaście to jest to stan awaryjny.Poza tym którędy on ma się tam przedostać? Taki uszczelniacz znajduje się w M 461,ale to inna sprawa i inna półośka.POZDRO
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » sob sty 19, 2008 3:52 pm
Jak widzisz było nie wszystko a teraz to aż za dużo. Najlepszy moment na kasztanienie...

-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » sob sty 19, 2008 4:02 pm

Lorado ma racje, w pochwach znajdują sie dodatkowe simeringi , nalezy je zabijac po rozłożeniu pochwy na dwie częsci. Nie nalezy robić tego na siłę, najlepiej dwoma palcami delikatnie wciskać, wczesniej posmarowac zewnetrzne krawędzie simeringu loctitem do złączy kołnierzowych aby sie nie przemieszczał pod wpływem obrotów półosi. Piasta jest szczelna, nakładac tylko smar do łożysk, pilnowac szczelności simmeringów i odrzutników błota.
...show time !
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 5:19 pm
Lorado pisze:Witam koleów.Czego to się człowiek nie dowiaduje,wprost rewelacja.Nie chcę używać brzydkich słów ale powiem tak:zamiast udzielać niewłaściwych porad to chyba lepiej żadnych.Opanujcie się.Niedawno jeden z kolegów znalazł krzyżaki w przednim moście UAZ,teraz następny opracował system smarowania lożysk w tylnym olejem z przekładni głównej.Rewelacja.POZDRO Proszę to zgłosić jako patent zanim towarzysze zza Buga to zwąchają.
Wklej kolego jakiegoś skana z instrukcji. Bo miałem Uaza i na bank nie było żadnego simera poza tym na piaście.Ten mój był z końcówki 70 lat, może później coś zmodyfikowali(w co nie wierzę)
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Kasprol

- Posty: 1605
- Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Kasprol » sob sty 19, 2008 5:29 pm
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » sob sty 19, 2008 5:50 pm
Trzeba chyba wirtualnie rozebrać jakiś most. Można obstawiać zakłady : simmering jest czy nie???

-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 6:06 pm
Sprawa jest prosta, tego simera tam nie ma .A to co koledzy tam stosują nazywa się DRUCIARSTWEM.
-po pierwsze w pochwie mostu powinno być miejsce na osadzenie simera, a nie wklejanie go gdzie się da
-po drugie na półośce powinno być miejsce przeszlifowane na którym warga simera pracuje
A teraz oczekuje odszczekania przez kolegów Lorado i Przemekslawa

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » sob sty 19, 2008 6:18 pm
Pepek pisze:Sprawa jest prosta, tego simera tam nie ma ....
... A teraz oczekuje odszczekania....

A w piaście? Jakby był, to może półgębkiem wystarczy?

-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 6:22 pm
W piaście raczej musi być

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » sob sty 19, 2008 7:04 pm
Przemekslaw pisze:
Lorado ma racje, w pochwach znajdują sie dodatkowe simeringi
...show time !
OK show me.....
Dodatkowe to znaczy jak sobie ktoś dodatkowo zamontował

(mówimy cały czas o tyle).
-
Lorado

- Posty: 655
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: Lorado » sob sty 19, 2008 7:09 pm
Kolego Pepek.Niby co mam odszczekać skoro od początku twierdziłem:simmeringa brak.Piasta to zupęłnie co innego.Na potwierdzenie tej tezy proponuję niedowiarkom wząć do ęki półośkę UAZ i M461 i po sporze.Ani słowem nie wspominałem o dodatkowych simmeringach,proszę przeczytać.POZDRO
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 7:13 pm
Spoko zapędziłem się

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość