przełożenia w mostach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

przełożenia w mostach

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn sty 21, 2008 8:53 pm

qarwa no nie ma w archiwum :)11
a sam się kiedyś w takim temacie wypowiadałem :roll:

chce się ścigać uazem na 1/4 mili i jeździć 140 jak cmegorz :)21
i szukam przełozeń szybkich
wystepują:

od tarpana 10/41-> 4,1
i od uaza 8/41-> 5,125 , 8/37->4,625

dobrze mówie?? czy pi _er.dole??
i te od tarpana da się bez zbędnych wygibasów zarzucić??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 8:59 pm

kup opla calibre :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn sty 21, 2008 9:10 pm

Przemekslaw pisze:kup opla calibre :)21 :)21
no i co mam powedzieć :roll:
mam piżota :)21
a prawda jest taka że w uazie powinna być krzynka piątka z nadbiegiem
bo powyżej 60km/h silnik ma już za duże łobroty

podoba mnie się nadwozie uaza i tylko dlatego nadal nim jeżdze 8)
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 9:13 pm

to krzynke wraz silnikiem mozesz zmienić skoro podoba Ci sie tylko buda z UAZa 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn sty 21, 2008 9:21 pm

Przemekslaw pisze:to krzynke wraz silnikiem mozesz zmienić skoro podoba Ci sie tylko buda z UAZa 8)
krzynke ,mosty ,silnik ,hamulce ,zawieszenie :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn sty 21, 2008 9:28 pm

Tarpanwskie trza dłubnąć na śrubach i coś tam jeszcze ale ne pamietam
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 9:29 pm

widziałes UAZa Bodka ?
... przy odpowiednich nakładach finansowych wszystko się da :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:40 pm

na 8/37 odczujesz ogromny spadek mocy na 4 biegu przy nawet dobrej uazowołdze. Przetestowałem. na 8/41 uaz bez wiekszej łaski ciądnął 130, natomiast po zmianie przełożeń na szybkie coś między 110-120 i nie mówię tu o wskazaniach licznika , a o pomiarach tym samym płaskim.
ja ci odradzam.

a...
mi wzrosło zużycie LPG( te same koła).

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn sty 21, 2008 9:42 pm

Najrozsądniej 8/41 :)2
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 9:43 pm

Przemekslaw pisze:widziałes UAZa Bodka ?
... przy odpowiednich nakładach finansowych wszystko się da :)21
też miałem podreperować uaza i wychodzi mi coraz mniej tego uaza..

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 9:48 pm

grunt , że duch Uazowski :D :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn sty 21, 2008 10:18 pm

taa
ten podpięczetowany na papierze

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn sty 21, 2008 10:20 pm

:)21
... i ubezpieczenie niskie
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » wt sty 22, 2008 12:40 am

To ci powiem jak to wygląda z przełożeniami w dyfrach.
Na forum było ale ze dwa lub trzy lata temu jak zgłębiałem ten temat. Mianowicie zakupiłem uaza z silnikiem PERKINS trzy cylindry diesel 2,5 litra wolno obrotowy. Bardzo chciałem osiągnąć większe prędkości. Do mostów uaza pasują napewno 10/41 z tarpana. Jedna zależność jest taka tarpan honker 2,5 iveco ma 10/41 ale posiada mosty hipoidalne więc skierowanie "uzębienia" na wałku atakującym i talezu w tylnym dyfrze i w przednim są inne. A kupując w sklepie lub na części są drogie. Jak masz uaza na hipoidalnych mostach przud i tył to do przedniego mostu tylko z tarpana lub kupuj z uaza z andorią 2,4 diesel bo mają chyba te same przełożenie. Ale jak masz uaza z mostami starymi z "gruchą" to były tarpany tzw. rolniki orginalnym silnikiem perkins i przełożeniem 10/41. Kupujesz tylne mosty wyciągasz i przekładasz do mostów uaza bez żadnych problemów. Do przedniego i tylnego.(Oczywiście zaopatrz sie w podkładki regulacyjne pod łożyska). Zaznaczyć musze tylko że ja uzyskałem na perkinsie koło 5% prędkości bo za słaby silnik. Ale gwarantuje że jak nie włożysz naprawde mocniejszego silnika to nici bo zależy wszystko od niutonometrów. uaz ok 130NT a perkins 160NT. Jak masz ponad 200NT mocy to ze 150 km/h polecisz. Ale zostanie ci kwestia:
- układ kierowniczy (końcówki drążka kierowniczego) nie utrzymasz uaza na jezdni:(
- sprzęgło prawdopodobnie sie spali
- skrzynia i reduktur zgubią ostatnie krople oleju
- wały i krzyżaki
- a gdyby ty wszystko działało to zapytaj chłopaków na forum jak ukręcić półosie zwykłym 2,4 diesel od mercedesa
- i ostatnie jak juz rozpędzisz uaza do 140km/h jak ja. Tylko mnie ciągneła susuki grand vitara 2,8 benzyna. 100 km i skończyły sie okładziny na szczękach. Więc rada buda uaza a reszta np.nissan patrol:)
Ps. jak chcesz ciagnac temat pisz na PW.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: przełożenia w mostach

Post autor: lbl78 » wt sty 22, 2008 9:08 am

gÓral świętokrzyski pisze:qarwa no nie ma w archiwum :)11
a sam się kiedyś w takim temacie wypowiadałem :roll:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=42790
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=41666
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=28770
a normalnie to juz sie wam nie chce szukac :)21
a tematów chyba było z 15 o tym samym :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Post autor: sebeks » pn maja 12, 2008 6:29 pm

sorry za odkop ale moze się komuś przydać, tarapn z silnikiem 1,5 ohv (fiat 125p / polonez) most ma przełożenie 5,875, mam taki sam póki co w moim pojeździe (nie całe 20k przebiegu od fabryki) i zmieniony silnik na dohc, jazdy próbne juz za tydzień, powinien przy tych przełozeniach mostu zejsć do 8 sek na 100, v-max przy 7000 obr na silniku juz sprawdziłem (jeszcze na starym silniku) 145 km/h i ani grama wiecej, ale juz nie długo, w garażu leży most 4,8 :)23

swoja drogą pozdrawiam wszystkich grzebiących i marnujących swe życie w garażu :)2 , póki co jeszcze do nich należę :lol:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » pn maja 12, 2008 6:42 pm

dobre podoba mi się to 8 sekund do setki :)20 :)20 :)20 :)20
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » pn maja 12, 2008 8:39 pm

UAZ z silnikiem G16B z vitary i skrzynia 5 ką na mostach 5,125 mógłby nie mieć 5 biegu (praktycznie nieużywany ) choć przełożenia z tego co wyczytałem w vitarze też są 5,125,jest za ciężki a do ilu się to rozpędzi boję się spróbowac żeby nie uniósł się w powietrze :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość