brak smarowania:(

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

brak smarowania:(

Post autor: Olin » wt sty 22, 2008 9:21 pm

Witam
Zamotałem nowy ale stary silnik uazowski, zgodnie z tym co mowil poprzedni wlasciciel ze wszystko z silnikiem jest ok, myslalem ze tak bedzie:) no i sie mylilem :x ...tak to jest jak sie kupuje kota w worze:)
Wiec po zamotaniu i odpaleniu pracuje rowno wszystko jest ok poza smarowaniem! Pali sie kontrolka oleju a licznik oscyluje w granicach zera a wiec z moich informacji najprawdopodobniej panewki do wymiany :( i znow trzeba go bedzie wymontowac z auta i motac:)
Macie jescze jakies sugestie co to jeszcze moze byc oprocz panewek...
Wszelkie info mile widziane :)2
pozdro Olo

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt sty 22, 2008 9:25 pm

Spróbuj nalać oleju 20w50 może jeszcze trochę pojeżdzisz na nim
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 9:32 pm

W uazie jest taki mały płaskowniczek, który napędza pompe oleju. Z biegiem czasu to się wyciera i nie jest w stanie napędzić pompy. Też tak kiedyś miałem w swoim. Najlepiej to byłoby zdjąć miske, a potem sprawdzić czy po przekręceniu wałem działa napęd pompy. Można też spróbować ocenić po wyjęciu podstawy aparatu zapłonowego, tylko potem może być problem z ponownym jego włożeniem.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

taki nalalem

Post autor: Olin » wt sty 22, 2008 9:33 pm

no wlasnie taki nalalem 20W Selektol jak dobrze pamietam moze zlac go spowrotem bo szkoda nowego oleju zmienic filtr na stary nalac starego oleju i moze pogr jeszcze chwile... 8) a moze dolac mu hipola :P

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt sty 22, 2008 9:35 pm

tez miałem kiedyś podobną historie
zdiołem miske coś tam pogrzebałem zakładam, zalewam, odpalam a tam ciśnienia brak :o
korbą kręce jak idiota nic qarwa :o

nie pamiętam co tam było przyczyną ale chyba pompa olejowa złomowata

zrobiłem takiego toola z napędu od aparatu zapłonowego i wiertarki :)23
i kręciłem aż olej poszedł na klawiature
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 9:36 pm

Jeżeli byłaby to wina panewek, to jeżeli ciśnienie wacha się w okolicy zera to silnik byłby dawno zatarty.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: brak smarowania:(

Post autor: GikroV » wt sty 22, 2008 9:41 pm

Olin pisze:...Pali sie kontrolka oleju a licznik oscyluje w granicach zera...
A pewny jesteś że elektryka działa? Do kontrolki i do zegara są inne czujniki, może przewody sie pomyliły.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

odp

Post autor: Olin » wt sty 22, 2008 9:50 pm

z elektryka raczej jest ok nic mi sie nie pomieszalo bo na czujniku cisn mam na koncu kabla kółko a na awaryjnym samice :lol: a cujniki mam od starego silnika bo wiem ze dzialaly :D gadalem z mechanikiem ktory robi uazy i mowil ze jesli by pompa olejowa nie dzialala to by nie dzialal aparat (bo walek aparatu napedza pompe) no i by nie odpalal 8) a odpala i chodzi :wink:
Fakt podstawa i aparat byl wykrecany ale chyba wszystko wrocilo na miejsce skoro dziala i odpala :wink:

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 9:55 pm

JAkiś przygłupawy ten mechanik. Końcówka tego płaskownika napędza pompe. Jeżeli taka końcówka się wyrobi to nie będzie napędzała pompy. przedłużenie poprzez dospawanie czegoś może pomóc.

Sam kiedyś mniałem tak samo - musiałem przedłużyć płaskownik.

Jeżeli wyciągałeś aparat to wystarczyło że uszczelka jest minimalnie grubsza, a jeżeli ten płaskownik był na wykończeniu to tyle wystarczyło. Najpierw spróbuj tak jak napisał "gÓral świętokrzyski" napędzić pompe wiertarką czy czymkolwiek.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt sty 22, 2008 9:56 pm

pompa moze być złomowata nie zasysać oleju i zanim olej magistalą dojdzie do czujnika kontrolka się świeci

zdejmij pokrywe zaworów (będziesz widział ,że olej na klawiature idzie), wyjmij aparat i napędzaj pompe np wiertarką

u mnie poskutkowało :)2
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt sty 22, 2008 10:00 pm

Silnik mógł długo stać i ma zabite magistrale i syf w misce to i brak ciśniena.
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

dobra góralu

Post autor: Olin » wt sty 22, 2008 10:02 pm

dobra Góralu ale co dalej przeciez nie bede npedzal tej pompy wiertarka caly czas bo musialbym chyba murzyna zatrudnic :P
Dalej jak to rozumiem...jak zdejme pokrywe zaworow jezeli olej bedzie sikal pompa jest ok a pletwa-plaskownik do d.... :D czyli do wymiany

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 10:05 pm

Nie wymiany tylko jakiegoś spawacza i przedłużyć płetwe.
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Olin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 13, 2007 10:44 am
Lokalizacja: Toruń

spawacz

Post autor: Olin » wt sty 22, 2008 10:08 pm

ja jestem spawacz :D tyle ze poczatkujacy :)2
Dobra sproduje pokrecic wiertarka, tylko mysle co zamiast wiertla tam wsadzic :-?

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: dobra góralu

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt sty 22, 2008 10:08 pm

Olin pisze:dobra Góralu ale co dalej przeciez nie bede npedzal tej pompy wiertarka caly czas bo musialbym chyba murzyna zatrudnic :P
Dalej jak to rozumiem...jak zdejme pokrywe zaworow jezeli olej bedzie sikal pompa jest ok a pletwa-plaskownik do d.... :D czyli do wymiany
ale bedziesz wiedział czy masz pompe ok bo jeśli to napedzanie nic nie da
to prawdopodobnie pompa złom
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: dobra góralu

Post autor: klucz13 » wt sty 22, 2008 10:12 pm

gÓral świętokrzyski pisze:
Olin pisze:dobra Góralu ale co dalej przeciez nie bede npedzal tej pompy wiertarka caly czas bo musialbym chyba murzyna zatrudnic :P
Dalej jak to rozumiem...jak zdejme pokrywe zaworow jezeli olej bedzie sikal pompa jest ok a pletwa-plaskownik do d.... :D czyli do wymiany
ale bedziesz wiedział czy masz pompe ok bo jeśli to napedzanie nic nie da
to prawdopodobnie pompa złom
Jak kanały zasyfone to se może kręcić :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: dobra góralu

Post autor: gÓral świętokrzyski » wt sty 22, 2008 10:15 pm

klucz13 pisze:Jak kanały zasyfone to se może kręcić :)21
ło to qarwa nie wiem , chyba tylko dynamit pomoże :)21

przepcha syfa w tych które idą do klawiatury
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » wt sty 22, 2008 10:34 pm

Ja się z tym GÓWNEM męczyłem dwa dni
jak wyciągasz podstawe od aparatu to tam jest przegób umożliwiający napęd pompy oleju bo ona nie jest w osi z aparatem zapłonowym
Więc jak wkładasz podstawkę spowrotem to musisz trafić na odpowiedni ząb na wałku żeby aparat niebył w jakimś położeniu uniemożliwiającym regulacje zapłonu
a potem ten zabierak musi trafić na wyfrezowany żłobek we wałku pompy
a na obudowie pompy jest zamocowana tulejka żeby trzymać zabierak na miejscu

więć rada jest taka miska w dół bo inaczej niczego niebedziesz PEWNY :lol:
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: dobra góralu

Post autor: klucz13 » wt sty 22, 2008 10:35 pm

gÓral świętokrzyski pisze:
klucz13 pisze:Jak kanały zasyfone to se może kręcić :)21
ło to qarwa nie wiem , chyba tylko dynamit pomoże :)21

przepcha syfa w tych które idą do klawiatury
Ropą
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

brak smarowania

Post autor: ub40 » wt sty 22, 2008 10:47 pm

Olin...wykręć czujnik ciśnienia i uruchom na moment silnik, jak tryśnie to znaczy że pompa ok, to ułatwi ewentulnie również odpowietrzenie pompy, nawet obrót korbą spowoduje że olej będzie cieknął jeżeli pompa będzie ok
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2008 10:50 pm przez ub40, łącznie zmieniany 1 raz.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » wt sty 22, 2008 10:48 pm

Jest jeszcze jeden element do sprawdzenia w pompie - ta sprężynka co dociska zaworek do gniazda pompy. Z czasem traci ona parametry i albo trzeba wymienić (nowa praktycznie nie do zdobycia), albo motać. Najprościej dopasować podkładkę pod tą sprężyne, tylko z rozsądkiem. Ja zrobiłem tak, zanim sprężynę dostanę, no i dostaję ją już ze trzy lata. W zasadzie tu już mi nawet nie zależy, żeby dostać bo działa galante. Moim zdaniem zacznij od tego, bo robota prosta.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Post autor: ub40 » wt sty 22, 2008 10:53 pm

...tak...zaworek o którym wspomina kol. "Beztroski" również trzeba sprawdzić :)2
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: dmuchawiec » śr sty 23, 2008 2:28 pm

zacznij od odpowietrzenia - odkręć filtr albo czujnik i pokręć korbą albo odpal na chwilkę tak jak napisał ub40
jak wkładałeś silnik to napewno olej odpłynął z magistrali olejowej - to by tłumaczyło to "oscylowanie" wskaźnika
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr sty 23, 2008 2:31 pm

Stan oleju powinien być na tyle wysoki, że pompa sama się odpowietrzy.
Jeżeli długo stał bez oleju to takie odpalanie może osłabić żywotność silnika. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Post autor: dmuchawiec » śr sty 23, 2008 2:58 pm

pompa i owszem potrafi sama ;-)
napewno najpierw trzeba wykluczyć zapowietrzenie a potem napedzać pompę wiertarką, zrzucać miskę zamawiać msze itp.
asprokol wiertarki to skoro równo pali to wystarczy sprawdzić pompę korbą i nie dodawać sobie roboty z ponownym montowaniem aparatu
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości