wystrzał

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

wystrzał

Post autor: wieprzowina » ndz lut 29, 2004 10:09 pm

Miałem dzisiaj bardzo nieprzyjemne i niebezpieczne zdarzenie. Niedawno założyłem do honka standardowe opony uazowskie w niezłym stanie- rozwierciłem otwory na wentyle w felgach (czego trochę żałuje), założyłem nowe dętki i było ok. Miałem dziś jechać na narty do Krynicy (200km), ale pogoda była gówniana wiec nie pojechałem ( to chyba mój anioł stróż sprawił). Sporo jeździłem po mieście, wracając do domu na spokojnej uliczce nagle jeeeeebb – rzuciło mnie na lewy pas (na szczęście pusty). Jutro zrobię sekcje zwłok ale wyglądało niewesoło- przednie lewe koło - rozerwana dętka i pomięta, właściwie zrzucona z felgi opona. Dlaczego tak się stało? – to była prosta, asfaltowa ulica, jechałem wolno. Jak się zabezpieczyć? Nie chce myśleć gdyby to się stało na tarnowskiej drodze przy 100km/h

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz lut 29, 2004 10:12 pm

tez chce takiego anioła struza :D
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

trojkat
 
 
Posty: 268
Rejestracja: sob lis 29, 2003 10:39 am

Post autor: trojkat » ndz lut 29, 2004 10:15 pm

pewnie detka miala skaze

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz lut 29, 2004 10:26 pm

może zadzior był w otworze....albo wentyla urwało....albo trafiłeś taką dętke....

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz lut 29, 2004 10:30 pm

no ale zeby po równej asfaltowej drodze ?? to jakas detka lewa musiała byc
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz lut 29, 2004 10:32 pm

Też początkowo myślałem że ścięło wentyl. Z tego co widziałem (wszystko się wybebeszyło) wentyl był cały a sporo poniżej jego wystawały strzępy dętki. Jutro sprawdzę co się stało i opisze. Chyba nie mogło to się stać na skutek złego ciśnienia? A tak na marginesie to ile powinno być z przodu, a ile z tyłu w takich oponach?

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz lut 29, 2004 10:37 pm

na asfalt około 2.0
jak wentyl cały to dętka felerna....albo przy montarzu się przycięła....

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz lut 29, 2004 10:38 pm

nie no cisnienie to chyba nie było przyczyna na równej asfaltowej drodze....dziwne jak dojdziesz co to było to napisz bo sam jestem ciekaw
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » ndz lut 29, 2004 10:48 pm

na pewno, czas jakiś będę miał stracha przed dalszymi wyjazdami...

Awatar użytkownika
Silvestr
Posty: 1835
Rejestracja: czw paź 10, 2002 2:21 pm
Lokalizacja: Widawa

Post autor: Silvestr » ndz lut 29, 2004 10:56 pm

Mi niedawno lewy-tył przy osobówce na zakręcie strzelił. Zarzuciło jak na ręcznym ale całe szczęście nic poza tym się nie stało...
Silvestr
Opel Monterey 3.2, Nissan Pickup D22 Double Cab 2.7 TDI + 12,5 tonowy... Żurek 8x8

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz lut 29, 2004 11:14 pm

z tyłu to jeszcze pół biedy ale z przodu to prze.pieprzone
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn mar 01, 2004 7:55 pm

Wracam właśnie z sekcji zwłok u wulkanizatora. Jestem w zasadzie nieco uspokojony (przyczyna była) ale i zdziwiony. Okazało się że „prawie nowa” opona miała od wewnątrz wstawioną łatę. Nie wiem jaka była geneza powstania (opona wyglądała faktycznie na nową, poza tym łata była wstawiona bardzo profesjonalnie – prawie nie wyczuwało się żadnego zgrubienia w jej miejscu)– w każdym razie na jej wysokości w dętce powstała dziura jak pięść. Opona mimo pomięcia przeżyła i wulkanizator zaproponował mi wstawienie weń kolejnej dętki, ale póki co podziękowałem. :(

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn mar 01, 2004 11:16 pm

:o

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt mar 02, 2004 1:18 am

Jasne! ostatecznie można na trzech :D
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

TomekP
 
 
Posty: 198
Rejestracja: czw lip 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piła
Kontaktowanie:

Post autor: TomekP » wt mar 02, 2004 1:28 am

dętka nie miała anioła stróża :cry:

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt mar 02, 2004 1:30 am

ta, zostawi napedzany przod, a z tylu zalozy jedno skretne kolo i bedzie jak kombajn jezdzic
no i nie bedzie problemow z tylnim mostem ;-D

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt mar 02, 2004 7:40 am

mam w garażu jakieś stare może coś wybiorę, póki co jeżdże na zapasie ale jest marny.
a może ktoś chce oponkę z niespodzianką?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość