Strona 1 z 2
UAZ, SUBARU ,PRAGA
: śr sty 30, 2008 10:23 pm
autor: gangus1978
witam kupiłem sobie uaza i silnik subaru[boxer] 3l 245km i prage na mosty chcę to wszystko połączyć ,czy koś próbował montować most z pragi do uaza ,interesuje mnie przedni most z tylnym nie będzie większych problemów.
: śr sty 30, 2008 10:35 pm
autor: Doktor200
pierwszy post

: śr sty 30, 2008 10:42 pm
autor: UAZ Adventure
Nie powiem interesujący zestaw, ale ja jeszcze się z takim nie spotkałem

: śr sty 30, 2008 10:45 pm
autor: MACIEK27
mosty od pragi ciezkie i duze .... walcz chetnie zobacze co z tego bedzie ....
: śr sty 30, 2008 10:49 pm
autor: gangus1978
WITAM a ma może ktoś przedni most na sprężynach ,interesuje mnie rozwiązanie drążków reakcyjnych i stabilizatora .
Czy to w czymś przeszkadza że pierwszy post????
: śr sty 30, 2008 10:55 pm
autor: Przemekslaw
pierwszy post, to powinna byc krótka historia o sobie... czyli przywitanie
Ogółem zestaw jak dla mnie troche smiercionosny, mosty od pragi, ciezkie i wolne, silnik od subaru ?

a skrzynie ?
: śr sty 30, 2008 11:11 pm
autor: TomaszRT
Przemekslaw pisze: a skrzynie ?
Na pewno nie od Subaru..
@gangus z którego roku ten H6 ?
: śr sty 30, 2008 11:15 pm
autor: gangus1978
witam historia o sobie ;mam 30lat mieszkam w pszczynie wykształcenie zawodowe, mam żone i dwoje dzieci ,i dużo zabawek z silnikami ,jeżdżące na dwóch kołach ,4 kołach,pływające , i latające. może wystarczy to nie forum matrymonialne.
wracając do tematu; mosty z pragi wolne to były z oryginalnym silnikiem 100km, ciężkie są! Ale latał tym nie bedę! prześfit się liczy!!!
Skrzynia biegów na razie uaz a potem zobaczymy.
poz. DAWID
: śr sty 30, 2008 11:18 pm
autor: gangus1978
a dlaczego nie subaru ?????
prosze wytłumaczyć!
silnik h6 3l 245km z 2006r
: śr sty 30, 2008 11:41 pm
autor: nie_mientki
Czas na moje trzy grosze. Skoro już kupiłeś podzespoły to motaj i nie pytaj. Jest to na tyle egzotyczne połączenie, że na pewno będziesz pierwsz-nie pytaj więc ludzi jak to się sprawdzi bo nie wiadomo. Mosty od pragi zapewne bardzo wolne, więc poświęć trochę czasu na dobranie dobrej skrzyni i reduktora. Żebys jakiegos mega żółwika nie stworzył. I raczej zdecydowałbym sie na pozostanie przy resorach- myślę, że takie ciężkie mosty mogą gwałcić wahacze.
: śr sty 30, 2008 11:46 pm
autor: TomaszRT
H6 to jest bardzo fajny motór.. ale też mocno skomplikowany.. ja bym go do terenówki nie wsadzał.. ale nie mówię, że się nie da..
: czw sty 31, 2008 12:12 am
autor: gangus1978
witam
-nie pytaj więc ludzi jak to się sprawdzi bo nie wiadomo.
kolego nikogo nie pytam jak to sie sprawdzi!!!! potrzebuje zdjęć zawieszenia przedniego mostu na sprężynach!!!!
co do silnika nie bedzie miał elektroniki ,zamontuje wtrysk mechaniczny z mercedesa 300 benzyna .albo dwa gażniki
poz. DAWID
: czw sty 31, 2008 12:19 am
autor: nie_mientki
: czw sty 31, 2008 1:37 am
autor: UAZ Adventure
gangus1978 pisze:
Skrzynia biegów na razie uaz a potem zobaczymy.
poz. DAWID
Nie wkładaj skrzyni od Uaz-a zostań przy oryginalnej skrzyni subaru bądź wymyśl inną lepszą, montując skrzynię Uazowską okaleczysz dość mocno ten zestaw
: czw sty 31, 2008 9:07 am
autor: TomaszRT
UAZ Adventure pisze:Nie wkładaj skrzyni od Uaz-a zostań przy oryginalnej skrzyni subaru...
Ta skrzynia ma wewnątrz centralny i przedni dyfer więc ciężko będzie..
: czw sty 31, 2008 10:12 am
autor: Didymos
Chyba będziesz miał problem ze znalezieniem radiusów, które wytrzymaję masę tego mostu, trzebaby wymotać jakieś wahacze w własnym zakresie. W każdym razie powodzenia

: czw sty 31, 2008 10:56 am
autor: UAZ Adventure
TomaszRT pisze:
Ta skrzynia ma wewnątrz centralny i przedni dyfer więc ciężko będzie..
Ja bardzo dobrze wiem że tam jest mechanizm między osiowy

, chce tylko odradzić montażu skrzyni Uazowskiej bo to nic dobrego nie będzie wróżyć.
: czw sty 31, 2008 6:21 pm
autor: gangus1978
witam bardzo dziękuje koledze -nie_mientki. bardzo dobre i dokładne rysunki
dość proste rozwiązania ,oto mi chodziło !!
skrzynie uaza chce zostawić ponieważ nie mam skrzyni z subaru !
Druga sprawa te subaru to był automat , a ja nie lubię automatu.
dlaczego skrzynia uaz jest taka kiepska ,pytam bo nie miałem nigdy uaza ,mam urala i tam wszystko jest kiepskie ale jeżdzi i jak każdy ruski sprzęt ma swuj urok !!
: czw sty 31, 2008 10:46 pm
autor: Przemekslaw
skrzynia Uaza jest kiepska... bo jest kiepska, jest mało trwała, brak synchronizacji 1 i 2 biegu, lubi sie zakleszczać, ale są na to sposoby, wg mnie moze okazać sie za słaba..

: czw sty 31, 2008 10:58 pm
autor: UAZ Adventure
Drogi kolego dlaczego skrzyni Uaz-a niepolecam,
-po pierwsze jej wykonanie to ciągłe zgrzytanie i szarpanie się z nią,
-po drugie wątpię, wręcz jestem pewien że jej przełożenia Ciebie nie usatysfakcjonują z tym silnikiem
-po trzecie i najważniejsze ty pakujesz 245 konnego boxera z subaru i chcesz to połączyć z czymś co służyło do przeniesienia napędu marnemu
80 konnemu silniczkowi (oczywiście nie mam zamiaru nikomu ubliżać bo nic nie mam do tego silnika), ale relacje tych dwóch jednostek napędowych są jak niebo i ziemia i jak mi się wydaje skrzynia z tym silnikiem długo nie pośmiga i raczej ty (czyt. twoje nerwy)też
Jak już jesteś tak bardzo zdesperowany to poszukaj jakiejś ciekawszej skrzyni, zorientuj się jakie przełożenia występują w Subaru oryginalnie, i dopasuj coś, oczywiście potem to trzeba jakoś spasować ale to żaden problem, naprawdę warto się bardziej poświęcić niż później klnąc co wyjazd

: czw sty 31, 2008 11:41 pm
autor: pilmar
gangus1978 pisze:
dlaczego skrzynia uaz jest taka kiepska ,pytam bo nie miałem nigdy uaza ,mam urala i tam wszystko jest kiepskie ale jeżdzi i jak każdy ruski sprzęt ma swuj urok

To spróbuj w tego ruchola wpakować silnik ze ścigacza (tak ze 150KM)
i koła od ciągnika.
: pt lut 01, 2008 12:45 am
autor: gangus1978
witam nie bede sie tym cudem ścigał z f1 wystarczy mi 90km/h mam cichą nadzieje że sprzęt wytrzyma 50godz terenu potem remont.z uralem jest tak samo silnik wytrzymuje 50godz terenu i remont . nie potrzebuje auta żeby do kościoła jeżdzić ,może zgrzytać czepać ,szarpać , stukać ,ale ma wszędzie wjechać i brzydko wyglądać, takie mam założenia.
szanowni koledzy jeśli skrzynia z uaza nie wytrzyma poradzcie coś oprócz subaru bo chce reduktor a subaru niema i jest na niezależnym zawieszeniu [gołe półośki niema mostu] , morze ktoś z was ma jakąś mądrą skrzynie zamontowaną .
Mam mało czasu chce tym za 2tyg wyjechać .
poz. DAWID
: pt lut 01, 2008 1:00 am
autor: Mag69
a koniecznie musi być skrzynia z reduktorem
ja proponowałbym zestaw :
skrzynia MB G1/18 (bus 208 lub G461) i do tego reduktor Robura z wyjściem na wyciągarkę
zestaw nie do zajechania

: pt lut 01, 2008 12:02 pm
autor: UAZ Adventure
gangus1978 pisze:witam nie bede sie tym cudem ścigał z f1 wystarczy mi 90km/h mam cichą nadzieje że sprzęt wytrzyma 50godz terenu potem remont.
To jaki sens ma wkładanie tego silnika zupełnie nie rozumiem, zostaw oryginalny silnik Uaz-a doprowadź do ładu i śmigaj, przecież spełnia twoje wymagania
gangus1978 pisze:
Mam mało czasu chce tym za 2tyg wyjechać .
poz. DAWID
O stary, szacunek jak uda Ci się to złożyć do kupy w 2 tygodnie, i będzie to chciało jeszcze działać

: pt lut 01, 2008 12:34 pm
autor: Misiek Cypr
Jezdilem Foresterem 2 litry, 125KM, mial reduktor, jakis 1.25 albo 1.5.
Z tego co wiem, byl montowany tylko w najslabszych wersjach, ale skoro to Boxer to moze podejdzie, choc pewnie ma wyjscia na poloski
