krótko i na temat
Moderator: Student
krótko i na temat
Witam
Co sadzicie o silniku 2.3e merca w uazie (jego +i-)
-czy duzo roboty,
-czy daje radę,
- jaka skrzynie,
chce troche poszalec a orginał mi na to nie pozwala
z góry wielkie dzieki
Aha nie odsyłajcie mnie do opcji "szukaj" szukałem ale nic nie znalazłem
Co sadzicie o silniku 2.3e merca w uazie (jego +i-)
-czy duzo roboty,
-czy daje radę,
- jaka skrzynie,
chce troche poszalec a orginał mi na to nie pozwala
z góry wielkie dzieki
Aha nie odsyłajcie mnie do opcji "szukaj" szukałem ale nic nie znalazłem
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
2.3E od merca ma 130koni i daje rade super w gaziku, w Uazie szalu nie ma ale jezdzi niezle.
Przerobek niewiele, ale tyle samo jest w 2.8E, choc ten drugi to mozna sie pokusic o parchowe mosty.
2.3E mozna latwo ze skrzynia uaza pozenic, bo na rynku jest duzo flansz, pozostalych po adaptacji silnikow mercedesa do zukersow, nysek i uazow.
Jak chcesz zmienic skrzynie, to juz duza zmota. Najlepsza skrzynia od MB207D, rozdzielcza od robura lub grom wie czego jeszcze, mosty parchol GR lub 160/260.
Milego motania.
2.3 i uaz daje rade, bo lekkie to to i mocy wystarcza.
Powodzenia
Przerobek niewiele, ale tyle samo jest w 2.8E, choc ten drugi to mozna sie pokusic o parchowe mosty.
2.3E mozna latwo ze skrzynia uaza pozenic, bo na rynku jest duzo flansz, pozostalych po adaptacji silnikow mercedesa do zukersow, nysek i uazow.
Jak chcesz zmienic skrzynie, to juz duza zmota. Najlepsza skrzynia od MB207D, rozdzielcza od robura lub grom wie czego jeszcze, mosty parchol GR lub 160/260.
Milego motania.
2.3 i uaz daje rade, bo lekkie to to i mocy wystarcza.
Powodzenia
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Silnik byl stosowany w W123 konca serii i W124.
Silnik wytrzymaly, pali tyle samo lub lekko mniej niz orginal Uaz. Jest na mechanicznej szprycy K-jetronic lub KE-jetronic, pewnie i na full elektroniku tez.
Zagazowac mozna go zwyklym palnikowym mixerem.
Miejsca jest duzo pod maska, tam sie miesci tez bez przerobek 2.8E, 6cyl wiec problemow nie ma.
2.8E na 31" pali 12-16 gazu ze skrzynia Uaza, wiec 2.3 pewnie podobnie.
Silnik wytrzymaly, pali tyle samo lub lekko mniej niz orginal Uaz. Jest na mechanicznej szprycy K-jetronic lub KE-jetronic, pewnie i na full elektroniku tez.
Zagazowac mozna go zwyklym palnikowym mixerem.
Miejsca jest duzo pod maska, tam sie miesci tez bez przerobek 2.8E, 6cyl wiec problemow nie ma.
2.8E na 31" pali 12-16 gazu ze skrzynia Uaza, wiec 2.3 pewnie podobnie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
No i co ja mam Ci chłopie napisać...
1/po pierwsze: Marek to własnie ja
2/po drugie:vandall o którym mówisz,czyli pierwszy, fakstycznie był za ciężki.Robiłem go jako prototyp wg rozwiązań które wówczas wydawały mi się dobre.Nie była też jasno określona jego koncepcja /przeprawówka czy wyścig/.Nie zmienia to faktu,że na silniku 2.3 gonił wszystkie "klasyki",a nawet jakieś pucharki zdobył w RMPST/stara historia/.Ponadto jego największym mankamentem było raczej zawieszenie.Nawet nie wiem,czy ktoś go jeszcze katuje.
3/na vandallu 2 /avatar/udało sie zjechać do 1300kg-więc nie można powiedzieć,że nie wyciągam wniosków.To również nie była dopracowana do końca konstrukcja głównie z powodu wiecznych kłopotów silnikowych /v6:lancia,piżot,alfa/.Obecnie "odpoczywa"czekając na lepsze czasy.
4/koncepcje na przyszłość oczywiście są,ale ze względu na moją emigrację-nie wiadomo czy realne.
Wracając do 2.3 z merca-uważam,że to silnik optymalny dla typowego uaza.Pisałem o tym wielokrotnie i szczerze mówiąc nie bardzo już mi się chce powtarzać.Oczywiście należy go brać w nowszej wersji,tzn na wtrysku i z oryginalną skrzynią biegów.Reduktor należy zostawić uazowski i połączyć to krótkim wałkiem.Mosty w tym wypadku zdałyby się lepsze,ale na pewno nie z patrola.
Podstawowy błąd,który dalej robią dzisiejsi motacze to budowa czołgów.

1/po pierwsze: Marek to własnie ja

2/po drugie:vandall o którym mówisz,czyli pierwszy, fakstycznie był za ciężki.Robiłem go jako prototyp wg rozwiązań które wówczas wydawały mi się dobre.Nie była też jasno określona jego koncepcja /przeprawówka czy wyścig/.Nie zmienia to faktu,że na silniku 2.3 gonił wszystkie "klasyki",a nawet jakieś pucharki zdobył w RMPST/stara historia/.Ponadto jego największym mankamentem było raczej zawieszenie.Nawet nie wiem,czy ktoś go jeszcze katuje.
3/na vandallu 2 /avatar/udało sie zjechać do 1300kg-więc nie można powiedzieć,że nie wyciągam wniosków.To również nie była dopracowana do końca konstrukcja głównie z powodu wiecznych kłopotów silnikowych /v6:lancia,piżot,alfa/.Obecnie "odpoczywa"czekając na lepsze czasy.
4/koncepcje na przyszłość oczywiście są,ale ze względu na moją emigrację-nie wiadomo czy realne.
Wracając do 2.3 z merca-uważam,że to silnik optymalny dla typowego uaza.Pisałem o tym wielokrotnie i szczerze mówiąc nie bardzo już mi się chce powtarzać.Oczywiście należy go brać w nowszej wersji,tzn na wtrysku i z oryginalną skrzynią biegów.Reduktor należy zostawić uazowski i połączyć to krótkim wałkiem.Mosty w tym wypadku zdałyby się lepsze,ale na pewno nie z patrola.
Podstawowy błąd,który dalej robią dzisiejsi motacze to budowa czołgów.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Tu Zwierzu...
Vandall jedynka byl dla nas ikona motania Marku, ale jego waga byla w istocie troche za duza.
Silnik 2.3E dla mnie tez jest bardzo dobrym rozwiazaniem, bo nie zmusza do patrolowych mostow, tak jak 2.8E.
Jesli ktos nie chce za duzo czohrac, to 2.3 i mosty Uaza nawet beda dla niego idealne, tylko jakis ogranicznik predkosci by sie przydal
Pozdrawiam Cie Marku z Cypru, moze mnie jeszcze pamietasz jako pilota Filona lub kumpla Banderasa, Wilka i Reksika.
Teraz jezdze od 2 lat, 2 juz orginalem Pajero II, upalam prawie co tydzien, a urwalem tylko wajche od zmiany biegow, nie liczac sworzni z przodu, 4pc, i tulei w resorach poprzedniego miska jako pakiet startowy.
Calkiem przyjazna konstrukcja.
Vandall jedynka byl dla nas ikona motania Marku, ale jego waga byla w istocie troche za duza.
Silnik 2.3E dla mnie tez jest bardzo dobrym rozwiazaniem, bo nie zmusza do patrolowych mostow, tak jak 2.8E.
Jesli ktos nie chce za duzo czohrac, to 2.3 i mosty Uaza nawet beda dla niego idealne, tylko jakis ogranicznik predkosci by sie przydal

Pozdrawiam Cie Marku z Cypru, moze mnie jeszcze pamietasz jako pilota Filona lub kumpla Banderasa, Wilka i Reksika.
Teraz jezdze od 2 lat, 2 juz orginalem Pajero II, upalam prawie co tydzien, a urwalem tylko wajche od zmiany biegow, nie liczac sworzni z przodu, 4pc, i tulei w resorach poprzedniego miska jako pakiet startowy.
Calkiem przyjazna konstrukcja.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Hmmmm...coś mi się kołacze,ale tak nie do końca
Sorry,ale lata swoje robią
Ja oczywiście nie zapominam też o swoich pasjach i ujeżdżam.....Ferozę
Całkiem miły sprzęcik dla singla.Oczywiście co by tu
Na razie drobny remoncik podwozia,w planie lekki lift i mocniejszy motor,zderzaczki itepe pirdółki.Oczywiście mozna by coś większego,ale nie zamierzam puszczać kasy na 20-30l/100.Gazu tu niet.
Islandzki interior czeka.Swoją drogą-strasznie nas rozpieprza po tym świecie...
Pozdrawiam Cię również.


Ja oczywiście nie zapominam też o swoich pasjach i ujeżdżam.....Ferozę



Islandzki interior czeka.Swoją drogą-strasznie nas rozpieprza po tym świecie...

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Marek,
Ja to juz dawno po swiecie sie tulalem, teraz sie ustatkowalem
Plywalem na roznych tankowcach i gazowcach, marzac, jakby tu ten ladunek 40kT benzyny lub dizla zchomikowac.
Moze pamiec przywroci ci Teraano I, ktore poleglo od strzalu w tylek na obwodnicy, wykonanego przez... Twingo
Ja to juz dawno po swiecie sie tulalem, teraz sie ustatkowalem

Plywalem na roznych tankowcach i gazowcach, marzac, jakby tu ten ladunek 40kT benzyny lub dizla zchomikowac.
Moze pamiec przywroci ci Teraano I, ktore poleglo od strzalu w tylek na obwodnicy, wykonanego przez... Twingo

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
tak to się tylko łatwo pisze:)21Bordowy pisze:Silnik z merca do UAZA wejdzie jak złoto, bo to jest diesel, a diesle idealnie nadają się do UAZ-ów. Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. Potem to tylko popodpinać pompy, wtryski itp. itd.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Dlatego ja nie wymieniampiotr oskwarek pisze:tak to się tylko łatwo pisze:)21Bordowy pisze:Silnik z merca do UAZA wejdzie jak złoto, bo to jest diesel, a diesle idealnie nadają się do UAZ-ów. Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. Potem to tylko popodpinać pompy, wtryski itp. itd.

- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość