krótko i na temat

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

patriota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:17 pm

krótko i na temat

Post autor: patriota » ndz lut 17, 2008 12:57 pm

Witam
Co sadzicie o silniku 2.3e merca w uazie (jego +i-)
-czy duzo roboty,
-czy daje radę,
- jaka skrzynie,
chce troche poszalec a orginał mi na to nie pozwala
z góry wielkie dzieki


Aha nie odsyłajcie mnie do opcji "szukaj" szukałem ale nic nie znalazłem

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » ndz lut 17, 2008 1:08 pm

2.3E od merca ma 130koni i daje rade super w gaziku, w Uazie szalu nie ma ale jezdzi niezle.

Przerobek niewiele, ale tyle samo jest w 2.8E, choc ten drugi to mozna sie pokusic o parchowe mosty.

2.3E mozna latwo ze skrzynia uaza pozenic, bo na rynku jest duzo flansz, pozostalych po adaptacji silnikow mercedesa do zukersow, nysek i uazow.

Jak chcesz zmienic skrzynie, to juz duza zmota. Najlepsza skrzynia od MB207D, rozdzielcza od robura lub grom wie czego jeszcze, mosty parchol GR lub 160/260.

Milego motania.

2.3 i uaz daje rade, bo lekkie to to i mocy wystarcza.

Powodzenia
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

patriota
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:17 pm

Post autor: patriota » ndz lut 17, 2008 3:35 pm

dzieki
ale jeszcze jedno mnie zastanawia a raczej martwi cała elektryka od tego motoru
czyli 2.3 spokojnie sie miesci bez zadnych przerobek budy? a jak jego awaryjnosc, spalanie

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » ndz lut 17, 2008 5:41 pm

silnik na lancuchu starej generacji aczkolwiek dosc wytrzymaly na katowanie w blocie normalnie ssie z 20 wachy ale bez klopotu mozna zagazowac

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 18, 2008 9:26 am

Silnik byl stosowany w W123 konca serii i W124.

Silnik wytrzymaly, pali tyle samo lub lekko mniej niz orginal Uaz. Jest na mechanicznej szprycy K-jetronic lub KE-jetronic, pewnie i na full elektroniku tez.

Zagazowac mozna go zwyklym palnikowym mixerem.

Miejsca jest duzo pod maska, tam sie miesci tez bez przerobek 2.8E, 6cyl wiec problemow nie ma.

2.8E na 31" pali 12-16 gazu ze skrzynia Uaza, wiec 2.3 pewnie podobnie.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lut 18, 2008 7:01 pm

Krótko i na temat:najlepszy wybór pod każdym wzgledem :)2
2.8 to porazka ciężarowa :)3
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 18, 2008 8:45 pm

Porazka ciezarowa to vandal byl, sam Marek sie do tego przyznaje, a 2.3 to bardzo fajny silnik :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt lut 19, 2008 2:09 am

No i co ja mam Ci chłopie napisać... :roll:
1/po pierwsze: Marek to własnie ja :)20
2/po drugie:vandall o którym mówisz,czyli pierwszy, fakstycznie był za ciężki.Robiłem go jako prototyp wg rozwiązań które wówczas wydawały mi się dobre.Nie była też jasno określona jego koncepcja /przeprawówka czy wyścig/.Nie zmienia to faktu,że na silniku 2.3 gonił wszystkie "klasyki",a nawet jakieś pucharki zdobył w RMPST/stara historia/.Ponadto jego największym mankamentem było raczej zawieszenie.Nawet nie wiem,czy ktoś go jeszcze katuje.
3/na vandallu 2 /avatar/udało sie zjechać do 1300kg-więc nie można powiedzieć,że nie wyciągam wniosków.To również nie była dopracowana do końca konstrukcja głównie z powodu wiecznych kłopotów silnikowych /v6:lancia,piżot,alfa/.Obecnie "odpoczywa"czekając na lepsze czasy.
4/koncepcje na przyszłość oczywiście są,ale ze względu na moją emigrację-nie wiadomo czy realne.

Wracając do 2.3 z merca-uważam,że to silnik optymalny dla typowego uaza.Pisałem o tym wielokrotnie i szczerze mówiąc nie bardzo już mi się chce powtarzać.Oczywiście należy go brać w nowszej wersji,tzn na wtrysku i z oryginalną skrzynią biegów.Reduktor należy zostawić uazowski i połączyć to krótkim wałkiem.Mosty w tym wypadku zdałyby się lepsze,ale na pewno nie z patrola.
Podstawowy błąd,który dalej robią dzisiejsi motacze to budowa czołgów.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt lut 19, 2008 7:30 am

Tu Zwierzu...

Vandall jedynka byl dla nas ikona motania Marku, ale jego waga byla w istocie troche za duza.

Silnik 2.3E dla mnie tez jest bardzo dobrym rozwiazaniem, bo nie zmusza do patrolowych mostow, tak jak 2.8E.

Jesli ktos nie chce za duzo czohrac, to 2.3 i mosty Uaza nawet beda dla niego idealne, tylko jakis ogranicznik predkosci by sie przydal :wink:

Pozdrawiam Cie Marku z Cypru, moze mnie jeszcze pamietasz jako pilota Filona lub kumpla Banderasa, Wilka i Reksika.

Teraz jezdze od 2 lat, 2 juz orginalem Pajero II, upalam prawie co tydzien, a urwalem tylko wajche od zmiany biegow, nie liczac sworzni z przodu, 4pc, i tulei w resorach poprzedniego miska jako pakiet startowy.

Calkiem przyjazna konstrukcja.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lut 21, 2008 1:31 am

Hmmmm...coś mi się kołacze,ale tak nie do końca :roll: Sorry,ale lata swoje robią :oops:
Ja oczywiście nie zapominam też o swoich pasjach i ujeżdżam.....Ferozę :)20 :)20 Całkiem miły sprzęcik dla singla.Oczywiście co by tu :roll: Na razie drobny remoncik podwozia,w planie lekki lift i mocniejszy motor,zderzaczki itepe pirdółki.Oczywiście mozna by coś większego,ale nie zamierzam puszczać kasy na 20-30l/100.Gazu tu niet.
Islandzki interior czeka.Swoją drogą-strasznie nas rozpieprza po tym świecie... :( Pozdrawiam Cię również.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 21, 2008 7:29 am

Marek,

Ja to juz dawno po swiecie sie tulalem, teraz sie ustatkowalem :wink:

Plywalem na roznych tankowcach i gazowcach, marzac, jakby tu ten ladunek 40kT benzyny lub dizla zchomikowac.

Moze pamiec przywroci ci Teraano I, ktore poleglo od strzalu w tylek na obwodnicy, wykonanego przez... Twingo :evil:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Bordowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:08 pm

Post autor: Bordowy » czw lut 21, 2008 2:23 pm

Silnik z merca do UAZA wejdzie jak złoto, bo to jest diesel, a diesle idealnie nadają się do UAZ-ów. Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. Potem to tylko popodpinać pompy, wtryski itp. itd.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » czw lut 21, 2008 3:20 pm

Bordowy pisze:Silnik z merca do UAZA wejdzie jak złoto, bo to jest diesel, a diesle idealnie nadają się do UAZ-ów. Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. Potem to tylko popodpinać pompy, wtryski itp. itd.
tak to się tylko łatwo pisze:)21
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 21, 2008 3:41 pm

Od kiedy to 2.3e jest dieselem :o

Zawsze myslalem ze benzyna pracuje wedlug Otto.

Diesel i uaz to dla mnie porazka :)3
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Bordowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:08 pm

Post autor: Bordowy » czw lut 21, 2008 4:06 pm

piotr oskwarek pisze:
Bordowy pisze:Silnik z merca do UAZA wejdzie jak złoto, bo to jest diesel, a diesle idealnie nadają się do UAZ-ów. Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. Potem to tylko popodpinać pompy, wtryski itp. itd.
tak to się tylko łatwo pisze:)21
Dlatego ja nie wymieniam :P

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw lut 21, 2008 5:01 pm

Bordowy pisze:(...) Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. (...)
Się w końcu zdecyduj....... :)23
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Bordowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:08 pm

Post autor: Bordowy » czw lut 21, 2008 7:47 pm

JA'JACEK pisze:
Bordowy pisze:(...) Roboty z wymianą silnika dużo nie będzie, najgorzej będzie wyjac stary silnik, i wsadzic nowy. (...)
Się w końcu zdecyduj....... :)23
Z początku jest troche trudno bo wyjąc silnik i włożyc nowy a to troche waży, a po włożeniu silnika to bedzie szło jak wódka na weselu.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw lut 21, 2008 8:39 pm

Bordowy pisze:(...)
Z początku jest troche trudno bo wyjąc silnik i włożyc nowy a to troche waży,(...)
Eeeee.... niemożliwe..... serio ?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Bordowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:08 pm

Post autor: Bordowy » czw lut 21, 2008 9:23 pm

JA'JACEK pisze:
Bordowy pisze:(...)
Z początku jest troche trudno bo wyjąc silnik i włożyc nowy a to troche waży,(...)
Eeeee.... niemożliwe..... serio ?
Są rzeczy, które się nie sniły ufologom

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » czw lut 21, 2008 9:31 pm

burdelowy, to juz nie jest smieszne, sie robi nudne i zalosne, wez spadaj przynajmniej z forum uazowego co? dam ci bete za darmo :lol:

Bordowy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:08 pm

Post autor: Bordowy » czw lut 21, 2008 10:00 pm

chiquito83 pisze:burdelowy, to juz nie jest smieszne, sie robi nudne i zalosne, wez spadaj przynajmniej z forum uazowego co? dam ci bete za darmo :lol:
To poco sam koleś zaczoł przegadywanke ??

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » czw lut 21, 2008 10:08 pm

Obrazek

burdelowy, to ty? :)21

czuczo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: pn maja 28, 2007 9:01 pm
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: czuczo » czw lut 21, 2008 10:09 pm

:)2 :)21

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw lut 21, 2008 10:09 pm

:)2 :)2 :)2
:)20

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw lut 21, 2008 11:04 pm

Bordowy pisze:
JA'JACEK pisze:
Bordowy pisze:(...)
Z początku jest troche trudno bo wyjąc silnik i włożyc nowy a to troche waży,(...)
Eeeee.... niemożliwe..... serio ?
Są rzeczy, które się nie sniły ufologom
A nie przeszkadza Ci że bredzisz ?
:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość