Ploblem z silnikiem uaz (wołga)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Ploblem z silnikiem uaz (wołga)

Post autor: szychu » czw mar 20, 2008 10:28 am

Witam!

Posiadam uaza z silnikiem wołgi, mam problem z wyregulowaniem pracy.
Silnik pracuje poprawnie tylko na ssaniu, po rozgrzaniu silnika i wyłączneiu ssania obroty saczą aż silnik gaśnie, nie wchodzi w obroty i strzela w wydech. Wymieniłem uszczeli w calym gaźniku (K131) nadal to samo. Regulacja miesianka nie skutkuje. Regulowałem zapłon i albo strzela w gażnik albo w wydech...
Kompresja 5,5 7,5 7,5 5,5. Proszę o poradę co można by jeszcze sprawdzić.

Ps. Jestem laikiem jesłi chodzi o mechanikę, ale zapał mam. Proszę o wyrozumiałość.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw mar 20, 2008 12:05 pm

a jakie masz sterowanie zapłonem, miałem podobne objawy kiedyś i wystarczyło wymienić moduł zapłonowy...
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw mar 20, 2008 1:02 pm

Hm nie wiem jak to sie dokładnie nazywa ale wyglada na oryginalne (przynajmniej te same czasy co silnik), co prawda nie widzialem identycznego na allegro (rożnia sie rurką do gaźnika) ale jest podobny (palecec przerywacza, kopułka). A kompresja ujdzie?

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » czw mar 20, 2008 2:36 pm

szychu pisze:Hm nie wiem jak to sie dokładnie nazywa ale wyglada na oryginalne (przynajmniej te same czasy co silnik), co prawda nie widzialem identycznego na allegro (rożnia sie rurką do gaźnika) ale jest podobny (palecec przerywacza, kopułka). A kompresja ujdzie?
Troche malo. To silnik z kwadratowymi kolektorami ?
U mnie jest okolo 10ciu na kazdym cylindrze (silnik UAZ z okraglymi kolektorami).

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw mar 20, 2008 3:15 pm

dokładnie kompresja trochę padaka
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » czw mar 20, 2008 4:57 pm

Różnica między 5,5 a resztą po 7,5 kwalifikuje silnik do naprawy.
Trzeba zrobić próbę olejową , może to tylko głowica do regeneracji.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw mar 20, 2008 5:03 pm

Może masz zawory podparte?
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » czw mar 20, 2008 5:04 pm

Balu-Balu pisze:Może masz zawory podparte?
tez mnie sie tak wydaje...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw mar 20, 2008 6:00 pm

o kurde, z tym remontem to nie ciekawie... Zrobie pomiar ciśnienia na oleju. Wymiana samych pierscieni ma sens?

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw mar 20, 2008 8:37 pm

Normalnie nie ma sensu. Ale to zależy w jakim stanie są tuleje i ile chcesz pojeździć do następnej wpadki :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » czw mar 20, 2008 9:04 pm

Sprawdź czy na przepustnicy gaźnika nie masz luzów.. aa gażnik orginal??

Awatar użytkownika
terenowiec69
 
 
Posty: 197
Rejestracja: wt sie 02, 2005 9:51 pm
Lokalizacja: Chełm woj. lubelskie

Post autor: terenowiec69 » czw mar 20, 2008 10:06 pm

Zrób remont nie jest az tak drogi,za zrobiłem za 800zł remont generalny(części kupowałem na ukrainie).
terenowiec69,GAZ 69 AM 1964r,GAZ 69 M 1971r,

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw mar 20, 2008 10:44 pm

Zrób remont nie jest az tak drogi,za zrobiłem za 800zł remont generalny(części kupowałem na ukrainie).
remont chyba szwedzki za 1000 to nawet obróbki nie zrobisz , więc nie pisz takich herezji , :evil:


Poczytaj sobie http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=#907637
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt mar 21, 2008 10:51 am

terenowiec69 pisze:Zrób remont nie jest az tak drogi,za zrobiłem za 800zł remont generalny(części kupowałem na ukrainie).
ha ha dobre remont za 800 pln :roll:
ja robiłem remont dwa lata temu łącznie z wyważaniem wału,koła zamachowego itd. wyszło mi 2000 pln
ale silnik wkręca się teraz do 6500 obr.
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt mar 21, 2008 2:09 pm

Sprawdzalem kompresję na oleju 7 8,5 8,5 7.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt mar 21, 2008 4:39 pm

mudder pisze:
terenowiec69 pisze:Zrób remont nie jest az tak drogi,za zrobiłem za 800zł remont generalny(części kupowałem na ukrainie).
ha ha dobre remont za 800 pln :roll:
ja robiłem remont dwa lata temu łącznie z wyważaniem wału,koła zamachowego itd. wyszło mi 2000 pln
ale silnik wkręca się teraz do 6500 obr.
nielepiej zmienic silnik na inny?? i tylko silniki za te cene zmieniac??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt mar 21, 2008 5:27 pm

tak tylko kupujesz kota w worku a tu masz silnik zrobiony na cacy bez żadnych przeróbek itd. i pracować będzie przez wiele lat...ale ja się nie znam
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt mar 21, 2008 6:30 pm

nono, kumam, tylko mnie chodzi o silnik zeby z czegos zaodoptowac. mocniejszy i ktory dluzej wytrzyma :wink:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » pt mar 21, 2008 7:03 pm

szychu pisze:Sprawdzalem kompresję na oleju 7 8,5 8,5 7.
Jest jasność. Remont.
Teraz jeszcze dobrze byłoby wiedzieć jak wygląda ciśnienie oleju, jeżeli da się uniknąć szlifu wału i wymiany panewek i pompy oleju to można coś tam zaoszczędzić, ale to mało prawdopodobne.

Pełny remont silnika 4 lata temu wyniósł mnie ponad 2 000 pln.

Wesołych Świąt.
.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pt mar 21, 2008 7:39 pm

A wlasnie zapomnialem o cisnieniu oleju, a właściwie o cisnieniu ktorego nie ma, ledwo wchodzi na czerwone. Czyli jasne poza alternatorem i rozrusznikiem wszystko sie sypneło.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt mar 25, 2008 5:47 pm

Ja robiłem remont i koszty wyszły :

400zł - zestaw tuleje + tłoki + sworznie
350zł - osiowanie bloku ( nieprzewidywalny wydatek )
100zł - wyciąganie tuleji na prasie :) przyspawały się do bloku
250zł - szlif wału
100zł - polskie pierścienie prima
50zł - planowanie głowicy
100zł - nowe szpilki bo stare krzywe i kruszyły się ( trzeba dorobić bo 11 już ciężkie do dostania )
10zł uszczelka pod głowice
40zł - środek do czyszczenia silnika z resztek oleju mineralnego :evil:
30zł - sznur łojowy :) + simering
20zł - silikon
10zł - uszczelka pod miskę olejową
10zł - pasty do docierania zaworów :)
80zł - zestaw panewek
40zł - 10 litrów benzyny na czyszczenie :)
---------------------------------------------------
1590zł :) a do tego dolicz robociznę :) dobrze że sam robię bo inaczej bym się zapłakał i nie wypłacił A liczyłem wpierw że wyjdzie mi z 800zł hahah :D
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ksewcio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt sty 10, 2006 3:30 pm

Post autor: ksewcio » wt mar 25, 2008 7:45 pm

Podepne się z pytaniem! Mam dwa wały korbowe jeden był tylko na sznurze łojowym a w drógim silniku był sznur i simering? (od strony koła zamachowego)Czy to znaczy że są dwa modele silników?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt mar 25, 2008 8:08 pm

ba , nawet więcej , jakby dobrze policzyć :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt mar 25, 2008 8:27 pm

Bodajże do 1996 był simmering od koła pasowego i sznur od strony koła zamachowego , od 1996 jest simering tu i tu.

A model gdzie były 2 sznury to nie wiem :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » śr mar 26, 2008 8:47 am

Kleryk gdzie kupowałeś cześci, czyżby allegro?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości