zamiana wałow uaz

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

zamiana wałow uaz

Post autor: piotrekwwl » czw mar 27, 2008 11:21 am

witam. jestem tu nowy nie wiem czy temat był przerabiany ja nie mogłem nic znalezc.czy jest opcja cofnąć reduktor tak zeby zamienic wały przedni z tylnim. czy ktos to przerabiał,

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:23 am

a w jakim celu?


reduktor uaza jest przykrecany do skrzni, trzeba by albo
1 przesuwać wszystko do tyłu
2 robić flasze i łączyć reduktor ze skrzynią przy pomocy wałka na dwu krzyżkach
3 zastosować inny reduktor i tez odsunąc go i połaczyć wałem dwukrzyżakowym


Jakby ni ebyło we wszystkich 3 wersjach, gumówka, i spawarka potrzebne
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Post autor: piotrekwwl » czw mar 27, 2008 11:28 am

silnik wsadzm mb 2.4+skrzynia mb wszystko bus 207,i tak musze łączyc reduktor ze skrzynią wałkiem na 2 krzyrzakach,wiec pomyslałem zeby zamienic wały miejscami zeby ich nie skracać/wydłuzac

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw mar 27, 2008 11:41 am

czaje


to i tak musisz dorobić wałek miedzy reduktorem a skrzynią, zrobić mocowania do reduktora, a ile problemów w między czasie wyniknie to nikt nie wie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw mar 27, 2008 11:44 am

Tylko czy krzyzaki na walach sie będą składać...

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Post autor: piotrekwwl » czw mar 27, 2008 11:58 am

własnie o to min. pytam czy ktos to przerabial... jesli tak to prosił bym o jakies rady,i dodatkowe pytanko ktory reduktor lepszy uaz/gaz69,wiem ze gaza ma wyjscie odrazu na wał z gory dzieki.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw mar 27, 2008 1:32 pm

A nie lepiej zostawić skrzynię i reduktor UAZowy na miejscu i tylko silnik z mesia poprzez kryzę zamontować jak wszyscy i nie kombinować tyle:wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Post autor: piotrekwwl » czw mar 27, 2008 2:16 pm

racja ze lepiej tylko mi sie sprzegło uazowe i skrzynia rozsypało a tak to mam komplet mb silnik sprzegło skrzynia komplet (sprawny wyjęty z busa), jak to zamontowac ?

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw mar 27, 2008 2:18 pm

Stary...problemów bedzie wiele.
Przede wszystkim kąty ustawienia krzyżaków. Mało kto o tym pamieta...wszyscy motaja a potem zdziwko, że "po jednym rajdzie krzyżaki mi wywaliło :o "
A więc musisz zadbać aby kąt na wyjćiu z reduktora i kąt na wejściu do mostu był ten sam aby zapewnić identyczna prędkość kątową.
Ratunkiem dla tych co motają a potem myślą są wały trójrzyżakowe (a'la K160 albo Jeep Cheerokie) one modyfikują różnice kątów.
Żeby reduktor UAza połaczyć z czymkolwiek...bedziesz potrzebował wałek ze skrzyni biegów i troche roboty z łozyskowaniem. dorobieniem flanszy i mocowań.
Tak czy siak reduktor UAZ lepszy niż GAZ.
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 7:06 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Post autor: piotrekwwl » czw mar 27, 2008 2:34 pm

wielkie dzieki . to przynajmiej wyjasniła mi sie sprawa reduktorow,zostaje uazowy i pytanko jak to zrobic moze ktos ma jakies archiwum w tym temacie i sie podzieli. na forum to juz temat stary i fotki sa nieaktualne prosba o jakies zdjecia sposobu łozyskowania i tej flanszy,jak to zrobic ?

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw mar 27, 2008 2:55 pm

Moje rozwazania sa czysto teoretyczne.
Zapewne przydała by się korekta kogoś, kto to robił.
Wiesz ewentualnie możesz zlecić wykonanie wałów na zamówienie a katy próbować korygować dystanstami na flanszach.

Ale już się nie rozpisuje...potrzebny praktyk w tym temacie - PILNIE!!! :)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt mar 28, 2008 12:23 pm

Jesteś pewny, że nie da się zostawić reduktora w fabrycznym miejscu ?? Z jakąś cienką chłodnicą powinno się wszystko zmieścić. Misa powinna przed mostem wyjść i nie będzie problemu z jej rozbijaniem. Wiem, że takie rozwiązanie działa i nie sprawia problemów w eksploatacji. Tył sobie potem mechanikiem dociążysz.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Post autor: piotrekwwl » pt mar 28, 2008 2:16 pm

jeśli ktoś tak zrobił to prosił bym o jakieś foto ja tego sobie nie moge wyobrazić :-?

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn mar 31, 2008 6:35 am

Pomyśl, poszukaj na forum no i pomierz przede wszystkim - samo nie przyjdzie. Kiedyś nawet jeździłem takim autem chwilę (skrzynia i silniki 2,4D) ale nie mam fot niestety. Moim zdaniem znacznie lepsze rozwiazanie niż łączenie do skrzyni uazowej tak jak miałem w poprzednim autku, które sprzedałem. Teraz jak bym robił to tylko ze skrzynią merca.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » wt kwie 01, 2008 11:21 pm

piotrekwwl pisze:silnik wsadzm mb 2.4+skrzynia mb wszystko bus 207,i tak musze łączyc reduktor ze skrzynią wałkiem na 2 krzyrzakach,wiec pomyslałem zeby zamienic wały miejscami zeby ich nie skracać/wydłuzac
Cześć .po co tak kombinować Na początku. Dam ci redukcje między silnik a skrzynie uaza , dołożę wałek skrzyni uazowej pasujący do sprzęgła mercawki i masz zamiecione pozdrawiam Krzysztof
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: piotrekwwl » śr maja 20, 2009 7:40 pm

zrobiłem tak jak planowałem zamieniłem wały miejscami nic nie wybucha przejechane jakieś 6000 km teraz szukam pto;)
UAZ 2.4D MB
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Bart03 » śr maja 20, 2009 8:54 pm

ja mam wal dlugosci ok 50 cm pracujacy pod bardzo duzym katem a wiec kompensacja jego dlugosci podczas pracy zawieszenia tez bardzo spora i niestety nie moglem zachowac ze wzgledow czysto technicznych katow pracy krzyzakow i nic nie wybucha - Bartmann nie strasz ludzi bo nie tylko ja jezdze takim wynalazkiem ale wiele moich znajomych takze z duzymi motorami pod maska i jakos nikt nie urywa krzyzakow.
Dobry wal - za niestety spore pieniadze - wytrzyma duzo. 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Balu-Balu » wt cze 02, 2009 10:47 am

piotrekwwl pisze:zrobiłem tak jak planowałem zamieniłem wały miejscami nic nie wybucha przejechane jakieś 6000 km teraz szukam pto;)
Daj jakieś foty. Też chcę skrzynię marca wsadzić i jestem ciekaw jak to wyszło :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
piotrekwwl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 19, 2008 8:24 pm

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: piotrekwwl » czw cze 04, 2009 7:29 pm

Daj jakieś foty. Też chcę skrzynię marca wsadzić i jestem ciekaw jak to wyszło :)21 :)21[/quote]

obecnie zdemontowany jest reduktor dorabia sie pto ;) jak tylko go powiesze wstawie fotki. jak pisałem wszystko działa ale było by lepiej jak bym na połaczeniu skrzynia reduktor dał wielowpust a tak są dwa kardany troche za sztywno ,ale robi i nie wybucha ;)
UAZ 2.4D MB
kopia SIMEX 31"tymczasowo
MECHANIK (BIG STAR)

dziadeq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 12:10 am

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: dziadeq » sob cze 13, 2009 3:17 pm

Witam wszystkich. Zamontowalem silnik i skrzynie biegow ford 2.9, zamienilem waly i wyszly mi duze katy na krotkim wale. Roznica wysokosci miedzy mostem a wyjsciem z reduktora to 25 cm. Pytanie do Bart03, ile jest u Ciebie.

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Jaroma » sob cze 13, 2009 9:41 pm

Ja motałem silnik ze skrzynią MB, dorobiony wałek i reduktor uaza, wały dorabiałem oba wyszły jakoś koło 85cm.
Tu masz fotki, http://picasaweb.google.pl/Jaroma4x4/UazSieMota# słabe bo nie było kiedy pstrykać :-?
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

dziadeq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 17, 2008 12:10 am

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: dziadeq » ndz cze 14, 2009 10:04 am

Dzieki za zdjecia. Widze ze nie masz ustawionego silnika w poziomie, opusciles skrzynie biegow. Rozwiazuje to problem duzych katow na wale napedowym. Wogole to u mnie wychodzi tak ( zdjecia).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... 76539.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 1711a.html

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Bart03 » ndz cze 14, 2009 11:18 pm

ja mam wał dorabiany od podstaw na zamowienie dlatego moje krzyzaki moga pracowac pod wiekszym katem niz oryginalne uazowe.

odleglosc miedzy reduktorem a mostem mam jeszcze mniejsza dlatego musialem sie ratowac obroceniem mostu tak aby flansza mostu byla skierowana nieco do gory - jest to rozwiazanie nieco problematyczne bo nie beda sie zgadzac predkosci katowe na krzyzakach ale w takich sytuacjach nie ma innego wyjscia no moze poza podwojnym krzyzakiem :wink:

na zdjecu widze ze masz wal uazowy wiec pod takim katem pracowac bedzie na granicy swoich mozliwosci i moze pierdyknac na wiekszej chopce 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Jaroma
Posty: 353
Rejestracja: sob maja 29, 2004 1:23 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Jaroma » wt lip 07, 2009 12:43 pm

dziadeq pisze:Dzieki za zdjecia. Widze ze nie masz ustawionego silnika w poziomie, opuściłeś skrzynie biegow. Rozwiazuje to problem duzych katow na wale napedowym. Wogole to u mnie wychodzi tak ( zdjecia).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c4a ... 76539.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6c ... 1711a.html
:)21 Troszku po czasie .. ale dopiero miałem chwile co by pstryknąć fotke wałów. Jak widać problem dużych kątów nie wystąpił.
Nie kładłem ostatnio poziomicy na silnik ale nie jest jakoś bardzo widzialnie pochylony, parkuje na górce może stąd jakieś złudzenia opticzne :wink:

Obrazek
Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: zamiana wałow uaz

Post autor: Kruk » śr lip 08, 2009 8:02 am

Bart03 pisze:ja mam wał dorabiany od podstaw na zamowienie dlatego moje krzyzaki moga pracowac pod wiekszym katem niz oryginalne uazowe.

odleglosc miedzy reduktorem a mostem mam jeszcze mniejsza dlatego musialem sie ratowac obroceniem mostu tak aby flansza mostu byla skierowana nieco do gory - jest to rozwiazanie nieco problematyczne bo nie beda sie zgadzac predkosci katowe na krzyzakach ale w takich sytuacjach nie ma innego wyjscia no moze poza podwojnym krzyzakiem :wink:

na zdjecu widze ze masz wal uazowy wiec pod takim katem pracowac bedzie na granicy swoich mozliwosci i moze pierdyknac na wiekszej chopce 8)


Jak obrócileś most i masz zwykły wał to wibruje? padają krzyżaki?
ładny wał z podwójnym krzyżakiem ma LR Discovery II (przedni)
można zanabyć używkę za ok 300zł :D :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość