
Układ hamulcowy - dwuobwodowy
Moderator: Student
- Johny_Szczecin
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
- Lokalizacja: Szczecin
Układ hamulcowy - dwuobwodowy
Ostatnio w związku z demontażem mostu tylniego musiałem odpiąć przewody hamulcowe, co wiązało się oczywiście z ich automatyczną wymianą, bo przecież po 15 latach to jest nie do odkręcenia bez urwania którejś części. Po robocie most wsadziłem i sobie pomyślałem, że się przejadę zobaczyć czy się jeszcze kręcą koła, a że układ dwuobwodowy (uaz'owskie serwo z pompą) to przód będzie trybił. Jakież było moje zdziwienie gdy wcisnąłem hamulec do końca a tu nic! To jak to jest w końcu - po cholere dwa obwody jak to nie działa... no chyba, że mam pompę walniętą - na razie jest tak, że płyn uciekł tylko z przedniego zbiorniczka który odpowiada za tył, a jak robi się przód to nie ucieka z niego tylko z tylniego zbiorniczka, czyli wydawałoby się, że jest ok wszystko z podłaczeniami. // Szukałem trochę jakichś zestawów naprawczych do tej pompy czy cuś, ale nie widzę - może od jakiegoś innego woza pasują - żukowate, lublinowate? 

Skontaktuj sie z tym człowiekiem http://aukcja.onet.pl/show_user.php?uid=2255736
lub z kolegą @Kasprol z forum , obydwaj godni zaufania
lub z kolegą @Kasprol z forum , obydwaj godni zaufania

- Johny_Szczecin
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
- Lokalizacja: Szczecin
są dwa zbiorniczki, z pompy wychodzą dwa przewody które następnie trafiają do jednej magistrali
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Red hot...czyli Pejpers.
Nie jest tak.
W zasadzie każdy zbiornik obsługuje osobno dwie magistrale...
Chyba, że różne uazy róznie miały
Nie jest tak.
W zasadzie każdy zbiornik obsługuje osobno dwie magistrale...
Chyba, że różne uazy róznie miały

Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 10:12 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
No i musiałe tak długo budować napięcie wśród widzów



http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
- Johny_Szczecin
- jestem tu nowy...
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
- Lokalizacja: Szczecin
Wchodząc na przeciw wyżej wspomnianym niespodziankom , postanowiłem zaadaptować pompę z mercedesa 124 i mam pytanko do tych co już to przerabiali.
Od czego , lub gdzie można zanabyć przejściówki między końcówkami przewodów hamulcowych Uaz a mniejszymi standardowymi w osobówkach
Będę wdzięczny za podpowiedź bo niestety mój ślusarz powiedział stanowcze NIE skrytym parówkożercom.
Od czego , lub gdzie można zanabyć przejściówki między końcówkami przewodów hamulcowych Uaz a mniejszymi standardowymi w osobówkach

Będę wdzięczny za podpowiedź bo niestety mój ślusarz powiedział stanowcze NIE skrytym parówkożercom.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Z tego co pamiętam to pompa żukoska jest też na mniejsze przewody niż uaz. A jeśli chodzi o wydajność to czy ja wiem, skoro pompa żukoska to to samo co pompa poloneza z którego została adaptowana ? W mesiu masz oddzielny układ na każde przednie koło i do tego razem na pedałach pomkę sprzęgłową zasilaną tym samym zbiorniczkiem - jednym słowem bajka.
Tylko potrzebne te przejściówki.
Tylko potrzebne te przejściówki.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Ale nie chodzi o przewody ale o srednice tloczka, ktora pompa UAZowa ma wieksza niz standardowe pompy od osobowek.cezii pisze:Z tego co pamiętam to pompa żukoska jest też na mniejsze przewody niż uaz. A jeśli chodzi o wydajność to czy ja wiem, skoro pompa żukoska to to samo co pompa poloneza z którego została adaptowana ? W mesiu masz oddzielny układ na każde przednie koło i do tego razem na pedałach pomkę sprzęgłową zasilaną tym samym zbiorniczkiem - jednym słowem bajka.
Tylko potrzebne te przejściówki.
Napewno zuk i polonez maja taka sama pompe

Piotr
Dobrze dobrze ja to wszystko wiem i biorę pod uwagę . Pompa uaza w porównaniu do pomp nowych ma bardzo dużą średnice a to pewno za sprawą tego że została stworzona do układu bez serwa i oprócz tego ma zastosowanie jeszcze w innych radzieckich pojazdach. Jest bardzo wydajna nawet bez wspomagania . Pompy nowej generacji mają małą średnicę i zahamowanie przy wyłączonym silniku nastręcza problemów a jednak je się stosuje bo wytwarzane przez nie ciśnienie nie jest wcale mniejsze od tego w pompach starego typu. Najlepszym przykładem jest poczciwy polonez który w wersji z silnikiem rovera (może i innych ) otrzymał serwo i pompę lukasa , której średnica jest naprawdę śmieszna , a cała reszta pozostała bez zmian . I wszystko działało i to nieźle. (Taką samą pompę ma żuk i polonezy ze starych roczników) Dlatego przejścówki do przewodów są mi niezbędne.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
No proszęcezii pisze:Dobrze dobrze ja to wszystko wiem i biorę pod uwagę . Pompa uaza w porównaniu do pomp nowych ma bardzo dużą średnice a to pewno za sprawą tego że została stworzona do układu bez serwa i oprócz tego ma zastosowanie jeszcze w innych radzieckich pojazdach. Jest bardzo wydajna nawet bez wspomagania . Pompy nowej generacji mają małą średnicę i zahamowanie przy wyłączonym silniku nastręcza problemów a jednak je się stosuje bo wytwarzane przez nie ciśnienie nie jest wcale mniejsze od tego w pompach starego typu. Najlepszym przykładem jest poczciwy polonez który w wersji z silnikiem rovera (może i innych ) otrzymał serwo i pompę lukasa , której średnica jest naprawdę śmieszna , a cała reszta pozostała bez zmian . I wszystko działało i to nieźle. (Taką samą pompę ma żuk i polonezy ze starych roczników) Dlatego przejścówki do przewodów są mi niezbędne.



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
No niestety trudno z siebie wygnać lenia, szczególnie w lipcu. Jeszcze nie zacząłem szukać , chociaż mam parę pomysłów np. trójnik rozdzielający przewody na tylnym moście poloneza , powinien pasować , chociaż nie wiem czy zgra się z uazowym gwintem. Najlepsza by była taka przejściówka jak jest na przewodzie między filtrem paliwa a gażnikiem w uazie ( oczywiście w odpowiednim rozmiarze ) W przyszłym tygodniu rozopoczynam poszukiwania ; ale jak ktoś by miał gotową odpowiedź to się polecam 

_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
gwint polonez jest mniejszy niz gwint uaza pozatym przewody uaza sa grubsze - generalnie uaz ma rozmiarówke z ciezarowekcezii pisze:No niestety trudno z siebie wygnać lenia, szczególnie w lipcu. Jeszcze nie zacząłem szukać , chociaż mam parę pomysłów np. trójnik rozdzielający przewody na tylnym moście poloneza , powinien pasować , chociaż nie wiem czy zgra się z uazowym gwintem. Najlepsza by była taka przejściówka jak jest na przewodzie między filtrem paliwa a gażnikiem w uazie ( oczywiście w odpowiednim rozmiarze ) W przyszłym tygodniu rozopoczynam poszukiwania ; ale jak ktoś by miał gotową odpowiedź to się polecam

zeby przejsc na mniejszy rozmiar nalezy zastosowac przejsciowke z pompy hamulcowej (ta ktora jest wkrecona w korpus pompy)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość