Układ hamulcowy - dwuobwodowy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Johny_Szczecin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
Lokalizacja: Szczecin

Układ hamulcowy - dwuobwodowy

Post autor: Johny_Szczecin » sob mar 29, 2008 11:44 pm

Ostatnio w związku z demontażem mostu tylniego musiałem odpiąć przewody hamulcowe, co wiązało się oczywiście z ich automatyczną wymianą, bo przecież po 15 latach to jest nie do odkręcenia bez urwania którejś części. Po robocie most wsadziłem i sobie pomyślałem, że się przejadę zobaczyć czy się jeszcze kręcą koła, a że układ dwuobwodowy (uaz'owskie serwo z pompą) to przód będzie trybił. Jakież było moje zdziwienie gdy wcisnąłem hamulec do końca a tu nic! To jak to jest w końcu - po cholere dwa obwody jak to nie działa... no chyba, że mam pompę walniętą - na razie jest tak, że płyn uciekł tylko z przedniego zbiorniczka który odpowiada za tył, a jak robi się przód to nie ucieka z niego tylko z tylniego zbiorniczka, czyli wydawałoby się, że jest ok wszystko z podłaczeniami. // Szukałem trochę jakichś zestawów naprawczych do tej pompy czy cuś, ale nie widzę - może od jakiegoś innego woza pasują - żukowate, lublinowate? :-?

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn mar 31, 2008 12:21 am

Skontaktuj sie z tym człowiekiem http://aukcja.onet.pl/show_user.php?uid=2255736

lub z kolegą @Kasprol z forum , obydwaj godni zaufania :)2

Awatar użytkownika
Johny_Szczecin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Johny_Szczecin » pn mar 31, 2008 7:39 am

Dzięki - napiszę 8)

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn mar 31, 2008 9:08 pm

a od kiedy to w uazie są dwa obwody ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn mar 31, 2008 9:47 pm

są dwa zbiorniczki, z pompy wychodzą dwa przewody które następnie trafiają do jednej magistrali

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn mar 31, 2008 10:00 pm

benes pisze:są dwa zbiorniczki, z pompy wychodzą dwa przewody które następnie trafiają do jednej magistrali
czyli... :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn mar 31, 2008 10:10 pm

Red hot...czyli Pejpers.

Nie jest tak.
W zasadzie każdy zbiornik obsługuje osobno dwie magistrale...
Chyba, że różne uazy róznie miały :lol:
Ostatnio zmieniony pn mar 31, 2008 10:12 pm przez Bartmann, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn mar 31, 2008 10:11 pm

łot ar ju tokin ebałt :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn mar 31, 2008 10:12 pm

Aj dont noł
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn mar 31, 2008 10:18 pm

Bartmann pisze:Aj dont noł
a miałeś kiedis ;) awarie jednego z cylinderków (wyciek) ??
i pytanie moje brzmi czy hamulce działały ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn mar 31, 2008 10:40 pm

No właśnie czy to nie jest normalne zjawisko w pompie od UAZA??

Wstrzymaj sie z tym zakupem. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn mar 31, 2008 10:42 pm

ło jezu bo w uazie jest pompa dwu-sekcyjna a nie ma dwóch obwodów...
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt kwie 01, 2008 6:46 am

No i musiałe tak długo budować napięcie wśród widzów ?? :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Johny_Szczecin
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn lut 04, 2008 8:44 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Johny_Szczecin » wt kwie 01, 2008 1:41 pm

Nie wiem ile było wersji pomp do UAZ'a ale ja mam definitywnie dwa obwody osobne, które nie mają ze soba nic wspólnego oprócz tego że sa podłączone do tej samej pompy. Może to przerobione jest przez poprzednika, albo w ogóle z niewiadomo jakiego wozu wzięte.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt kwie 01, 2008 1:55 pm

a już mi się nie chce
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr lip 23, 2008 9:24 am

Wchodząc na przeciw wyżej wspomnianym niespodziankom , postanowiłem zaadaptować pompę z mercedesa 124 i mam pytanko do tych co już to przerabiali.
Od czego , lub gdzie można zanabyć przejściówki między końcówkami przewodów hamulcowych Uaz a mniejszymi standardowymi w osobówkach ??
Będę wdzięczny za podpowiedź bo niestety mój ślusarz powiedział stanowcze NIE skrytym parówkożercom.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Post autor: Słoń2 » śr lip 23, 2008 9:49 am

Witam!
To lepiej wstaw sobie serwo od mb 123 i do tego pasuje pompa od zuka!
A mb 124 lub 123 to moze miec za mała wydajnosc bo sa one skonstruowane do chamulców tarczowych! ja mam od zuka i sobie chwale!
Pozdrawiam brac off rołdową!!!

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr lip 23, 2008 11:02 am

Z tego co pamiętam to pompa żukoska jest też na mniejsze przewody niż uaz. A jeśli chodzi o wydajność to czy ja wiem, skoro pompa żukoska to to samo co pompa poloneza z którego została adaptowana ? W mesiu masz oddzielny układ na każde przednie koło i do tego razem na pedałach pomkę sprzęgłową zasilaną tym samym zbiorniczkiem - jednym słowem bajka.
Tylko potrzebne te przejściówki.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Post autor: piotrek_uaz » śr lip 23, 2008 12:04 pm

cezii pisze:Z tego co pamiętam to pompa żukoska jest też na mniejsze przewody niż uaz. A jeśli chodzi o wydajność to czy ja wiem, skoro pompa żukoska to to samo co pompa poloneza z którego została adaptowana ? W mesiu masz oddzielny układ na każde przednie koło i do tego razem na pedałach pomkę sprzęgłową zasilaną tym samym zbiorniczkiem - jednym słowem bajka.
Tylko potrzebne te przejściówki.
Ale nie chodzi o przewody ale o srednice tloczka, ktora pompa UAZowa ma wieksza niz standardowe pompy od osobowek.
Napewno zuk i polonez maja taka sama pompe ???

Piotr

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw lip 24, 2008 11:24 am

Dobrze dobrze ja to wszystko wiem i biorę pod uwagę . Pompa uaza w porównaniu do pomp nowych ma bardzo dużą średnice a to pewno za sprawą tego że została stworzona do układu bez serwa i oprócz tego ma zastosowanie jeszcze w innych radzieckich pojazdach. Jest bardzo wydajna nawet bez wspomagania . Pompy nowej generacji mają małą średnicę i zahamowanie przy wyłączonym silniku nastręcza problemów a jednak je się stosuje bo wytwarzane przez nie ciśnienie nie jest wcale mniejsze od tego w pompach starego typu. Najlepszym przykładem jest poczciwy polonez który w wersji z silnikiem rovera (może i innych ) otrzymał serwo i pompę lukasa , której średnica jest naprawdę śmieszna , a cała reszta pozostała bez zmian . I wszystko działało i to nieźle. (Taką samą pompę ma żuk i polonezy ze starych roczników) Dlatego przejścówki do przewodów są mi niezbędne.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw lip 24, 2008 11:38 am

nie wszystkie poldRovery maja pompe lucasa :)
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw lip 24, 2008 12:21 pm

Być może , Polska myśl techniczna nie zna granic :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lip 24, 2008 9:06 pm

cezii pisze:Dobrze dobrze ja to wszystko wiem i biorę pod uwagę . Pompa uaza w porównaniu do pomp nowych ma bardzo dużą średnice a to pewno za sprawą tego że została stworzona do układu bez serwa i oprócz tego ma zastosowanie jeszcze w innych radzieckich pojazdach. Jest bardzo wydajna nawet bez wspomagania . Pompy nowej generacji mają małą średnicę i zahamowanie przy wyłączonym silniku nastręcza problemów a jednak je się stosuje bo wytwarzane przez nie ciśnienie nie jest wcale mniejsze od tego w pompach starego typu. Najlepszym przykładem jest poczciwy polonez który w wersji z silnikiem rovera (może i innych ) otrzymał serwo i pompę lukasa , której średnica jest naprawdę śmieszna , a cała reszta pozostała bez zmian . I wszystko działało i to nieźle. (Taką samą pompę ma żuk i polonezy ze starych roczników) Dlatego przejścówki do przewodów są mi niezbędne.
No proszę :wink: wiedza niby jest ale przejściówek znaleźć nie potrafi :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » pt lip 25, 2008 6:36 am

No niestety trudno z siebie wygnać lenia, szczególnie w lipcu. Jeszcze nie zacząłem szukać , chociaż mam parę pomysłów np. trójnik rozdzielający przewody na tylnym moście poloneza , powinien pasować , chociaż nie wiem czy zgra się z uazowym gwintem. Najlepsza by była taka przejściówka jak jest na przewodzie między filtrem paliwa a gażnikiem w uazie ( oczywiście w odpowiednim rozmiarze ) W przyszłym tygodniu rozopoczynam poszukiwania ; ale jak ktoś by miał gotową odpowiedź to się polecam :)2
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt lip 25, 2008 9:57 am

cezii pisze:No niestety trudno z siebie wygnać lenia, szczególnie w lipcu. Jeszcze nie zacząłem szukać , chociaż mam parę pomysłów np. trójnik rozdzielający przewody na tylnym moście poloneza , powinien pasować , chociaż nie wiem czy zgra się z uazowym gwintem. Najlepsza by była taka przejściówka jak jest na przewodzie między filtrem paliwa a gażnikiem w uazie ( oczywiście w odpowiednim rozmiarze ) W przyszłym tygodniu rozopoczynam poszukiwania ; ale jak ktoś by miał gotową odpowiedź to się polecam :)2
gwint polonez jest mniejszy niz gwint uaza pozatym przewody uaza sa grubsze - generalnie uaz ma rozmiarówke z ciezarowek :)21

zeby przejsc na mniejszy rozmiar nalezy zastosowac przejsciowke z pompy hamulcowej (ta ktora jest wkrecona w korpus pompy)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość