Strona 1 z 1
Tuleje cylindrowe uszczelnienie
: wt kwie 08, 2008 5:27 pm
autor: KleryK
Więc Panowie.
Silnik mam złożony, pozostaje tylko problem tuleji
Oprócz gumki do uszczelnienia między skrzynią korbową a tuleją nie dajemy tam już nic ? woda swobodnie ma podchodzić pod uszczelkę pod głowicę ? Czy może tuleje w tamtym miejscu smarujemy np. silikonem

albo hermetykiem hahaah

, I potem chwila prawdy

: wt kwie 08, 2008 5:49 pm
autor: ub40
.....gniazdo tych tulei ma być dobrze wyczyszczone, osadzone w nich oringi gumowe i tuleje i uszczelka pod głowicą i głowica i chwila prawdy jak to mówisz

, po wstępnym docisnięciu tulei sprawdz czy jednakowo wystają ponad blok / o ile pamiętam to 0.4 mm /, powodzenia
: wt kwie 08, 2008 8:18 pm
autor: KleryK
W teorii mam więc idealnie

: wt kwie 08, 2008 9:23 pm
autor: ub40
....będzie dobrze..

: wt kwie 08, 2008 9:27 pm
autor: SANCHEZ
A kiedy silniczek odpalasz ?

: śr kwie 09, 2008 7:18 am
autor: szychu
U mnei stare tuleje wypdły po 2x młotkiem... Wszystko na czerowny silokon i .......... nie było miedzianych podkładek na gorze tulei...
Ale nie ciekło i uszczelka tez dobrze się trzymała.
: sob kwie 12, 2008 3:29 pm
autor: Kielon
Witam, sto lat mnie tu nie bylo. Gora tulei idzie w blok na czysto z tym ze;
kolniez tulei ma wystawac nad plaszczyzne bloku 5setek, czyli dajemy do szlifierza, robimy szlif gornej plaszczyzny bloku bez tulei. potem wkladamy tuleje, mierzymy ile wystaja, i opuszczamy na wytaczarce gniazda tulei w bloku INDYWIDUALNIE DLA KAZDEJ, w zaleznosci od potrzeby. wtedy juz wszystkie wystaja 0,05 i glowica rownomiernie je dociska, a material bloku po obrobce jest czysty i bez wzerow zarowno na powierzchni jak i pod tuleja. oczywiscie po obrobce tulei nie wolno zamieniac miejscami! nie trzeba niczym doszczelniac, jedyna uszczelka idzie na dol tulei, ale to wszyscy wiedza. TAK TO PRZEWIDZIAL PRODUCENT itak to robilem wiele lat nie majac reklamacji
: sob kwie 19, 2008 7:51 am
autor: szychu
A co jeśli u mnie tuleja jest za głęboko? Bez gumowej podkladki tuleja jest ponizej górnej płaszczycny bloku o 0,2mm?
: sob kwie 19, 2008 9:06 am
autor: gosc
zaloz gume

i sprawdz wtedy . Jezeli dalej za nisko tylko szlif bloku
: sob kwie 19, 2008 9:08 am
autor: szychu
no ale na górze tulei nie nieje sie uszczelki miedzianej? tylko gumowa na dole??
: sob kwie 19, 2008 9:19 am
autor: gosc
mozesz zalozyc ale ta uszczelka ma grubosc wlosa wiec niewiele da , wiekszosc jej niezaklada bo jest zbedna
: sob kwie 19, 2008 9:57 am
autor: Rafał D
gosc pisze:zaloz gume

i sprawdz wtedy . Jezeli dalej za nisko tylko szlif bloku
tuleja ma wystawać bez gumowej uszczelki aby po skręceniu trzymała uwszczelka pod głowicą. Mierzenie po założeniu uszczelek gumowych nie ma żadnego uzasadnienia

: sob kwie 19, 2008 9:59 am
autor: Rafał D
gosc pisze:mozesz zalozyc ale ta uszczelka ma grubosc wlosa wiec niewiele da , wiekszosc jej niezaklada bo jest zbedna
w uazie nikt jej nie zakłada bo jej tam nie ma- jest w wołdze
: sob kwie 19, 2008 10:02 am
autor: gosc
tuleja z guma po zalozeniu uszczelki i dokreceniu glowicy ma byc rowno z blokiem , wiec z guma ma wystawac ponad blok 5-7 setek , jezeli tuleja bez gumy wystaje ponad blok to po zalozeniu gumy i skreceniu glowicy bedzie szczelina
: sob kwie 19, 2008 10:04 am
autor: gosc
Rafał D pisze:gosc pisze:mozesz zalozyc ale ta uszczelka ma grubosc wlosa wiec niewiele da , wiekszosc jej niezaklada bo jest zbedna
w uazie nikt jej nie zakłada bo jej tam nie ma- jest w wołdze
sorki , masz racje pisze o uazie a mysle o woldze

: sob kwie 19, 2008 12:11 pm
autor: szychu
No u mnie bez gumy wpada 0,2mm wiec chyba dobrze.
: sob kwie 19, 2008 9:43 pm
autor: Rafał D
gosc pisze:tuleja z guma po zalozeniu uszczelki i dokreceniu glowicy ma byc rowno z blokiem , wiec z guma ma wystawac ponad blok 5-7 setek , jezeli tuleja bez gumy wystaje ponad blok to po zalozeniu gumy i skreceniu glowicy bedzie szczelina

mnie widzę nie uwierzysz - przeczytaj post Kielona zalbo zajżyj do instrukcji UAZa. Tuleja bez gumy ma wystawać ponad blok od 0,5 do 5,5 setki. Z gumą wystaje 2-3 mm - przynajmniej u mnie a właśnie odebrałem blok od szlifierzy.
: ndz kwie 20, 2008 12:42 pm
autor: szychu
Ok zmierzę raz jeszcze. Rafał ile cie ta usługa kosztowała?
ps. lepeij sie 2x zapytać niż źle zrozumieć a co dopiero zrobić.
: ndz kwie 20, 2008 1:07 pm
autor: Kielon
Szychu jesli tuleja jest ponizej plaszczyzny bloku 0.2 to trzeba obnizyc plaszczyzne na planszajbie o 0.25 mm zeby bylo dobrze, +oczywiscie tyle ile zabierze obrobka samego gniazda tulei. generalnie jest tego sporo pogadaj ze szlifierzem jak to widzi. no i pozostale tuleje tez masz tak zaglebione? moze ta tuleja ma kolniez jakis nieudany? tak czy siak konsultuj sie ze szlifierzem. koszt to do100pln od gniazda i ok70plaszczyzna. warto...

aha wystawanie tulei oczywiscie mierzy sie bez uszczelek

: ndz kwie 20, 2008 3:26 pm
autor: Rafał D
szychu pisze:Ok zmierzę raz jeszcze. Rafał ile cie ta usługa kosztowała?
ps. lepeij sie 2x zapytać niż źle zrozumieć a co dopiero zrobić.
"planowanie płyty i osadzenie tulei, planowanie tulei, tłoków" - 160pln
dodatkowo z tłoków zdjęto tyle ile z płyty - tak dla pewności aby nie okazało się że potem tłok wyjdzie ponad tuleję.
Nie wiem jak cena ma się do konkurencji bo u mnie to była jedna z pozycji dotyczących obróbki silnika

.