Strona 1 z 2

Filtr powietrza obudowa od czego

: śr lip 02, 2008 2:33 pm
autor: KleryK
Mam dosyć tego olejowego i mu nie ufam :)

Od czego można dostawić filtr powietrza aby pasował i jednocześnie nie był za mało wydajny.

Pytanie nr 2 to takie , czy teoretycznie filtr powietrza może być dowolnie wielki i jakie to będzie miało skutki ?

: śr lip 02, 2008 2:38 pm
autor: Kasprol
kup oryginał do uaza :):):):) lub lublin II

: śr lip 02, 2008 5:32 pm
autor: konrad1983nr1
ja mojego żukensa przerobiłem robiac nadstawke na gaznik, filtr od peugota partnera 1,9td i kominek jak przy kuchni polowej :wink: , a wyglada to tak
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: śr lip 02, 2008 9:37 pm
autor: mcichy888
Ja mam założony ze starego Fiata Ducato. Nie narzekam na niego, solidna metalowa obudowa , do tego rury pcv i kolanka gumowe + komin od MTZ :]

: śr lip 02, 2008 9:38 pm
autor: mcichy888
Ja mam założony ze starego Fiata Ducato. Nie narzekam na niego, solidna metalowa obudowa , do tego rury pcv i kolanka gumowe + komin od MTZ :]

: czw lip 03, 2008 8:27 am
autor: cezii
Filtr od andorii ( lublin Żuk ) pojemność podobna . Lub coś bardziej zaawansowanego technologicznie z zachodu . Z diesela może już być od 2 litrów pojemności. Np . mazada 626 2.0D. Fajny prostokatny poręczny filterek.

: czw lip 03, 2008 8:31 am
autor: sys-kom
ja w swoim założyłem od dyskowery 200, ładnie pasował
na gaźnik założyłem takie kolanko jakie jest na filtrze , bo niestety nad gaźnikiem to za wiele miejsca nie ma . niestety zdjęcia mnie mam

: czw lip 03, 2008 8:48 am
autor: sys-kom
a jednak znalazłem

Obrazek
Obrazek

: czw lip 03, 2008 9:09 am
autor: gÓral świętokrzyski
a co wam się w orginale nie podoba?? :o
wody się nie boji łatwy w obsłudze i tanio :)2

sys-kom
miałeś rejestracje UAZ 469B????????? :o :o :o

: czw lip 03, 2008 9:15 am
autor: savek
Ja u siebie zmotałem filtr od pasata tdi z gaźnika wyprowadzone kolankiem i rurą od poloneza. Fotek niestety brak.

: czw lip 03, 2008 9:25 am
autor: sys-kom
nie . kolega mi kiedyś taką zrobił wiec była założona .

: czw lip 03, 2008 9:33 pm
autor: KleryK
A to kolanko masz od czegoś dobrane czy sam robiłeś z jakiejś masy epoksydowej ?

Orginalny niby trzeba czyścić benzyną :), a benzyna droga i robota brudniejsza niż wymiana wkładu :)

: czw lip 03, 2008 9:39 pm
autor: sys-kom
przede wszystkim to stara konstrukcja . nie nie jest stosowana od jakich 20 lat . a życie trzeba sobie ułatwiać a nie utrudniać

: czw lip 03, 2008 9:48 pm
autor: mcichy888

: czw lip 03, 2008 9:55 pm
autor: sys-kom
też fajne rozwiązanie bo ja nie do końca jestem zadowolony bo wkład od LR jest bardzo drogi .

: pt lip 04, 2008 8:16 am
autor: gÓral świętokrzyski
ee pany
powymyślaliśta te durackie maszyny bo siły w ręcach nie było :)21

myłem to najwyzej 2-3 razy w roku
a jak kiedyś w rzeke wjechałem to kjanka tam wpadła a motur żyje po dziś dzień ( u inego właściela ale żyje :lol: )

: pt lip 04, 2008 3:22 pm
autor: EDEK:):):)
Dobrym rozwiązaniem jest metalowy filtr z mokrym wkładem olejowym z mercedesa starego typu chyba w 220 :D :D mam w andorii ale pewnie w benzynce też się sprawdzi :D :D

: pt lip 04, 2008 9:16 pm
autor: carinus
Witam.Dopiero co kupiłem UAZ-a i też dumam nad przerobieniem dolotu powietrza.Nie myslał nikt o filtrze stożkowym z separacją od komory silnika?Pobieranie powietrza spod maski nie jest najlepszym rozwiązaniem z powody jego zbyt wysokiej temperatury.Dodatkowo filtr można szybko wyprać i ponownie nasączyć olejkiem.

: pt lip 04, 2008 9:23 pm
autor: lbl78
carinus pisze:Witam.Dopiero co kupiłem UAZ-a i też dumam nad przerobieniem dolotu powietrza.Nie myslał nikt o filtrze stożkowym z separacją od komory silnika?Pobieranie powietrza spod maski nie jest najlepszym rozwiązaniem z powody jego zbyt wysokiej temperatury.Dodatkowo filtr można szybko wyprać i ponownie nasączyć olejkiem.
a zamierzasz jeździć tylko na bęzynie?? co do seperacji to lepiej już od razu snorkel zapodać masz 2 w jednym

: pt lip 04, 2008 9:30 pm
autor: sys-kom
widziałem kiedyś taką bzdurę filtr stożkowy w obudowie z aluminium , i z tego szło rurami kanalizacyjnymi to góry , niby to snoorkel był . tylko że rury to były troszkę za małe

: sob lip 05, 2008 9:24 am
autor: gwidon
jezdze juz dlugi czas na filtrze stożkowym mam wprowadzony do kabiny nawet to dziala jest czysty, zasysa chlodne powietrze ,minus to ze jest glosno w kabinie.

: sob lip 05, 2008 10:02 am
autor: Jarem
:o @gwidon taki urok tych aut, że w nich głosno :wink:

skoro jest oryginalny suchy filtr to po co szukać innego ?? :roll:
ja bym zamontował oryginał :)2

: sob lip 05, 2008 10:27 am
autor: gwidon
ja mam gaza troche brakuje miejsca pod maska a taki filtr jest niewielki no i brzmienie takie rasowe. :lol:

: ndz lip 13, 2008 2:12 pm
autor: carinus
sys-kom pisze:widziałem kiedyś taką bzdurę filtr stożkowy w obudowie z aluminium , i z tego szło rurami kanalizacyjnymi to góry , niby to snoorkel był . tylko że rury to były troszkę za małe
Filtr może być każdy byle wydajny i prosty w obsłudze.Problem leży w doprowadzeniu zimnego powietrza.Im wyzej bedzie chwyt to gwarantuje nam sasysanie mniejszej ilości brudu i dłuższe okresy miedzy wymianą(czyszczeniem).Jednak trzeba zachować jakieś rozsądne proporcje.

: ndz lip 13, 2008 2:42 pm
autor: sys-kom
to włąśnie robi snoorkel ,