zawieszenie pneumatyczne

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

zawieszenie pneumatyczne

Post autor: thxxe » ndz kwie 04, 2004 5:16 pm

...czy któryś z kolegów zastanawiał się nad dołożeniem miechów powietrznych dodatkowo do zawieszenia? zyskuję w ten sposób dodatkowy prześwit często potrzebny w terenie i usztywniam zawieszenie. Montaż dość prosty koszty znośne. Ewentualnie można użyć również amortyzatorów gazowych...choć to dodatkowo usztywni zawieszenie... ale można popracować nad resorem aby "zmiękł" to proste ;)
Taki układ według mnie daje pewien komfort... poprostu przed "szałem w terenie" napompuję owe miechy... zwiększy się przeżwit... co za tym idzie poprawi się choć troszkę wykrzyż osi. Pompowanie można powierzyć "pokładowemu" kompresorowi.... a może ja za dużo myślę ;) ...ale musze coś zrobić z zawieszeniem. Pytanie tylko jak daleko " puści" mnie kardan :)5 :)6 :)5
...zgnity UAZ co ma 20 lat i perkins'a... czyli gorzej już być nie może... ale jeździć trzeba!

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » ndz kwie 04, 2004 8:07 pm

Według mnie to zawieszenie pneumatyczne montowane jest do samochodów przyczep i naczep które sporadycznie poruszają się w terenie raczej jest to wynalazek do poprawienia komfortu jazdy po czarnym. Można kupić nową ciężarówke np. wywrotke na poduszkach jeśli ma większość jeżdzić po czarnym ale jeżeli ma być ona exploatowana w większości w terenie to sprzedawca poleci napewno na resorach poniewarz są one trwalsze niż poduchy.
Pozatym poduchy są wykorzystywane wszędzie tam gdzie jest zmienna wartość obciążenia pojazdu. np. naczepa pusta waży 5,5 tony a pełna 30 ton (jeśli nie jest przeładowana bo widziałem ciągnik siodłowy z nazcepą który ważył 62 tony miał 48 ton zwiru) ale jeśli uda ci się coś ciekawego zmotać to zapodaj na PW chętnie bym zobaczył rezultaty :)2 :)2 :)2
Ale się roaklikałem.
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz kwie 04, 2004 8:45 pm

syll pisze:Według mnie to zawieszenie pneumatyczne montowane jest do samochodów przyczep i naczep które sporadycznie poruszają się w terenie raczej jest to wynalazek do poprawienia komfortu jazdy po czarnym. Można kupić nową ciężarówke np. wywrotke na poduszkach jeśli ma większość jeżdzić po czarnym ale jeżeli ma być ona exploatowana w większości w terenie to sprzedawca poleci napewno na resorach poniewarz są one trwalsze niż poduchy.
Pozatym poduchy są wykorzystywane wszędzie tam gdzie jest zmienna wartość obciążenia pojazdu. np. naczepa pusta waży 5,5 tony a pełna 30 ton (jeśli nie jest przeładowana bo widziałem ciągnik siodłowy z nazcepą który ważył 62 tony miał 48 ton zwiru) ale jeśli uda ci się coś ciekawego zmotać to zapodaj na PW chętnie bym zobaczył rezultaty :)2 :)2 :)2
Ale się roaklikałem.
a widziales skorpiona?

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » ndz kwie 04, 2004 10:34 pm

a widziales skorpiona?[/quote]

widziałem ale sposub jego zawieszenia niestety jest mi obcy dlatego pisałem że chętnie bym coś takiego w wersji samochodu terenowego zobaczył. A pisałem o zawieszeniu pneumatycznym w znanych mi pojazdach co nieoznacza że tylko w takowych pojazdach istnieje. i za powodzenie tej zmoty trzymam kciuki.
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » ndz kwie 04, 2004 10:43 pm

www.scorpioncars.com
www.expedycja.pl/tuning.php?id=1
hajdi właśnie odrobiłem lekcje. powyżej są kinki jak chce ktoś obejżeć Scorpiona.
thxxe bież się ostro za ten temat bo i może jak coś wymyślisz to w suzi sobie coś takiego zapodam. A tak pozatym to aż się wieżyć niechce że na takich poduszkach taki wykrzysz można uzyskać.
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

kawoj2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 12, 2004 2:46 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: kawoj2 » pn kwie 19, 2004 9:05 pm

A ja widziałem :P coś takiego w landrowerze. Rzeczywiście szosowy :)12 , bo ekipy remontowe woził po kopalni czy jakichś hałdach w Polkowicach. Włożyli miechy i kompresor w jakiejś specjalizującej firmie, a ponieważ płaciła kopalnia to wyszło po coś około cirka about 3,5kpln za auto. Potem przerobili resztę aut bo i komfort był i ładowność i prześwit. W środku ciśnieniomierz i dwa guziki + i - . Ponoć czad... :)2

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 20, 2004 2:00 am

Policzmy w sposób uproszczony:Twój uaz z perkinsem to waży pewnie min ,powiedzmy ok 2000kg z załogą i flaszkami,czyli srednio 500kg na koło.Chcesz go podnieść-musisz tą siłę pokonać i jeszcze nie daj boże pociągnąć w dół resor-no to powiedzmy 650 kg.
Miech powietrzny,żeby był rozsądny powinien mieć srednicę rzędu 15 cm,czyli musisz wywrzeć ciśnienie rzędu 3.7kg/cmcm.To jest realne,chyba,że się pomyliłem w rachunkach.Nie jestem entuzjastą tego pomysłu z innych względów /koszty i technika/,ale w końcu sam miałem kiedyś pneumatyczny napęd sprzęgła-bajer jak cholera,ale do jeżdżenia po asfalcie.
A ponieważ generalnie jestem złośliwy to rozpisuję konkurs na pilota dla sylla-najlepiej żeby to była pani z dobrą znajomościa ortografii,hahahahaha

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt kwie 20, 2004 11:49 am

vandall1 pisze:Policzmy w sposób uproszczony:Twój uaz z perkinsem to waży pewnie min ,powiedzmy ok 2000kg z załogą i flaszkami,czyli srednio 500kg na koło.Chcesz go podnieść-musisz tą siłę pokonać i jeszcze nie daj boże pociągnąć w dół resor-no to powiedzmy 650 kg.
Miech powietrzny,żeby był rozsądny powinien mieć srednicę rzędu 15 cm,czyli musisz wywrzeć ciśnienie rzędu 3.7kg/cmcm.To jest realne,chyba,że się pomyliłem w rachunkach.Nie jestem entuzjastą tego pomysłu z innych względów /koszty i technika/,ale w końcu sam miałem kiedyś pneumatyczny napęd sprzęgła-bajer jak cholera,ale do jeżdżenia po asfalcie.
A ponieważ generalnie jestem złośliwy to rozpisuję konkurs na pilota dla sylla-najlepiej żeby to była pani z dobrą znajomościa ortografii,hahahahaha


czepiasz sie :)21 kazdemu sie moze zdarzyc napisac wierzyc przez "ż" :albo nie chce razem zamiast osobno :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: Żuczek » wt kwie 20, 2004 1:22 pm

Może nie do końca zrozumiałem ideę pomysłu ale jak uzyskasz dodatkowy prześwit jeśli mosty pozostana w tym samym miejscu :D a podniesiesz budę? Zwiększają się w ten sposób kąty natarcia, zejścia i rampowy ale nie prześwit UAZa.
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt kwie 20, 2004 4:44 pm

nie boj nic 8) dorzuci jeszcze nadreduktor i pierwsza kosmiczna jego :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 20, 2004 6:04 pm

Żuczek oczywiście ma rację,ale wykrzyż się zwiększy,jeżeli podniesiemy sie na mostach.Dajcie chłopu popracować.... :)

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

Post autor: thxxe » wt kwie 20, 2004 8:10 pm

tak, spoko... teraz już mi przeszło, skutecznie mnie odstraszyliście :evil:
Pomysł był prosty: odsunąć mosty od ramy za pomocą powietrznych miechów z dostawczaka. Ale milczę na ten temat, pomysł może zrealizuję... ale nie pochwalę się :P
...zgnity UAZ co ma 20 lat i perkins'a... czyli gorzej już być nie może... ale jeździć trzeba!

Octavian
 
 
Posty: 222
Rejestracja: ndz maja 25, 2003 10:32 am
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Octavian » wt kwie 20, 2004 9:29 pm

Witam wszystkich,
w Giełdzie Samochodowej ogłasza się firma że oferuje zawieszenia powietrzne tylnych osi do samochodówe dostawczych które są na resorach w celu ograniczenia siadania tyłu, między innymi do Lublina, może coś dopasujesz. Z tego co wiem to w zeszłym roku chcieli za zestaw 600 PLN.
UAZ 469B 80'

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr kwie 21, 2004 12:03 am

Thxee-no przecież nikt Cię generalnie nie zj....ał.Nie bądż miękka faja i do dzieła!W końcu to każdy eksperymentuje!

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

Post autor: thxxe » śr kwie 21, 2004 6:29 am

koszty to ok 300-500zł za sztukę. Oczywiście mowa o nowych częściach. Oczywiście dla mnie najważniejszą rzeczą (poza ceną) sa wymiary, a dokładniej to "ruchome wydłużenie" oraz "miękkość" poduszki.
...zgnity UAZ co ma 20 lat i perkins'a... czyli gorzej już być nie może... ale jeździć trzeba!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 21, 2004 7:34 am

Odpowiednie parametry mają poduskzi zawieszenia kabiny.

Chyba każdy już w myślach robił zawieszenie na poduszkach :D

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » śr kwie 21, 2004 10:34 am

ja nie tylko w myślach ...nawet na papierze.
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr kwie 21, 2004 3:32 pm

Bocian pisze:Chyba każdy już w myślach robił zawieszenie na poduszkach :D
To proste jak konstrukcja azjatyckiego cepa. Kupujesz poduszkę gumową dmuchaną i wkładasz ją pod .... Efekt natychmiastowy, nakłady minimalne a wychodzi i tak na to samo. :)20
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » śr kwie 21, 2004 3:41 pm

No mozna sobie włozyc termofor :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr kwie 21, 2004 3:52 pm

Wojtek_K pisze:No mozna sobie włozyc termofor :lol:

O, to Ty pieszczoch jesteś! :o Ja bym sobie termofora nie włożył! :)21
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 21, 2004 6:56 pm

Nie ma to jak mala zolta kaczuszka w kapieli :D

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

Post autor: thxxe » czw kwie 22, 2004 7:10 pm

teraz mam pytanie za 100 punktów! Podniosłem dziś UAZa za ramę z przodu, tak aby most swobodnie zwisał na resorach i... i zauważyłem że pojawił mi się luz na wieloklinie (na wale) pytanie: czy to kres jego wydłużenia czy indywidualny przypadek zużycia tego elementu? :lol: czy któryś z kolegów zna temat? Czy przy próbie podniesienia UAZa o jakieś 10-15cm pojawia się problem z wałem??
...zgnity UAZ co ma 20 lat i perkins'a... czyli gorzej już być nie może... ale jeździć trzeba!

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » ndz kwie 25, 2004 12:09 pm

Expertem to ja nie jestem, ale sadze owszem bedą problemy, trzeba bedzie inny Wal zastosować.
Choc moge sie mylić.

Przy "maxymalnym" opuszczeniu mostu pojawia się luz na wieloklinie.
Dokladnie taki jak opisujesz, jak łapą ruszasz w gore i w dół.
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 25, 2004 12:53 pm

Przeciez to normalne.Na wielowypuscie zawsze bedzie jakiś luz-jezeli go wyciagasz ,skracasz jego czynna długość.Wydłużyć wał trzeba rzecz jasna;może sie okazać że wielowypust jest za krótki żeby objąć cały zakres skoku mostu-wtedy problem.Trza zacząc od pomiarów.Jezeli dopuścimy do sytuacji że w dolnym położeniu wielowypust wychodzi już z gniazda-to z wału bedzie sie robił banan i nastąpi szybka destrukcja,albo co gorsza-wypadniecie w czasie jazdy,a to już poważna katastrofa.

Grinch
 
 
Posty: 205
Rejestracja: śr maja 28, 2003 4:06 pm
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Grinch » ndz kwie 25, 2004 1:05 pm

vandall1 pisze:albo co gorsza-wypadniecie w czasie jazdy,a to już poważna katastrofa.
Wlasnie kiedys tak mi sie zdarzylo .... katastrofa.
Stop Tabu Radykalnych Akcji Jednostek Kasztaniarzy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości