Czym się różni...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Czym się różni...

Post autor: Majkello » pn kwie 05, 2004 9:32 pm

Czym się różni uaz model 315126 od klasycznej 469b ?
Na pierwszy rzut oka ramką szyby, ale czym jeszcze, że Rosjanie zdecydowali się nadać mu taką długą nazwę ? :D

I jeszcze jedno zagadnienie które mnie frapuje: do czego są te zamykane na motylki okrągłe obejmy pod siedzeniami kierowcy i pasażera (jedna wzdłóż osi pojazdu, druga w poprzek) podobna zagadkowa obejma jest pod klapką od oświetlenia tablicy/wstecznego i na tylnej klapie z prawej strony.
do czego to kurde jest - powiedzcie bo spać nie mogę :D
[ tak, miewam poważniejsze problemy :D ]
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn kwie 05, 2004 9:50 pm

jesli myslimy o tych samych to obejmy moga byc np na siekierke albo saperke, albo np na podnosnik w tylnej kieszeni

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt kwie 06, 2004 7:50 am

napewno na korbę też...

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » wt kwie 06, 2004 8:40 am

Różnice:

469B / 31512...
ster. sprzęgłą mechaniczne / hydrauliczne
pompa hamulcowa bez wspomagania / ze wspomaganiem
pedały hamulca i sprz. w podłodze / podwieszone
układ zapłonowy mechaniczny / elektroniczny
Gaźnik K-129 lub K-131 mocowany na 2 śruby / K-126 lub K-151 mocowany na 4 śruby
amortyzatory ramieniowe / teleskopowe
szkielet plandeki cienki składany / gruby skręcany
itp...

Pod siedzeniem kierowcy, w poprzek jest mocowanie na korbę, na tylnej burcie na wierzchu i na siedzeniu pasażera (b. rzadko) jest mocowanie na nosze, pod deklem w klapie tylnej - na tawotnicę i ew. na pompkę, za kołem zapasowym - na siekierę, w schowkach pod siedzeniami poprzecznymi - na podnośnik i bańkę z olejem, na błotnikach tylnych - na szkielet plandeki jak jest złożony, na prawi podłużnicy ramy, pod kolektorem wydechowym - na podgrzewacz rozruchowy, na podłodze, pod tylną kanapą (b. rzadko) - na plandekę i boczki drzwiowe, jak jest złożona itd...
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt kwie 06, 2004 9:08 am

Jagoda pisze:Różnice:

469B / 31512...
Dzięki za super wyczerpującą odpowiedź! :)2
...dziwne- wcale nie skasztanili tematu -jak nie na tym forum :wink:
Jagoda pisze: układ zapłonowy mechaniczny / elektroniczny
Gaźnik K-129 lub K-131 mocowany na 2 śruby / K-126 lub K-151 mocowany na 4 śruby
Ja mam gażnik dwu gardzielowy od fiata 125p - dobre toto? do ilu min. mozna zejść ze spalaniem?
Co do zapłonu to są niby jakieś tajemne puszki z kablami, ale zwykły mechaniczny aparat zapłonowy z paluchem też jest obecny.
Hamulce ze wspomaganiem? Nie powinno być takiej sporej dyskoidalnej puszki na pompie hamulcowej ? nie ma jej - gdzie to wspomaganie schowali?
Może mam jakąś przejściową wersję('91), albo ciule z energetyki zdown-gradeg'owali mi furę o wspomaganie :-? wielce prawdopodobne jak powykręcali wszystkie żarówki przed sprzedażą (lekkie gównozjadzctwo)
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
tsukiyomi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: wt sie 26, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: tsukiyomi » wt kwie 06, 2004 4:47 pm

wspomagania hamulcow w moim nie uswiadczylem
rocznik `89 :roll:

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt kwie 06, 2004 6:08 pm

no ja tez mam taki pomieszany, rocznik 85
mam gruby stelarz, podwieszane pedaly i hydrauliczne sprzeglo tyle ze to chyba poprzedni wlasciciel zaadaptowal od Zuka czy czegos podobnego
wiec z tymi modelami to nigdy nic nie wiadomo bo na ogol poprzedni wlasciciele zdazyli sporo namieszac :D

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » wt kwie 06, 2004 7:26 pm

Majkello


musisz zmienic ksyfke.

moje mykelo wlasnie sie tak czyta.

no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » wt kwie 06, 2004 8:00 pm

mykelo pisze:Majkello

musisz zmienic ksyfke.

moje mykelo wlasnie sie tak czyta.
:)21
Ta już zmieniam:)20 , przechrzcić też się mam ?

Mam tego nicka od 16 grudnia 1996 - byłem pierwszy :)21
To Ty zmieniasz :)21
Ew. mozna to olać i zostawić jak jest - oki?
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt kwie 06, 2004 8:07 pm

Majkello pisze:Dzięki za super wyczerpującą odpowiedź! :)2
...dziwne- wcale nie skasztanili tematu -jak nie na tym forum :wink:
To tylko czysty przypadek! :)21
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » wt kwie 06, 2004 10:05 pm

A mój jest z roku 1992, w papierach jest 469b. Ma wspomaganie hamulców, mechaniczny układ zapłonu i hydrauliczne sprzęgło.

Awatar użytkownika
mykelo
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr lut 19, 2003 6:38 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mykelo » śr kwie 07, 2004 8:37 am

Majkello pisze: Ew. mozna to olać i zostawić jak jest - oki?

no dobra :)21

no
:)21
mykelo
krakuff

you're nobody til somebody kills you

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » śr kwie 07, 2004 2:41 pm

Generalnie nie macie prawa mieć UAZ-a 469B wyprodukowanego po 1985 roku, ponieważ w tym roku oficjalnie zakończyła się produkcja UAZ-a 469B, a w produkcji pozostał jedynie 3152 (na afganach) i 3151... (31512, 31513, 315126, 315136, ...). Ale wiadomo jak to u nas było i tak dobrze, że wam UAZ w papier wpisano, a nie np UŁAZ lub ŁAZ, albo zamiast UAZ 452 - UAZ 469B - furgon (oczywiście z masami 452-ki), bo i takie papiery widziałem.

Generalnie różnica jest jedna podstawowa:

Pedały w podłodze - 469B
Pedały podwieszane - 3151...

Tak samo można rozróżnić 452, A, B, D i 2206, 3303, 3741, 3962

Pompa hamulcowa jednoobwodowa - pod deską rozdzielczą - 452.
Pompa hamulcowa dwuobwodowa na pierwszej poprzeczce ramy - nowa numeracja

2206 - 452B - bus 11-to osobowy, oszklony,
3303 - 452D - skrzyniowiec - kabina 2-u osobowa,
3741 - 452 - blaszanka 2-u osobowa, bez okien w tylnej części,
3962 - 452A - karetka 9-cio osobowa z małą lampką i szperaczem na dachu,
39625 - 452T - techniczny 9-cio osobowy, oszklony, ze szperaczem na dachu.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw kwie 08, 2004 7:00 am

Jagoda pisze:Generalnie nie macie prawa mieć UAZ-a 469B wyprodukowanego po 1985 roku, ponieważ w tym roku oficjalnie zakończyła się produkcja UAZ-a 469B, a w produkcji pozostał jedynie 3152 (na afganach) i 3151... (31512, 31513, 315126, 315136, ...).
generalnie racja, ale te oznaczenie tego na afganach to chyba nie tak bo ten na Afganach jest nie 3152 ( oznaczenie to oznacza uaza przystosowanego jako sanitarka), a 3151 i on był podstawowym modelem od 1985 roku następcą 469B, a pozostałe to jego pochodne i tu oznaczenia się zgadzają.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » czw kwie 08, 2004 7:07 am

A moj UAZ byl radiostacja i ma amory teleskopowe... a jest z 80 roku. ciekawy jestem czy to oryginalne rozwiazanie, bo byly wlasciciel zapewnial mnie, ze to jest oryg.. poza tym nigdzie nie znalazlem sladow przerobek:D
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw kwie 08, 2004 7:31 am

Orginalne, nie orginalne głowy nie dam bo nie widziałem, ale gdzieś od 80 do 81 roku były tak zwane przeisciówki różniace się właśnie amorami - kilkoma sie takimi spotkałem.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » czw kwie 08, 2004 8:47 pm

wlasnie:) a wiesz moze czym sie jeszcze te przejsciowki roznily?
pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pt kwie 09, 2004 10:24 am

jose pisze:wlasnie:) a wiesz moze czym sie jeszcze te przejsciowki roznily?
pozdr
jose
To juz bardziej skomplikowana sprawa bo jako takie przejsciówki pomiedzy 469B i 31512 to to mozna uwazać wszystko co odbiega od 469 a nie jest w pełni 31512 a było wykonane w fabryce.
Dla przykładu w 469 przłożenie mostu to standart 5,125 a dla 31512 to 4,625 według specyfikacji ale to dopiero wzglendem 31512 jest pewne po 1989 roku bo do tego to bywało różnie, a zadnych widocznych oznakowań nie było.
To samo tyczy się lamp tylnych mocowanych w uazach, wlotów powietrza na nagrzewnice - tych z boku w 469 standart, a wystepujące w przeisciówkach choc nie potrzebne i wiele takich rzeczy.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » wt kwie 13, 2004 10:11 pm

ok, czyli generalnie robili jak chcieli :)
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
Szwagier
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 93
Rejestracja: śr mar 17, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska/Warszawa

Post autor: Szwagier » czw kwie 15, 2004 11:17 am

Ja posiadam auto z roku 1989, ale wiele elementów jest namarkowanych datą roku 1990.
Kupiłem go z wojska z papierami na model 469B, ale jest to zauważalnie ten nowszy. Zresztą w armii nie bawili się w modele, dla nich jak widziałem Uaz to każdy 469B i już!
Z tego co wiem samochody produkowane od 1985 roku miały już nazwę 3151 i wyposażone w silniki 80KM, a od 1989 90KM, niewiem czy to prawda, jakby coś to poprawcie, to tylko gdzieś zasłyszane (ploty)...
Myślę, że wiele Uazów, ni to 469B, 3151, 3151..., to przejściówki, ni to, ni to.

Może któś z Was interesuje się motocyklami? Było tak w polskich Junakach. Najpierw był model M07, a później M10, ale w między czasie powstawały przejściówki (różniące się szczegółami), po to, aby w jakiś sposób przejść od starszego do nowszego modelu.
I tak jest w Uazach.

A posiadam:
1) Pompę hamulcową bez wspomagania, ale dwuobwodową,
- wiadomo pedały wiszące a nie w podłodze
2) Sprzęgło hydrauliczne
3) Brak tabliczki znamionowej na drzwiach tylko pod przednią klapą
4) Hak holowniczy mocowany na sztywno do ramy, bez rzadnych amortyzatorów
5) Mniej o jedną czy dwie (niepamiętam) kontrolek nad wskaźnikami
6) Inne przełożenia mostów (niestety), (przód oryginalny, tył remontowany w woju)Jeszcze niewiem gdzie jakie, ale niedługo sprawdzę i zmieniam na identyczne
7) Myślę, że i rozrusznikami. Starsze rozruszniki mają typ kończący się na cyfrę chyba dwa, a u mnie na trzy
8) Wiadomo, płytki w podłodze tylko do zbiorników, czyli dwie
9) Bagnet w kadłubie nie bezpośrednio w misce
10) Gaźnik K-126G
11) Kolektor dolotowy i wylotowy o przekroju okrągłym, podobno w 469B były jakieś przekroje trapezowe, ale niewiem, poprawcie mnie
12) Lampy przednie, (te pod lampą główną) kierunkowskaz z pozycją są zespolone w jednej obudowie. W starszych typach widziałem malutkie, takie podobne jak coś w starej Syrenie (nie obrażać się) i chyba jest tam tylko kierunek, a w niektórych jakieś podwójne, że obok siebie w osobnych obudowach w jednej linii pozycja i kierunek
13) Szkielet opończy. Niewiem co oznacza u Was gruby lub cienki, ale ja mam dwie rury (środkową i tylnią - poprzeczne) o większym przekroju. Reszta rureczek jest cieńsza

Troszke długa odp :wink:
Uaz 3151 rocznik 1989 & K-750

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » czw kwie 15, 2004 11:34 am

@ 11


to kolektor był kwadratowy na gaźnik k131 mocowany na 2 śruby
Tzarrr!!

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt kwie 16, 2004 12:44 pm

romanowicz_z3 car469b pisze:@ 11


to kolektor był kwadratowy na gaźnik k131 mocowany na 2 śruby

ja mam z 88 roku uaza i silniczek jest na okrągłych kolektorach i gazniczek K-131
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: romanowicz_z3 car469b » pt kwie 16, 2004 7:12 pm

Slawquu pisze:
romanowicz_z3 car469b pisze:@ 11
to kolektor był kwadratowy na gaźnik k131 mocowany na 2 śruby
ja mam z 88 roku uaza i silniczek jest na okrągłych kolektorach i gazniczek K-131
8)

bardzo się cieszę ale mój post odnosił się do kwestii "trapezowych" kolektorów :)21
Tzarrr!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości