Uaz HEMI 5.7 V8 350 HP-grzeje sie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Uaz HEMI 5.7 V8 350 HP-grzeje sie

Post autor: radek4x4 » wt paź 07, 2008 10:30 am

Witam,
mam problem z Uazem, wpakowany jest tam silnik Hemi 5.7 V8 350 HP, chłodnica z tyłu, dodatkowa pompa do wspomagania obiegu wody. Według zegarów ma temperaturę 70-80 stopni jednak przy korku od chłodnicy pojawia się ciśnienie i czasem wyrzuca parę wodną czasem chlapnie wodą. Wentylatory działają, przewody do tylu lecą średnicy 30 mm, wcześniej 60 mm wew i było to samo. Wymienione uszczelki pod głowicami i nie wiem czy tak ma być? Nie testowany jeszcze w terenie boje się że jak gdzieś siądę to może ugotować się całkiem. A skrzynia patrol, mosty patrol, kapcie 33 cale narazie . Miał ktoś podobne problemy, jak to rozwiązać??
Pozdrawiam
radek
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » wt paź 07, 2008 11:13 am

gdzie masz czujniki na silniku czy na chłodnicy , dobrze odpowietrz układ i powinno działac , ciśnienie ma być ok 09 bara .

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt paź 07, 2008 1:28 pm

Może za dużo lejesz poprostu i nadmiar wyrzuca. Ma zbiornik wyrównawczy? Jeśli ma to prawidłowo połączone wszystko?
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » wt paź 07, 2008 1:35 pm

jeżeli uszczelka wymieniona to obstawiam na 90% że jest zapowietrzony
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
vena81
Posty: 401
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:33 pm
Lokalizacja: Olsztyn,Gdynia

Post autor: vena81 » wt paź 07, 2008 1:43 pm

przy tak dużej długości przewodów tego płynu napewno trochę wchodzi do obiegu. Radzę założyć zbiorniczek wyrównawczy.
Życie to wielka impreza. Rób wszystko żeby nie być na niej kelnerem
uwielbiam 69 :)22

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: radek4x4 » wt paź 07, 2008 2:22 pm

Hmm, prawda wyrównawczego tam niema, to zostanie solidne odpowietrzenie układu lub zamontowanie zbiorniczka.
Dzięki WIELKIE
Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » wt paź 07, 2008 5:41 pm

Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa objętość wody powstała wskutek zwiększenia jej objętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
Ostatnio zmieniony śr paź 08, 2008 7:24 pm przez maruda, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt paź 07, 2008 6:25 pm

maruda pisze:Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa obiętość wody powstała wskutek zwiększenia jej obiętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
Dokładnie, to musi gdzieś ujść bo ciecze do ściśliwych nie należą. Zbiornik wyrównawczy to warstwa powietrza, która daje się ścisnąc zanim wywali korki :lol:

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » wt paź 07, 2008 8:05 pm

Rafał D pisze:
maruda pisze:Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa obiętość wody powstała wskutek zwiększenia jej obiętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
Dokładnie, to musi gdzieś ujść bo ciecze do ściśliwych nie należą. Zbiornik wyrównawczy to warstwa powietrza, która daje się ścisnąc zanim wywali korki :lol:
W zbiorniku wyrównawczym lepiej zeby nie było ciśnienia.Wężyk wyprowadzenia płynu z zaworu chłodnicy powinien kończyć sie prawie nad dnem naczynia i samoczynnie zasysać płyn chłodniczy w miarę schładzania się silnika.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » wt paź 07, 2008 11:56 pm

Po prostu na każdej komorze spalania w głowicy dochodzi do gotowania się płynu chłodniczego, z którego wytrącają się bąbelki powietrza.

Jedyna rada to taka , z najwyższego punktu silnika(poziomu wody w silniku) musisz wyprowadzić cienki wężyk odpowietrzający do zbiorniczka wyrównawczego w którym owa para się skropli i powróci jako płyn chłodzący.
Musisz pamiętać o tym żeby poprowadzić tak odpowietrzenie aby nie powstał syfon.

Dla tego najlepiej jest zamontować zbiorniczek z przodu przy silniku.

Można również dać odpowietrznik hydrauliczny z pływakiem, ale przy drganiach silnika sączy się z niego płyn.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » śr paź 08, 2008 12:01 am

Dla tego wymyślono ciśnieniowy układ chłodzenia żeby było ciśnienie.

Ciśnienie owo powoduje wzrost temperatury wrzenia płynu nawet do130 stopni celsjusza.

Bo jak wiadomo przy tej temperaturze silnik ma naj wyższą sprawność.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr paź 08, 2008 6:42 am

carinus pisze:W zbiorniku wyrównawczym lepiej zeby nie było ciśnienia.Wężyk wyprowadzenia płynu z zaworu chłodnicy powinien kończyć sie prawie nad dnem naczynia i samoczynnie zasysać płyn chłodniczy w miarę schładzania się silnika.
Może i lepiej by było gdyby nie było ale zbiornik jest po to aby było :wink: .
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » śr paź 08, 2008 2:28 pm

Rafał D pisze:
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...
Częsciowo się mylisz.Taka np. toyota nie ma zbiorniczka pod ciśnieniem.Korek chłodnicy jest zaworem który upuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka i pozwala wessać go z powrotem bez konieczności utrzymywania zbędnego ciśnienia w tym pojemniku.Proste jak drut i skuteczne.Zbiornik może wisieć pod podwoziem i tak zassie płyn do chłodnicy.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr paź 08, 2008 3:03 pm

carinus pisze:
Rafał D pisze:
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...
Częsciowo się mylisz.Taka np. toyota nie ma zbiorniczka pod ciśnieniem.Korek chłodnicy jest zaworem który upuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka i pozwala wessać go z powrotem bez konieczności utrzymywania zbędnego ciśnienia w tym pojemniku.Proste jak drut i skuteczne.Zbiornik może wisieć pod podwoziem i tak zassie płyn do chłodnicy.
No, w UAZie też tak mam jak w Toyocie... :lol:

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » śr paź 08, 2008 11:12 pm

Rafał ,tak masz jak w toyocie zbiorniczek wyrównawczy z tym tylko że nie ciśnieniowy. :)21 :)21 :)21 :)21

Uaz przy 100 stopniach wrze jak gejzer na islandi .A toyota nie,nie,nie. :wink:

Stąd wniosek że ciśnienie podnosi próg TEMPERATURY WRZENIA cieczy chłodzącej.
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw paź 09, 2008 11:42 am

Krzysio pisze:Rafał ,tak masz jak w toyocie zbiorniczek wyrównawczy z tym tylko że nie ciśnieniowy. :)21 :)21 :)21 :)21

Uaz przy 100 stopniach wrze jak gejzer na islandi .A toyota nie,nie,nie. :wink:

Stąd wniosek że ciśnienie podnosi próg TEMPERATURY WRZENIA cieczy chłodzącej.
Nie chce mi się już o tym pisać... Rozwiązania są różne co nie zmienia praw fizyki z poziomu szkoły podstawowej.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw paź 09, 2008 2:54 pm

wez zapodaj fote jak ten silniczek w uazie wyglada :)
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw paź 09, 2008 3:17 pm

tak samo jak w hamerykańcu tylko wiecej błocka :)23 :)21


Doktor tylko ni emów ze HEMI chcesz wsadzic :)23
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt paź 10, 2008 9:56 pm

coty hemi nie, bo odnowa musial bym auto budowac, bo natym co mam to by go rozerwala ta moc :D dlatem ciekaw jak wyglada jego uaz hehe


jzeli mozna ponowie prosbe, wstaw prosze jakies zdjecia tego uaza z hemi jesli istnieje :)
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Krzysio » pt paź 10, 2008 10:09 pm

No !!
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » sob paź 11, 2008 8:56 am

Doktor200 pisze:coty hemi nie, bo odnowa musial bym auto budowac, bo natym co mam to by go rozerwala ta moc :D dlatem ciekaw jak wyglada jego uaz hehe


jzeli mozna ponowie prosbe, wstaw prosze jakies zdjecia tego uaza z hemi jesli istnieje :)

co urwałeś? :)23
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob paź 11, 2008 2:23 pm

nic nie urwalem............narazie :wink:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: radek4x4 » pn paź 13, 2008 12:15 pm

Panowie istnieje, chwilowo nie mam możliwości bo jestem w Opolu na uczelni, gdzieś pod koniec tygodnia zawitam do chaty bo sesje kończe to wkleje coś na forum.
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: radek4x4 » sob paź 25, 2008 8:49 am

Witam,
oto link do zdjęć Uaza z HEMI 5,7 V8 http://picasaweb.google.pl/radeg83/Auta# :)23 jak by ktoś wątpił w jego istnienie , a chłodnica przeniesiona została do przodu.
Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » sob paź 25, 2008 5:19 pm

powiem ze jest elegancko, tylko ja bym ten jeepowski akcent zdemontował ;)
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość