Strona 1 z 2
Uaz HEMI 5.7 V8 350 HP-grzeje sie
: wt paź 07, 2008 10:30 am
autor: radek4x4
Witam,
mam problem z Uazem, wpakowany jest tam silnik Hemi 5.7 V8 350 HP, chłodnica z tyłu, dodatkowa pompa do wspomagania obiegu wody. Według zegarów ma temperaturę 70-80 stopni jednak przy korku od chłodnicy pojawia się ciśnienie i czasem wyrzuca parę wodną czasem chlapnie wodą. Wentylatory działają, przewody do tylu lecą średnicy 30 mm, wcześniej 60 mm wew i było to samo. Wymienione uszczelki pod głowicami i nie wiem czy tak ma być? Nie testowany jeszcze w terenie boje się że jak gdzieś siądę to może ugotować się całkiem. A skrzynia patrol, mosty patrol, kapcie 33 cale narazie . Miał ktoś podobne problemy, jak to rozwiązać??
Pozdrawiam
radek
: wt paź 07, 2008 11:13 am
autor: anatol
gdzie masz czujniki na silniku czy na chłodnicy , dobrze odpowietrz układ i powinno działac , ciśnienie ma być ok 09 bara .
: wt paź 07, 2008 1:28 pm
autor: Grzegorz G.
Może za dużo lejesz poprostu i nadmiar wyrzuca. Ma zbiornik wyrównawczy? Jeśli ma to prawidłowo połączone wszystko?
: wt paź 07, 2008 1:35 pm
autor: lisiurski
jeżeli uszczelka wymieniona to obstawiam na 90% że jest zapowietrzony
: wt paź 07, 2008 1:43 pm
autor: vena81
przy tak dużej długości przewodów tego płynu napewno trochę wchodzi do obiegu. Radzę założyć zbiorniczek wyrównawczy.
: wt paź 07, 2008 2:22 pm
autor: radek4x4
Hmm, prawda wyrównawczego tam niema, to zostanie solidne odpowietrzenie układu lub zamontowanie zbiorniczka.
Dzięki WIELKIE
Pozdrawiam
: wt paź 07, 2008 5:41 pm
autor: maruda
Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa objętość wody powstała wskutek zwiększenia jej objętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
: wt paź 07, 2008 6:25 pm
autor: Rafał D
maruda pisze:Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa obiętość wody powstała wskutek zwiększenia jej obiętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
Dokładnie, to musi gdzieś ujść bo ciecze do ściśliwych nie należą. Zbiornik wyrównawczy to warstwa powietrza, która daje się ścisnąc zanim wywali korki

: wt paź 07, 2008 8:05 pm
autor: carinus
Rafał D pisze:maruda pisze:Jeśli nie ma zbiornika wyrównawczego to gdzie ma się podziać dodatkowa obiętość wody powstała wskutek zwiększenia jej obiętości po podgrzaniu ?
Musi ję wyrzucić na zewnątrz !
Dokładnie, to musi gdzieś ujść bo ciecze do ściśliwych nie należą. Zbiornik wyrównawczy to warstwa powietrza, która daje się ścisnąc zanim wywali korki

W zbiorniku wyrównawczym lepiej zeby nie było ciśnienia.Wężyk wyprowadzenia płynu z zaworu chłodnicy powinien kończyć sie prawie nad dnem naczynia i samoczynnie zasysać płyn chłodniczy w miarę schładzania się silnika.
: wt paź 07, 2008 11:56 pm
autor: Krzysio
Po prostu na każdej komorze spalania w głowicy dochodzi do gotowania się płynu chłodniczego, z którego wytrącają się bąbelki powietrza.
Jedyna rada to taka , z najwyższego punktu silnika(poziomu wody w silniku) musisz wyprowadzić cienki wężyk odpowietrzający do zbiorniczka wyrównawczego w którym owa para się skropli i powróci jako płyn chłodzący.
Musisz pamiętać o tym żeby poprowadzić tak odpowietrzenie aby nie powstał syfon.
Dla tego najlepiej jest zamontować zbiorniczek z przodu przy silniku.
Można również dać odpowietrznik hydrauliczny z pływakiem, ale przy drganiach silnika sączy się z niego płyn.
: śr paź 08, 2008 12:01 am
autor: Krzysio
Dla tego wymyślono ciśnieniowy układ chłodzenia żeby było ciśnienie.
Ciśnienie owo powoduje wzrost temperatury wrzenia płynu nawet do130 stopni celsjusza.
Bo jak wiadomo przy tej temperaturze silnik ma naj wyższą sprawność.
: śr paź 08, 2008 6:42 am
autor: Rafał D
carinus pisze:W zbiorniku wyrównawczym lepiej zeby nie było ciśnienia.Wężyk wyprowadzenia płynu z zaworu chłodnicy powinien kończyć sie prawie nad dnem naczynia i samoczynnie zasysać płyn chłodniczy w miarę schładzania się silnika.
Może i lepiej by było gdyby nie było ale zbiornik jest po to aby było

.
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...
: śr paź 08, 2008 2:28 pm
autor: carinus
Rafał D pisze:
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...
Częsciowo się mylisz.Taka np. toyota nie ma zbiorniczka pod ciśnieniem.Korek chłodnicy jest zaworem który upuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka i pozwala wessać go z powrotem bez konieczności utrzymywania zbędnego ciśnienia w tym pojemniku.Proste jak drut i skuteczne.Zbiornik może wisieć pod podwoziem i tak zassie płyn do chłodnicy.
: śr paź 08, 2008 3:03 pm
autor: Rafał D
carinus pisze:Rafał D pisze:
Każda instrukcja samochodu ostrzega przed otwieraniem zbiornika wyrównawczego przy gorącym silniku właśnie ze względu na panujące tam ciśnienie...
Częsciowo się mylisz.Taka np. toyota nie ma zbiorniczka pod ciśnieniem.Korek chłodnicy jest zaworem który upuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka i pozwala wessać go z powrotem bez konieczności utrzymywania zbędnego ciśnienia w tym pojemniku.Proste jak drut i skuteczne.Zbiornik może wisieć pod podwoziem i tak zassie płyn do chłodnicy.
No, w UAZie też tak mam jak w Toyocie...

: śr paź 08, 2008 11:12 pm
autor: Krzysio
: czw paź 09, 2008 11:42 am
autor: Rafał D
Nie chce mi się już o tym pisać... Rozwiązania są różne co nie zmienia praw fizyki z poziomu szkoły podstawowej.
: czw paź 09, 2008 2:54 pm
autor: Doktor200
wez zapodaj fote jak ten silniczek w uazie wyglada

: czw paź 09, 2008 3:17 pm
autor: CrOOchy
tak samo jak w hamerykańcu tylko wiecej błocka
Doktor tylko ni emów ze HEMI chcesz wsadzic

: pt paź 10, 2008 9:56 pm
autor: Doktor200
coty hemi nie, bo odnowa musial bym auto budowac, bo natym co mam to by go rozerwala ta moc

dlatem ciekaw jak wyglada jego uaz hehe
jzeli mozna ponowie prosbe, wstaw prosze jakies zdjecia tego uaza z hemi jesli istnieje

: pt paź 10, 2008 10:09 pm
autor: Krzysio
No

: sob paź 11, 2008 8:56 am
autor: CrOOchy
Doktor200 pisze:coty hemi nie, bo odnowa musial bym auto budowac, bo natym co mam to by go rozerwala ta moc

dlatem ciekaw jak wyglada jego uaz hehe
jzeli mozna ponowie prosbe, wstaw prosze jakies zdjecia tego uaza z hemi jesli istnieje

co urwałeś?

: sob paź 11, 2008 2:23 pm
autor: Doktor200
nic nie urwalem............narazie

: pn paź 13, 2008 12:15 pm
autor: radek4x4
Panowie istnieje, chwilowo nie mam możliwości bo jestem w Opolu na uczelni, gdzieś pod koniec tygodnia zawitam do chaty bo sesje kończe to wkleje coś na forum.
: sob paź 25, 2008 8:49 am
autor: radek4x4
Witam,
oto link do zdjęć Uaza z HEMI 5,7 V8
http://picasaweb.google.pl/radeg83/Auta#

jak by ktoś wątpił w jego istnienie , a chłodnica przeniesiona została do przodu.
Pozdrawiam
: sob paź 25, 2008 5:19 pm
autor: CrOOchy
powiem ze jest elegancko, tylko ja bym ten jeepowski akcent zdemontował
