Strona 1 z 1
Przejście z gaźnika 2-gardzielowego w kolektor 1-gardzielowy
: czw paź 09, 2008 10:01 pm
autor: jac.uaz
Witam szanownych kolegów.
Obudziłem się troszkę z ręką w nocniku. Na allegro ostatnio była przejściówka dla zamiany gaźnika 1 gardzielowego na 2 gardzielowy. I zanim postanowiłem to nabyć było już po aukcji. Może ktoś z Was wie u kogo i gdzie można to nabyć

: czw paź 09, 2008 11:12 pm
autor: Mag69
taką
http://moto.allegro.pl/item441442863_pr ... _nowa.html
poproś gościa, może wystawi jeszcze raz, albo sprzeda poza allegro

: czw paź 09, 2008 11:15 pm
autor: Mag69
a, i pytanie ? czemu chcesz przejść na gaźnik dwu gardzielowy ?

: pt paź 10, 2008 2:04 pm
autor: jac.uaz
Dzięki za link. A czemu chcę zastosować taki gaźnik, hmm. Troszkę eksperyment ale słyszałem też że oszczędność na paliwie można uzyskać. Sprzęt jest więc sprawdzić można. Brakuje mi tylko przejściówki.
: pt paź 10, 2008 6:34 pm
autor: HAndy
Ta przejsciówka umożliwia chyba zamiast gaznika dwugardzielowego zastosować gażnik jednogardzielowy.
Jeżeli się mylę to wytłumaczcie mi to jakoś łopatologicznie.
Mnie interesuje zastąpienie gażnika jednogardzielowego dwugardzielowym. I tu chyba przejściówka nie ma racji bytu, trzeba zapewne zmienić kolektor ssacy?
: pt paź 10, 2008 7:55 pm
autor: Grzegorz G.
Przejściówka tak czy siak to pół-środek...
: pt paź 10, 2008 8:56 pm
autor: klucz13
Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama

: pt paź 10, 2008 9:21 pm
autor: Grzegorz G.
Ja to naprawdę tracę wiarę w te ulepszenia wszystkie, bo np. dół porządny to tylko kwadrat miał - no może jeszcze nie taki jak dolnozaworowy ale dobrze było. Teraz na okrągłym niby na wysokich lepiej robi, ale przejście z 3 na 4 podobne do 2,4d-gwiazda - dziura znaczy. Ja wiem, że czepiam się szczegółów, ale od szczegółów właśnie przyjemność z prowadzenia zależy.
: pt paź 10, 2008 10:18 pm
autor: jac.uaz
klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama

Pożyjemy, zobaczymy. Ot poprostu eksperyment. A między innymi dlatego, że mój gaźnik jest w nienajlepszej formie a dwugardzielowy na półce stoi. Zamim jednak nastąpi odpalenie trochę czasu upłynie. Postaram się jednak dać odpowiedź.
: pt paź 10, 2008 10:22 pm
autor: klucz13
jac.uaz pisze:klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama

Pożyjemy, zobaczymy. Ot poprostu eksperyment. A między innymi dlatego, że mój gaźnik jest w nienajlepszej formie a dwugardzielowy na półce stoi. Zamim jednak nastąpi odpalenie trochę czasu upłynie. Postaram się jednak dać odpowiedź.
Z tego co pamiętam to trzeba coś z cięgnami pomotać ale to chyba tylko przy wołgowskim
: sob paź 11, 2008 9:38 am
autor: jac.uaz
Myślałem o gazie na linkę, ale wszystko jeszcze w fazie planów. Teraz robię blacharkę, potem wspomaganie kierownicy, no w sumie jeszcze zimka zejdzie w garażu.
: ndz paź 12, 2008 9:39 am
autor: Didymos
W 1-gardzielowym oś przepustnicy jest wzdłuż samochodu, a w 2-gardzielowym poprzecznie, przeróbka cięgien raczej mało skomplikowana; na lince będzie jeszcze prościej.
: ndz paź 12, 2008 8:40 pm
autor: HAndy
klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a
oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama

Czy dla tych efektów ma znaczenie czy te gardziele mają równą średnicę, czy też różną. Mnie kazali szukać kolektora ssącego odpowiedniego do gaźnika dwugardzielowego i gaźnika z gardzielami o różnej średnicy.