Strona 1 z 1

Przejście z gaźnika 2-gardzielowego w kolektor 1-gardzielowy

: czw paź 09, 2008 10:01 pm
autor: jac.uaz
Witam szanownych kolegów.
Obudziłem się troszkę z ręką w nocniku. Na allegro ostatnio była przejściówka dla zamiany gaźnika 1 gardzielowego na 2 gardzielowy. I zanim postanowiłem to nabyć było już po aukcji. Może ktoś z Was wie u kogo i gdzie można to nabyć ??

: czw paź 09, 2008 11:12 pm
autor: Mag69
taką ??

http://moto.allegro.pl/item441442863_pr ... _nowa.html


poproś gościa, może wystawi jeszcze raz, albo sprzeda poza allegro


:)21

: czw paź 09, 2008 11:15 pm
autor: Mag69
a, i pytanie ? czemu chcesz przejść na gaźnik dwu gardzielowy ?



:)21

: pt paź 10, 2008 2:04 pm
autor: jac.uaz
Dzięki za link. A czemu chcę zastosować taki gaźnik, hmm. Troszkę eksperyment ale słyszałem też że oszczędność na paliwie można uzyskać. Sprzęt jest więc sprawdzić można. Brakuje mi tylko przejściówki.

: pt paź 10, 2008 6:34 pm
autor: HAndy
Ta przejsciówka umożliwia chyba zamiast gaznika dwugardzielowego zastosować gażnik jednogardzielowy.
Jeżeli się mylę to wytłumaczcie mi to jakoś łopatologicznie.
Mnie interesuje zastąpienie gażnika jednogardzielowego dwugardzielowym. I tu chyba przejściówka nie ma racji bytu, trzeba zapewne zmienić kolektor ssacy?

: pt paź 10, 2008 7:55 pm
autor: Grzegorz G.
Przejściówka tak czy siak to pół-środek...

: pt paź 10, 2008 8:56 pm
autor: klucz13
Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama
:)21

: pt paź 10, 2008 9:21 pm
autor: Grzegorz G.
Ja to naprawdę tracę wiarę w te ulepszenia wszystkie, bo np. dół porządny to tylko kwadrat miał - no może jeszcze nie taki jak dolnozaworowy ale dobrze było. Teraz na okrągłym niby na wysokich lepiej robi, ale przejście z 3 na 4 podobne do 2,4d-gwiazda - dziura znaczy. Ja wiem, że czepiam się szczegółów, ale od szczegółów właśnie przyjemność z prowadzenia zależy.

: pt paź 10, 2008 10:18 pm
autor: jac.uaz
klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama
:)21
Pożyjemy, zobaczymy. Ot poprostu eksperyment. A między innymi dlatego, że mój gaźnik jest w nienajlepszej formie a dwugardzielowy na półce stoi. Zamim jednak nastąpi odpalenie trochę czasu upłynie. Postaram się jednak dać odpowiedź.

: pt paź 10, 2008 10:22 pm
autor: klucz13
jac.uaz pisze:
klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama
:)21
Pożyjemy, zobaczymy. Ot poprostu eksperyment. A między innymi dlatego, że mój gaźnik jest w nienajlepszej formie a dwugardzielowy na półce stoi. Zamim jednak nastąpi odpalenie trochę czasu upłynie. Postaram się jednak dać odpowiedź.
Z tego co pamiętam to trzeba coś z cięgnami pomotać ale to chyba tylko przy wołgowskim

: sob paź 11, 2008 9:38 am
autor: jac.uaz
Myślałem o gazie na linkę, ale wszystko jeszcze w fazie planów. Teraz robię blacharkę, potem wspomaganie kierownicy, no w sumie jeszcze zimka zejdzie w garażu.

: ndz paź 12, 2008 9:39 am
autor: Didymos
W 1-gardzielowym oś przepustnicy jest wzdłuż samochodu, a w 2-gardzielowym poprzecznie, przeróbka cięgien raczej mało skomplikowana; na lince będzie jeszcze prościej.

: ndz paź 12, 2008 8:40 pm
autor: HAndy
klucz13 pisze:Do dwugardzielowego jest inny kolektor a oszczędności są mierzalne jak i większy kop.Nie wiem czy uzyskasz zamierzony efekt przez przejściówkę bo średnica przepływu mieszanki pozostaje ta sama
:)21
Czy dla tych efektów ma znaczenie czy te gardziele mają równą średnicę, czy też różną. Mnie kazali szukać kolektora ssącego odpowiedniego do gaźnika dwugardzielowego i gaźnika z gardzielami o różnej średnicy.