Karoseria
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: czw wrz 18, 2008 9:23 am
Karoseria
Witam.
Mam pytanie a mianowicie: Czy ktoś spawał już nową karoserie do Uaza?
Chodzi mi przede wszystkim o nadkola i podłogę. W moim uazie jest tak wszystko zardzewiałe, że nie opłaca się łatać. Może ma ktoś jakieś plany albo schematy własnych projektów?
Proszę o odpowiedź.
Mam pytanie a mianowicie: Czy ktoś spawał już nową karoserie do Uaza?
Chodzi mi przede wszystkim o nadkola i podłogę. W moim uazie jest tak wszystko zardzewiałe, że nie opłaca się łatać. Może ma ktoś jakieś plany albo schematy własnych projektów?
Proszę o odpowiedź.
Tzn. - jeśli dobrze rozumiem - chcesz zrobić nową karoserię?? Na poważny projekt się porywasz....
Ale jeśli naprawdę o tym myślisz - to przynajmniej ja poszedłbym w stronę konstrukcji z rurek - na to nitowane płaskie panele (blacha aluminiowa, ew. jakieś plexi), błotniki plastikowe - typowe np. do przyczep... Przy odrobinie zmysłu inżynierskiego jest szansa, że wyjdzie...
Ale jeśli naprawdę o tym myślisz - to przynajmniej ja poszedłbym w stronę konstrukcji z rurek - na to nitowane płaskie panele (blacha aluminiowa, ew. jakieś plexi), błotniki plastikowe - typowe np. do przyczep... Przy odrobinie zmysłu inżynierskiego jest szansa, że wyjdzie...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: czw wrz 18, 2008 9:23 am
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
a jeżeli chcesz podłogę i nadkola to nie możesz tego po prostu kupić?
tylko ze jak to zdejmiesz to moze sie okazać tak jak u mnie, że nie ma do czego nowych przyspawać i zaraz trzeba bedzie kupować słupki itp. itd.
W każdym bądź razie jak chcesz już wszystko wymieniać to faktycznie sie nie opłaca. Chyba ze kolekcjonerski egzemplarz to sie nie piernicz tylko kupuj nową budę.
tylko ze jak to zdejmiesz to moze sie okazać tak jak u mnie, że nie ma do czego nowych przyspawać i zaraz trzeba bedzie kupować słupki itp. itd.

W każdym bądź razie jak chcesz już wszystko wymieniać to faktycznie sie nie opłaca. Chyba ze kolekcjonerski egzemplarz to sie nie piernicz tylko kupuj nową budę.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: czw wrz 18, 2008 9:23 am
No to kilka pytań pomocniczych:
- jaką masz spawarkę?
- masz giętarkę do rur?
- jakie masz wyposażenie warsztatu - ile miejsca, etc
- czy robiłeś wcześniej coś takiego?
W/g mnie tanio to można dach w maluchu obciąć i mieć kabrioleta, ale jeśli chcesz się zabrać za zrobienie od nowa kompletnego nadwozia do UAZa, to nie licz, że Ci tanio wyjdzie. I nikt ci nie da gotowych planów - parę osób coś takiego zrobiło, ale nie sądzę, żeby ktokowiek coś rysował, etc. Zresztą te samochody powstawały raczej przez "odchudzanie" istniejących konstrukcji niż budowę czegoś od podstaw...
Moim zdaniem projekt jak najbardziej wykonalny, ale będzie kosztował bardzo dużo pracy, sporo kasy i wymagał dobrego zaplecza warsztatowego...
PS. Jeśli chcesz, żeby to wyszło "tanio" to zobacz najpierw w jakiejś hurtowni ile kosztują profile stalowe - rurki, etc. Będziesz tego potrzebował od cholery.... No, chyba że chcesz to robić z rur hydraulicznych pozyskanych na złomie spawanych spawarką z marketu za 200 zł - wtedy faktycznie może wyjść tanio....
- jaką masz spawarkę?
- masz giętarkę do rur?
- jakie masz wyposażenie warsztatu - ile miejsca, etc
- czy robiłeś wcześniej coś takiego?
W/g mnie tanio to można dach w maluchu obciąć i mieć kabrioleta, ale jeśli chcesz się zabrać za zrobienie od nowa kompletnego nadwozia do UAZa, to nie licz, że Ci tanio wyjdzie. I nikt ci nie da gotowych planów - parę osób coś takiego zrobiło, ale nie sądzę, żeby ktokowiek coś rysował, etc. Zresztą te samochody powstawały raczej przez "odchudzanie" istniejących konstrukcji niż budowę czegoś od podstaw...
Moim zdaniem projekt jak najbardziej wykonalny, ale będzie kosztował bardzo dużo pracy, sporo kasy i wymagał dobrego zaplecza warsztatowego...
PS. Jeśli chcesz, żeby to wyszło "tanio" to zobacz najpierw w jakiejś hurtowni ile kosztują profile stalowe - rurki, etc. Będziesz tego potrzebował od cholery.... No, chyba że chcesz to robić z rur hydraulicznych pozyskanych na złomie spawanych spawarką z marketu za 200 zł - wtedy faktycznie może wyjść tanio....
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 6
- Rejestracja: czw wrz 18, 2008 9:23 am
1. Wymontować fotele i kanapębanita_snk pisze:Nie konieczni muszę spawać całą konstrukcje od podstaw. Chodzi mi tylko o to że blacha jest strasznie pordzewiała i jak pojadę do lasu to mi się rozsypie. Chcę tylko ją jakoś wzmocnić albo pokleić. Tylko nie wiem za bardzo jak żeby było dobrze.
2. Wysprzątać samochód odkurzaczem
3. kupić z 5 najtańszych prześcieradeł
4. kupić z 10 litrów żywicy + utwardzacz
5. wyłożyć środek samochodu prześcieradłami tak, żeby zachodziły po ok. 10 cm na boki (można przykleić plastrem)
6. rozmieszać żywicę z utwardzaczem i wylać równomiernie na prześcieradła
za pół godziny wstawić fotele - gotowe...
A tak na poważnie - jeśli masz tak pogniłą budę, że się boisz że się rozleci, to zapomnij, że tanio coś z tym zrobisz... Żeby to wzmocnić trzeba zdjąć budę z ramy - na 99% ci się połamie. Zrobić nową budę - jak pisałem - kupa kasy i pracy.
Rozjejrzyj się za innym UAZem ze spapraną mechaniką i (w miarę) zdrową budą... Wyjdzie taniej, szybciej i w ogóle bardziej sensownie...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Ej panowie spokojnie. To ustrojstwo jest na ramie. Bez paniki. Jak rama cała to trochę pomyślunku i będzie robić. Nie za taką kasę się rurowce sprzedaje... Kiera, pedały, fotel, pałąk jakiś i w drogę...
JA już nawet myślałem coby jakiś szybkomontaż do wymiany budy zrobić. Gaz na zloty, rura na rajdy, camper na rodzinne wycieczki, seria na lans a pod disco Wrangler (a może x5 nawet) 


Grzechu_z_UAZ
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
A tak serio w temacie. Tanie to to na bank nie będzie. Ja robiłem klatkę bezpiczeństwa to sam materiał kosztował mnie 500zł Na całe szczęście znajomy wspomaga mnie giętarką inny spawarką i powoli to idzie. Ale to same rury. A gdzie tu arkusze blachy, żeby coś z tego ponitować potem malowanie. Robi się z tego 2 auto. No chyba że tak jak grzegorz mówi kierownica fotel i jakiś pałąk nad głową ale z taką karoserią nie wyobrażam sobie przeprawówki w błocie albo lecie. Marna przyjemnosć zgarniać gałęziami po mordzie.
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Utrzymanie uazowej karoserii w dobrym stanie to naprawdę ciężka praca, a w przeprawówce to już syzyfowa robota się robi. Ja bym jednak pooglądał rurowców trochę. Dopiero do rury można parę elementów oryginalnych dokręcić, żeby się z pierwowzorem kojarzył. 
Bo jaki jest sens ładować kasę w ratowanie karoserii a potem drugą w obudowanie jej rurami żeby miała szanse przetrwać z jeden wyjazd w teren (o wadze już nie wspomnę) - parę już takich pomników widziałem.
Wielu ludzi poprostu co parę lat wymienia kastę w aucie na następną - niezniszczoną, ale w Uazie to się nie sprawdza - nie ma gdzie takich kupić
Już lepiec coś innego dopasować - poldka może - te z końca produkcji wogóle nie rdzewieją
Szkoda, że kombiaków tak mało wyprodukowali - podobały mi się. Pick-up też byłby dobry 
http://moto.allegro.pl/item455545237_ua ... kazja.html

Bo jaki jest sens ładować kasę w ratowanie karoserii a potem drugą w obudowanie jej rurami żeby miała szanse przetrwać z jeden wyjazd w teren (o wadze już nie wspomnę) - parę już takich pomników widziałem.
Wielu ludzi poprostu co parę lat wymienia kastę w aucie na następną - niezniszczoną, ale w Uazie to się nie sprawdza - nie ma gdzie takich kupić



http://moto.allegro.pl/item455545237_ua ... kazja.html
Grzechu_z_UAZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości