identyfikacja roku produkcji Uaza
Moderator: Student
identyfikacja roku produkcji Uaza
Witam Szanownych Kolegów,
znajomy chce zanabyć Uaza - wg sprzedawcy i papierów jest to rocznik 89. Auto chodziło w Policji (ma jeszcze numer taktyczny i malowanie)
Czy na podstawie danych z tabliczki znamionowej można to potwierdzić, czy obalić.
Na tabliczce pod maską jest następujący zapis:
Pierwszy wiersz: 315126 * K0229155
Drugi wiersz: 417860
W moim jest jeszcze trzeci wiersz z wybitą cyfrą 85 (rocznikiem) w tamtym takiego wiersza brak.
Pomocy!!
Pozdrawiam - Marcin
znajomy chce zanabyć Uaza - wg sprzedawcy i papierów jest to rocznik 89. Auto chodziło w Policji (ma jeszcze numer taktyczny i malowanie)
Czy na podstawie danych z tabliczki znamionowej można to potwierdzić, czy obalić.
Na tabliczce pod maską jest następujący zapis:
Pierwszy wiersz: 315126 * K0229155
Drugi wiersz: 417860
W moim jest jeszcze trzeci wiersz z wybitą cyfrą 85 (rocznikiem) w tamtym takiego wiersza brak.
Pomocy!!
Pozdrawiam - Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Powiem ci szczerze... jak ruski wybił tak miał...
ciesz się że w ogóle masz tabliczkę bo ja od 8 lat jeżdżę bez tabliczki i bez żadnych oznak wybitych numerów gdziekolwiek... tak więc nie dochodź i patrz tylko na auto żeby ci nie gniło za dużo
ciesz się że w ogóle masz tabliczkę bo ja od 8 lat jeżdżę bez tabliczki i bez żadnych oznak wybitych numerów gdziekolwiek... tak więc nie dochodź i patrz tylko na auto żeby ci nie gniło za dużo

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Ot kwestia zaspokojenia ciekawości.
Tak jak napisałem model jest 315126. Dokładnie taki sam jak mój. Różnic wizualnych i technicznych nie ma - po za stanem blachy. Pedały ma podwieszane - to jasne.
Po prostu czysta ciekawość.
Pozdrawiam
Marcin
Tak jak napisałem model jest 315126. Dokładnie taki sam jak mój. Różnic wizualnych i technicznych nie ma - po za stanem blachy. Pedały ma podwieszane - to jasne.
Po prostu czysta ciekawość.
Pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Ja mam nie wiadomo co bo nie ma żadnej tabliczki (mam komplet, leży w domu, przyczepię po pomalowaniu). Na logikę by mi wychodziło że to też 315126, ale oczywiście w dowodzie ma 469B.
Pedały podwieszane, amory teleskopowe, hamulce bez serwa, silnik wołgi (ale chyba przeszczep), buda niepognita... Rok wte, dwa lata wewte, kogo by to interesowało...
Pedały podwieszane, amory teleskopowe, hamulce bez serwa, silnik wołgi (ale chyba przeszczep), buda niepognita... Rok wte, dwa lata wewte, kogo by to interesowało...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
identyfikacja roku produkcji uaza
Witam wszystkich.Ja mam Uaza kupionego z nadleśnctwa jako I wałaściciela ,zarejestrowanego na cywilnych numerach.Są tabliczki i nr na silniku .Wg dow rej rok prod 1989 pedaly podwieszane bez serwo silnik chyba wołga gażnik bez okienka.Nr ramy wpisany w dowód ale w aucie nie szukałem podobno nabity na ramie w okolicach tylniegio koła. Przechodzi przeglądy rej bez problemu jeżdzę 5 lat i nikt się nie doczepił.
NIe grzebię bez potrzeby ani nie udziwniam Maszyna chodzi bez problemu tylko czasu brakuje na jazdy.
NIe grzebię bez potrzeby ani nie udziwniam Maszyna chodzi bez problemu tylko czasu brakuje na jazdy.
Edgar z Gór.
Re: identyfikacja roku produkcji uaza
Może dlatego sie nie psuje bo nie jeździsz...Edgarowski pisze:NIe grzebię bez potrzeby ani nie udziwniam Maszyna chodzi bez problemu tylko czasu brakuje na jazdy.
Ja swojego jak kupowałem od energetyków to też móili że podobno jest numer wybity na ramie.... oczywiście to była bzdura bo w 79 roku tylko malowali numery i przy remoncie oczywiście wyczyściłem całą ramę i szukałem numeru... bezskutecznie...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Ja mam 84 całe 10 lat młodszy ale też nie mam numeru, ani malowanego ani na tabliczce ale na przeglądach jakoś idzie. Zawsze mówię diagnoście, że numer jest fabrycznie namalowany nad prawym tylnym kołem ale ja się nie znam, niech szuka i nie szuka. A teraz ciut inne pytanie tak podpinając się pod temat. Koledzy oświedźcie mnie jaka jest różnica między 469b a 315126. Przyznaje, że nie szukałem nigdzie na forum. Teraz tak mi się nasuneło.
Rok produkcjimaciejmlynarz pisze:Koledzy oświedźcie mnie jaka jest różnica między 469b a 315126. Przyznaje, że nie szukałem nigdzie na forum. Teraz tak mi się nasuneło.

Ale to radziecka produkcja, także podejrzewam że 469B z 1985 od 31512 z 1987 ma szansę różnić się tym, co akurat mieli na magazynie.
Teoretycznie 315126 powinien mieć zapłon z modułem i aparatem bezstykowym, hamulce z korektorem i wspomaganiem (ale wspomagania może nie mieć), fabrycznie zamontowane pasy bezpieczeństwa i takie tam. Nie wiem od którego roku przerzucili się z amperomierza na woltomierz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Właśnie, serwo tylko wspomaga, dobrze wyregulowane hamulce działają poprawnie i bez wspomagania...
Co do różnic, to jeszcze poza tym co Wania wziął z magazynu mogły być różne partie na życzenie konkretnej służby i pewnie tego w ogóle nie odzwierciedlali w numerze modelu, bo i po co...
Tak patrząc na tę instrukcję co mam, rok nieznany ale obstawiałbym lata 80., instrukcja dla 3151/31512/3152 to wymienione jest, że uaz ma:
- w pełni zsynchronizowaną skrzynię z nowymi przełożeniami, chyba że jest wariantem który ma starą
- hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak
- światła awaryjne, spryskiwacz elektryczny, sygnalizację spadku ciśnienia w hamulcach, kontrolkę hamulca ręcznego
- zapłon z modułem i aparatem bezstykowym albo klasyczny
- gaźnik k-131 z elektronicznym odcięciem paliwa na wolnych obrotach albo k-131a bez odcięcia albo k-151w albo k-126gu
- pasy albo punkty kotwiczenia pasów
- gruby stelaż.
(no i oczywiście afgany na 3151)
Czyli już z jednej instrukcji wychodzi od cholery możliwych wersji
Co do różnic, to jeszcze poza tym co Wania wziął z magazynu mogły być różne partie na życzenie konkretnej służby i pewnie tego w ogóle nie odzwierciedlali w numerze modelu, bo i po co...
Tak patrząc na tę instrukcję co mam, rok nieznany ale obstawiałbym lata 80., instrukcja dla 3151/31512/3152 to wymienione jest, że uaz ma:
- w pełni zsynchronizowaną skrzynię z nowymi przełożeniami, chyba że jest wariantem który ma starą
- hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak
- światła awaryjne, spryskiwacz elektryczny, sygnalizację spadku ciśnienia w hamulcach, kontrolkę hamulca ręcznego
- zapłon z modułem i aparatem bezstykowym albo klasyczny
- gaźnik k-131 z elektronicznym odcięciem paliwa na wolnych obrotach albo k-131a bez odcięcia albo k-151w albo k-126gu

- pasy albo punkty kotwiczenia pasów
- gruby stelaż.
(no i oczywiście afgany na 3151)
Czyli już z jednej instrukcji wychodzi od cholery możliwych wersji

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Nie ma problemu.Grzegorz G. pisze:No i się dowiedziałem nareszcie dlaczego mi tylne hamulce za mocno hamują. Dziękitarhim pisze: - hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak

A to jedna z tych rzeczy które wyłażą dopiero jak się śledzi instrukcję przez wieki, bo w instrukcji w PDF z 2003 czy w ruskiej książce z 2005 już jest opisany układ wyłącznie z serwem

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości