identyfikacja roku produkcji Uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

identyfikacja roku produkcji Uaza

Post autor: gasti » czw paź 16, 2008 6:05 pm

Witam Szanownych Kolegów,
znajomy chce zanabyć Uaza - wg sprzedawcy i papierów jest to rocznik 89. Auto chodziło w Policji (ma jeszcze numer taktyczny i malowanie)
Czy na podstawie danych z tabliczki znamionowej można to potwierdzić, czy obalić.
Na tabliczce pod maską jest następujący zapis:
Pierwszy wiersz: 315126 * K0229155
Drugi wiersz: 417860
W moim jest jeszcze trzeci wiersz z wybitą cyfrą 85 (rocznikiem) w tamtym takiego wiersza brak.
Pomocy!!
Pozdrawiam - Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw paź 16, 2008 6:29 pm

a ma to jakieś znaczenie czy rok tą czy tamtą?
pedały ma podwieszane?

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw paź 16, 2008 6:31 pm

Powiem ci szczerze... jak ruski wybił tak miał...
ciesz się że w ogóle masz tabliczkę bo ja od 8 lat jeżdżę bez tabliczki i bez żadnych oznak wybitych numerów gdziekolwiek... tak więc nie dochodź i patrz tylko na auto żeby ci nie gniło za dużo :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Post autor: gasti » czw paź 16, 2008 7:11 pm

Ot kwestia zaspokojenia ciekawości.
Tak jak napisałem model jest 315126. Dokładnie taki sam jak mój. Różnic wizualnych i technicznych nie ma - po za stanem blachy. Pedały ma podwieszane - to jasne.
Po prostu czysta ciekawość.
Pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Awatar użytkownika
rusal
 
 
Posty: 185
Rejestracja: czw sie 17, 2006 9:20 pm

Post autor: rusal » czw paź 16, 2008 7:40 pm

Witam! ja tez posiadam 315126 z ''91'' roku mam podwieszane pedaly, wspomaganie hamulców i tabliczkę pod maską. Jaki to ma silnik 2,4 czy wołge??

pozdrawiam
Zapraszam !!! Wojskowe Gadżety !!!

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=6607358

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » czw paź 16, 2008 8:51 pm

Ja mam nie wiadomo co bo nie ma żadnej tabliczki (mam komplet, leży w domu, przyczepię po pomalowaniu). Na logikę by mi wychodziło że to też 315126, ale oczywiście w dowodzie ma 469B.

Pedały podwieszane, amory teleskopowe, hamulce bez serwa, silnik wołgi (ale chyba przeszczep), buda niepognita... Rok wte, dwa lata wewte, kogo by to interesowało...
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Edgarowski
 
 
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
Lokalizacja: miasto

identyfikacja roku produkcji uaza

Post autor: Edgarowski » pt paź 17, 2008 8:36 am

Witam wszystkich.Ja mam Uaza kupionego z nadleśnctwa jako I wałaściciela ,zarejestrowanego na cywilnych numerach.Są tabliczki i nr na silniku .Wg dow rej rok prod 1989 pedaly podwieszane bez serwo silnik chyba wołga gażnik bez okienka.Nr ramy wpisany w dowód ale w aucie nie szukałem podobno nabity na ramie w okolicach tylniegio koła. Przechodzi przeglądy rej bez problemu jeżdzę 5 lat i nikt się nie doczepił.
NIe grzebię bez potrzeby ani nie udziwniam Maszyna chodzi bez problemu tylko czasu brakuje na jazdy.
Edgar z Gór.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: identyfikacja roku produkcji uaza

Post autor: szychu » pt paź 17, 2008 10:11 am

Edgarowski pisze:NIe grzebię bez potrzeby ani nie udziwniam Maszyna chodzi bez problemu tylko czasu brakuje na jazdy.
Może dlatego sie nie psuje bo nie jeździsz...

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob paź 18, 2008 8:45 am

Ja swojego jak kupowałem od energetyków to też móili że podobno jest numer wybity na ramie.... oczywiście to była bzdura bo w 79 roku tylko malowali numery i przy remoncie oczywiście wyczyściłem całą ramę i szukałem numeru... bezskutecznie...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

kowaluaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 2:31 pm

Post autor: kowaluaz » sob paź 18, 2008 1:10 pm

Witam ja mam 89r i resztki numeru ramy malowanego były przy prawym tylnim kole. Czyli tam gdzie powinny :) , a drugie ktoś nabił pod prawym tylnim ,,zderzakiem" .Tabliczki też są ale gładkie.

Awatar użytkownika
ja_qbek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:48 pm

Post autor: ja_qbek » ndz paź 19, 2008 9:45 pm

ma ktoś starszeo niz 74?? - jesli nie to chyba zmienie ksywe..na dziadek :D
keep your rules every day...

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 4:38 am

Ja mam 84 całe 10 lat młodszy ale też nie mam numeru, ani malowanego ani na tabliczce ale na przeglądach jakoś idzie. Zawsze mówię diagnoście, że numer jest fabrycznie namalowany nad prawym tylnym kołem ale ja się nie znam, niech szuka i nie szuka. A teraz ciut inne pytanie tak podpinając się pod temat. Koledzy oświedźcie mnie jaka jest różnica między 469b a 315126. Przyznaje, że nie szukałem nigdzie na forum. Teraz tak mi się nasuneło.

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » śr paź 22, 2008 8:48 am

maciejmlynarz pisze:Koledzy oświedźcie mnie jaka jest różnica między 469b a 315126. Przyznaje, że nie szukałem nigdzie na forum. Teraz tak mi się nasuneło.
Rok produkcji :) 469 i 469B produkowali do 1985, 3151 i 31512* potem.
Ale to radziecka produkcja, także podejrzewam że 469B z 1985 od 31512 z 1987 ma szansę różnić się tym, co akurat mieli na magazynie.

Teoretycznie 315126 powinien mieć zapłon z modułem i aparatem bezstykowym, hamulce z korektorem i wspomaganiem (ale wspomagania może nie mieć), fabrycznie zamontowane pasy bezpieczeństwa i takie tam. Nie wiem od którego roku przerzucili się z amperomierza na woltomierz.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
gasti
 
 
Posty: 136
Rejestracja: pn cze 19, 2006 3:32 pm
Lokalizacja: Korytów
Kontaktowanie:

Post autor: gasti » śr paź 22, 2008 3:31 pm

Mój jest z 85 roku i niby nabite ma 315126.
Hamulce były bez korektora i wspmagania, aparat stary, pasy - otwory montażowe to owszem miał (i na tym koniec). Reszta standardowa.
pozdrawiam
Marcin
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » śr paź 22, 2008 5:30 pm

Czyli różnica pomiędzy 469b a 315126 jest taka sama jak szukanie różnic na 2 obrazkach. Tarhim dobrze zauważył że różnice między tymi modelami zależą przede wszystkim od tego co akurat Wania wziął do ręki skręcając nasze obecne cacka

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr paź 22, 2008 6:45 pm

W '85 pojawiły się wiszące pedały i inna nagrzewnica, możliwe, że gruby stelaż plandeki. Serwo i zapłon bezstykowy to trochę późniejsze czasy.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
maciejmlynarz
Posty: 503
Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
Lokalizacja: Leszno Wielkopolska

Post autor: maciejmlynarz » czw paź 23, 2008 6:32 am

Mam wiszące pedały i kwadratową nagrzewnicę. Serwa na hamulcu nie mam. Niestety. Ciągle zatrzymuję się za pomocą zwalniaczy.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw paź 23, 2008 7:26 am

ale serwo nie ma nic do skuteczności hamulców ...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » czw paź 23, 2008 9:35 am

Właśnie, serwo tylko wspomaga, dobrze wyregulowane hamulce działają poprawnie i bez wspomagania...

Co do różnic, to jeszcze poza tym co Wania wziął z magazynu mogły być różne partie na życzenie konkretnej służby i pewnie tego w ogóle nie odzwierciedlali w numerze modelu, bo i po co...

Tak patrząc na tę instrukcję co mam, rok nieznany ale obstawiałbym lata 80., instrukcja dla 3151/31512/3152 to wymienione jest, że uaz ma:

- w pełni zsynchronizowaną skrzynię z nowymi przełożeniami, chyba że jest wariantem który ma starą
- hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak
- światła awaryjne, spryskiwacz elektryczny, sygnalizację spadku ciśnienia w hamulcach, kontrolkę hamulca ręcznego
- zapłon z modułem i aparatem bezstykowym albo klasyczny
- gaźnik k-131 z elektronicznym odcięciem paliwa na wolnych obrotach albo k-131a bez odcięcia albo k-151w albo k-126gu ;)
- pasy albo punkty kotwiczenia pasów
- gruby stelaż.
(no i oczywiście afgany na 3151)

Czyli już z jednej instrukcji wychodzi od cholery możliwych wersji :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw paź 23, 2008 11:47 am

tarhim pisze: - hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak
No i się dowiedziałem nareszcie dlaczego mi tylne hamulce za mocno hamują. Dzięki :)2
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Post autor: tarhim » czw paź 23, 2008 12:17 pm

Grzegorz G. pisze:
tarhim pisze: - hamulce z cylinderkami o średnicy 32 z przodu i 25 z tyłu z serwem, chyba że jest wariantem bez serwa to z tyłu też ma 32, regulatora siły hamowania brak
No i się dowiedziałem nareszcie dlaczego mi tylne hamulce za mocno hamują. Dzięki :)2
Nie ma problemu. :)

A to jedna z tych rzeczy które wyłażą dopiero jak się śledzi instrukcję przez wieki, bo w instrukcji w PDF z 2003 czy w ruskiej książce z 2005 już jest opisany układ wyłącznie z serwem :)
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości