Strona 1 z 2
Półoś
: wt paź 21, 2008 7:07 pm
autor: EDEK:):):)
Witam po dłuższej nieobecności

Mam pytanie odnoszące się do sprawdzenia czy mam zerwaną półos

Mianowicie , myślałem iż mam uszkodzone sprzęgiełko manualne rozebrałem je i nie stwierdziwszy uszkodzenia założyłem z powrotem

.Załączyłem w położenie 4x4 , kręcę przednim wałem a tu ...... dupa nie ma oporu,więc w położenie 4x2 i do drugiego sprzęgiełka myk ,zapięcie w 4x4 i wał stawił dziarski opór.Więc szybkie przełożenie sprzęgiełka z jednego koła na drugie , zapięcie w 4x4 i..... dupa znowu .Zaznaczam iż to niby uszkodzone na drugim kole zadziałało bez zarzutu.Czyli pytanie zasadnicze -mam walniętą półośkę ( przegób) czy coś innego

: wt paź 21, 2008 7:26 pm
autor: Rafał D
nie rozumem tej metody. Zapnij oba sprzęgła, załącz przedni napęd, podnieś przód i pokręć jednym kołem. Jak przeciwne zakręci się odwrotną stronę to wszystko działa.
Swoją drogą, gdybyś miał pękniętą półoś to raczej powinno być słychać...
: wt paź 21, 2008 8:15 pm
autor: Grzegorz G.
Jak ma zapięte sprzęgiełka to wał przedni musi opór stawiać.
Re: Półoś
: wt paź 21, 2008 10:54 pm
autor: maciejmlynarz
EDEK:):):) pisze:Witam po dłuższej nieobecności

Mam pytanie odnoszące się do sprawdzenia czy mam zerwaną półos

Mianowicie , myślałem iż mam uszkodzone sprzęgiełko manualne rozebrałem je i nie stwierdziwszy uszkodzenia założyłem z powrotem

.Załączyłem w położenie 4x4 , kręcę przednim wałem a tu ...... dupa nie ma oporu,więc w położenie 4x2 i do drugiego sprzęgiełka myk ,zapięcie w 4x4 i wał stawił dziarski opór.Więc szybkie przełożenie sprzęgiełka z jednego koła na drugie , zapięcie w 4x4 i..... dupa znowu .Zaznaczam iż to niby uszkodzone na drugim kole zadziałało bez zarzutu.Czyli pytanie zasadnicze -mam walniętą półośkę ( przegób) czy coś innego

Witam kolego i współczuje. Na biegałeś się z tymi sprzęgiełkami, na odkręcałeś i na przykręcałeś. A czy nie prościej byłoby wykręcić półoś i zobaczyć czy jest ukręcona? twoja metoda pozwoliła Ci jedynie stwierdzić, że oba sprzęgiełka są sprawne. Nadal jednak nie wiadomo co jest przyczyną, że jedno koło twardo nie chce się zapinać. Jeszcze raz powiem, ja proponuje odkręcić te 6 srub z półosi, wyjąć ją i zobaczyć. Na własnym przypadku przekonałem się, że przyczyną nie zapinania się koła nie była wcale ukręcona półośka ale ładnie i równo zjechany wieloklin. Do zera. Nic nie latało, nie odbijało się w moście. Poprostu kolo nie kręciło. Nie wiem, czy miałem półoś z gównolitu czy z czegoś innego. Wiem tylko, że zeszlifowałem wieloklin na ośce.
: wt paź 21, 2008 11:23 pm
autor: gri74
są duzo łatwiejsze metody od zdjęcia koła, piasty, tarczy kotwicznej, czopu piasty, i póżniejszego tego składania

: śr paź 22, 2008 2:52 am
autor: maciejmlynarz
a po co miałby tarcz kotwiczna rozbierac, że nie wspomnę o reszcie przy przedniej półosi?? Oswieć mnie bo albo tak dawno tego nie robiłem i pomijam pewne fakty ( jesli tak to sory) albo troszke zagalopowałeś się z tym rozbieraniem.
: śr paź 22, 2008 2:54 am
autor: maciejmlynarz
I niech mi ktoś powie, że ja nie żyję uazami?? Godziny pisania tych postów powinne świadczyć same za siebie

: śr paź 22, 2008 10:51 am
autor: Marcin_75
No to jak Ty potrafisz wyjąć przednią 1/2oś odkręcając tylko 6 śrub to albo masz bardzo cienki przegub, albo Ci samochód tył na przód złożyli

: śr paź 22, 2008 1:19 pm
autor: Przemekslaw
: śr paź 22, 2008 5:45 pm
autor: maciejmlynarz
Zwracam honor koledzy. Cały dzień dziś motałem klatkę bezpieczeństwa a w wolnej chwili zszedłem do parteru i zadumałem się nad tą półosią. No normalnie mi wstyd. to faktycznie byłoby za proste. sorki rozpędziłem się troszkę z tymi sześcioma śrubami.
: śr paź 22, 2008 7:04 pm
autor: gri74
to uwazaj z budową klatki, pamietaj o mozliwości wejscia do auta

: śr paź 22, 2008 7:45 pm
autor: Kasprol
: czw paź 23, 2008 6:27 am
autor: maciejmlynarz
Kasprol zabij mnie nie pamiętam nazwy miejscowości. Sprawdzę na umowie to Ci powiem ale na pewno koło krakowa. Poprzedni właściciel miał jeszcze s syreny naplacu. Mówimy o tym samym?
: ndz paź 26, 2008 7:48 pm
autor: Lorado
Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.Chociaż jeżeli rąbnąl przegub to powinien to wyczuć.Potrafi zablokować koło lub układ kierowniczy.
: ndz paź 26, 2008 8:00 pm
autor: Marcin_75
Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.
Ke???
: ndz paź 26, 2008 8:56 pm
autor: Rafał D
Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu...

a to ciekawe. Sądziłem, że przegub jest cześcią przedniej półosi...
: ndz paź 26, 2008 9:00 pm
autor: gri74
i dobrze słyszałeś

: ndz paź 26, 2008 9:02 pm
autor: gri74
Lorado pisze:Samą półoś może wyjąć odkręcając nie sześć tylko pięć śrub,ale nie obejrzy przegubu.Chociaż jeżeli rąbnąl przegub to powinien to wyczuć.Potrafi zablokować koło lub układ kierowniczy.
sugerujesz odkręcenie kuli od mostu

: ndz paź 26, 2008 10:16 pm
autor: Lorado
Tak poniewaz czesto się zdarza że ukręca się frez przy satelicie.Natomiast awarię na przegubie Weissa można wyczuc w inny sposób.Frez przy piaście raczej się nie ukręca.Zacisnąć przewód hamulcowy puknąć w drążek(lub w drążki )kierowniczy i po sprawie.20 minut roboty.Powodzenia
Ale przecież wyjmiesz wszystko razem z piastą ,bębnem jeśli zechcesz to nawet z kołem
: ndz paź 26, 2008 10:20 pm
autor: gri74
tak , tylko ze odkręcenie kuli od mostu czesto kończy się urawniem śruby , więc łatwiej rozebrac od strony piasty...
: ndz paź 26, 2008 10:27 pm
autor: Lorado
Kiedys i tak trzeba to odkręcić,nie ma takiej śruby której nie można ukręcić (urwać).Od strony piasty potrzebny jest specjalny klucz55.Podałem tylko jeden ze sposobów wybor należy do CiebiePOZDRO
: ndz paź 26, 2008 10:30 pm
autor: gri74
od kiedy nasadka 55 ma nazwę specjalną

: pn paź 27, 2008 9:38 am
autor: Lorado
Przekonaj się sam. Cześć
: pn paź 27, 2008 4:01 pm
autor: Rafał D
Lorado pisze:Kiedys i tak trzeba to odkręcić,nie ma takiej śruby której nie można ukręcić (urwać).Od strony piasty potrzebny jest specjalny klucz55.Podałem tylko jeden ze sposobów wybor należy do CiebiePOZDRO
na tak to można rozpołowić most - będzie jeszcze łatwiej i mamy dwie "półosie" za jednym zamachem.
Klucz 55 rurowy jest obecny w większości sklepów dla cieżarówek wiec nie taki on specjalny....
: pn paź 27, 2008 5:21 pm
autor: Lorado
Idąc Twoim tokiem myślowym to przecież można zmienić most na dobry bez potrzeby zaglądania.Ale czy o to chodzi?Powtarzam że ja podałem jeden ze sposobów i wcale nie znaczy że trzeba go stosować.Co do klucza też się wypowiedziałem.Obawiam się że od ciężarówek nie pasi.Poza tym w temacie była sprawa jednej półosi a nie dwóch.Tak naprawdę to nie nazywa się półośka ale tak mówimy i każdy wie o co chodzi.