Strona 1 z 2

STACYJKA

: wt maja 04, 2004 5:33 pm
autor: Władek
Zamierzam przy pracach nad deską rozdzielczą przenieść stacyjkę w inne miejsce. Rozważam wszelkie opcje. Jedną z nich jest możliwość założenia na wał kierownicy stacyjki z innego samochodu. Chodzi mi o to, abym miał do tej stacyjki jakiś porządny klucz a nie takie małe ..... Macie jakieś doświadczenia w tym względzie? Jeśli tak - będę wdzięczny za informacje.

: wt maja 04, 2004 6:24 pm
autor: wupasek
ale Ty kombinujesz :)21
widzialem gdzies patent z zalozona obudowa kierownicy o poldżera (poloneza znaczy)

: wt maja 04, 2004 7:20 pm
autor: vandall1
Władek jest w ogóle bardzo twórczy!I dobrze.
Stacyjka to jest kwestia całej kolumny kier.Jak masz przegubową to spokojnie pakujesz żuka z obudową,przełącznikiem zespolonym i stacyjką z blokadą.O ile dobrze pamietam,to trzeba ja trochę zmodyfikować wymiarowo/długość wałka tego przegubowego/,a stacyjka wychodzi tuż przy desce,tak że trzeba nawet otwór w niej /desce/powiększyc.I wiadomo,że ma byc porządnie!

: wt maja 04, 2004 7:23 pm
autor: vandall1
Puloneza bym nie ćwiczył,bo obudowę ma bardzo szeroką i skomplikowany system mocowania ustrojstwa do deski/wahliwa/

: wt maja 04, 2004 7:27 pm
autor: Władek
vandall1 pisze:Władek jest w ogóle bardzo twórczy!I dobrze.
Dziękuję bardzo! :oops:

Jest do nabycia stacyjka od VW, z blokadą. Generalnie blokada mnie nie interesuje, ale chciałbym ją (stacyjkę) zapiąć na kolumnie kierowniczej w taki sposób, aby dzióbek stacyjki z dziurką na kluczyk wystawał z deski a reszta chłamu pod deską. Nie wiem tylko, czy fakt unieruchomienia blokady "na stałe" nie będzie miał wpływu na działanie tej stacyjki? "Na stałe" dlatego, że po zamontowaniu jej na kolumnie kierownicy blokada będzie wciśnięta, czyli w pozycji jak do jazdy? Czy ja to dobrze rozumiem?

: wt maja 04, 2004 7:31 pm
autor: wupasek
z blokada to trza uwazac, mojemu znajomemu sie w czasie jazdy w Vectrze zblokowala kierownica i konkretnie rów zaliczyl, wywal to dziadostwo, i tak niepotrzebne w uazie

: wt maja 04, 2004 7:32 pm
autor: vandall1
Uhmm,masz rację,ale polecałbym jednak żukensa,ze wzgledu na mozność przykrycia wszystkiego osłoną/odpowiednio docietą/Poza tym masz od razu przeł zespolony!Ale jak uważasz :-?

: wt maja 04, 2004 7:35 pm
autor: Władek
wupasek pisze:z blokada to trza uwazac, mojemu znajomemu sie w czasie jazdy w Vectrze zblokowala kierownica i konkretnie rów zaliczyl, wywal to dziadostwo, i tak niepotrzebne w uazie

Oki, wywalę chętnie, tylko czy się da? :o
Pod tym adresem jest ta stacyjka do oglądania. Co sądzicie na ten temat?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24746456

: wt maja 04, 2004 7:36 pm
autor: Władek
vandall1 pisze:Uhmm,masz rację,ale polecałbym jednak żukensa,ze wzgledu na mozność przykrycia wszystkiego osłoną/odpowiednio docietą/Poza tym masz od razu przeł zespolony!Ale jak uważasz :-?
Przełącznik zespolony mam oryginalny od UAZ-a, muszę go tylko zamontować. :lol:

: wt maja 04, 2004 8:56 pm
autor: vandall1
Żukens ma wiecej funkcji,ale prawda-trza sporo przerobić instalację elektryczną.Co do pokazanego VW to cena jest atrakcyjna,ale będą kłopoty z zabudową-nie możesz za bardzo pójść w głąb deski,bo zaraz jest cybant mocujacy kolumnę.poza tym hgw jaka tam jest średnica osadzenia.Żuk bedzie średnica pasował,ale nówka kosztuje /inna nie wchodzi w gre/chyba koło 80 zeta.Po dłuższym czasie kluczyk zuka wyrabia się/poldasa i malucha też/

: wt maja 04, 2004 9:43 pm
autor: Władek
vandall1 pisze:Co do pokazanego VW to cena jest atrakcyjna,ale będą kłopoty z zabudową-nie możesz za bardzo pójść w głąb deski,bo zaraz jest cybant mocujacy kolumnę.poza tym hgw jaka tam jest średnica osadzenia.
Co do średnicy to gość ma mi przysłać informację. Ponieważ deskę będę trochę podnosił, to myślę, że i ta stacyjka się zmieści. Pytanie tylko czy i w jaki sposób można usunąć z niej blokadę, z której korzystać nie będę a potencjalne zagrożenie tylko sprowadza.

: wt maja 04, 2004 9:50 pm
autor: wupasek
nie no wiesz nie przejmuj sie tak ta blokada w sumie
to byl tylko jeden przypadek na setki tysiecy aut z blokada :)21 aczkolwiek przypadek niezbyt przyjemny, tylko zeby ci sie to cale ustrojstwo zmiescilo

: śr maja 05, 2004 1:40 am
autor: vandall1
Jęzor blokady najcześciej przechodzi przez otwór pochwy zanim dotrze do wałka kierownicy w którym jest nastepny otwór-ten własciwy.Po prostu nie pozwól na ten sex-czyli nie otwieraj pochwy :lol: :lol: :lol:

: ndz maja 09, 2004 7:27 pm
autor: klucz13
wupasek pisze:z blokada to trza uwazac, mojemu znajomemu sie w czasie jazdy w Vectrze zblokowala kierownica i konkretnie rów zaliczyl, wywal to dziadostwo, i tak niepotrzebne w uazie
Totalna bzdura :)6 Nie ma takiej możliwości jeszcze nikt nie wymyślił takiej stacyjki a tymbardziej nie oplowska

: ndz maja 09, 2004 7:33 pm
autor: wupasek
no wiesz moze dla ciebie to jest bzdura ale ja widzialem auto rano w rowie a wpiep.rzyl sie w nocy, koles pogrzebal przy stacyjce odblokowal ja i pojechal
wiec nie mow mi ze to bzdura bo chyba jeszcze wszystkich rzeczy tego swiata nie widziales!!
i tyle mam do powiedzenia na ten temat

: ndz maja 09, 2004 8:26 pm
autor: klucz13
wupasek pisze:no wiesz moze dla ciebie to jest bzdura ale ja widzialem auto rano w rowie a wpiep.rzyl sie w nocy, koles pogrzebal przy stacyjce odblokowal ja i pojechal
wiec nie mow mi ze to bzdura bo chyba jeszcze wszystkich rzeczy tego swiata nie widziales!!
i tyle mam do powiedzenia na ten temat
Jak byś miał tyle banknotów po 100zł ile stacyjek przeszło przez moje ręce to kupiłbyś to całe forum z jego użytkownikami i by ci zostało.
Kup sobie byle jaką stacyjkę od opla począwszy od Kapitana w górę i rozbiesz to zabaczysz jak to działa nie ma możliwości żeby blokada zaskoczyla podczas pozycji zapłon.Zakładając nawet że grzebał w niej jakiś matoł to i tak zaskoczy dopiero w pozycji klucza "O" lub jak kto woli "B"

: ndz maja 09, 2004 8:30 pm
autor: Władek
klucz13 pisze:
wupasek pisze:no wiesz moze dla ciebie to jest bzdura ale ja widzialem auto rano w rowie a wpiep.rzyl sie w nocy, koles pogrzebal przy stacyjce odblokowal ja i pojechal
wiec nie mow mi ze to bzdura bo chyba jeszcze wszystkich rzeczy tego swiata nie widziales!!
i tyle mam do powiedzenia na ten temat
Jak byś miał tyle banknotów po 100zł ile stacyjek przeszło przez moje ręce to kupiłbyś to całe forum z jego użytkownikami i by ci zostało.
Kup sobie byle jaką stacyjkę od opla począwszy od Kapitana w górę i rozbiesz to zabaczysz jak to działa nie ma możliwości żeby blokada zaskoczyla podczas pozycji zapłon.Zakładając nawet że grzebał w niej jakiś matoł to i tak zaskoczy dopiero w pozycji klucza "O" lub jak kto woli "B"

Może gość trącił kolanem w kluczyk albo sztywny breloczek i nie miał już czasu aby ją "zrestartować"?

: ndz maja 09, 2004 8:35 pm
autor: klucz13
Oki, wywalę chętnie, tylko czy się da? :o
Pod tym adresem jest ta stacyjka do oglądania. Co sądzicie na ten temat?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24746456[/quote]

Da tylko poco :)5 z każdej stacyjki da się usunąć blokadę a elektrycznie będzie łączyć ona nie zapasi i ma słabą kostkę elektryczną będzie ci się palić co chwilę na uazowskiej instalacji

: ndz maja 09, 2004 8:46 pm
autor: klucz13
Z breloczkiem to znam tylko taki przypadek że żona wyjeła kluczyki ze stacyjki bo za brelok robił otwieracz bo butelek a dziecko chciało pić i gość wywalił do rowu ale to inna bajka w zasadzie to nie wiem jak byś musiał siedzeć żeby kolanem wyłączyć silnik i wyjąć klucz ze stacyjki

: ndz maja 09, 2004 8:47 pm
autor: Władek
klucz13 pisze:Oki, wywalę chętnie, tylko czy się da? :o
Pod tym adresem jest ta stacyjka do oglądania. Co sądzicie na ten temat?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24746456
Da tylko poco :)5 z każdej stacyjki da się usunąć blokadę a elektrycznie będzie łączyć ona nie zapasi i ma słabą kostkę elektryczną będzie ci się palić co chwilę na uazowskiej instalacji[/quote]

Aukcja nie została znaleziona! To komunikat.....
O której stacyjce pisałeś???

: ndz maja 09, 2004 8:49 pm
autor: klucz13
Tej od VW a była ona tylko pasat golf

: ndz maja 09, 2004 8:50 pm
autor: Władek
klucz13 pisze:Z breloczkiem to znam tylko taki przypadek że żona wyjeła kluczyki ze stacyjki bo za brelok robił otwieracz bo butelek a dziecko chciało pić i gość wywalił do rowu ale to inna bajka w zasadzie to nie wiem jak byś musiał siedzeć żeby kolanem wyłączyć silnik i wyjąć klucz ze stacyjki
Wbrew pozorom proste to jest. Mam breloczek, który służy mi za pokrowiec na wszystkie kluczyki, rzecz działa się w punto. Ruszyłem tak jakoś 4 litery, że kolanem go przycisnąłem do kierownicy i pociągnąłem. Wyłączył mi, zaraza, zapłon!!! Teraz już uważam.
Klucz! Jeśli zapłon jest na odrębnej ścieżce z bezpiecznikiem (i chyba z przekaźnikiem) to czy stacyjki też palić się będą? Z czego to wynika? Napięcia przecież te same...?

: ndz maja 09, 2004 8:50 pm
autor: wupasek
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=24746456 teraz jest znalezione, po prostu zostal zjedzony nawias powyzej i nie dzialalo

: ndz maja 09, 2004 9:18 pm
autor: klucz13
Władek pisze: Jeśli zapłon jest na odrębnej ścieżce z bezpiecznikiem (i chyba z przekaźnikiem) to czy stacyjki też palić się będą? Z czego to wynika? Napięcia przecież te same...?
Z jakości wykonania :)21 starsze francuzy lubią przepalać styki w niemieckich pękają(łuszczą się po kawałeczku) sprężyny cofania i powodują przegrzania styków nie dotyczy merola tam odgina się styk itd
Każda kostka jest liczona na napięcie i natężenie jakie ma przenieść a styki dopasowane są do pracy jaką mają wykonywać tylko starsze stacyjki mają wszystkie styki takie same i dość mocne

: ndz maja 09, 2004 10:59 pm
autor: vandall1
A jak stacyjka jest zuzyta,czyli rozkalibrowana?W moim Troopie możesz w czasie jazdy wyjać kluczyk i to dopiero jest hardcore!Skłonny jestem wierzyć w rózne dziwne przypadki-zwłaszcza w uzywanych...Poldi np potrafi się wyłączyć na wybojach przy ciężkim breloczku.
A palenie styków?Myślę,że po prostu nie należy puszczać dużych prądów-raczej tylko sterujące.