jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?
Moderator: Student
jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?
Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1. Ktoś mi mówił mi, że to może być efektem przegrzania i uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
rybak
- spadek mocy
- olej w płynie chłodzącym
- płyn chłodzący w oleju (patrz bagnet)
- biały, gęsty "dym" z wydechu
- bańki (bulgotki) w zbiorniku wyrównawczym/chłodnicy
Sprawdź stan oleju i to, czy silnik nie jest cały zaglutany w środku przepalonym olejem o konsystencji budyniu...
Zmień olej, nalej ilość odpowiednią i zobacz co się będzie działo, ciśnienie sprawdzaj zewnętrznym miernikiem, bo ten co masz zdechnąć mógł był...
Powodzenia!
- olej w płynie chłodzącym
- płyn chłodzący w oleju (patrz bagnet)
- biały, gęsty "dym" z wydechu
- bańki (bulgotki) w zbiorniku wyrównawczym/chłodnicy
Sprawdź stan oleju i to, czy silnik nie jest cały zaglutany w środku przepalonym olejem o konsystencji budyniu...
Zmień olej, nalej ilość odpowiednią i zobacz co się będzie działo, ciśnienie sprawdzaj zewnętrznym miernikiem, bo ten co masz zdechnąć mógł był...
Powodzenia!
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

zawsze może jeszcze tak wypruć uszczelkę że olej i płyn chłodzący będą się ciurkać po silniku ale nie będzie ani biało kopcić ani spadku mocy wielkiego nie będzieRafał D pisze:spadku ciśnienia oleju nie wiązałbym bardzo z uszczelką. przechodzi przez nią jeden kalnał ciśnieniowy do klawiatury i jest to ogałęzienie z wałka rozrządu. gdyby padała uszczelka uszczekniająca ten kanał to miałbyś olej w płynie chłodzącym.


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.
I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
- Słoń2
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
- Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna
Kolega Gri74 Ma oczywiscie racje zawsze trzeba planowac głowice a w szczegulnosci aluminiowa bo zostaja na niej slady po starej uszczelce no i zawsze po zdjeciu jest troszke krzywa!stef pisze:Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.
I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
Na szczelnosc też bym ja sprawdził, drogie to nie jest a póżniej nie ma niemiłycz niespodzianek

Spadek ciśnienia oleju nie musi być spowodowany uszkodzeniem uszczelki.Zobacz jaką masz konsystencją oleju.Z niektórych markowych olejków robi sie woda po dobrym przegrzaniu i pompa nie wytworzy ciśnienia.Uszczelką bedziesz się martwić jak zaczną znikać płyny lub mieszać w dziwny sposób ze sobą.Raz przepaliła sie miedzy cylindrami i miałem dziwne klekotanie.
Bo przekracza wartość N razy Twojego i mojego syfa razem wziętychstef pisze:klucz13 pisze:Jest ale cię nie staćstef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
a skad wiesz że manie nie stać??


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?
Ciśnienia nie sprawdza się na wolnych obrotach. Ma się nie swiecić lampka i tyle. W wojskowej instrukcji jest opis jak je sprawdzić. U mnie na wolnych też poniżej 1 pokazuje.uadam pisze:Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1.
Grzechu_z_UAZ

Kiedyś z tym walczyłem ale dałem sobie spokój i sie nie przejmuję. Pilnuje tylko poziomu oleju i jest git.
Zauważyłem że jak się człowiek denerwuje takim czymś jak ciśnienie w uazie to potem gorzej śpi i kasę niepotrzebnie wydaje

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość