jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?

Post autor: uadam » sob gru 06, 2008 9:20 pm

Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1. Ktoś mi mówił mi, że to może być efektem przegrzania i uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
rybak

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob gru 06, 2008 9:35 pm

- spadek mocy
- olej w płynie chłodzącym
- płyn chłodzący w oleju (patrz bagnet)
- biały, gęsty "dym" z wydechu
- bańki (bulgotki) w zbiorniku wyrównawczym/chłodnicy

Sprawdź stan oleju i to, czy silnik nie jest cały zaglutany w środku przepalonym olejem o konsystencji budyniu...

Zmień olej, nalej ilość odpowiednią i zobacz co się będzie działo, ciśnienie sprawdzaj zewnętrznym miernikiem, bo ten co masz zdechnąć mógł był...

Powodzenia!
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob gru 06, 2008 9:40 pm

spadku ciśnienia oleju nie wiązałbym bardzo z uszczelką. przechodzi przez nią jeden kalnał ciśnieniowy do klawiatury i jest to ogałęzienie z wałka rozrządu. gdyby padała uszczelka uszczekniająca ten kanał to miałbyś olej w płynie chłodzącym.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob gru 06, 2008 10:31 pm

Rafał D pisze:spadku ciśnienia oleju nie wiązałbym bardzo z uszczelką. przechodzi przez nią jeden kalnał ciśnieniowy do klawiatury i jest to ogałęzienie z wałka rozrządu. gdyby padała uszczelka uszczekniająca ten kanał to miałbyś olej w płynie chłodzącym.
zawsze może jeszcze tak wypruć uszczelkę że olej i płyn chłodzący będą się ciurkać po silniku ale nie będzie ani biało kopcić ani spadku mocy wielkiego nie będzie :)3 będzie tylko olej i płyn chłodniczy sierd..ć :)3
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz gru 07, 2008 9:53 am

lbl78 pisze: będzie tylko olej i płyn chłodniczy sierd..ć :)3
ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.

Awatar użytkownika
piterek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: śr lis 19, 2008 8:13 am
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie

Post autor: piterek77 » ndz gru 07, 2008 10:39 am

Kiedy w moim uazie padła uszczelka pod głowicą to poszedł płyn chłodniczy do miski olejowej, z oleju zrobił się szlam który zapchał filtr oleju a ciśninie spadło niemal do zera :(
The UAZ 469Beast , Pajero I silver

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Post autor: losiek » ndz gru 07, 2008 10:54 am

ups...mi ostatnio zaczal tez plyn chlodniczy troche znikać i jakos nie moge wycieku znaleźć :lol: ale ubytku oleju nie zauwazam :-?

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » ndz gru 07, 2008 10:58 am

nałożyć prezerwatywę na wlew chłodnicy jak się zrobi balon z kilkanaście sekund tzn że mamy problem ..
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » ndz gru 07, 2008 1:43 pm

Rafał D pisze:ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.
mała dygresja
uadam pisze:Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?
:)2 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sys-kom
Posty: 1810
Rejestracja: czw sie 31, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontaktowanie:

Post autor: sys-kom » ndz gru 07, 2008 6:21 pm

ja to proste

odkręcasz 2 śruby pokrywy zaworów
ściągasz popychacze
odkręcasz 10 śrób głowicy i
oglądasz uszczelkę .

a spadki mocy , i inne takie to w uazie występują z 1001 powodów

sam gaźnik to jakaś wielka niewiadoma :P
Off Road to choroba przenoszona przez błoto


HERBU BIEDRONKA

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz gru 07, 2008 7:57 pm

lbl78 pisze:
Rafał D pisze:ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.
mała dygresja
uadam pisze:Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?
:)2 :wink:
:oops:

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz gru 07, 2008 9:36 pm

Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.

I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz gru 07, 2008 9:37 pm

zawsze
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » ndz gru 07, 2008 11:02 pm

Rozpoczęłem dzisiej wieczorem śledztwo. Na razie sprawdziłem i na bagniecie suchutko... Nie chciałem odpalać, bo w zapasie miałem tylko litr oleju, ale jutro doleję więcej i zobaczę co się będzie z nim działo (czy aby nie powstała tam śmietana). C.D.N.
rybak

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Post autor: Słoń2 » ndz gru 07, 2008 11:58 pm

stef pisze:Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.

I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
Kolega Gri74 Ma oczywiscie racje zawsze trzeba planowac głowice a w szczegulnosci aluminiowa bo zostaja na niej slady po starej uszczelce no i zawsze po zdjeciu jest troszke krzywa!
Na szczelnosc też bym ja sprawdził, drogie to nie jest a póżniej nie ma niemiłycz niespodzianek :wink:

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » pn gru 08, 2008 4:48 pm

Spadek ciśnienia oleju nie musi być spowodowany uszkodzeniem uszczelki.Zobacz jaką masz konsystencją oleju.Z niektórych markowych olejków robi sie woda po dobrym przegrzaniu i pompa nie wytworzy ciśnienia.Uszczelką bedziesz się martwić jak zaczną znikać płyny lub mieszać w dziwny sposób ze sobą.Raz przepaliła sie miedzy cylindrami i miałem dziwne klekotanie.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn gru 08, 2008 6:39 pm

Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 08, 2008 6:42 pm

stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn gru 08, 2008 6:46 pm

klucz13 pisze:
stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać
:)21
a skad wiesz że manie nie stać?? :evil:
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 08, 2008 6:49 pm

stef pisze:
klucz13 pisze:
stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać
:)21

a skad wiesz że manie nie stać?? :evil:
Bo przekracza wartość N razy Twojego i mojego syfa razem wziętych :)25
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn gru 08, 2008 6:59 pm

ee no to mnie stać, tylko nie warto :lol:
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » pn gru 08, 2008 10:33 pm

Nie ma takiej potrzeby.Dosyć twardy korpus nie poddaje sie naciskom uszczelki.Koszty nie sa tragiczne tylko nikt nie bedzie się w to bawił.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?

Post autor: Grzegorz G. » wt gru 09, 2008 8:19 am

uadam pisze:Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1.
Ciśnienia nie sprawdza się na wolnych obrotach. Ma się nie swiecić lampka i tyle. W wojskowej instrukcji jest opis jak je sprawdzić. U mnie na wolnych też poniżej 1 pokazuje.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Post autor: carinus » wt gru 09, 2008 3:58 pm

Chyba u większosci z nas ciśnienie na wolnych przy ciepłym silniku nie jest za wysokie lecz nie samo ciśnienie jest ważne tylko zdolnośc oleju do dobrego smarowania silnika.Tak jak napisał Grzegorz -lampka ciśnienia nie ma sie zapalać a wzkażnik jest na wolnym mniej istotny.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 09, 2008 5:57 pm

:) u mnie od 3 lat na wolnych lampka miga. Wskaźnik dawno się zepsuł (chyba - przynajmniej tak sobie to tłumaczę).
Kiedyś z tym walczyłem ale dałem sobie spokój i sie nie przejmuję. Pilnuje tylko poziomu oleju i jest git.
Zauważyłem że jak się człowiek denerwuje takim czymś jak ciśnienie w uazie to potem gorzej śpi i kasę niepotrzebnie wydaje :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość