Strona 1 z 2
jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?
: sob gru 06, 2008 9:20 pm
autor: uadam
Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1. Ktoś mi mówił mi, że to może być efektem przegrzania i uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?
Będę zobowiązany za wszelkie sugestie.
: sob gru 06, 2008 9:35 pm
autor: Krees
- spadek mocy
- olej w płynie chłodzącym
- płyn chłodzący w oleju (patrz bagnet)
- biały, gęsty "dym" z wydechu
- bańki (bulgotki) w zbiorniku wyrównawczym/chłodnicy
Sprawdź stan oleju i to, czy silnik nie jest cały zaglutany w środku przepalonym olejem o konsystencji budyniu...
Zmień olej, nalej ilość odpowiednią i zobacz co się będzie działo, ciśnienie sprawdzaj zewnętrznym miernikiem, bo ten co masz zdechnąć mógł był...
Powodzenia!
: sob gru 06, 2008 9:40 pm
autor: Rafał D
spadku ciśnienia oleju nie wiązałbym bardzo z uszczelką. przechodzi przez nią jeden kalnał ciśnieniowy do klawiatury i jest to ogałęzienie z wałka rozrządu. gdyby padała uszczelka uszczekniająca ten kanał to miałbyś olej w płynie chłodzącym.
: sob gru 06, 2008 10:31 pm
autor: lbl78
Rafał D pisze:spadku ciśnienia oleju nie wiązałbym bardzo z uszczelką. przechodzi przez nią jeden kalnał ciśnieniowy do klawiatury i jest to ogałęzienie z wałka rozrządu. gdyby padała uszczelka uszczekniająca ten kanał to miałbyś olej w płynie chłodzącym.
zawsze może jeszcze tak wypruć uszczelkę że olej i płyn chłodzący będą się ciurkać po silniku ale nie będzie ani biało kopcić ani spadku mocy wielkiego nie będzie

będzie tylko olej i płyn chłodniczy sierd..ć

: ndz gru 07, 2008 9:53 am
autor: Rafał D
lbl78 pisze: będzie tylko olej i płyn chłodniczy sierd..ć

ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.
: ndz gru 07, 2008 10:39 am
autor: piterek77
Kiedy w moim uazie padła uszczelka pod głowicą to poszedł płyn chłodniczy do miski olejowej, z oleju zrobił się szlam który zapchał filtr oleju a ciśninie spadło niemal do zera

: ndz gru 07, 2008 10:54 am
autor: losiek
ups...mi ostatnio zaczal tez plyn chlodniczy troche znikać i jakos nie moge wycieku znaleźć

ale ubytku oleju nie zauwazam

: ndz gru 07, 2008 10:58 am
autor: Eskapada
nałożyć prezerwatywę na wlew chłodnicy jak się zrobi balon z kilkanaście sekund tzn że mamy problem ..
: ndz gru 07, 2008 1:43 pm
autor: lbl78
Rafał D pisze:ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.
mała dygresja
uadam pisze:Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?

: ndz gru 07, 2008 6:21 pm
autor: sys-kom
ja to proste
odkręcasz 2 śruby pokrywy zaworów
ściągasz popychacze
odkręcasz 10 śrób głowicy i
oglądasz uszczelkę .
a spadki mocy , i inne takie to w uazie występują z 1001 powodów
sam gaźnik to jakaś wielka niewiadoma

: ndz gru 07, 2008 7:57 pm
autor: Rafał D
lbl78 pisze:Rafał D pisze:ok. ale pytnie dotyczyło spadku ciśnienia a nie ubywania, przepraszam, spierd...ania.
mała dygresja
uadam pisze:Jakie oprócz niskiego ciśnienia oleju mogą być inne objawy tej przypadłości?


: ndz gru 07, 2008 9:36 pm
autor: stef
Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.
I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
: ndz gru 07, 2008 9:37 pm
autor: gri74
zawsze
: ndz gru 07, 2008 11:02 pm
autor: uadam
Rozpoczęłem dzisiej wieczorem śledztwo. Na razie sprawdziłem i na bagniecie suchutko... Nie chciałem odpalać, bo w zapasie miałem tylko litr oleju, ale jutro doleję więcej i zobaczę co się będzie z nim działo (czy aby nie powstała tam śmietana). C.D.N.
: ndz gru 07, 2008 11:58 pm
autor: Słoń2
stef pisze:Akurat w piątek padłami uszczelka w polonezie. Juz rano widziałem że jest cos nie tak, bo dziwnie kopcił białym dymem... kręciłem sie cały dzień po mieście i sprawdzałem pozim płynu chłodniczego ale jakoś ubytku nie zauważyłem... ale po około 50km... już poziom płynu mocno sie obnizył a kopcic zaczęło bardzo mocno... i tak jutro czeka mnie robota.
I jeśli możecie podpowiedzieć... czy trzeba zawsze planować głowicę przy zmianie uszczelki?? Co prawda to polonez a nie uaz ale zasada dotyczy chyba wszystkich aut.
Kolega Gri74 Ma oczywiscie racje zawsze trzeba planowac głowice a w szczegulnosci aluminiowa bo zostaja na niej slady po starej uszczelce no i zawsze po zdjeciu jest troszke krzywa!
Na szczelnosc też bym ja sprawdził, drogie to nie jest a póżniej nie ma niemiłycz niespodzianek

: pn gru 08, 2008 4:48 pm
autor: carinus
Spadek ciśnienia oleju nie musi być spowodowany uszkodzeniem uszczelki.Zobacz jaką masz konsystencją oleju.Z niektórych markowych olejków robi sie woda po dobrym przegrzaniu i pompa nie wytworzy ciśnienia.Uszczelką bedziesz się martwić jak zaczną znikać płyny lub mieszać w dziwny sposób ze sobą.Raz przepaliła sie miedzy cylindrami i miałem dziwne klekotanie.
: pn gru 08, 2008 6:39 pm
autor: stef
Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
: pn gru 08, 2008 6:42 pm
autor: klucz13
stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać

: pn gru 08, 2008 6:46 pm
autor: stef
klucz13 pisze:stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać

a skad wiesz że manie nie stać??

: pn gru 08, 2008 6:49 pm
autor: klucz13
stef pisze:klucz13 pisze:stef pisze:Panowie a czy istnieje jakaś metoda, żeby splanować korpus silnika bez potrzeby jego wyjmowania i rozbierania??
Jest ale cię nie stać

a skad wiesz że manie nie stać??

Bo przekracza wartość N razy Twojego i mojego syfa razem wziętych

: pn gru 08, 2008 6:59 pm
autor: stef
ee no to mnie stać, tylko nie warto

: pn gru 08, 2008 10:33 pm
autor: carinus
Nie ma takiej potrzeby.Dosyć twardy korpus nie poddaje sie naciskom uszczelki.Koszty nie sa tragiczne tylko nikt nie bedzie się w to bawił.
Re: jak zdiagnozować padniętą uszczęlkę pod głowicą?
: wt gru 09, 2008 8:19 am
autor: Grzegorz G.
uadam pisze:Silnik Wołga niedawno mi się dosyć solidnie przegrzał (zagotował). Teraz wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach ok. niecałe 1.
Ciśnienia nie sprawdza się na wolnych obrotach. Ma się nie swiecić lampka i tyle. W wojskowej instrukcji jest opis jak je sprawdzić. U mnie na wolnych też poniżej 1 pokazuje.
: wt gru 09, 2008 3:58 pm
autor: carinus
Chyba u większosci z nas ciśnienie na wolnych przy ciepłym silniku nie jest za wysokie lecz nie samo ciśnienie jest ważne tylko zdolnośc oleju do dobrego smarowania silnika.Tak jak napisał Grzegorz -lampka ciśnienia nie ma sie zapalać a wzkażnik jest na wolnym mniej istotny.
: wt gru 09, 2008 5:57 pm
autor: stef

u mnie od 3 lat na wolnych lampka miga. Wskaźnik dawno się zepsuł (chyba - przynajmniej tak sobie to tłumaczę).
Kiedyś z tym walczyłem ale dałem sobie spokój i sie nie przejmuję. Pilnuje tylko poziomu oleju i jest git.
Zauważyłem że jak się człowiek denerwuje takim czymś jak ciśnienie w uazie to potem gorzej śpi i kasę niepotrzebnie wydaje
