hamulce ściągają - jak diagnozować
Moderator: Student
hamulce ściągają - jak diagnozować
Przy hamowaniu ściąga mi w prawo. Pojechałem do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej i wiem już w którym kole jest problem. Sprostujcie sposób dalszego diagnozowania i postępowania, który zamierzam zastosować:
-sprawdzam czy okładziny-bęben nie jest zaolejony
-sprawdzam ogólny stan okładzin
-jeżeli powyższe ok, to przystępuję do regulacji na mimośrodach (przedni reguluję obracając kołem jak do jazdy w przód, tylni kręcąć kołem jak do jazdy w tył)
Czy o czymś zapomniałem albo przekręciłem?
-sprawdzam czy okładziny-bęben nie jest zaolejony
-sprawdzam ogólny stan okładzin
-jeżeli powyższe ok, to przystępuję do regulacji na mimośrodach (przedni reguluję obracając kołem jak do jazdy w przód, tylni kręcąć kołem jak do jazdy w tył)
Czy o czymś zapomniałem albo przekręciłem?
rybak
Re: hamulce ściągają - jak diagnozować
Sorry ale wszsytko zle .... wstaw tarcze i po temacie.uadam pisze:Przy hamowaniu ściąga mi w prawo. Pojechałem do zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej i wiem już w którym kole jest problem. Sprostujcie sposób dalszego diagnozowania i postępowania, który zamierzam zastosować:
-sprawdzam czy okładziny-bęben nie jest zaolejony
-sprawdzam ogólny stan okładzin
-jeżeli powyższe ok, to przystępuję do regulacji na mimośrodach (przedni reguluję obracając kołem jak do jazdy w przód, tylni kręcąć kołem jak do jazdy w tył)
Czy o czymś zapomniałem albo przekręciłem?
Na tych bebnach ciagle cos nie tak, a to w lewo a to w prawo sciagac bedzie a co gorsze ktoregos dnia z nienacka wcale nie zahamuje

Ja tak miałem i wycedziłem w zad oplowi

Uaz 2.4D-> 2.3 Evo2 -> Discovery 97' -> Subaru Impreza 96' ,GT 98' -> Jeep ZJ
uadam napisał:
w tylnym kole przednią szczękę kręcąc kołem w przód a tylną kręcąc kołem w tył
Obie krzywki w przednich kołach regulujesz kręcąc kołem do przodu w czasie regulacji,jeżeli powyższe ok, to przystępuję do regulacji na mimośrodach (przedni reguluję obracając kołem jak do jazdy w przód, tylni kręcąć kołem jak do jazdy w tył)
w tylnym kole przednią szczękę kręcąc kołem w przód a tylną kręcąc kołem w tył
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: hamulce ściągają - jak diagnozować
Jeśli piszesz o krzywkach mocujących szczęki to je regulować jest sens tylko raz - przy wymianie szczęk. Potem już ładu nie dojdziesz bo szczęki za każdym razem inaczej będą przylegały do bębna. Jedyna rada kupić nowe szczęki wszystkie takie same i ustawić tak jak w wojskowej instrukcji (z tyłu kropki do siebie, z przodu w stronę cylinderków). Daje się to lepiej doregulować, ale to już trzeba mieć wprawę i niekoniecznie pomoże.
Najczęściej ściąganie powoduje jednak zamoczenie czymś szczęk. Ale jeśli ściąga tylko zaraz po naciśnięciu hamulca to problem z przepływem płynu - jakieś zatory, zagniecenia przewodów. Warto też od razu wymienić wszystkie 3 gumowe przewody.
Lekkie ściąganie raczej się będzie pojawiało tak czy siak, ale naprawdę lekkie - taki już urok bębnów. No i po wodowaniu mus osuszyć oczywiście.
Musimy się koniecznie umówić jeszcze kiedyś na pogaduchy uazowe...
Najczęściej ściąganie powoduje jednak zamoczenie czymś szczęk. Ale jeśli ściąga tylko zaraz po naciśnięciu hamulca to problem z przepływem płynu - jakieś zatory, zagniecenia przewodów. Warto też od razu wymienić wszystkie 3 gumowe przewody.
Lekkie ściąganie raczej się będzie pojawiało tak czy siak, ale naprawdę lekkie - taki już urok bębnów. No i po wodowaniu mus osuszyć oczywiście.
Musimy się koniecznie umówić jeszcze kiedyś na pogaduchy uazowe...
Grzechu_z_UAZ
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
A nie myśleliście żeby wstawić bębny tylko jakieś lepsze np. miałem kiedyć mesia kaczke i tam z tyłu miał bębny i całkiem dobrze się sprawowały fakt że z przodu miał tarcze ale czy po prostu nie było by łatwiej wstawić leprze lub bardziej nowoczesne bębny od innego auta.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
A ja nie pojmuję dlaczego nie można poprostu naprawić tych hamulców... 6 lat jeżdżę Uazem i były okresy, że naprawdę dużo kilometrów robiłem. Po zakupie trzeba było wymienić wszystko - łącznie z przewodami - druciarstwo poprzedników
Raz na rok zmieniam szczęki - jak mam okresy, że dużo terenu 2 razy... Nigdy nigdzie Uazem nie przywaliłem (odpukać) - raz dostałem z tyłu Eskortem, który nie wyhamował.

Grzechu_z_UAZ
Na razie mam problem ze zdjęciem bębna. Mimo poluzowania mimośrodów nie schodzi. Tak jakby jedna szczęka ustawiała się nieco pod kątem. Co radzicie zrobić?
Nad zmianą na tarczowe się zastanawiałem. Ale dostępne rozwiązania wymagają z tego co wiem zmiany felg. I tak zaczynają się kolejne koszty....
Nad zmianą na tarczowe się zastanawiałem. Ale dostępne rozwiązania wymagają z tego co wiem zmiany felg. I tak zaczynają się kolejne koszty....
rybak
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie możesz zdjąć to przede wszystkim masz pewnie nieźle bębny zjechane. I ja ciągle nie wiem, o których mimośrodach Ty piszesz. O tych do których są przykręcone szczęki czy o tych śrubach z krzywkami do regulacji odstępu szęk od bębna po puszczeniu hamulca. W najgorszym razie możesz odkręcić mocowania szczęk i wtedy bęben musi zejść chyba, że poprostu na piaście tak mocno siedzi. Trzeba go opukać lekko... Rusza się trochę i zaczepia o szczęki tylko czy na sztywno siedzi?
Grzechu_z_UAZ
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Pozostaje Ci tylko delikatnie pukać młotkiem. Staraj się przy tym obracać bęben. Możliwe, że tak jak w moim przypadku jest nie równy i klinuje się w tym jednym miejscu. Inny problem jest taki, że jak masz słabą sprężynę która nie cofnie szczęki i zjechany bęben na którym jest rant to szczęka może na nim się klinować. Ale wątpię aby aż takie ranty się porobiły.
- losiek
- Posty: 519
- Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
- Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
- Kontaktowanie:
A na pewno wszystkie te 3 śruby na śrubokręt odkręciłeś ?
Jakie delikatnie młotkiem? Jak nie masz ściągacza to pożycz albo przywal porządnie z wyczuciem pare razy w kierunku takim, żeby się zdjęły tzn po krawędziach. Raczej rozwalić bębnów nie powinno. Easy to tylko Uaz więc jak nie pęknie to będzie hamował:)

Jakie delikatnie młotkiem? Jak nie masz ściągacza to pożycz albo przywal porządnie z wyczuciem pare razy w kierunku takim, żeby się zdjęły tzn po krawędziach. Raczej rozwalić bębnów nie powinno. Easy to tylko Uaz więc jak nie pęknie to będzie hamował:)
- maciejmlynarz
- Posty: 503
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 7:50 pm
- Lokalizacja: Leszno Wielkopolska
Skoro są ranty to ja stoczyłbym bebny. No chyba, że po stoczeniu zrobiłby się papier to pozostaje Ci tylko wymiana na nowe. Jeśli na to założysz nowe szczęki to poprostu je szybciej zużyjesz. Co do cylinderka to rozbierając go zwróć uwagę, czy pod manszetami (gumowe uszczelki) nie ma wżerów albo innych sladów na cylinderku. Bo jeśli są, to proponowałbym też wymienić. W moim przypadku wymiana samych manszet pomogła tylko na chwilę.
Szumią jodły gdzieś na dole Tam gdzie stoją dwa Patrole Stoją tam już od godziny Uaz zrobił koleiny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość