Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Moderator: Student
Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Witam, przygode z Uazem zaczołem ponad miesiąc temu, zdąrzyłem już wymienić lewy przegub przedniego mostu.
założyłem ten wątek tutaj z racji tego że nie moge znalezdz nigdzie opisu eksploatacji przedniego napędu. Chciałbym żebyście udzielili mi rad na temat jazdy w terenie z napędem 4x4, jak jechać w zakręcie podczas pokonywania wzniesień np, wiadomo wtedy przegóby są bardziej obciażone, ogólnie ile mogą znieść przeguby, zaznaczam że jezdze raczej rekreacyjnie w terenie bez ostrego katowania.
Wiem że zadałem pytanie względne na temat wytrzymałości przegubu, bo wiadomo że jeden wytrzyma jeden wyjazd a drugi trzy:)
licze na waszą pomoc i wskazówki
założyłem ten wątek tutaj z racji tego że nie moge znalezdz nigdzie opisu eksploatacji przedniego napędu. Chciałbym żebyście udzielili mi rad na temat jazdy w terenie z napędem 4x4, jak jechać w zakręcie podczas pokonywania wzniesień np, wiadomo wtedy przegóby są bardziej obciażone, ogólnie ile mogą znieść przeguby, zaznaczam że jezdze raczej rekreacyjnie w terenie bez ostrego katowania.
Wiem że zadałem pytanie względne na temat wytrzymałości przegubu, bo wiadomo że jeden wytrzyma jeden wyjazd a drugi trzy:)
licze na waszą pomoc i wskazówki
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Należy unikać dawania w palnik na max skręconych kołach. Jeżeli występują ograniczniki skrętu upewnić się, że ktoś wcześniej ich aby nie podkręcił "żeby lepiej skręcało".
Unikać sytuacji gdzie przednie koła odrywają się od podłoża cały czas wirując (gwałtowny przypływ trakcji po lądowaniu może się źle skończyć dla przegubów. W zakrętach uaz z zapiętym przodem będzie wykazywał tendencje do jazdy na wprost. To z powodu braku dyferencjału między osiowego. Z tego samego powodu nie wolno zapinać przodu na mocno przyczepnych podłożach.
Unikać sytuacji gdzie przednie koła odrywają się od podłoża cały czas wirując (gwałtowny przypływ trakcji po lądowaniu może się źle skończyć dla przegubów. W zakrętach uaz z zapiętym przodem będzie wykazywał tendencje do jazdy na wprost. To z powodu braku dyferencjału między osiowego. Z tego samego powodu nie wolno zapinać przodu na mocno przyczepnych podłożach.
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
W terenie lub na śliskim ( snieg, bryja pośniegowa ,lód) zapinasz przód i jedziesz nie zwracają uwagi na nic ciesząc się z zjabistej trakcji



Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Aż do momentu hamowaniaklucz13 pisze:W terenie lub na śliskim ( snieg, bryja pośniegowa ,lód) zapinasz przód i jedziesz nie zwracają uwagi na nic ciesząc się z zjabistej trakcji![]()

Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
dzięki Kuszman, co do jazdy po śniegu, to faktycznie zupełnie inaczej no i o niebo lepiej jezdzie sie po kopkim śniegu z napędem na 4 koła, z tym też nie wiem czy dobrze robiłem bo starałem sie rozłączać przód przy zawracaniu z myślą że w ten sposób odciąże przeguby
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Nie baw się w rozpinanie przodu przy zawracaniu, przecierz to chora sytuacja. Oryginalne przeguby znoszą naprawdę sporo, szczególnie przy lajtowej jeździe i nieprzewymiarowanych gumach. Sprawdź ograniczniki skrętu, jak pisał Kuszman i nie pałuj przy mocno skręconych kołach.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
mam ograniczniki, te blaszki przykręcone na dwie śruby,
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
To tylko część, ważniejsze jest to, co z nimi współpracuje - śruba, zdaje się M10x1, z kontrą, najlepiej wykręcić ją na maxa, skręt się trochę zmniejszy, ale przeguby dłużej pożyją.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Kuszman ma racje!! Widzę jak w pracy, ludzie na co dzień śmigają osobówka a dorwą 4x4 i myślą że jak super ruszyli to i tak samo zahamują.. a tu zonk... jadą lepiej jak osobówką na hamulcu 
A co do zawracania to pierwszy raz słyszę o rozpinaniu przy takim manewrze... nie zawracaj sobie głowy i śmigaj... za kilka lat i tak ci przeguby polecą tak czy inaczej (jeśli nie dajesz w palnik).

A co do zawracania to pierwszy raz słyszę o rozpinaniu przy takim manewrze... nie zawracaj sobie głowy i śmigaj... za kilka lat i tak ci przeguby polecą tak czy inaczej (jeśli nie dajesz w palnik).
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
...albo poleci wszystko inne a ostaną ci się ino przeguby 

http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
No wiesz jeśli zawracasz na twardym... czyt. asfalt, beton...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
ok, przyjołem Waszą nauke do świadomości i dzięki za odpowiedzi na moje proste pytania
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Dla żywotnosci przegubów bardzo ważne są też zwrotnice, tzn. brak luzów. Jeżeli sworznie są zużyte i na zwrotnicy jest luz to przeguby bedą zawsze padały 

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wskazówki na temat jazdy z przednim napędem.
Coś w tym jest bo mnie jeszcze nigdy nie udało się przegubu załatwić, ale zawsze pilnuję czy luzów w napędach nie ma...
Grzechu_z_UAZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość