Springi

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Springi

Post autor: Jarem » pn lut 16, 2009 12:18 pm

Witam wszystkich zaglądających do tego działu forum !!

Jako że mam w gaziku ramę uaza dlatego zadaję pytanie tytaj.
Podjąłem decyzje o założeniu springów do gaza i pojawiło się pierwsze pytanie - od czego zaadoptować sprężyny ?? :roll:

Myślałem o oryginalnych UAZowych ale jak wygląda ta sprawa finansowo i jak jest z dostępnością tych sprężyn w Polsce ??

Za wszystkie sugestie z góry dziękuje !!
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Springi

Post autor: carinus » pn lut 16, 2009 8:31 pm

Pogadaj z L80,on motał już dosyć dawno te sprężynki i coś powinien wiedzieć na ten temat.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » pn lut 16, 2009 8:55 pm

właśnie rozmawiam :wink:
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Springi

Post autor: piotrek_uaz » wt lut 17, 2009 1:38 pm

Jarem pisze:właśnie rozmawiam :wink:
Jak bys mial jakies info to podziel sie na forum :)
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: Springi

Post autor: Kruk » wt lut 17, 2009 1:54 pm

ja mam z patrola :)21

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » wt lut 17, 2009 3:06 pm

Kruk pisze:ja mam z patrola :)21

z jakiego patrola ?? i jak działają ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: Springi

Post autor: Kruk » wt lut 17, 2009 7:28 pm

od GR y60 2,8 ale jak działają to nie wiem samochód jeszcze w budowie :)21
ale mi się wydaje że będzie dobrze robić...jak coś to do parcha jest bardzo duży wybór sprężyn można kombinować..

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Springi

Post autor: UAZ Adventure » wt lut 17, 2009 7:32 pm

Prosimy o porady, uwagi i foty dla potomnych :)2

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Springi

Post autor: Piter69A » wt lut 17, 2009 9:29 pm

z Toyoty LJ tez dobrze sie nadaja :)2 , chyba nawet lepiej niz z Parcha bo toyka lzejsza, bardziej do UAZa masa zblizona :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » śr lut 18, 2009 8:20 am

Piter69A pisze:z Toyoty LJ tez dobrze sie nadaja :)2 , chyba nawet lepiej niz z Parcha bo toyka lzejsza, bardziej do UAZa masa zblizona :wink:

dziękować :)2
a co sądzicie o sprężynach z disco ??
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Springi

Post autor: UAZ Adventure » śr lut 18, 2009 11:44 am

Ja już zakupiłem zestaw wahaczy i sprężyn z LR discovery i będę to wciskał do Uaz-a :)21

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Springi

Post autor: piotrek_uaz » śr lut 18, 2009 12:23 pm

A po ktorej stronie ramy pakujecie sprezyny z tylu ? Do wewnatrz ramy czy miedzy rama a kolem ?
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » śr lut 18, 2009 4:41 pm

jeśli chodzi o mnie to raczej na zewnątrz ale to może ulec zmianie w trakcie krzesania iskier :)17
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Balu-Balu » śr lut 18, 2009 4:52 pm

Ciekawe, jak który zmota to niech zda relację i wrzuci foty. :D :D
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Springi

Post autor: Piter69A » śr lut 18, 2009 5:14 pm

sprezyny tylne od wewnatrz :)2
Rama UAZa jest z tylu szeroka i nawet most z GR nie ma na tyle szerokiego rozstawu gniazd zeby sprezyny dac na zewnatrz ramy :wink:
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Springi

Post autor: UAZ Adventure » śr lut 18, 2009 5:23 pm

Piter69A pisze:sprezyny tylne od wewnatrz :)2
Rama UAZa jest z tylu szeroka i nawet most z GR nie ma na tyle szerokiego rozstawu gniazd zeby sprezyny dac na zewnatrz ramy :wink:
Akurat co do GR-a to ma on bardzo wąsko rozmieszczone gniazda sprężyn, land rover ma znacznie szerzej

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 313
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
Lokalizacja: Radomsko

Re: Springi

Post autor: Kruk » śr lut 18, 2009 5:45 pm

sprężyny z tyłu wewnątrz ramy inaczej nie dasz rady chyba że szerokie mosty z bizona będą :)21 uaz ma szeroką ramę z tyłu.....
ja mam mosty gr i sprężyny wewnątrz ramy a i kielichy na moście musiałem przespawać...

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » śr lut 18, 2009 6:46 pm

w takim razie będą wewnątrz wiem tylko że na 100% będzie "A" wahacz

a fotki na 100% zamieszczę
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Doktor200 » śr lut 18, 2009 8:11 pm

nie masz szans na zewnatrz spring z tylu, w patrolowskich 260/160 jeszcze gorzej z racji ze sa krotrze 2 cm od orginalnych na strone, co do mostow GRata to niewiem
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Jarem
 
 
Posty: 1083
Rejestracja: pn maja 01, 2006 12:50 pm
Lokalizacja: Zamość
Kontaktowanie:

Re: Springi

Post autor: Jarem » śr lut 18, 2009 8:49 pm

wszystko wyjdzie w trakcie :lol: podejrzewam że przynajmniej przód stanie na springach do końca marca
a pierwszy test na imprezie w okolicach Grójca - na przeszkodzie motaniu może stanąć jedynie mróz - bo
gdy ręce będą przymarzają do żelastwa to i robota się nie klei...
low range 4x4 team na prawym
-= GAZIOR =- - robi się

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Springi

Post autor: piotrek_uaz » czw lut 19, 2009 1:24 pm

Kruk pisze:sprężyny z tyłu wewnątrz ramy inaczej nie dasz rady chyba że szerokie mosty z bizona będą :)21 uaz ma szeroką ramę z tyłu.....
ja mam mosty gr i sprężyny wewnątrz ramy a i kielichy na moście musiałem przespawać...
Zrobilbys jakies zdjecia konstrukcji :)
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Springi

Post autor: carinus » czw lut 19, 2009 3:43 pm

Co myslicie o wywaleniu kilku piór z resora i wstawieniu sprężyny dla podniesienia budy.Wtedy nie musiałbym klepać resorów i mniej roboty z motaniem wahaczy,drązków itp.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Springi

Post autor: piotrek_uaz » czw lut 19, 2009 4:13 pm

carinus pisze:Co myslicie o wywaleniu kilku piór z resora i wstawieniu sprężyny dla podniesienia budy.Wtedy nie musiałbym klepać resorów i mniej roboty z motaniem wahaczy,drązków itp.
Widzialem kiedys takie cos na jakims rajdzie w UAZie. Jakostam dzialalo . Konstruktor twierdzil ze dziala lepiej niz sam resor.
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Springi

Post autor: carinus » czw lut 19, 2009 8:47 pm

W sumie pracy mniej bo wystarczy wstawić gniazda spręzyn i usunąć parę piórek.Może ktoś jeszcze zna sprawdzone tego typu rozwiązanie?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Re: Springi

Post autor: cezii » pt lut 20, 2009 9:36 am

Jak to działa można by się dowiedzieć od właściciela lub byłego właściciela tego Uazika
http://moto.allegro.pl/item544379132_ua ... zedam.html
Za dużo to tych piór ująć chyba nie można , bo siły jakie działaja na most w terenie są raczej duże i można by było przeskoczyć własny przedni most jak takie jedno piórko by pękło. Z resztą wystarczy popatrzeć sobie na wachacze , które wątłej konstrukcji raczej nie są.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości