Strona 1 z 1
Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: czw lut 26, 2009 12:33 pm
autor: skyrafal
Koledzy, czy ktoś z Was robił 5 i 6 szlif wału ? można kupic takie panewki, ale po pierwsze - czy wał na takiej głębokości ma jeszcze odpowiednio wysoką twardośc ? po drugie - czy to się nie urwie ? po trzecie - jak to będzie długo chodziło ? zrobiłem 4 szlif i wał chyba jest już miękki, bo po przebiegu ok. 30.000km jest ciśnienie na gorącym ok. 1atm. Nie ma śladów zatarcia na panewkach i wale, olej często wymieniany, gęsty.
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: czw lut 26, 2009 3:35 pm
autor: carinus
Nie sugeruj się tylko niskim ciśnieniem oleju.Jezeli olej jest kiepskiej klasy to po nagrzaniu robi się płynny jak woda i ciśnienia nie będzie.Sprawdz luzy na panewkach ale jak nie masz klepania to chyba nie ma sensu ruszać.
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: czw lut 26, 2009 3:43 pm
autor: skyrafal
racja, tylko jeśli już na wolnych obrotach mruga lampka, to spada poniżej 0,5 atm. zastanawiam się co zrobic - szlifowac głebiej, czy kupic nowy wał. sama wymiana panewek nic nie da, bo jeśli wał ma owal (nawet mały) to zaraz będzie to samo.
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: pt lut 27, 2009 2:03 pm
autor: Octavian
Zostaw wał w spokoju, poszukaj źródła spadku ciśnienia. W silniku masz conajmniej kilka punktów gdzie się traci ciśnienie. Zacznij od pompy.
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: pt lut 27, 2009 4:40 pm
autor: gri74
wałek rozrządu ...
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: ndz mar 01, 2009 11:31 am
autor: Kasprol
gri74 pisze:wałek rozrządu ...
jezeli wał juz jest po tylu szlifach to pytanie kiedy był robiony wałek rozrzadu i panewki wałka i kiedy była pompa oleju wymieniana .
panewki na szlif V VI są dostępne
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: ndz mar 01, 2009 7:09 pm
autor: klucz13
Jak się papraki dobrały to drugi szlif a rozmiar szósty

Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: ndz mar 01, 2009 10:59 pm
autor: skyrafal
paprak to miał przede mną tego uaza i tak dojechał wał że trzeba było z 2 na 4 szlif przejśc. Jak przyłożyłem do wału lancę z karchera to po chwili wyskoczył z niego zbity i twardy kawał brudu który zakorkował olej do części panewek. gdy wał był w silniku nie miało to szans wyjśc.
Re: Czy ktoś robił V i VI szlif wału ? czy to ma sens ?
: pn mar 02, 2009 1:45 pm
autor: Kasprol
niestety olej stosowany uaz-ach był taki anie inny jak robiłem remont silnika to tez wyskrobywałem syf z wału

szukaj braku ciśnienia na wałku rozrządu