Zapłon elektroniczny.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Zapłon elektroniczny.

Post autor: carinus » ndz mar 22, 2009 3:54 pm

Komu z różnych omawianych kiedyś modyfikacji sprawdza się bezstykowy układ zapłonu.Mój aparat ma już nieco luzu i jest zmęczony a w dodatku jak widzi wodę na drodze to już przestaje prawidłowo pracować.Komu sprawdziły sie różne adaptacje?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: zippo68 » ndz mar 22, 2009 7:53 pm

Ja mam elektroniczny i wszystko jest ok.
Jeżeli chcesz zmienić na elektroniczny to musisz zmienić także cewkę, bo ma inną rezystancję.
U Ciebie zapewne kable wys. napięcia mają przebicia i przy dużej wilgotności iskra skacze gdzie chce.
Łatwo sprawdzić ich stan, wystarczy dotknąć gołą ręką :)21 :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: carinus » ndz mar 22, 2009 8:33 pm

Tylko napisz jaki masz elektroniczny-fabryczny czy tez adoptowany z jakiegoś innego samochodu.Kable mam idealne i nie ma żadnego przebicia ale zawilgocenie kopułki powoduje wariacje.Chciałem włożyć rozdzielacz toyotowski z odwróconą tarczą czujnika bo tutaj kręci się w lewo ale pytam czy sa jakieś inne dobrze sprawdzone układy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: zippo68 » ndz mar 22, 2009 9:03 pm

carinus pisze:Tylko napisz jaki masz elektroniczny-fabryczny czy tez adoptowany z jakiegoś innego samochodu.Kable mam idealne i nie ma żadnego przebicia ale zawilgocenie kopułki powoduje wariacje.Chciałem włożyć rozdzielacz toyotowski z odwróconą tarczą czujnika bo tutaj kręci się w lewo ale pytam czy sa jakieś inne dobrze sprawdzone układy.
U mnie jest oryginał.
Co do zaadoptowanych nie mam pojęcia.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: carinus » pn mar 23, 2009 3:57 pm

Może robił ktoś z Was jakieś zmoty od innych silników na gratach z oryginalnego rozdzielacza lub na czujniku przy kole pasowym wału.Chcę zostawić oryginalny przyspieszacz zapłonu bo elektronicznie cięzko to będzie rozwiazać.Wywaliłem podciśnienie do opóźniacza i na gazie chodzi pięknie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: Didymos » pn mar 23, 2009 4:16 pm

Znany rajdowiec Borman wspominał kiedyś, że miał aparat od opla kadeta, któren to aparat ma od razu wbudowany moduł i podobnież ładnie to chodziło :)21 Tu jeszcze drobna uwaga - palec rozdzielacza w uazie kręci się w lewą stronę i przy motaniu trzeba o tym pamiętać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: carinus » pn mar 23, 2009 9:43 pm

Popytam Bormana może czegoś więcej się dowiem.Dzięki.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: Grzegorz G. » wt mar 24, 2009 8:36 am

Oryginalnie kopułka ma otwory przewietrzające - jak to pozatykasz to będzie się wilgoć zbierała. Jedyne w miarę proste rozwiązanie to doprowadzić pod kopułkę nadciśnienie z jakiegoś kompresorka żeby dmuchał w aparat i go osuszał w ten sposób. Oczywiście aparat musi być na tyle nieszczelny aby przewietrzanie było możliwe.
No i wszelkie kable porządne - nie tylko te wysokiego napięcia.

Elektronik uazowy nie rozregulowuje się tak jak normalny - brak przerywacza. No i iskra mocniesza z założenia. Ogólnie odczuwalnie lepiej.

A jak dasz cały elektroniczny z czujnikiem pszy kole pasowym to on ma w mapie przyspieszanie zapłonu w miarę wzrostu obrotów - powinno być ok mniej więcej.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Żuczek
 
 
Posty: 215
Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: Żuczek » wt mar 24, 2009 10:48 am

Ja kiedyś (teraz już auto u kogoś innego hula) taką konwersję na elektroniczny uazowy. W komplet wchodził rozdzielacz, cewka moduł i rezystor.
Po konwersji zero problemu z paleniem i iskrą (choć silnik nie był z tych najmłodszych i najsprawniejszych) odczułem tylko większą wrażliwość na wodę samego modułu. Warto znaleźć jakieś wysokie i suche miejsce lub mieć pomysł na uszczelnienie.
Gaz- Designed for Żuczek

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Zapłon elektroniczny.

Post autor: carinus » wt mar 24, 2009 5:02 pm

Dowiedziałem się ze Borman miał aparat od starszego modelu opla.Zobaczę jak to wygląda i podejmę decyzję o montażu.Osobiscie widziałbym coś z czujnikiem na wale i bez rozdzielacza czyli zero elementów mechanicznych ale chcieć to sobie mogę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości