Zapłon elektroniczny.
Moderator: Student
Zapłon elektroniczny.
Komu z różnych omawianych kiedyś modyfikacji sprawdza się bezstykowy układ zapłonu.Mój aparat ma już nieco luzu i jest zmęczony a w dodatku jak widzi wodę na drodze to już przestaje prawidłowo pracować.Komu sprawdziły sie różne adaptacje?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Zapłon elektroniczny.
Ja mam elektroniczny i wszystko jest ok.
Jeżeli chcesz zmienić na elektroniczny to musisz zmienić także cewkę, bo ma inną rezystancję.
U Ciebie zapewne kable wys. napięcia mają przebicia i przy dużej wilgotności iskra skacze gdzie chce.
Łatwo sprawdzić ich stan, wystarczy dotknąć gołą ręką

Jeżeli chcesz zmienić na elektroniczny to musisz zmienić także cewkę, bo ma inną rezystancję.
U Ciebie zapewne kable wys. napięcia mają przebicia i przy dużej wilgotności iskra skacze gdzie chce.
Łatwo sprawdzić ich stan, wystarczy dotknąć gołą ręką


Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Zapłon elektroniczny.
Tylko napisz jaki masz elektroniczny-fabryczny czy tez adoptowany z jakiegoś innego samochodu.Kable mam idealne i nie ma żadnego przebicia ale zawilgocenie kopułki powoduje wariacje.Chciałem włożyć rozdzielacz toyotowski z odwróconą tarczą czujnika bo tutaj kręci się w lewo ale pytam czy sa jakieś inne dobrze sprawdzone układy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Zapłon elektroniczny.
U mnie jest oryginał.carinus pisze:Tylko napisz jaki masz elektroniczny-fabryczny czy tez adoptowany z jakiegoś innego samochodu.Kable mam idealne i nie ma żadnego przebicia ale zawilgocenie kopułki powoduje wariacje.Chciałem włożyć rozdzielacz toyotowski z odwróconą tarczą czujnika bo tutaj kręci się w lewo ale pytam czy sa jakieś inne dobrze sprawdzone układy.
Co do zaadoptowanych nie mam pojęcia.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Zapłon elektroniczny.
Może robił ktoś z Was jakieś zmoty od innych silników na gratach z oryginalnego rozdzielacza lub na czujniku przy kole pasowym wału.Chcę zostawić oryginalny przyspieszacz zapłonu bo elektronicznie cięzko to będzie rozwiazać.Wywaliłem podciśnienie do opóźniacza i na gazie chodzi pięknie.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Zapłon elektroniczny.
Znany rajdowiec Borman wspominał kiedyś, że miał aparat od opla kadeta, któren to aparat ma od razu wbudowany moduł i podobnież ładnie to chodziło
Tu jeszcze drobna uwaga - palec rozdzielacza w uazie kręci się w lewą stronę i przy motaniu trzeba o tym pamiętać.

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Zapłon elektroniczny.
Popytam Bormana może czegoś więcej się dowiem.Dzięki.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zapłon elektroniczny.
Oryginalnie kopułka ma otwory przewietrzające - jak to pozatykasz to będzie się wilgoć zbierała. Jedyne w miarę proste rozwiązanie to doprowadzić pod kopułkę nadciśnienie z jakiegoś kompresorka żeby dmuchał w aparat i go osuszał w ten sposób. Oczywiście aparat musi być na tyle nieszczelny aby przewietrzanie było możliwe.
No i wszelkie kable porządne - nie tylko te wysokiego napięcia.
Elektronik uazowy nie rozregulowuje się tak jak normalny - brak przerywacza. No i iskra mocniesza z założenia. Ogólnie odczuwalnie lepiej.
A jak dasz cały elektroniczny z czujnikiem pszy kole pasowym to on ma w mapie przyspieszanie zapłonu w miarę wzrostu obrotów - powinno być ok mniej więcej.
No i wszelkie kable porządne - nie tylko te wysokiego napięcia.
Elektronik uazowy nie rozregulowuje się tak jak normalny - brak przerywacza. No i iskra mocniesza z założenia. Ogólnie odczuwalnie lepiej.
A jak dasz cały elektroniczny z czujnikiem pszy kole pasowym to on ma w mapie przyspieszanie zapłonu w miarę wzrostu obrotów - powinno być ok mniej więcej.
Grzechu_z_UAZ
- Żuczek
-
- Posty: 215
- Rejestracja: pn maja 12, 2003 10:25 am
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: Zapłon elektroniczny.
Ja kiedyś (teraz już auto u kogoś innego hula) taką konwersję na elektroniczny uazowy. W komplet wchodził rozdzielacz, cewka moduł i rezystor.
Po konwersji zero problemu z paleniem i iskrą (choć silnik nie był z tych najmłodszych i najsprawniejszych) odczułem tylko większą wrażliwość na wodę samego modułu. Warto znaleźć jakieś wysokie i suche miejsce lub mieć pomysł na uszczelnienie.
Po konwersji zero problemu z paleniem i iskrą (choć silnik nie był z tych najmłodszych i najsprawniejszych) odczułem tylko większą wrażliwość na wodę samego modułu. Warto znaleźć jakieś wysokie i suche miejsce lub mieć pomysł na uszczelnienie.
Gaz- Designed for Żuczek
Re: Zapłon elektroniczny.
Dowiedziałem się ze Borman miał aparat od starszego modelu opla.Zobaczę jak to wygląda i podejmę decyzję o montażu.Osobiscie widziałbym coś z czujnikiem na wale i bez rozdzielacza czyli zero elementów mechanicznych ale chcieć to sobie mogę.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości