Strona 1 z 1

Zapłon- korekta wyprzedzenia

: śr cze 09, 2004 12:24 pm
autor: cowboy_3151
Nie wiem czy tego kiedyś już na forum nie było?
Ale pytanie brzmi : Czy któryś z kolegów ma może jakomś tabele czy wzór do przeliczenia liczby oktanowej stosowanego paliwa do uaza na korektę wyprzedzenia zapłonu w stopniach od zapłonu ustawionego normalnego ustawienia.

: śr cze 09, 2004 12:43 pm
autor: benes
kiedyś sam o to pytałem ale nie dostałe żadnej odpowiedzi.

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... +zap%B3onu

: śr cze 09, 2004 12:49 pm
autor: cowboy_3151
Nie jest tak zle ja narazie to trzymam się przelicznika ze 2-3 okt. to 1 stopień, Gdzies kiedyś ktoś tak mi powiedział, a resta zależy od ustawienia na słuch.
Ale jak ktos ma dane o które mi chodzi to będe wdzięczny.

: czw cze 10, 2004 2:00 am
autor: vandall1
Sorry,doktorat robisz? :o

: pt cze 11, 2004 7:33 am
autor: Jagoda
Dla tego szajsu co teraz na cpn-ach benzyną uniwersalną zwą, to zapłon w UAZ-ie tak 25-30 st przed GMP.

: pt cze 11, 2004 8:44 am
autor: pilmar
Jagoda pisze:Dla tego szajsu co teraz na cpn-ach benzyną uniwersalną zwą, to zapłon w UAZ-ie tak 25-30 st przed GMP.
trochę nie dużo? moim zdaniem to 10-15 st przed GMP na wolnych obrotach

: pt cze 11, 2004 1:26 pm
autor: Jagoda
Tyle to mogło być dla E-94, a nie U-95, i to też tylko w nowszym typie silnika. Sam jak ustawiałem na słuch i wyszło Mi tak ok. 25st, to się przeraziłem, ale silnik dobrze pracował, nie grzał się i ekonomika się polepszyła, to zostawiłem. Wkrótce po tym miałem okazję rozmawiać z fachowcami z ZE, którzy od 100 lat UAZ-y klepią i potwierdzili, że żeby dobrze chodził to ten zapłon od chu...a trzeba do przodu posunąć, bo on nominalnie ma 15st dla 72 oktanów.

: pn cze 14, 2004 8:51 am
autor: cowboy_3151
Dzieki JAGODA o to mi generalnie chodziło ale z innej strony jak to tabelarycznie wyliczyć, bo rzeczywiście ustawiając na słuch to trzeba dać dużo do przodu, oj dużo. I tak się zastanawiałem czy to normalne, że zaczyna mi brakować miejsca do przekręcenia aparatem( na różnych aparatach). Czy poprostu naped aparatu jest zużyty. Poprostu obawiam się że jak przed zimą będe ustawiał zapłon to zabraknie już regulacji jego wyprzedzenia.

: pn cze 14, 2004 9:13 am
autor: Szwagier
Takie pytanie, bo niezabardzo rozumię:
Reguluję zapłon. Aparat mam skręcony na zerową kreskę (środkową), odpowidnio ustawiam zapłon w/g znaków na kole pasowym (np. ja ustawiam moment rozwarcia żaróweczką) i odpowiednio dokręcam śrubkę od aparatu, tak aby był już nieruchomy.
Następnie reguluje za pomocą samego aparatu, przekręcając go wokół jego osi względem tych kresek na podziałce.
Czy te kreski to jakieś stopnie? Ile wynosi ich podziałka?

: pn cze 14, 2004 2:56 pm
autor: Szwagier
Hej, Panowie!
Jakąś odpowiedz proszę. :)1

: wt cze 15, 2004 7:40 am
autor: cowboy_3151
Odpowiadam.
Aparat ustawiony na zerową kreskę i przy prawidłowej regulacji i innych ustawieniach nominalnych powinien dać zapłon ustawiony wg instrukcji. :D
Teraz w zaleznosci jak zachowuje sie auto ustawia się go na słuch, moc, i ekonomie jak to mówią :wink: :lol: A te kreski to nie stopnie wyprzedzenia zapłonu tylko podziałka w skali aby było łatwiej ustawiać- jedna odpowiada gdzieś około 2 stopniom w przybliżeniu

: wt cze 15, 2004 5:45 pm
autor: Szwagier
Spoko.
Będę działał.
:)2 :D

: pn cze 21, 2004 6:13 pm
autor: Jagoda
Może Ci braknąć regulacji na oktanoselektorze, miałem takie przypadki, ratuje tylko wyjęcie aparatu i przesunięcie o jeden ząb.

: wt cze 22, 2004 7:24 am
autor: cowboy_3151
dzieki za radę pozyjemy zobaczymy co będzie grane.
narazie to musi jezdzić przymajnniej do jesieni bez poważnych awarii i ustawień bo nie ma czasu na naprawę, chyba że coś wyskoczy.