Strona 1 z 1

tuleja czopu zwrotnicy

: ndz cze 13, 2004 4:58 pm
autor: hekselw
Robie remont przedniego mostu i tylnego zresztą też. Ale jest pytanie tuleja wchodząca w czop zwrotnicy a na nią podkładka oporowa czy nakrętka oporowa czy tą tuleje należy wymienioć czy poprostu regulować samą nakrętką czy wogule se daĆ SPOKUJ JEŻELI LUZ WZDŁUŻNY BĘDZIE STOSUNKOWO MAŁY. i czy wystarczy w razie W odkręcić lekko nakretke oporową czy ona sie sama nie dokręci?

: ndz cze 13, 2004 7:48 pm
autor: vandall1
O kurna! :o :o :o O czym to jest?Czop zwrotnicy z nakretką?
Może mówisz o tym otworze przez który półoś przechodzi?

: ndz cze 13, 2004 7:56 pm
autor: Kasprol
tez nie wiem co koles gawari :)23 :)23

: ndz cze 13, 2004 8:08 pm
autor: RudeBoy
To cos napewno przyspiesza perkinsa... :)20

Przepraszam... to niepoprwane... ale nie moglem sie powstrzymac :oops:

: ndz cze 13, 2004 8:15 pm
autor: romanowicz_z3 car469b
Jeżeli chodzi o tuleje to ją wymienioć - jeżeli masz nową pod ręką to wymienioć - reszty nie bardzo rozumiem ale jeżeli faktyczne w ten sposób chcesz przyspieszyć perkinsa, to nie umiem ci pomóc - tak czy owak pozdrawiam wszystkich dyslektyków :)21

: ndz cze 13, 2004 8:18 pm
autor: romanowicz_z3 car469b
Przy okazji chciałbym sobie pogratulowac II gwiazdki...

Pragnę gorąco podziękować tym którzy swoimi pytaniami prowokowali kasztany...


:)21 :)21 :)21

: ndz cze 13, 2004 9:30 pm
autor: krzyś
co to czop zwrotnicy to ja wiem ale gdzie on tam ma podkładke i nakrętke oporową to tego nie kumam......
:o :o :o :o :o

a można jaśniej :)5

: pn cze 14, 2004 8:13 pm
autor: hekselw
To nie przyspiesza perkinsa zaakładam nitro :o
Nie jestem dyslektykiem ale dysortografem :oops:
A to o czym ja pisze po w instrukcji obsłubi w języku polskim częsć poświęcona zkładaniu mostu przedniego a dokładniej zwrotnicy kulowej.Tak to jest tam gdzie półoś wchodzi w most. I dlatych co nie czytali lub nie mają instrukcji powiem że jest napisane tuleje wsadzić i rozwierciś do wymiaru. Nakrętke oporową czy podkładke ustawić by nie było luzu wzdużnego.Kupić tuleje to żaden problem. Wymierzyć by nie było luzu to też da sie zrobić. Ale rozwiercić do wymaru czy chodzi o średnice półosi z zamian za łożysko którego tam nie ma? Tego niewiem. A jak ktoś jeszcze nie kapuje to jaśniej już nie wytłumacze :)6

: pn cze 14, 2004 9:36 pm
autor: KAZIK
Chyba wiem o czym on pisze.
Zwrotnica kulowa - owszem i tuleje rozwiercane i sworznie i podkładki , to wszystko tam jest i to nawet w miejscu gdzie półoś wchodzi do mostu.
hekselw ty przeczytałęś o sworzniu i tulei zwrotnicy w instrukcji, a przyglądasz sie czopowi na którym są lożyska i piasta koła.
Niby blisko ale to nie to.

Chyba dobrze rozszyfrowałem :)5

: pn cze 14, 2004 9:45 pm
autor: Kasprol
chyba jednak pomieszał dwa tematy :lol: :lol:

: pn cze 14, 2004 10:43 pm
autor: vandall1
Mówisz o przejsciu półosi przez zwrotnicę.Tam jest tulejka brązowa i podkładka oporowa/z nacieciami/.Więc po wymianie tej tulejki trzeba przejechać ja rozwiertakiem na wymiar srednicy półosi-tak sie zawsze robi i nie tylko w tym miejscu/również ośki zwrotnic/.Te podkładki z nacięciami ustalają luz wzdłuzny półosi-ale nie sa to rzeczy gwintowane-podejrzewam,że tu tez są jakies nadwymiary-po prostu pewnie trza osadzić grubsze.One zapobiegają rozwaleniu się przegubu/ukreceniu/

: czw cze 17, 2004 8:33 pm
autor: hekselw
Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Przepraszam za dygresje ale zaczynacie mnie wkurzać ! Ja pytam a wy zamiast odpowiadać jak wandall1 to se jaja próbujecie robić i nawet niewiadomo z czego?
Ale nie biore do siebie bo wyrozumiały jestem.

: czw cze 17, 2004 9:16 pm
autor: KAZIK
hekselw pisze:Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Jak tam u licha wlazłeś, coby od środka toto zabaczyć :D
pozdro :)2

: czw cze 17, 2004 9:51 pm
autor: Kasprol
to wez katalog i zacznij po polsku gadac a nie pierdolic to moze przestaniemy cie wkurzac

: czw cze 17, 2004 10:03 pm
autor: banan
noo...

: czw cze 17, 2004 10:26 pm
autor: RudeBoy
jeszce pozwole sobie dodac...

dystans zachowaj do wszystkiego...

: czw cze 17, 2004 11:51 pm
autor: vandall1
hekselw pisze:Tak wandall1 mówi do żeczy reszta sie uczy.!?!?
KAZIU przyglądam sie ale od wewnętrznej strony.
A nie od zewnętrznej.
Przepraszam za dygresje ale zaczynacie mnie wkurzać ! Ja pytam a wy zamiast odpowiadać jak wandall1 to se jaja próbujecie robić i nawet niewiadomo z czego?
Ale nie biore do siebie bo wyrozumiały jestem.
Heks!Ja też nie zawsze otwieram szafę i mówię "do rzeczy".Kasztanienie koniecznością jest :lol:

: czw cze 24, 2004 10:58 am
autor: hekselw
Przepraszam i poprawiam tuleja jest w czopie zwrotnicy :oops: a podkładki oporowe z wuch stron. Ale już sie wszystkiego dowiedziałem.

: czw cze 24, 2004 6:15 pm
autor: KAZIK
hekselw pisze:Przepraszam i poprawiam tuleja jest w czopie zwrotnicy :oops: a podkładki oporowe z wuch stron. Ale już sie wszystkiego dowiedziałem.
Ja też. Pisałes na początku trochę niezrozumiałym językiem, ale jest tak jak pisałeś. Właśnie rozmontowałem jakiś stary most co walał się w garażu i wszystko jasne. :lol:
Ponieważ czeka mnie wymiana półośki to podziel się swoją wiedzą na temat luzów wzdłużnego i poprzecznego - regulowac, wymieniac :)5

: śr cze 30, 2004 7:10 pm
autor: hekselw
Wymieniłem tuleje bo za duży luz miały podkładki oporowe też wymieniłem dławice i sworznie. Ze sworzniami mały jest problem bo dłuższe są i podkładek musze dokupić ze 20. Ale nie ma co kombinować jak już sie dobierasz do przedniej półosi to sprawdż najpierw luzy bo jak będziesz miał za duży luz na tuleji to ci dławice złapie i przeora półoś. mi troche zeżłobiło ale jeszcze dławica trzymać będzie.

: śr cze 30, 2004 9:46 pm
autor: Zbowid
Cholera jak tego słucham to sie mozna żeczywiści udławić :lol:

No ale taki to już ten język branżowy...

A swoja drogą jak sie patrzy od środka to mówi sie nie "do rzeczy" tylko "od rzeczy" :lol: :lol: :lol: