Wymiana cewki zaplonu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Wymiana cewki zaplonu

Post autor: Cywil » pn cze 14, 2004 6:46 pm

Witam :)
Padla mi cewka ruska oryginalna - zakupilem polska i mam zagwozdke :(
Na ruskiej oprocz wyjscia Wn mam trzy koncowki (BKL, B, nieoznaczona)... na polskiej zas mam plus i minus. W ruskiej Te dwa opisane byly jeszcze polaczone jakas spiralka w ceramice... Przyznam szczerze, ze nie bardzo wiem jak podlaczyc ta nowa... Pliiiz pomozcie.... :oops:

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » pn cze 14, 2004 6:49 pm

P.S. Gwoli scislosci to sam ja sobie padlem poprzez wypalenie dziury w korpusie i wyciek oleum :oops: :oops: :oops: :(

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn cze 14, 2004 7:03 pm

jaki masz typ aparatu zapłonowego - stykowy tzn zwykły czy elektroniczny?

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » pn cze 14, 2004 8:27 pm

Aparat jest zwykly - stykowy...

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana cewki zaplonu

Post autor: Władek » pn cze 14, 2004 8:42 pm

Cywil pisze:Witam :)
Padla mi cewka ruska oryginalna - zakupilem polska i mam zagwozdke :(
Na ruskiej oprocz wyjscia Wn mam trzy koncowki (BKL, B, nieoznaczona)... na polskiej zas mam plus i minus. W ruskiej Te dwa opisane byly jeszcze polaczone jakas spiralka w ceramice... Przyznam szczerze, ze nie bardzo wiem jak podlaczyc ta nowa... Pliiiz pomozcie.... :oops:
Kasprol! Ty jesteś znawiec zagadnienia. Poradź Cywilowi, bo ma kłopot. Ja się nie wypowiadam bo się nie znam. Cewkę znam tylko jedną...... :lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » pn cze 14, 2004 8:59 pm

Cywil pisze:Aparat jest zwykly - stykowy...
końcówkę "+" na cewce pod "+" idący od stacyjki, a "-"na cewce pod aparat zapłonowy(przerywacz)

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » pn cze 14, 2004 9:03 pm

Dzik - sproboje jutro rano :) a co z tym przewodem co zostaje ?? zaizolowac ?? czy mostkowac z czyms >??

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 15, 2004 8:17 am

Cywil pisze:Dzik - sproboje jutro rano :) a co z tym przewodem co zostaje ?? zaizolowac ?? czy mostkowac z czyms >??

Urwać! Tylko urwać!!!
:lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt cze 15, 2004 8:34 am

3 Końcówki i ta spirala w porcelanie,:lol: :lol: :lol: a w nowym typie uaza metalowe pudełko z spiralami :o to jest typowe urządzenie do cewki uazowskiej. Poprostu oryginalna cewka chodzi na napięcie cos około 7 volt i przy normalnym jej podłączeniu do instalacji zapłonowej o napięciu nominalnym 12V a tak po prawdzie to jest tam wyższe, uległa by spaleniu. Rozwiązanie to podyktowane jest tym, iż przy rozruchu rozrusznik zabiera dużo prądu i napięcie spada nawet do 7 volt. Przy takim napięciu i po podłączeniu do instalacji przez stacyjkę gdzie następuje też spadek napięcia normalna cewka daje słabą iskrę,gdyż opracowana jest do napięcia 12V, a uazowska daje normalną iskrę. I tu właśnie jest potrzebna ta spirala i trzy końcówki. Prąd doprowadzany od włącznika zapłonu(bezpieczników) do cewki przepuszczany jest przez spirale i zmniejsza się napięcie do pożądanego dla cewki i dopiero spirala jest podłączana do właściwego wyjścia + tak jak w polskich cewkach. Dodatkowa końcówka służy tutaj tylko jako uchwyt do przytrzymania końcówki spirali i przymocowania przewodu. Dodatkowy przewód, jaki tam jest, to poprostu zasilanie cewki z pominięciem stacyjki przy zapalaniu silnika prąd jest w nim tylko podczas rozruchu silnika(tak powinno być) bierze on się z rozrusznika - dodatkowe wyjście w oryginalnym jest. Co z nim zrobić w Twoim przypadku zaizolować bądź odłączyć o rozrusznika, chyba ze Masz kombinowana instalacja wtedy tylko izolacja. Jest jeszce jedna możliwość jak prąd jest tam brany zeczywiście z rozrusznika tak jak powinien byc to można smiało podłączać do wyiścia plus cewki polskiej. Poprostu podczas rozruch wtedy prad bedzie płyna od rozrusznika do cewki co też w jakim stopniu zniweluje spadek napięcia w pozostałej instalacji zapłonowej

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt cze 15, 2004 9:37 am

te spirale i elektroniczny zapłon wywal ... zbędny luxus, który nie lubi wody
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt cze 15, 2004 10:38 am

Wojtek_K pisze:te spirale i elektroniczny zapłon wywal ... zbędny luxus, który nie lubi wody
Niepisz jak nie wiesz, przy polskich cewkach wywalisz czy odłączysz i jezdzisz, przy orginalnej zaraz ja ugotujesz i tyle se pojezdzisz.
A co do elektronicznego zapłonu to tej wypowiedzi nie rozumiem bo tu nikt nie mówił o takim.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt cze 15, 2004 10:48 am

nikt nie każe ci zakładać orginalnej :wink:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » wt cze 15, 2004 11:08 am

Czyli i tak musze miernikiem luknac ktory przewod gdzie idzie i podlaczyc... czy ew. dla oszczednosci czasu jest schemat, ze polski plus dajemy w miejsce..... a minus w mieejsce.... a ...... izolujemy... ????

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt cze 15, 2004 1:04 pm

Nic nie musisz miernikiem lukać. To jest proste prosciutkie. Wersja A: Nie odłączyłes spalonej cewki- to dwa przewody idace do porcelanki łączysz razem i na plus w polskiej cewce, Ten ktury zostaje to do kondensatora. Wersja B: Odłaczyłeś cewkę więc szykasz przewodu srednicy koncówki mnieiszei niż pozoztałe i to jest plus cewki polskiej, pozostają dwa jeden z nich przyłanczasz do cewki i lukasz czy jak włączysz zapłon to jest iskra czy nie jak nie to tytlko o 50% sie pomyliłes i wszystko jasne.
Generalnie w tej twojej instalacji to powinno byc tak że przewód z mniejszym oczkie to plus od instalacji Srednica oczka chyba 4 a wiekszy 5 to aparat zapłonowy, a ten przy ceramice to zasilanie z rozrusznika. Łatwo rozpoznać przy rozkrecaniu jak koncówki są inne jeden to klucz 7 drugi 8 oile dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » wt cze 15, 2004 2:56 pm

I wlasnie o to mi chodzilo :)
Dzieki o Boski :)2 jak bedzie okazja - masz u mnie browara - o ile lubisz... :)

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt cze 15, 2004 4:04 pm

no podobnie ci to opisałem w emilu
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » wt cze 15, 2004 4:44 pm

Spoko Kasprolu :)
I rownie wielkie dzieki :) :)2 A przy okazji i browar sie znajdzie :)
Pozdrawiam i dziekuje :)6

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt cze 15, 2004 7:58 pm

tylko ze ja niewiem kiedy nad moze sie udam :D :D
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 15, 2004 8:01 pm

Kasprol pisze:tylko ze ja niewiem kiedy nad moze sie udam :D :D

Cywil! Ratuje Cię tylko poczta i priorytet!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » wt cze 15, 2004 8:41 pm

podlaczylem i dziala ! :)2 :)2 :)2 :D Jeszcze raz dziekuje :)13

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt cze 15, 2004 8:50 pm

to juz nie piwo tylko flacha
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 15, 2004 8:53 pm

Cywil pisze:podlaczylem i dziala ! :)2 :)2 :)2 :D Jeszcze raz dziekuje :)13
W tej sytuacji priorytet expresowy!!! :lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Cywil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Cywil » wt cze 15, 2004 9:08 pm

Spoko :) Jak mi jeszcze powiesz jak regulowac zaplon - to bedzie i flacha :) A tak serio to zaplon dziala magicznie - w okolicy srodka podzialki sie krztusi a na krancach ( ale nie tych zupelnych) chodzi ok tylko z jednej strony jest "leniwy" i ma wolniejsze wolne obroty a w druga manke - "zywszy" i wyzsze obroty jalowego... :)5

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt cze 15, 2004 9:14 pm

Cywil pisze:Spoko :) Jak mi jeszcze powiesz jak regulowac zaplon - to bedzie i flacha :) na krancach z jednej strony jest "leniwy"
Kasprol! Radzę Ci, egzekwuj flachę, jak się Cywil nie "zachowa" to poradź mu zapłon taki, żeby nie osiągał 15 km na godzinę przy obriotach 8000 na minute! :o
Cywil! Kraniec masz leniwy? To ból! Viagra wprawdzie droga, ale może się co polepszy??? :o
:lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt cze 15, 2004 9:20 pm

Władek pisze: Cywil! Kraniec masz leniwy? To ból! Viagra wprawdzie droga, ale może się co polepszy??? :o
:lol:
a ten tylko o jednym :)21
dla Władka trzeba chyba jakas specjalna emotikonke zwiazana z seksem skonstruowac :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość