Strona 1 z 2
Wymiana cewki zaplonu
: pn cze 14, 2004 6:46 pm
autor: Cywil
Witam

Padla mi cewka ruska oryginalna - zakupilem polska i mam zagwozdke

Na ruskiej oprocz wyjscia Wn mam trzy koncowki (BKL, B, nieoznaczona)... na polskiej zas mam plus i minus. W ruskiej Te dwa opisane byly jeszcze polaczone jakas spiralka w ceramice... Przyznam szczerze, ze nie bardzo wiem jak podlaczyc ta nowa... Pliiiz pomozcie....

: pn cze 14, 2004 6:49 pm
autor: Cywil
: pn cze 14, 2004 7:03 pm
autor: pilmar
jaki masz typ aparatu zapłonowego - stykowy tzn zwykły czy elektroniczny?
: pn cze 14, 2004 8:27 pm
autor: Cywil
Aparat jest zwykly - stykowy...
Re: Wymiana cewki zaplonu
: pn cze 14, 2004 8:42 pm
autor: Władek
Cywil pisze:Witam

Padla mi cewka ruska oryginalna - zakupilem polska i mam zagwozdke

Na ruskiej oprocz wyjscia Wn mam trzy koncowki (BKL, B, nieoznaczona)... na polskiej zas mam plus i minus. W ruskiej Te dwa opisane byly jeszcze polaczone jakas spiralka w ceramice... Przyznam szczerze, ze nie bardzo wiem jak podlaczyc ta nowa... Pliiiz pomozcie....

Kasprol! Ty jesteś znawiec zagadnienia. Poradź Cywilowi, bo ma kłopot. Ja się nie wypowiadam bo się nie znam. Cewkę znam tylko jedną......

: pn cze 14, 2004 8:59 pm
autor: pilmar
Cywil pisze:Aparat jest zwykly - stykowy...
końcówkę "+" na cewce pod "+" idący od stacyjki, a "-"na cewce pod aparat zapłonowy(przerywacz)
: pn cze 14, 2004 9:03 pm
autor: Cywil
Dzik - sproboje jutro rano

a co z tym przewodem co zostaje

zaizolowac

czy mostkowac z czyms >??
: wt cze 15, 2004 8:17 am
autor: Władek
Cywil pisze:Dzik - sproboje jutro rano

a co z tym przewodem co zostaje

zaizolowac

czy mostkowac z czyms >??
Urwać! Tylko urwać!!!

: wt cze 15, 2004 8:34 am
autor: cowboy_3151
3 Końcówki i ta spirala w porcelanie,:lol:

a w nowym typie uaza metalowe pudełko z spiralami

to jest typowe urządzenie do cewki uazowskiej. Poprostu oryginalna cewka chodzi na napięcie cos około 7 volt i przy normalnym jej podłączeniu do instalacji zapłonowej o napięciu nominalnym 12V a tak po prawdzie to jest tam wyższe, uległa by spaleniu. Rozwiązanie to podyktowane jest tym, iż przy rozruchu rozrusznik zabiera dużo prądu i napięcie spada nawet do 7 volt. Przy takim napięciu i po podłączeniu do instalacji przez stacyjkę gdzie następuje też spadek napięcia normalna cewka daje słabą iskrę,gdyż opracowana jest do napięcia 12V, a uazowska daje normalną iskrę. I tu właśnie jest potrzebna ta spirala i trzy końcówki. Prąd doprowadzany od włącznika zapłonu(bezpieczników) do cewki przepuszczany jest przez spirale i zmniejsza się napięcie do pożądanego dla cewki i dopiero spirala jest podłączana do właściwego wyjścia + tak jak w polskich cewkach. Dodatkowa końcówka służy tutaj tylko jako uchwyt do przytrzymania końcówki spirali i przymocowania przewodu. Dodatkowy przewód, jaki tam jest, to poprostu zasilanie cewki z pominięciem stacyjki przy zapalaniu silnika prąd jest w nim tylko podczas rozruchu silnika(tak powinno być) bierze on się z rozrusznika - dodatkowe wyjście w oryginalnym jest. Co z nim zrobić w Twoim przypadku zaizolować bądź odłączyć o rozrusznika, chyba ze Masz kombinowana instalacja wtedy tylko izolacja. Jest jeszce jedna możliwość jak prąd jest tam brany zeczywiście z rozrusznika tak jak powinien byc to można smiało podłączać do wyiścia plus cewki polskiej. Poprostu podczas rozruch wtedy prad bedzie płyna od rozrusznika do cewki co też w jakim stopniu zniweluje spadek napięcia w pozostałej instalacji zapłonowej
: wt cze 15, 2004 9:37 am
autor: Wojtek_K
te spirale i elektroniczny zapłon wywal ... zbędny luxus, który nie lubi wody
: wt cze 15, 2004 10:38 am
autor: cowboy_3151
Wojtek_K pisze:te spirale i elektroniczny zapłon wywal ... zbędny luxus, który nie lubi wody
Niepisz jak nie wiesz, przy polskich cewkach wywalisz czy odłączysz i jezdzisz, przy orginalnej zaraz ja ugotujesz i tyle se pojezdzisz.
A co do elektronicznego zapłonu to tej wypowiedzi nie rozumiem bo tu nikt nie mówił o takim.
: wt cze 15, 2004 10:48 am
autor: Wojtek_K
nikt nie każe ci zakładać orginalnej

: wt cze 15, 2004 11:08 am
autor: Cywil
Czyli i tak musze miernikiem luknac ktory przewod gdzie idzie i podlaczyc... czy ew. dla oszczednosci czasu jest schemat, ze polski plus dajemy w miejsce..... a minus w mieejsce.... a ...... izolujemy...

??
: wt cze 15, 2004 1:04 pm
autor: cowboy_3151
Nic nie musisz miernikiem lukać. To jest proste prosciutkie. Wersja A: Nie odłączyłes spalonej cewki- to dwa przewody idace do porcelanki łączysz razem i na plus w polskiej cewce, Ten ktury zostaje to do kondensatora. Wersja B: Odłaczyłeś cewkę więc szykasz przewodu srednicy koncówki mnieiszei niż pozoztałe i to jest plus cewki polskiej, pozostają dwa jeden z nich przyłanczasz do cewki i lukasz czy jak włączysz zapłon to jest iskra czy nie jak nie to tytlko o 50% sie pomyliłes i wszystko jasne.
Generalnie w tej twojej instalacji to powinno byc tak że przewód z mniejszym oczkie to plus od instalacji Srednica oczka chyba 4 a wiekszy 5 to aparat zapłonowy, a ten przy ceramice to zasilanie z rozrusznika. Łatwo rozpoznać przy rozkrecaniu jak koncówki są inne jeden to klucz 7 drugi 8 oile dobrze pamiętam.
: wt cze 15, 2004 2:56 pm
autor: Cywil
I wlasnie o to mi chodzilo

Dzieki o Boski

jak bedzie okazja - masz u mnie browara - o ile lubisz...

: wt cze 15, 2004 4:04 pm
autor: Kasprol
no podobnie ci to opisałem w emilu
: wt cze 15, 2004 4:44 pm
autor: Cywil
Spoko Kasprolu

I rownie wielkie dzieki

A przy okazji i browar sie znajdzie

Pozdrawiam i dziekuje

6
: wt cze 15, 2004 7:58 pm
autor: Kasprol
tylko ze ja niewiem kiedy nad moze sie udam

: wt cze 15, 2004 8:01 pm
autor: Władek
Kasprol pisze:tylko ze ja niewiem kiedy nad moze sie udam

Cywil! Ratuje Cię tylko poczta i priorytet!
: wt cze 15, 2004 8:41 pm
autor: Cywil
: wt cze 15, 2004 8:50 pm
autor: Kasprol
to juz nie piwo tylko flacha
: wt cze 15, 2004 8:53 pm
autor: Władek
W tej sytuacji priorytet expresowy!!!

: wt cze 15, 2004 9:08 pm
autor: Cywil
Spoko

Jak mi jeszcze powiesz jak regulowac zaplon - to bedzie i flacha

A tak serio to zaplon dziala magicznie - w okolicy srodka podzialki sie krztusi a na krancach ( ale nie tych zupelnych) chodzi ok tylko z jednej strony jest "leniwy" i ma wolniejsze wolne obroty a w druga manke - "zywszy" i wyzsze obroty jalowego...

5
: wt cze 15, 2004 9:14 pm
autor: Władek
Cywil pisze:Spoko

Jak mi jeszcze powiesz jak regulowac zaplon - to bedzie i flacha

na krancach z jednej strony jest "leniwy"
Kasprol! Radzę Ci, egzekwuj flachę, jak się Cywil nie "zachowa" to poradź mu zapłon taki, żeby nie osiągał 15 km na godzinę przy obriotach 8000 na minute!
Cywil! Kraniec masz leniwy? To ból! Viagra wprawdzie droga, ale może się co polepszy???

: wt cze 15, 2004 9:20 pm
autor: wupasek
Władek pisze:
Cywil!
Kraniec masz leniwy? To ból!
Viagra wprawdzie droga, ale może się co polepszy???

a ten tylko o jednym
dla Władka trzeba chyba jakas specjalna emotikonke zwiazana z seksem skonstruowac
