Strona 1 z 1
Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pt lip 10, 2009 7:57 pm
autor: KleryK
Witam
Sprawdzałem za średnikiem są kolejne wyniki na cylinder
I - 14; 13,5; 13,5
II - 12,7; 12,5
III - 12,5; 12,5
IV - 12,5; 12,5
To UAZowołga, mam taki dziwny objaw ( tzn ostatnio nie występuje i nie występuje na pewno na zimnym ), że jak czasem
gaszę silnik to wyłącza się i jeszcze z 2 razy strzeli garami i dymek szedł z filtr powietrza. Szczególnie jak go zgaszę
z wysokich obrotów.
Jaka może być przyczyna ?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pt lip 10, 2009 8:28 pm
autor: bobbik
za wysoka komprecha ?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pt lip 10, 2009 8:36 pm
autor: carinus
bobbik pisze:za wysoka komprecha ?
Dokładnie taka moze być przyczyna.Pomimo zaniku iskry dochodzi do samozapłonu jak w dieslu.Musisz zasilać gazem LPG i cofnąć nieco zapłon.Policz sobie stopień sprężania i będziesz w przybliżeniu wiedział jaka liczba oktanowa w paliwie będzie potrzebna do zasilania.Zmieniła się troche specyfika pracy i świece zapłonowe też dobierz zimniejsze bo te obecne może już świecą na czerwono.
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pt lip 10, 2009 9:39 pm
autor: bobbik
gdyby nie remont można by pomyśleć że nagar na tłokach się żarzy
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pt lip 10, 2009 11:37 pm
autor: KleryK
Mam obecnie świece A-11 rosyjskie czyli chyba nasze F40.
Kupię w takim razie F65PS Iskry

warto wersję do gazu kupić czy to większego znaczenia nie ma ?
No będzie montowany gaz niedługo
--------
Bo z tych kompresji rozumiem wynika że zawory są szczelne i problem samozapłonu nie wynika z nieszczelnych zaworów ?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 9:06 am
autor: carinus
Kup jakieś normalne świece NGK lub ND i wytrzymają znacznie dłużej bez niespodzianek typu padnięta jedna świeca itp.Ceny nie są tragiczne.Miałeś mocno zplanowaną głowice?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 9:19 am
autor: Bart03
uaz potrzebuje "zimne" swiece i walsnie na tym polega caly problem - nie mozna zalozyc byle zwyklasa NGK bo problem bedzie taki sam
na dzien dziesiejszy zimne swiece zachodnich producentow jest bardzo trudno dostac bo wiekszosc firm wycofuje je z produkcji ze wzgledu na znikomy zbyt
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 3:39 pm
autor: GikroV
tak na marginesie jaką kompresję powinien mieć oryginalny silnik. W instrukcji podają 6,7

ale czego ?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 4:51 pm
autor: kicze
jak masz mniejszą kompresje to możes stosować paliwa o mniejszej liczbie oktanów. Jak się niemylę to można w UAZie na 76 jeździć
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 4:56 pm
autor: Bart03
GikroV pisze:tak na marginesie jaką kompresję powinien mieć oryginalny silnik. W instrukcji podają 6,7

ale czego ?
6,7 to stopien sprezania a nie cisnienie sprezania

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 5:10 pm
autor: GikroV
noo niedopatrzenie

więc jakie powinno być ciśnienie sprężania ?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 5:30 pm
autor: Bart03
tego to nikt do konca nie wie ale przyjmuje sie 9 - 11

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: ndz lip 12, 2009 11:07 pm
autor: KleryK
Głowicę Wołgowską kupiłem używaną, ktoś nawet w niej kanały dolotowe polerował

a ja splanowałem
ją tylko raz przed założeniem
Bo mając do połowy gaz to on mi się buja do 70km/h

nie chce więcej jechać bo na dotarciu jest
ale czuje że ze 120 pojedzie

a do 50km/h to się chwila moment rozpędza
Bo UAZ ma świece
Iskra F40 lub F55PS ( 7zł a F40 nie do dostania)
Wołga F65PS(7zł sztuka ).
NGK to
BP5HS( 11zł) ( UAZ)
BP6HS ( 10zł ) ( WOłga)
BPR7HIX irydowa ( Wołga zagazowana 45-60zł za 1 świecę )
I wszystkie są ogólnodostępne
A świece Iskry zawsze stosowałem w uazie i nie zawodziły mnie

a mam też sentyment taki
Acz w swoim codziennym zagazowanym Chryslerze Voyagerze 3.8 V6
mam Świece IRYDOWE NGK

, które sobie strasznie chwalę

Ale tym samochodem robie 35tyś km rocznie

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pn lip 13, 2009 3:40 pm
autor: carinus
Ciśnienia masz porównywalne z dosyć wysilonym silnikiem japońskim a to do czegoś zobowiązuje-lepsze paliwo i odpowiednie świece.Przy takich ciśnieniach i byle jakich świecach kiepska iskra miedzy elektrodami potrafi być bezproblemowo zdmuchiwana a ze względu na temperatury w komorach spalania i żywotność,a tym samym długa bezawaryjność świec,są w sprzedaży wersje z irydowymi lub platynowymi elektrodami.Też używam w swojej osobówce platynowych świec właśnie z powody wysilonego silnika,tak zaleca fabryka,zmiana co 100kkm.Nie sugeruj sie zależnością położenia pedału gazu z osiągami silnika.Często słyszę że ktoś jechał 200/h i miał jeszcze zapas pod podałem.Ten zapas to najczęściej martwy ruch pedałem który już niczego nie wniesie,bo silnik osiągnął max. moc i dalsze wciskanie gazu psu na budę się zdaje.Nie znaczy to ze nie pojedziesz na tym silniku 130km/h,jak dotrzesz to napisz ile wyciąga.
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pn lip 13, 2009 8:28 pm
autor: Rafał D
samozapłon może pojawać się przy zbyt wczesnym zapłonie i ubogiej mieszance.
Miałem taki objaw i cofniecie zapłonu załatwiło temat.
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: pn lip 13, 2009 9:22 pm
autor: Lorado
WITAM.Ktoś tu myli pojęcie kompresji ze stopniem spręzania.Jeden można zmierzyć a drugi policzyć.Oryginał świece do UAZ to A-14U.Inne to F-50.A tak naprawdę to na 4 cylindrze powinna być świeca o innej wartości cieplnej aniżeli na 1,2,3,Dlaczego?
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: wt lip 14, 2009 1:09 am
autor: KleryK
Lorado pisze:WITAM.Ktoś tu myli pojęcie kompresji ze stopniem spręzania.Jeden można zmierzyć a drugi policzyć.Oryginał świece do UAZ to A-14U.Inne to F-50.A tak naprawdę to na 4 cylindrze powinna być świeca o innej wartości cieplnej aniżeli na 1,2,3,Dlaczego?
A14 to do Wołgi chyba, A-11 są do UAZa
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: wt lip 14, 2009 1:48 pm
autor: Lorado
Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: wt lip 14, 2009 2:18 pm
autor: tarhim
Lorado pisze:Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=60_5041
Pozycja 140, świeca A11-0.
Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga
: wt lip 14, 2009 4:28 pm
autor: KleryK
Lorado pisze:Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
Katalog części do 31512 z roku 2003 do silnika UMZ 4178(4179) mówi że
A11 , A11-3, A11-1 A11-5
Strona rosyjska ze świecami
http://epribor.com.ru/catalog/1646_view_30044
mówi że A-14 to Wołga M24
http://epribor.com.ru/catalog/1646_view_30041
mówi że A-11 do UAZa
Tyle w temacie. Pozdrawiam