Orotomierz w dieslu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Orotomierz w dieslu

Post autor: zippo68 » ndz wrz 06, 2009 7:51 pm

Chciałbym zamontować sobie obrotomierz.
Mam taki sowiecki z epoki który chodził w dieslu.
W alternatorze mam wyjście W, tylko problem w tym, że obrotek jest na 24V bo latał w ciężarówce.
I tu pytanie do elektryków/elektroników zawodowych i domorosłych - czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: klucz13 » ndz wrz 06, 2009 9:16 pm

zippo68 pisze:Chciałbym zamontować sobie obrotomierz.
Mam taki sowiecki z epoki który chodził w dieslu.
W alternatorze mam wyjście W, tylko problem w tym, że obrotek jest na 24V bo latał w ciężarówce.
I tu pytanie do elektryków/elektroników zawodowych i domorosłych - czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
A na uj obrotomierz :o
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: lbl78 » ndz wrz 06, 2009 9:25 pm

klucz13 pisze: A na uj obrotomierz :o
:)21
do la(n)su :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: zippo68 » ndz wrz 06, 2009 9:38 pm

klucz13 pisze: A na uj obrotomierz :o
:)21
Bo lubię sobie widzieć jakie motorek kręcił obroty zanim korbowód nie wyjdzie bokiem :D
lbl78 pisze: do la(n)su :)21
I chociażby też :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: klucz13 » ndz wrz 06, 2009 10:21 pm

zippo68 pisze:
klucz13 pisze: A na uj obrotomierz :o
:)21
Bo lubię sobie widzieć jakie motorek kręcił obroty zanim korbowód nie wyjdzie bokiem :D
Korbie to już będzie obojętna a na bank nie zarejstrujesz tego momętu :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: A.F. » pn wrz 07, 2009 6:35 am

zippo68 pisze: czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
Opcje:
1. Zasilanie obrotomierza z przetwornicy 12V DC/24V DC.
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=DC1S- ... D100320%26
2. Niektóre obrotomierze mają na "+ " zasilania stabilizator obniżający napięcie z 24 na 12V.
Czyli układ tak naprawdę zasilany jest 12 V.
Można to zmierzyć zasilając 24V i mierząc napięcie po stabilizatorze ( dioda Zenera ).
Taki obrotek będzie też działał na 12V.
3. Można zmienić wartości rezystorów tak, żeby ustalić punkty pracy tranzystorów w obrotku jak przy zasilaniu 24 V.
Najprostsza jest opcja 1 :wink:
Jeśli przełożenie kół pasowych silnik/alternator jest inne niż w oryginale, to trzeba będzie skalibrować obrotomierz.
Poza tym - w sprzęcie radzieckim stosowane były raczej obrotomierze współpracujące z prądnicą tachometryczną, nie elektroniczne.
Taki obrotek nie nadaje się do współpracy z alternatorem.
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 7:03 am przez A.F., łącznie zmieniany 1 raz.
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Orotomierz w dieslu

Post autor: zippo68 » pn wrz 07, 2009 7:00 am

klucz13 pisze: Korbie to już będzie obojętna a na bank nie zarejstrujesz tego momętu :wink:
:)21
Tu się mylisz - mam całodobowy monitoring silnika :)21 :)21 :)21
Obrazek
A.F pisze: Opcje:
1. Zasilanie obrotomierza z przetwornicy 12V DC/24V DC.
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=DC1S- ... D100320%26
2. Niektóre obrotomierze mają na "+ " zasilania stabilizator obniżający napięcie z 24 na 12V.
Czyli układ tak naprawdę zasilany jest 12 V.
Można to zmierzyć zasilając 24V i mierząc napięcie po stabilizatorze ( dioda Zenera ).
Taki obrotek będzie też działał na 12V.
3. Można zmienić wartości rezystorów tak, żeby ustalić punkty pracy tranzystorów w obrotku jak przy zasilaniu 24 V.
Najprostsza jest opcja 1 :wink:
Jeśli przełożenie kół pasowych silnik/alternator jest inne niż w oryginale, to trzeba będzie skalibrować obrotomierz.
Dzięki serdeczne za pomoc.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości