Orotomierz w dieslu
Moderator: Student
Orotomierz w dieslu
Chciałbym zamontować sobie obrotomierz.
Mam taki sowiecki z epoki który chodził w dieslu.
W alternatorze mam wyjście W, tylko problem w tym, że obrotek jest na 24V bo latał w ciężarówce.
I tu pytanie do elektryków/elektroników zawodowych i domorosłych - czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
Mam taki sowiecki z epoki który chodził w dieslu.
W alternatorze mam wyjście W, tylko problem w tym, że obrotek jest na 24V bo latał w ciężarówce.
I tu pytanie do elektryków/elektroników zawodowych i domorosłych - czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Orotomierz w dieslu
A na uj obrotomierzzippo68 pisze:Chciałbym zamontować sobie obrotomierz.
Mam taki sowiecki z epoki który chodził w dieslu.
W alternatorze mam wyjście W, tylko problem w tym, że obrotek jest na 24V bo latał w ciężarówce.
I tu pytanie do elektryków/elektroników zawodowych i domorosłych - czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Orotomierz w dieslu
do la(n)suklucz13 pisze: A na uj obrotomierz![]()

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Orotomierz w dieslu
Bo lubię sobie widzieć jakie motorek kręcił obroty zanim korbowód nie wyjdzie bokiemklucz13 pisze: A na uj obrotomierz![]()

I chociażby teżlbl78 pisze: do la(n)su

Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Re: Orotomierz w dieslu
Korbie to już będzie obojętna a na bank nie zarejstrujesz tego momętuzippo68 pisze:Bo lubię sobie widzieć jakie motorek kręcił obroty zanim korbowód nie wyjdzie bokiemklucz13 pisze: A na uj obrotomierz![]()
![]()


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Orotomierz w dieslu
Opcje:zippo68 pisze: czy jest szansa zaadoptowania go do instalacji 12V?
1. Zasilanie obrotomierza z przetwornicy 12V DC/24V DC.
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=DC1S- ... D100320%26
2. Niektóre obrotomierze mają na "+ " zasilania stabilizator obniżający napięcie z 24 na 12V.
Czyli układ tak naprawdę zasilany jest 12 V.
Można to zmierzyć zasilając 24V i mierząc napięcie po stabilizatorze ( dioda Zenera ).
Taki obrotek będzie też działał na 12V.
3. Można zmienić wartości rezystorów tak, żeby ustalić punkty pracy tranzystorów w obrotku jak przy zasilaniu 24 V.
Najprostsza jest opcja 1

Jeśli przełożenie kół pasowych silnik/alternator jest inne niż w oryginale, to trzeba będzie skalibrować obrotomierz.
Poza tym - w sprzęcie radzieckim stosowane były raczej obrotomierze współpracujące z prądnicą tachometryczną, nie elektroniczne.
Taki obrotek nie nadaje się do współpracy z alternatorem.
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 7:03 am przez A.F., łącznie zmieniany 1 raz.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: Orotomierz w dieslu
Tu się mylisz - mam całodobowy monitoring silnikaklucz13 pisze: Korbie to już będzie obojętna a na bank nie zarejstrujesz tego momętu![]()




Dzięki serdeczne za pomoc.A.F pisze: Opcje:
1. Zasilanie obrotomierza z przetwornicy 12V DC/24V DC.
http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=DC1S- ... D100320%26
2. Niektóre obrotomierze mają na "+ " zasilania stabilizator obniżający napięcie z 24 na 12V.
Czyli układ tak naprawdę zasilany jest 12 V.
Można to zmierzyć zasilając 24V i mierząc napięcie po stabilizatorze ( dioda Zenera ).
Taki obrotek będzie też działał na 12V.
3. Można zmienić wartości rezystorów tak, żeby ustalić punkty pracy tranzystorów w obrotku jak przy zasilaniu 24 V.
Najprostsza jest opcja 1
Jeśli przełożenie kół pasowych silnik/alternator jest inne niż w oryginale, to trzeba będzie skalibrować obrotomierz.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości