Strona 1 z 2
Opony
: pn wrz 07, 2009 10:26 pm
autor: BROWAR_PL
motał ktoś opony 33x10,5" do uaza felgi mam chyba 8x15" ET 20 zdjęcie można obejrzeć w galerii uazów moje pytanko brzmi obejdzie się bez podnoszenia na mostach czy mam zbierać części?
Re: Opony
: wt wrz 08, 2009 6:29 am
autor: Bart03
trzeba podniesc i ciac nadkola
Re: Opony
: wt wrz 08, 2009 2:57 pm
autor: carinus
O jakich oponach myślisz?Ja szukam czegoś w AT/R ale w tych rozmiarach 33" najczęsciej mają już znacznie szersze kapcie niż 10,5" i to mnie martwi.
Re: Opony
: wt wrz 08, 2009 8:05 pm
autor: BROWAR_PL
BFGOODRICH MT KM2 Robią je w rozmiarach 31x10,5 32x11,5 i 33x10,5 założył bym 32 ale szerokość opony mnie przeraża zwłaszcza podczas manewrowania na utwardzonych parkingach, blachy mam już podcięte więc się chyba skusze na te 33.
Re: Opony
: śr wrz 09, 2009 2:35 pm
autor: Kuba M.
BROWAR_PL pisze:BFGOODRICH MT KM2 Robią je w rozmiarach 31x10,5 32x11,5 i 33x10,5 założył bym 32 ale szerokość opony mnie przeraża zwłaszcza podczas manewrowania na utwardzonych parkingach, blachy mam już podcięte więc się chyba skusze na te 33.
BGF MT 32/11.5 weszły na fabrycznych felgach bez jakiegokolwiek podcinania, czy podginania blach. Z manewrowaniem tez nie jest źle, przynamniej jak na dość przechodzonego Uaza
Na wykrzyżach też nic nie obciera i nie dobija

Jutro mogę zrobić fotki, jak taki zestaw wygląda

Re: Opony
: śr wrz 09, 2009 3:05 pm
autor: piotrek_uaz
BROWAR_PL pisze:motał ktoś opony 33x10,5" do uaza felgi mam chyba 8x15" ET 20 zdjęcie można obejrzeć w galerii uazów moje pytanko brzmi obejdzie się bez podnoszenia na mostach czy mam zbierać części?
tez mam (chyba) 15x8
zapodaj 33x12.5 jak juz inwestujesz

Szerokosc = mniej idzie do dna
U mnie na tych kolach i plaskich resorach przyciera lekko na ostrych wykrzyzach o przednie nadkola. Co do tylnych nie wiem - mam przebudowany tyl.
Jakby walnac pare razy mlotkiem w nadkola to powinno byc ok.
Rant blotnikow napewno jest do wyciecia. Mysle ze podnoszenie auta odpusc i zrob jak naprawde nie bedziesz mial wyjscia.
Piotr
Re: Opony
: śr wrz 09, 2009 9:01 pm
autor: BROWAR_PL
Żeby nie zakładać nowego tematu ma ktoś patent na przemieszczający się olej w oryginalnej misce?
Re: Opony
: pt wrz 11, 2009 2:51 pm
autor: ub40
Re: Opony
: sob wrz 12, 2009 2:49 pm
autor: losiek
BROWAR_PL pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu ma ktoś patent na przemieszczający się olej w oryginalnej misce?
Przy przechyłach bocznych albo jak sie jedzie ostro w dół? A może by tak nalał np. litr więcej? Sam sie nad tym zastanawiam.
Re: Opony
: sob wrz 12, 2009 2:59 pm
autor: GikroV
losiek pisze:BROWAR_PL pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu ma ktoś patent na przemieszczający się olej w oryginalnej misce?
Przy przechyłach bocznych albo jak sie jedzie ostro w dół? A może by tak nalał np. litr więcej? Sam sie nad tym zastanawiam.
Nie może być nalane za dużo oleju.
Re: Opony
: sob wrz 12, 2009 5:24 pm
autor: BROWAR_PL
przechył w prawo/ skręt w lewo ma ktoś jakoś patent na przegrody w misce?
Re: Opony
: sob wrz 12, 2009 7:33 pm
autor: losiek
GikroV pisze:losiek pisze:BROWAR_PL pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu ma ktoś patent na przemieszczający się olej w oryginalnej misce?
Przy przechyłach bocznych albo jak sie jedzie ostro w dół? A może by tak nalał np. litr więcej? Sam sie nad tym zastanawiam.
Nie może być nalane za dużo oleju.
a jakie zagrozenia w zwiazku z tym?
Re: Opony
: sob wrz 12, 2009 9:54 pm
autor: GikroV
Ekonomia : ) przelewałby sie bagnetem i przez wszystkie uszczelnienia... poza tym dodatkowe obciążenie dla wału korbowego. Nie wiem jak silnik uazowy ale w niektórych można uszkodzić wał konkretnie przesadzoną ilością oleju.
Re: Opony
: ndz wrz 13, 2009 6:26 pm
autor: Kuba M.
BROWAR_PL pisze:BFGOODRICH MT KM2 Robią je w rozmiarach 31x10,5 32x11,5 i 33x10,5 założył bym 32 ale szerokość opony mnie przeraża zwłaszcza podczas manewrowania na utwardzonych parkingach, blachy mam już podcięte więc się chyba skusze na te 33.
Oto fotki 32 na fabrycznych felgach:

Założone są 5mm dystanse, ale raczej niepotrzenie

Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 8:09 am
autor: zyjo
Witam!
Podłącze się do tematu, właśnie stoję przed trudnym wyborem zakupu opon do uaza, pod uwagę biorę Ya-192 lub 225/70 R15 Persichini (
http://moto.allegro.pl/item735593899_22 ... _75zl.html ).
Którą wybrać?
Czytałem opinie na temat ya-192, ale jak ona wypada w porównaniu z Persichini, może ktoś miał okazje jeździć na takich oponach i może wystawić opinie.
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 10:56 am
autor: piotrek_uaz
GikroV pisze:Ekonomia : ) przelewałby sie bagnetem i przez wszystkie uszczelnienia... poza tym dodatkowe obciążenie dla wału korbowego. Nie wiem jak silnik uazowy ale w niektórych można uszkodzić wał konkretnie przesadzoną ilością oleju.
Ja przed rajdem leje pol litra - a czasem nawet litr wiecej - zeby dluzej trzymal cisnienie na figurach. I olej dalej leje sie tymi samymi dziurami ktorymi sie lal
Tez macie po przechylach dymienie olejem na niebiesko ?
Piotr
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 11:49 am
autor: GikroV
piotrek_uaz pisze:GikroV pisze:...konkretnie przesadzoną ilością oleju...
Ja przed rajdem leje pol litra - a czasem nawet litr wiecej
Tyle to jeszcze nie jest konkretnie przesadzona ilość

Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 12:12 pm
autor: Didymos
zyjo pisze:Witam!
Podłącze się do tematu, właśnie stoję przed trudnym wyborem zakupu opon do uaza, pod uwagę biorę Ya-192 lub 225/70 R15 Persichini (
http://moto.allegro.pl/item735593899_22 ... _75zl.html ).
Którą wybrać?
Czytałem opinie na temat ya-192, ale jak ona wypada w porównaniu z Persichini, może ktoś miał okazje jeździć na takich oponach i może wystawić opinie.
225/70 to rozmiar do suzuki, nie uaza, sam bieżnik godny polecenia, sporo jest nalewek z tym wzorem, ale lepszy byłby rozmiar 31x10.50
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 12:43 pm
autor: piotrek_uaz
GikroV pisze:piotrek_uaz pisze:GikroV pisze:...konkretnie przesadzoną ilością oleju...
Ja przed rajdem leje pol litra - a czasem nawet litr wiecej
Tyle to jeszcze nie jest konkretnie przesadzona ilość

To tak jak w tym kawale - mowisz do kobiety - 'sprawdz olej i jak za malo to dolej'
Przychodzisz - nalane pod korek

Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 6:20 pm
autor: zyjo
Didymos pisze:zyjo pisze:Witam!
Podłącze się do tematu, właśnie stoję przed trudnym wyborem zakupu opon do uaza, pod uwagę biorę Ya-192 lub 225/70 R15 Persichini (
http://moto.allegro.pl/item735593899_22 ... _75zl.html ).
Którą wybrać?
Czytałem opinie na temat ya-192, ale jak ona wypada w porównaniu z Persichini, może ktoś miał okazje jeździć na takich oponach i może wystawić opinie.
225/70 to rozmiar do suzuki, nie uaza, sam bieżnik godny polecenia, sporo jest nalewek z tym wzorem, ale lepszy byłby rozmiar 31x10.50
A te YA-192 to jaki jest rozmiar, są ludzie którzy chwalą ta oponę (na pewno za cenę)
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 7:48 pm
autor: BROWAR_PL
http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
tu masz kalkulator rozmiarów
2 lata jeździłem na YA-192 powiem że opona w teren bardzo dobra ale opory toczenia na asfalcie straszna.
Uaz spisuje się w terenie świetnie tylko że opony kopią się strasznie i kończy się to zwykle siadnięciem Uaza na mostach do tego opona jest moim zdaniem za wąska do uaza i jest problem ze stromymi podjazdami.
W zimie to dopiero zabawa na lodzie zero przyczepności a w śniegu ciężka noga kończy się zabawą łopatą bo momentalnie uaz zapada się po mosty
Chyba tyle ;]
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 9:02 pm
autor: zyjo
BROWAR_PL pisze:http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html
tu masz kalkulator rozmiarów
2 lata jeździłem na YA-192 powiem że opona w teren bardzo dobra ale opory toczenia na asfalcie straszne Uaz spisuje się w terenie świetnie tylko że opony kopią się strasznie i kończy się to zwykle siadnięciem Uaza na mostach do tego opona jest moim zdaniem za wąska do uaza i jest problem ze stromymi podjazdami w zimie to dopiero zabawa na lodzie zero przyczepności a w śniegu ciężka noga kończy się zabawą łopatą bo momentalnie uaz zapada się po mosty
Chyba tyle ;]
No to chyba ya-192 odpada, dołożę trochę i poszukam większe Persichini.
Re: Opony
: śr wrz 16, 2009 10:00 pm
autor: Marcin_75
Tak jak koledzy piszą - ja192 to masakra na asfalcie, na śliskim, etc.
Pomiając niuanse bieżnika, etc - na jakichkolwiek nalewkach, zrobionych na przyzwoitym radialnym karkasie UAZ zupełnie inaczej prowadzi się po czarnym. Możesz z dużo większą prędkością wchodzić w zakręty, samochód dużo lepiej trzyma się drogi, lepiej wybiera nierówności, etc.
Bieżnik tych Pershingów jest OK - ta opona bardzo ładnie pracuje w terenie. Tylko bierz rozmiar 31/10.5R15 - na mniejszych UAZ będzie śmiesznie wyglądał

Re: Opony
: czw wrz 17, 2009 3:21 pm
autor: carinus
Doceniłem prawie łyse(3-4mm) AT/R po zmianie z Ya 192.Jazda po żwirowni zawsze kończyła się zakopaniem w jakimś miejscu,podjazd pod piaszczystą górke prawie niemożliwy,na twardym było dobrze byle nie po czarnym.Dużo zależy jaki teren mamy w okolicy w której jezdzimy i do tego dobierajmy opony w/g rodzaju i szerokosci.
Re: Opony
: czw wrz 17, 2009 5:18 pm
autor: BROWAR_PL
No właśnie... w tej chwili mam założone Goodyeary AT 31x10,5 cala z tyłu jeszcze jako tako wyglądają z przodu łyse... po jednej próbie w terenie tak mnie zaskoczyły że YA-192 narazie siedzą w garażu.