Nie chce się zagrzać
Moderator: Student
Nie chce się zagrzać
Sprawa wygląda następująco:
Włożyłem do UAZa wyremontowany silnik, było to w sierpniu - i jak wtedy zamknąłem żaluzję na chłodnicy, tak jeżdżę z zamkniętą, a temperatura jeszcze nigdy nie doszła do 80 stopni.
Termostat nowy, ale sprawdziłem dla pewności - zamyka się. Na próbę włożyłem inny - jeszcze gorzej, nawet do 60 stopni nie dochodziło.
Na poprzednim silniku tylko zimą mogłem jeździć z zamkniętą żaluzją - powyżej zera łapał za wysoką temperaturę.
Jedyną zmianą jaka mi przychodzi do głowy jest to, że założyłem sześciołopatkowy wiatrak - czyżby to on tak mocno schładzał? Ale z drugiej strony - przy sprawnym termostacie nie powinno to mieć znaczenia...
Ma ktoś jakiś pomysł?
Włożyłem do UAZa wyremontowany silnik, było to w sierpniu - i jak wtedy zamknąłem żaluzję na chłodnicy, tak jeżdżę z zamkniętą, a temperatura jeszcze nigdy nie doszła do 80 stopni.
Termostat nowy, ale sprawdziłem dla pewności - zamyka się. Na próbę włożyłem inny - jeszcze gorzej, nawet do 60 stopni nie dochodziło.
Na poprzednim silniku tylko zimą mogłem jeździć z zamkniętą żaluzją - powyżej zera łapał za wysoką temperaturę.
Jedyną zmianą jaka mi przychodzi do głowy jest to, że założyłem sześciołopatkowy wiatrak - czyżby to on tak mocno schładzał? Ale z drugiej strony - przy sprawnym termostacie nie powinno to mieć znaczenia...
Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: Nie chce się zagrzać
Może trzeba pogratulować sprawności silnika.Tak jak piszesz wiatrak nie ma tu nic do gadania ,termostat ma trzymać i koniec.Sprawdz jeszcze czy chłodnica nagrzewa się równo z silnikiem,bo powinna dostać goracy płyn dopiero po przekroczeniu temp. otwarcia termoststu.Ja tez jutro wstawiam termostat toyotowski bo oryginalny ciągle szwankuje,ostatnio trzymał ciągle 40*i ani grama więcej.Chłodnica grzała sie równo z silnikiem.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
u mnie też tak jest... ale wielkiej sprawy z tego nie robię... wrocilem przed chwilą z dłuższej trasy... przy wolnych prędkościach dochodziło do 80C, przy wyższych spadało... czyli czas na karton
można jeszcze kupić ocieplacz na maskę.. podobno rewelacja

- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Re: Nie chce się zagrzać
a pewni jesteście że macie sprawne czujniki i zegary ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Re: Nie chce się zagrzać
temperatura otwarcia termostatu w uazie wynosi - o ile pamiętam chyba 72 lub 78 st. C. U mnie przez 8 lat jeżdżenia uazem nigdy temp nie przekroczyła 90st. C, a z reguły było w okolicy 75-80st.
o ile masz ciepło w kabinie i odpowiednio rozpręża ci gaz to nie kombinuj i jeździj dalej.
zawsze to lepiej niż miałby się przegrzewać w terenie latem.
o ile masz ciepło w kabinie i odpowiednio rozpręża ci gaz to nie kombinuj i jeździj dalej.
zawsze to lepiej niż miałby się przegrzewać w terenie latem.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Nie chce się zagrzać
Jazda niedogrzanym silnikiem to też niedobrze.Może sprawdz jeszcze faktyczną temperaturę jakimś dodatkowym miernikiem.Nie ufam do końca starym wzkaźnikom i mam drugi termometr elektroniczny.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
Tylkooryginalny termostat w uazie zaczyna się otwierać przy 68st C a pełne otwarcie ma przy 81st C - więc raczej ciężko utrzymać temp powyżj 80st C.carinus pisze:Jazda niedogrzanym silnikiem to też niedobrze.Może sprawdz jeszcze faktyczną temperaturę jakimś dodatkowym miernikiem.Nie ufam do końca starym wzkaźnikom i mam drugi termometr elektroniczny.
8 lat na jednym silniku - przejechana cała Polska i Białoruś i jazda w terenie i silnik dalej działał jak trzeba. Więc może temp 70-80st C to odpowiednia temp do tego silnika??
Oczywiście zimą konieczny był ocieplacz na przednią atrapę - co prawda silnik czy zima czy lato trzymał te około 75 st C ale po zastosowaniu ocieplacza zimowego w kabinie można było jechać w swetrze nawet przy -10 na zewnątrz.... oczywiście jechać nie stac w korkach...brrr

Ale fakt że taka temp wskazywał oryginalny zegar uaza... nigdy nie kombinowałem z dodatkowymi czujnikami.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Nie chce się zagrzać
A możesz opisać Twoje rozwiązanie , gdzie dodatkowy czujnik i jaki miernik pokazuje temperaturę?carinus pisze:... Nie ufam do końca starym wzkaźnikom i mam drugi termometr elektroniczny.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)
Re: Nie chce się zagrzać
No tu jest własnie kiszkastef pisze:o ile masz ciepło w kabinie


Oprócz tego, że silnik się niedogrzewa muszę mieć chyba tragicznie zakamienioną nagrzewnicę - nawet przy normalnych temperaturach poprzedniego silnika ogrzewania ten samochód nigdy nie miał - w innych UAZach było gorąco, u mnie ledwo-ledwo grzało :/
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: Nie chce się zagrzać
Hehe zabierz uaza na spacer do lasu i utop przód w błocie... zaschnięte błoto robi lepiej niż zaluzje lol
a na wiosnę wypłukać i spokój
ja tak miałem poprzedniej zimy jak wyciąłem chłodnice to się dziwiłem czemu taka ciężka a tam może było z 10 cm prześwitu...
o dziwo w lecie tylko na długich podjazdach był problem 




Re: Nie chce się zagrzać
Marcin_75 to faktycznie trzeba popracować nad chłodzeniem.
nie baw sie w półśrodki i nie licz że się samo naprawi.
wyjmij nagrzewnicę i potraktuj ją na noc odkamieniaczem i innymi specyfikami opisywanymi już nie raz na forum, to samo zrób z chłodnicą. Potem sprawdź a najlepiej wymień termostat - one nie zawsze działają prawidłowo - nawet nowe.
A jeśli to wszystko nie pomoże - to już się będziemy zastanawiali
ale przynajmniej będziesz miał w kabinie ciepło.
nie baw sie w półśrodki i nie licz że się samo naprawi.
wyjmij nagrzewnicę i potraktuj ją na noc odkamieniaczem i innymi specyfikami opisywanymi już nie raz na forum, to samo zrób z chłodnicą. Potem sprawdź a najlepiej wymień termostat - one nie zawsze działają prawidłowo - nawet nowe.
A jeśli to wszystko nie pomoże - to już się będziemy zastanawiali

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Nie chce się zagrzać
Własnie ten problem zmusił mnie do wstawienia innego,sprawdzonego termostatu.Wstawiam termostat toyotowski.Nie dziwcie się że wszystko biorę z toyoty ale grzebię w tych silnikach i mam spory zapas części,dlatego używam tego co mam pod ręką i wiem że te części chodzą długo i bezproblemowo.W tygodniu dorobię redukcję montażową aby pasowało mocowanie i powinno hulać.stef pisze: sprawdź a najlepiej wymień termostat - one nie zawsze działają prawidłowo - nawet nowe.
Z pomiarem temperatury dodatkowym termometrem dzisiaj nie ma problemu.W sklepach elektronicznych,i nie tylko,można kupić różne,różniaste bajery zasilane napięciem 12V zmontowane lub do samodzielnego montażu.Dokładność wzkazań nawet do 1/10*.Używam tez miernika uniwersalnego z termoparą,robi też przy okazji jako obrotomierz.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
ja miałem taki sam problem. silnik był ciągle niedogrzany nawet w lecie. próbowałem kilku ruskich termostatów (nowych), jeździłem z zamkniętymi zasłonkami i nie wiele to dawało.
w końcu zrobiłem tak : wywaliłem ruski termostat, poszedłem do sklepu żeby mi podebrali podobny, ale zeby otwierał się koło 90 stopni.
teraz mam podebrany z BMW, otwiera się koło 85 stopni (wg ruskiego wskaźnika w uazie) i problem zniknął. silnik momentalnie się nagrzewa i ładnie trzyma wysoką temperaturę bez przegrzewania podczas jazdy w terenie (kilka miesięcy eksploatacji w górach), w chłodne dni silnik jest nadal gorący a w kabinie ciepło i nie muszę przymykac zasłonek.
w końcu zrobiłem tak : wywaliłem ruski termostat, poszedłem do sklepu żeby mi podebrali podobny, ale zeby otwierał się koło 90 stopni.
teraz mam podebrany z BMW, otwiera się koło 85 stopni (wg ruskiego wskaźnika w uazie) i problem zniknął. silnik momentalnie się nagrzewa i ładnie trzyma wysoką temperaturę bez przegrzewania podczas jazdy w terenie (kilka miesięcy eksploatacji w górach), w chłodne dni silnik jest nadal gorący a w kabinie ciepło i nie muszę przymykac zasłonek.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Nie chce się zagrzać
Rozebrałem obudowę termostatu i robie przymierkę do zmiany na toyotowskie graty.Trochę martwi mnie mniejsza średnica przepływu ale tragedii chyba nie będzie,pompa powinna dać radę.Wiatrak już wywaliłem i wstawiam elektryczny wentylatorek.Kółka poprawiałem,a to na wale głównym dorobiłem sobie nowe,solidne,bo te z blachy tańczyło na wszystkie strony.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
No to żeby zakończyć temat z mojej strony... Wywaliłem starą nagrzewnicę i wstawiłem nówkę
Efekty są dwa - ogrzewanie nareszcie zaczęło działać, w kabinie zapanowała znośna temperatura 
Drugi efekt jest taki, że silnik mimo zastosowania ocieplacza na pas przedni i zamknięcia żaluzji osiąga najwyżej 60 stopni... Wcześniej z ocieplaczem udawało się dojść do 80. Widocznie nagrzewnica oddaje teraz tak skutecznie ciepło...
Gdyby ktoś miał opatentowane zastosowanie innego termostatu, o wyższej temperaturze otwarcia - chętnie zrobiłbym taki patent na zimę...


Drugi efekt jest taki, że silnik mimo zastosowania ocieplacza na pas przedni i zamknięcia żaluzji osiąga najwyżej 60 stopni... Wcześniej z ocieplaczem udawało się dojść do 80. Widocznie nagrzewnica oddaje teraz tak skutecznie ciepło...
Gdyby ktoś miał opatentowane zastosowanie innego termostatu, o wyższej temperaturze otwarcia - chętnie zrobiłbym taki patent na zimę...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: Nie chce się zagrzać
Ktoś wcześniej pisał że udało się dobrać termostat z BMW.Moja obudowa była tak zżarta przez korozję że nie było mowy o wstawieniu nowego oryginału ale mam teraz w nowej obudowie wstawiony zamiennik na temp. 90*.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
Tylko uważajcie latem... żeby wam się przy dużych upałach i katowaniu w ciężkim terenie nie grzał. W końcu Rosjanie w jakimś celu robili te termostaty by zaczynały się otwierać przy 70paru stopniach...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Re: Nie chce się zagrzać
już pisałem. poszedłem do sklepu ze starym termostatem i kazałem dobrac możliwie najbardziej podobny. nie wiem o jakiego modelu BMW. był nieco większej średnicy (ok.1mm), ale "zmodyfikowałem" obudowę pilnikiem.
natomiast co do upalania - ludzie którzy eksploatują ruskie sprzęty mają takie dziwne fazy - a to się zepsuje, a to się przegrzeje itd.
nic się nie przegrzewa. po prostu termostat pracuje tak jak powinien. jeździłem po górach z obciążeniem 8 osób i było OK.
jeśli ktoś boi się o silnik, to powinien wypier.... w h...j ten ruski wskaźnik wraz z tym XIX wiecznym czujnikiem i założyc cyfrowy wskaźnik z porządnym czujnikiem - koszt 100zł, ale przynajmniej wiadomo jaka jest temperatura.
Nie będę się tu mądrzył, ale ja nie chcę już widziec ruskich termostatów, których kupił kilka i każdy był do dupy. wreszcie kupiłem zachodni i jest OK
takie wniosek z modyfikacji przynajmniej mojego uaza - im więcej "zachodu" i "japonii" tym auto lepiej chodzi.
natomiast co do upalania - ludzie którzy eksploatują ruskie sprzęty mają takie dziwne fazy - a to się zepsuje, a to się przegrzeje itd.
nic się nie przegrzewa. po prostu termostat pracuje tak jak powinien. jeździłem po górach z obciążeniem 8 osób i było OK.
jeśli ktoś boi się o silnik, to powinien wypier.... w h...j ten ruski wskaźnik wraz z tym XIX wiecznym czujnikiem i założyc cyfrowy wskaźnik z porządnym czujnikiem - koszt 100zł, ale przynajmniej wiadomo jaka jest temperatura.
Nie będę się tu mądrzył, ale ja nie chcę już widziec ruskich termostatów, których kupił kilka i każdy był do dupy. wreszcie kupiłem zachodni i jest OK
takie wniosek z modyfikacji przynajmniej mojego uaza - im więcej "zachodu" i "japonii" tym auto lepiej chodzi.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Nie chce się zagrzać
Dobrze prawisz,z tym że niekoniecznie musi lepiej chodzić,ale chodzi znacznie dłużej bez przykrych niespodzianek.Rozumiem tych co wierzą tylko w oryginały.Dla mnie to wchodzi w grę tylko przy trzymaniu auta dla celów kolekcjonerskich,przy codziennym użytku to się raczej nie sprawdza tak dobrze jak porządna modyfikacja.skyrafal pisze:
Nie będę się tu mądrzył, ale ja nie chcę już widziec ruskich termostatów, których kupił kilka i każdy był do dupy. wreszcie kupiłem zachodni i jest OK
takie wniosek z modyfikacji przynajmniej mojego uaza - im więcej "zachodu" i "japonii" tym auto lepiej chodzi.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Nie chce się zagrzać
Z waszych wypowiedzi wnioskuje, że najlepsza temperatura dla silnika to 75-80 st C tak?
Ja staram się utrzymywać temp. rzędu 60-70st góra
W obecnej porze na zamkniętych żaluzjach temperatura skacze do 80st.
przy otwartej nie przekracza 65st.
W okolicach 70st z włączonym nadmuchem w kabinie nie idzie wytrzymać, jest za gorąco ;/
Ja staram się utrzymywać temp. rzędu 60-70st góra
W obecnej porze na zamkniętych żaluzjach temperatura skacze do 80st.
przy otwartej nie przekracza 65st.
W okolicach 70st z włączonym nadmuchem w kabinie nie idzie wytrzymać, jest za gorąco ;/
"Czego nie ma, to się nie zepsuje"
www.polskajazda.pl/Samochody/UAZ/469B/76189
www.polskajazda.pl/Samochody/UAZ/469B/76189
Re: Nie chce się zagrzać
wiesz, dużo zależy od prawidłowości wskazań termometru. skoro w kabinie ciężko wytrzymac, to chyba jest jednak więcej niż piszesz.
kup po prostu dobry termometr elektroniczny, załóż i będzie wiedział na pewno, bo wg tego ORYGINAŁU możesz silnik wykończyc.
w tej całej ruskiej elektryce jest taka zasada :
IM NIŻSZE NAPIĘCIE W INSTALACJI TYM WYŻSZE WSKAZANIA TEMPERATURY I CIŚNIENIA.
gdy napięcie różni się o ok. 2V to różnica wskazań manometru jest ok. 0,5 atm, a termometru ok. 10 stopni w zakresie temperatur 80-100 stopni.
Przynajmniej u mnie tak jest. po remoncie silnika musiałem wpiąc hydrauliczny manometr i porządnie pomierzyc temperaturę żeby wiedziec gdzie jestem z parametrami.
wracając do temperatur - żeby silnik pracował maksymalnie sprawnie powinien miec możliwie najwyższą temperaturę, a nie jakie 70 stopni tylko 85-90 stopni.
kup po prostu dobry termometr elektroniczny, załóż i będzie wiedział na pewno, bo wg tego ORYGINAŁU możesz silnik wykończyc.
w tej całej ruskiej elektryce jest taka zasada :
IM NIŻSZE NAPIĘCIE W INSTALACJI TYM WYŻSZE WSKAZANIA TEMPERATURY I CIŚNIENIA.
gdy napięcie różni się o ok. 2V to różnica wskazań manometru jest ok. 0,5 atm, a termometru ok. 10 stopni w zakresie temperatur 80-100 stopni.
Przynajmniej u mnie tak jest. po remoncie silnika musiałem wpiąc hydrauliczny manometr i porządnie pomierzyc temperaturę żeby wiedziec gdzie jestem z parametrami.
wracając do temperatur - żeby silnik pracował maksymalnie sprawnie powinien miec możliwie najwyższą temperaturę, a nie jakie 70 stopni tylko 85-90 stopni.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Nie chce się zagrzać
Wymiana termostatu (razem z obudową) to pare minut roboty, uszczelkę można sobie samemu z tekturki dociąć - można mieć 2 wersje - "letnią" i "zimową"stef pisze:Tylko uważajcie latem... żeby wam się przy dużych upałach i katowaniu w ciężkim terenie nie grzał.

Mi się UAZa z "dużą" chłodnicą raz udało w terenie zagrzać - było to na piaskowniach w Kundzinie w straszny upał... Jak przejściowo miałem "małą" chłodnicę, to już było gorzej - więc polutowałem starą i wróciłem do niej...
Pozdrawiam!
Marcin
Marcin
Re: Nie chce się zagrzać
Tylko i wyłącznie przy włączonym nadmuchu przy pozamykanych klapach nadmuchowych i wyłączonym nadmuchu, pomimo nieszczelności i lekkich przewiewów w aucie jest ciepło.skoro w kabinie ciężko wytrzymac, to chyba jest jednak więcej niż piszesz.
Nagrzewnicę czyściłem i prostowałem więc jest w bdb wydajności.
Upewniłem się dzisiaj co do temperatury, nie wiem dlaczego, ale byłem ogólnie przekonany, że najlepsza temp dla silnika to w okolicach 70st. Ciesze się, że jestem o jedną rzecz mądrzejszy

Co do instalacji elektrycznej, kładziona była od podstaw, temperatura na wskaźniku w miarę odpowiada tej rzeczywistej, to że przyrządy okłamują.. to normalne. Wątpię aby mógł on osiągnąć temp powyżej 90st ( w ruchu poza miejskim oczywiście) chłodnica jest tutaj potężniejsza od tych montowanych w traktorach

*poza miejskiej.. i poza terenowej oczywiście...

"Czego nie ma, to się nie zepsuje"
www.polskajazda.pl/Samochody/UAZ/469B/76189
www.polskajazda.pl/Samochody/UAZ/469B/76189
Re: Nie chce się zagrzać
Chłodnica może być co najwyżej za mała,nigdy za duża i problem osiągania temp.90* leży w kiepskim termostacie.Turi pisze:
Wątpię aby mógł on osiągnąć temp powyżej 90st ( w ruchu poza miejskim oczywiście) chłodnica jest tutaj potężniejsza od tych montowanych w traktorachPrzy ciągłym sprawdzaniu ilości płynu chłodzącego raczej trudno o to.
*poza miejskiej.. i poza terenowej oczywiście...
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
-
- Posty: 215
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 7:34 pm
- Lokalizacja: miasto
Re: Nie chce się zagrzać
Czytając te wypowiedzi sprawdziłem dzisiaj temperaturę w swoim trzyma 75-80 bez względu na przymykanie żaluzji dopiero po całkowitym zamknięciu temperatura zaczynała wzrastać powyżej 80 ale nie eksperymentowałem więcej Znaczy trafił sie dobry termostat bo wymieniałem przy okazji wymiany podejrzanych elementów po kupnie i ruskie też czasem działaja prawidłowo.
Edgar z Gór.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości