Podtrzymanie turbo
Moderator: Student
Podtrzymanie turbo
Sluchajcie, co to moze byc, jak schodzi silnik z obrotow po przygazowce,
to wali ogniem najpierw w rure a potem w dolot? dotyczy gaz24
to wali ogniem najpierw w rure a potem w dolot? dotyczy gaz24
Gelenda Cabrio 300TD
bylo takie podejrzenie, ale wszystko zrobione na lustro i chodzi jak maselko, moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo...banan pisze:mog± ci siê zacieraæ przepustnice - te podci¶nieniowe...wiem z motocykli - tam tak samo...

Gelenda Cabrio 300TD
jeszcze jedna podpowiedz, czy na to ma wplyw regulator odsrodkowy w aparacie? oryginalnie mialem te 2 ciezarki male, ale polamalem jeden przypadkowo i zamontowalem z innego aparatu ale te ciezaki byly znacznie wieksze i ciezsze, chociaz to tez od uaza?anatol pisze:sprawd¿ p³ywak czy nie dziurawy i dobrze wyregulowany , na wszlki wypadek wymieñ kondensator,
gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
Gelenda Cabrio 300TD
- cowboy_3151
- Posty: 424
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
- Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki
Dokładnie to nie pamiętam od czego zakładałem polonez, zuk, maluch, grunt aby miał taka sama lub zblizoną pojemnośc. Po zakupie niweluje się uchwyt bo tam jest inaczej mocowany ( tak jak w normalnym aparacie) i pozostaje tylko kwestja przmocowania ale to mozna zrobić na wciśk zwiększając sednice zew. kondensatora a jak to inwencja twórcza ( ja to robiłem przy pomocy kawałków blaszek i chodzi do dzisiaj)pol pisze: gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
a motor wkręca się git ?pol pisze:moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo...
z tego co wiem to masz gaźniki pod innym kątem niż oryginał w 3.5 - może ci przelewać


gazniki sa z bmw i dokladnie tak samo ustawione, wkreca sie ladnie, a na odposcie przypierdzieli, tak ze tlumik ostatnio odpadlbanan pisze:a motor wkrêca siê git ?pol pisze:moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo...
z tego co wiem to masz ga¼niki pod innym k±tem ni¿ orygina³ w 3.5 - mo¿e ci przelewaæ![]()
6

Gelenda Cabrio 300TD
To moga byc te ciezarki bo zaplon moze zostawac przyspieszony o chwile za dlugo.pol pisze:jeszcze jedna podpowiedz, czy na to ma wplyw regulator odsrodkowy w aparacie? oryginalnie mialem te 2 ciezarki male, ale polamalem jeden przypadkowo i zamontowalem z innego aparatu ale te ciezaki byly znacznie wieksze i ciezsze, chociaz to tez od uaza?anatol pisze:sprawdż pływak czy nie dziurawy i dobrze wyregulowany , na wszlki wypadek wymień kondensator,
gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Ja stawiam na ciężarki. Jak są zbyt duże to gdy silnik schodzi z obrotów cieżarki nie nadążają i przestawiają kąt. Z drugiej strony to żeby silnik dostał zapłon w czasie napełniania mieszanką (wybuch w gaźnik) to kąt musiałby być baaaardzo dużo przestawiaony. Nie wiem czy regulator ma taki zakres, żeby aż tak się rozregulować. Jednak jest to pierwsza rzecz którą bym sprawdził.
dziwne jest, ze niektore aparaty maja male a niektore duze te ciezary, ciekawe od czego to zalezylsd team pisze:Ja stawiam na ciê¿arki. Jak s± zbyt du¿e to gdy silnik schodzi z obrotów cie¿arki nie nad±¿aj± i przestawiaj± k±t. Z drugiej strony to ¿eby silnik dosta³ zap³on w czasie nape³niania mieszank± (wybuch w ga¼nik) to k±t musia³by byæ baaaardzo du¿o przestawiaony. Nie wiem czy regulator ma taki zakres, ¿eby a¿ tak siê rozregulowaæ. Jednak jest to pierwsza rzecz któr± bym sprawdzi³.
Gelenda Cabrio 300TD
ale jak juz poszcze gaz, to klapki sa zamkniete i paliwo juz nie leci,banan pisze:przelewa go...bankowo...co¶ w ga¼nikach, albo za du¿a "niekompatybilno¶æ"
z drugiej strony zuzycie zupy jest bardzo duze. napewno mialem cos skopane z iskra, bo na poprzednim gazniku chodzilo dobrze, a on dawal bardzo uboga mieszanke, auto jechalo tak sobie, po zmianie gaznikow notorycznie sie zalewal, a co sie okazalo iskra byla za mala na te dawke i przyczyna byla kopulka, w ktorej wegiel mial dziwna opornosc 4k, co powodowalo slaba iskre, po wymianie juz chodzi dobrze, pali te zupe, tylko to podtrzymanie.. nie potrzebne bo turbiny niema, moze przez dlugie kolektory zaciagnie troche za duzo jej do odpuszczenia gazu
Gelenda Cabrio 300TD
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
A wałek rozrządu masz oryginalny czy rasowany?
U Grabowskiego na stronie czytałem kiedyś, że takie strzały w wydech biorą się z bardzo dużego wydłużenia czasu otwarcia zaworów - do tego stopnia, że przez pewnien moment ostwarty jest zarówno zawór wydechowy jak i dolotowy, co powoduje, że mała cześć mieszanki wydostaje się bezpośrenio do wydechu i tam czasem zapala się (związane to jest z efektami falowymi w wydechu powodującymi wyciąganie spalin z cylindra a z nimi tej małej cześci mieszanki).
Ale to co się wyrabia u Ciebie to wygląda chyba bardziej na niedomykanie (nieszczelność) zaworów lub niekontrolowane (przypadkowe) powstawanie iskry na świecach.
U Grabowskiego na stronie czytałem kiedyś, że takie strzały w wydech biorą się z bardzo dużego wydłużenia czasu otwarcia zaworów - do tego stopnia, że przez pewnien moment ostwarty jest zarówno zawór wydechowy jak i dolotowy, co powoduje, że mała cześć mieszanki wydostaje się bezpośrenio do wydechu i tam czasem zapala się (związane to jest z efektami falowymi w wydechu powodującymi wyciąganie spalin z cylindra a z nimi tej małej cześci mieszanki).
Ale to co się wyrabia u Ciebie to wygląda chyba bardziej na niedomykanie (nieszczelność) zaworów lub niekontrolowane (przypadkowe) powstawanie iskry na świecach.
Grzechu_z_UAZ
rasowany.. ale jezeli zawor by sie nie domykal to by strzelalo chyba non stop?Grzegorz G. pisze:A wa³ek rozrz±du masz oryginalny czy rasowany?
Ale to co siê wyrabia u Ciebie to wygl±da chyba bardziej na niedomykanie (nieszczelno¶æ) zaworów lub niekontrolowane (przypadkowe) powstawanie iskry na ¶wiecach.
Gelenda Cabrio 300TD
jak dla mnie to masz niecalkowite i niezupelne spalanie, zbyt bogata mieszanka, i chyba za pozny zaplon. Strzaly biora sie stad iz mieszanka z niespalonym paliwem po nagromadzeniu sie w kolektorze wydechowym ulega spaleniu i stad te strzaly....
@ grzegorz
ppatrz na wykresy rozrzadu silnikow - to sie nazywa przekrycie zaworow, i wcale nie musi byc silnik rasowany zeby ono wystepowalo...
@ grzegorz
ppatrz na wykresy rozrzadu silnikow - to sie nazywa przekrycie zaworow, i wcale nie musi byc silnik rasowany zeby ono wystepowalo...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA 
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4

- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
a może te dwa gaźniki to o jeden za dużo?
cylindry nie są w stanie przerobić tego co dostaną od dwóch gażników?
czy wydech, np. kolektor wydechowy i dalej, jest proporcjonalny do nowych dolotów?
silnik optymalną moc będzie miał przy mieszance paliwowo-powietrznej przy stężeniu stiehometrycznym(chyba tak się pisze) co nie koniecznie idzie z parze z dużym zużyciem paliwa...
może to jest trop...
cylindry nie są w stanie przerobić tego co dostaną od dwóch gażników?
czy wydech, np. kolektor wydechowy i dalej, jest proporcjonalny do nowych dolotów?
silnik optymalną moc będzie miał przy mieszance paliwowo-powietrznej przy stężeniu stiehometrycznym(chyba tak się pisze) co nie koniecznie idzie z parze z dużym zużyciem paliwa...
może to jest trop...
- ---Ryba---
- Posty: 749
- Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości