Podtrzymanie turbo

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Podtrzymanie turbo

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 9:12 am

Sluchajcie, co to moze byc, jak schodzi silnik z obrotow po przygazowce,
to wali ogniem najpierw w rure a potem w dolot? dotyczy gaz24
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lip 29, 2004 9:19 am

sprawdż zawory i zapłon

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 9:20 am

anatol pisze:sprawd¿ zawory i zap³on
zawory ok, zaplon ustawiony, przynajmniej toretycznie
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lip 29, 2004 9:24 am

mogą ci się zacierać przepustnice - te podciśnieniowe...wiem z motocykli - tam tak samo...

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lip 29, 2004 9:26 am

zawory - chodziło mi o szczelność nie o luz , ale do tego trzeba dżwignąć głowicę i dotrzec ewentualnie sprawdz ciśnienie na cylindrach jesli będzie za niskie to zaworki mogą przepuszczać paliwko i wtedy booom .

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 9:40 am

banan pisze:mog± ci siê zacieraæ przepustnice - te podci¶nieniowe...wiem z motocykli - tam tak samo...
bylo takie podejrzenie, ale wszystko zrobione na lustro i chodzi jak maselko, moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo... :o
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 9:41 am

anatol pisze:zawory - chodzi³o mi o szczelno¶æ nie o luz , ale do tego trzeba d¿wign±æ g³owicê i dotrzec ewentualnie sprawdz ci¶nienie na cylindrach jesli bêdzie za niskie to zaworki mog± przepuszczaæ paliwko i wtedy booom .
to raczej nie, bo na starym gazniku bylo ok wszystko
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lip 29, 2004 9:51 am

sprawdż pływak czy nie dziurawy i dobrze wyregulowany , na wszlki wypadek wymień kondensator,

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 9:57 am

anatol pisze:sprawd¿ p³ywak czy nie dziurawy i dobrze wyregulowany , na wszlki wypadek wymieñ kondensator,
jeszcze jedna podpowiedz, czy na to ma wplyw regulator odsrodkowy w aparacie? oryginalnie mialem te 2 ciezarki male, ale polamalem jeden przypadkowo i zamontowalem z innego aparatu ale te ciezaki byly znacznie wieksze i ciezsze, chociaz to tez od uaza?
gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » czw lip 29, 2004 10:04 am

pol pisze: gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
Dokładnie to nie pamiętam od czego zakładałem polonez, zuk, maluch, grunt aby miał taka sama lub zblizoną pojemnośc. Po zakupie niweluje się uchwyt bo tam jest inaczej mocowany ( tak jak w normalnym aparacie) i pozostaje tylko kwestja przmocowania ale to mozna zrobić na wciśk zwiększając sednice zew. kondensatora a jak to inwencja twórcza ( ja to robiłem przy pomocy kawałków blaszek i chodzi do dzisiaj)

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lip 29, 2004 10:39 am

pol pisze:moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo... :o
a motor wkręca się git ?
z tego co wiem to masz gaźniki pod innym kątem niż oryginał w 3.5 - może ci przelewać :)1 :)6

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 11:12 am

banan pisze:
pol pisze:moje podejrzenie jest takie ze nie przepala zupy z jakiegos powodu i exploduje w wydechu... a co ciekawsze wali w dolot z obu gaznikow, wiec jakby na wszystkich garach nie przepalalo... :o
a motor wkrêca siê git ?
z tego co wiem to masz ga¼niki pod innym k±tem ni¿ orygina³ w 3.5 - mo¿e ci przelewaæ :)1 :)6
gazniki sa z bmw i dokladnie tak samo ustawione, wkreca sie ladnie, a na odposcie przypierdzieli, tak ze tlumik ostatnio odpadl :o
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lip 29, 2004 11:29 am

przelewa go...bankowo...coś w gaźnikach, albo za duża "niekompatybilność"

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » czw lip 29, 2004 11:33 am

pol pisze:
anatol pisze:sprawdż pływak czy nie dziurawy i dobrze wyregulowany , na wszlki wypadek wymień kondensator,
jeszcze jedna podpowiedz, czy na to ma wplyw regulator odsrodkowy w aparacie? oryginalnie mialem te 2 ciezarki male, ale polamalem jeden przypadkowo i zamontowalem z innego aparatu ale te ciezaki byly znacznie wieksze i ciezsze, chociaz to tez od uaza?
gdzie kupic kondensator od uaza?taki maly? w sklepie nie maja cholera..
a inny mi nie wejdzie doekranowanego aparatu
To moga byc te ciezarki bo zaplon moze zostawac przyspieszony o chwile za dlugo.
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » czw lip 29, 2004 12:37 pm

Ja stawiam na ciężarki. Jak są zbyt duże to gdy silnik schodzi z obrotów cieżarki nie nadążają i przestawiają kąt. Z drugiej strony to żeby silnik dostał zapłon w czasie napełniania mieszanką (wybuch w gaźnik) to kąt musiałby być baaaardzo dużo przestawiaony. Nie wiem czy regulator ma taki zakres, żeby aż tak się rozregulować. Jednak jest to pierwsza rzecz którą bym sprawdził.

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 12:49 pm

lsd team pisze:Ja stawiam na ciê¿arki. Jak s± zbyt du¿e to gdy silnik schodzi z obrotów cie¿arki nie nad±¿aj± i przestawiaj± k±t. Z drugiej strony to ¿eby silnik dosta³ zap³on w czasie nape³niania mieszank± (wybuch w ga¼nik) to k±t musia³by byæ baaaardzo du¿o przestawiaony. Nie wiem czy regulator ma taki zakres, ¿eby a¿ tak siê rozregulowaæ. Jednak jest to pierwsza rzecz któr± bym sprawdzi³.
dziwne jest, ze niektore aparaty maja male a niektore duze te ciezary, ciekawe od czego to zalezy
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 12:55 pm

banan pisze:przelewa go...bankowo...co¶ w ga¼nikach, albo za du¿a "niekompatybilno¶æ"
ale jak juz poszcze gaz, to klapki sa zamkniete i paliwo juz nie leci,
z drugiej strony zuzycie zupy jest bardzo duze. napewno mialem cos skopane z iskra, bo na poprzednim gazniku chodzilo dobrze, a on dawal bardzo uboga mieszanke, auto jechalo tak sobie, po zmianie gaznikow notorycznie sie zalewal, a co sie okazalo iskra byla za mala na te dawke i przyczyna byla kopulka, w ktorej wegiel mial dziwna opornosc 4k, co powodowalo slaba iskre, po wymianie juz chodzi dobrze, pali te zupe, tylko to podtrzymanie.. nie potrzebne bo turbiny niema, moze przez dlugie kolektory zaciagnie troche za duzo jej do odpuszczenia gazu
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lip 29, 2004 2:52 pm

A wałek rozrządu masz oryginalny czy rasowany?
U Grabowskiego na stronie czytałem kiedyś, że takie strzały w wydech biorą się z bardzo dużego wydłużenia czasu otwarcia zaworów - do tego stopnia, że przez pewnien moment ostwarty jest zarówno zawór wydechowy jak i dolotowy, co powoduje, że mała cześć mieszanki wydostaje się bezpośrenio do wydechu i tam czasem zapala się (związane to jest z efektami falowymi w wydechu powodującymi wyciąganie spalin z cylindra a z nimi tej małej cześci mieszanki).

Ale to co się wyrabia u Ciebie to wygląda chyba bardziej na niedomykanie (nieszczelność) zaworów lub niekontrolowane (przypadkowe) powstawanie iskry na świecach.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 5:09 pm

Grzegorz G. pisze:A wa³ek rozrz±du masz oryginalny czy rasowany?
Ale to co siê wyrabia u Ciebie to wygl±da chyba bardziej na niedomykanie (nieszczelno¶æ) zaworów lub niekontrolowane (przypadkowe) powstawanie iskry na ¶wiecach.
rasowany.. ale jezeli zawor by sie nie domykal to by strzelalo chyba non stop?
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » czw lip 29, 2004 5:34 pm

musiałby być jeszcze za bardzo opóżniony zapło

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw lip 29, 2004 5:52 pm

jak dla mnie to masz niecalkowite i niezupelne spalanie, zbyt bogata mieszanka, i chyba za pozny zaplon. Strzaly biora sie stad iz mieszanka z niespalonym paliwem po nagromadzeniu sie w kolektorze wydechowym ulega spaleniu i stad te strzaly....

@ grzegorz
ppatrz na wykresy rozrzadu silnikow - to sie nazywa przekrycie zaworow, i wcale nie musi byc silnik rasowany zeby ono wystepowalo...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » czw lip 29, 2004 8:01 pm

MOC pisze:jak dla mnie to masz niecalkowite i niezupelne spalanie,

@ grzegorz
ppatrz na wykresy rozrzadu silnikow - to sie nazywa przekrycie zaworow, i wcale nie musi byc silnik rasowany zeby ono wystepowalo...
albo przeplukanie,czy jakos tak
Gelenda Cabrio 300TD

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » czw lip 29, 2004 8:09 pm

Zobacz czy niemasz na kopułce przebicia między garami.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » czw lip 29, 2004 10:28 pm

a może te dwa gaźniki to o jeden za dużo?
cylindry nie są w stanie przerobić tego co dostaną od dwóch gażników?
czy wydech, np. kolektor wydechowy i dalej, jest proporcjonalny do nowych dolotów?
silnik optymalną moc będzie miał przy mieszance paliwowo-powietrznej przy stężeniu stiehometrycznym(chyba tak się pisze) co nie koniecznie idzie z parze z dużym zużyciem paliwa...
może to jest trop...

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » czw lip 29, 2004 10:48 pm

WOW :o

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości