Strona 1 z 2

Wspomaganie kierownicy

: ndz mar 07, 2010 10:20 am
autor: aprilka1
Witam wszystkich;)
Posiadam w uazie orginalne wspomaganie kierownicy, uaz z fabryki z nim wyjechał i zastanawia mnie skrzypienie które słychać zaraz po ruszeniu, po przejechaniu kilku metrów wszystko się uspakaja i powraca przy spuszczeniu obrotów silnika do minimalnych. Moje pytanie dotyczy tego czy to tak ma być, czy może jednak coś jest nie tak. Wszystko działa ok, można jednym palcem kręcić kierownica przy czym wydobywa się dźwięk/syk jak z amortyzatora gazowego...
Z góry dziękuje za odpowiedzi;)

Re: Wspomaganie kierownicy

: ndz mar 07, 2010 10:48 am
autor: gwidon
zobacz czy masz dobrze napiety pasek lub uklad moze byc zapowietrzony.jesli wszystko potem dziala dobrze to sie nie przejmoj u mnie przy orginalnym wspomaganiu tez czasami podobnie jest.

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 5:55 pm
autor: Bachus8
interesuja mnie wasze opinie na temat trwalosci orginalnego wspomagania kierownicy i za jaka cene mozna ja kupic tylko nie piszcie o innych tz. zamiennikach bo to juz bylo wiele razy opisywane

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 7:00 pm
autor: keicam
a czy mozna prosic kolege o jakies zdjecia wspomagania szczegolnie pompy wspomagania i jak jest na silniku zamontowana.z gory dziekuje

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 9:32 pm
autor: Adampio
Bachus8 pisze:interesuja mnie wasze opinie na temat trwalosci orginalnego wspomagania kierownicy
Ciekawym czy ktokolwiek cokolwiek na ten temat cokolwiek wie. Bo MSZ w miarę masowy import UAZów do Polski skończył się zanim opcja wspomagania w UAZ-ie zaczęła być w miarę popularna. A to co oferowały firmy handlowe, np na literę T. miało dla prywatnych właścicieli UAZów cenę zaporową. Stad tyle zmot.
Poza tym według Uazbuki są co najmniej trzy różne modele hydraulicznej maszynki kierowniczej.

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 10:10 pm
autor: vandall1
aprilka1 pisze:Witam wszystkich;)
Posiadam w uazie orginalne wspomaganie kierownicy, uaz z fabryki z nim wyjechał i zastanawia mnie skrzypienie które słychać zaraz po ruszeniu, po przejechaniu kilku metrów wszystko się uspakaja i powraca przy spuszczeniu obrotów silnika do minimalnych. Moje pytanie dotyczy tego czy to tak ma być, czy może jednak coś jest nie tak. Wszystko działa ok, można jednym palcem kręcić kierownica przy czym wydobywa się dźwięk/syk jak z amortyzatora gazowego...
Z góry dziękuje za odpowiedzi;)
Prawdopodobnie odzywa się zawór nadciśnieniowy-normalne przy gęstym i zimnym oleju.Podobnie powinno być przy skręceniu na maxa.Nie grzebać.

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 10:17 pm
autor: vandall1
keicam pisze:a czy mozna prosic kolege o jakies zdjecia wspomagania szczegolnie pompy wspomagania i jak jest na silniku zamontowana.z gory dziekuje
Tu masz np pompę od merca na oryg silniku:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 10:22 pm
autor: Adampio
vandall1 pisze:na oryg silniku
IMHO to jest silnik Wolgi (GAZ 24), a nie oryginalny

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 10:43 pm
autor: vandall1
Adampio pisze:
vandall1 pisze:na oryg silniku
IMHO to jest silnik Wolgi (GAZ 24), a nie oryginalny
Fakt-ale na pewno "oryginalny,ruski" :wink:
Na gaz21 blacha pod pompę wspomagania jest inna,ale miejsce pompy to samo:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 10:53 pm
autor: keicam
Dziekuje i czekam na wiecej zdjec od wlascicieli ewentualnie od znajdzonych w necie tylko do orginalnego silnika.Ciagle jestem na etapie planow co do wspomagania najlepiej to wyglda z BMW e34 bodaj

Re: Wspomaganie kierownicy

: wt lut 07, 2012 11:06 pm
autor: Adampio
keicam pisze:najlepiej to wyglda z BMW
No forum Uazbuki jest megawątek na temat GUR ot BMW
http://forum.uazbuka.ru/showthread.php?t=29254

Re: Wspomaganie kierownicy

: sob lut 11, 2012 12:55 pm
autor: keicam
dzieki za linki i od razu pytanie czy z innego auta pasuje podwojne kolo pasowe, czy tylko orginal i czy to jest dolozone drugie kolo czy to osobna czesc?

Re: Wspomaganie kierownicy

: sob lut 11, 2012 4:28 pm
autor: Adampio
Podwójny pasek pompa wodna/alternator, a tym samym dwurowkowe koła ma silnik Gaz 24 (Wolga)

Re: Wspomaganie kierownicy

: sob lut 18, 2012 8:17 pm
autor: luk94
Ja mam zmotane od e34 robi dobrze tylko wąs trzeba skrócić:)

Re: Wspomaganie kierownicy

: sob lut 18, 2012 9:24 pm
autor: keicam
skrócić? na tym rosyjskim forum o niczym takim nie pisali
Obrazek

Re: Wspomaganie kierownicy

: ndz lut 19, 2012 11:39 am
autor: Takayuki
Zmniejszy się zakres skrętu - wąs przy zwrotnicy masz długi od BMW krótszy... takie same mają być :)
U siebie zostawiłem przy przekładni oryginał krótszy, skróciłem ten przy zwrotnicy - nie masz tam frezów tylko stożek, jak ktoś nie chce spawać takich elementów można zrobić nowy z jednego klocka metalu - 4 otwory ze stożkiem do zwrotnicy, kalamitka i z rugiej strony stożek pod końcówkę drążka.

Re: Wspomaganie kierownicy

: ndz lut 19, 2012 11:44 am
autor: luk94
Ja mam wąs przespawany, bo inaczej to wyjdzie inny zakres skrętu niestety. Frez jest inny i stąd była decyzja o przespawaniu u mnie. Ale BMW to chyba najlepiej się komponuje- ja miałem szczęście bo kupiłem za 40 zł komplet:)

TU coś jest na ten temat:
http://oscar-fire.fotosik.pl/albumy/89834.html

Re: Wspomaganie kierownicy

: ndz lut 19, 2012 11:03 pm
autor: Adampio
Jak tak sobie patrze na to wspomaganie do BMW to poza potrzebą znalezienie bystrego a niezbyt drogiego ślusarza wygląda dosyć prosto poza tym wąsem.
@Luk: czy jest jakiś rysunek wspornika przekładni?

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 6:58 am
autor: luk94
Idzie zrobić bez rysunkowo kawał solidnej blachy i mocne śruby i będzie:)

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 9:50 am
autor: carinus
Wystarczy dołożyc po bokach,na prawie całej długości spawanych kawałków wąsa,dodatkowe paski grubej blachy lub płaskowniki i wszystko zalac spawem,ale spawem a nie nasmarkać spawarką 20A.Takie coś rozwiązuje problem niejednorodności spawanego materiału i na pewno wytrzyma obciążenia na wąsie.Tez mam tak przerobiony was od BM-ki i trzyma się dobrze.Predzej ukrecisz wałek z przekładni zanim pęknie to ramię.

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 9:51 am
autor: Adampio
luk94 pisze:Idzie zrobić bez rysunkow
Kolega bezpodstawnie zakłada, że każdy wlaściel UAZ-a dysponuje garażem, spawarką (nawet nie migomatem) i solidnym imadłem, o wiertarce kolumnowej nie wspominając :-?
Brak tych wszystkich przymiotów łącznie powoduje, ze taniej jest kupić oryginalna hydrauliczną przekładnię kierowniczą :cry:

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 9:56 am
autor: carinus
Adampio pisze:
luk94 pisze:Idzie zrobić bez rysunkow
Kolega bezpodstawnie zakłada, że każdy wlaściel UAZ-a dysponuje garażem, spawarką (nawet nie migomatem) i solidnym imadłem, o wiertarce kolumnowej nie wspominając :-?
Brak tych wszystkich przymiotów łącznie powoduje, ze taniej jest kupić oryginalna hydrauliczną przekładnię kierowniczą :cry:
Jak nie masz sprzętu to idziesz do kogoś kto ma,chyba taniej i lepiej założyć coś technologicznie lepszego i sprawdzonego ze działa w UAZ-ie.Spawacz nie nie weźmie za taką robotę więcej niż równowartość flaszki.

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 11:05 am
autor: wieprzowina
zawsze jest lepiej założyć oryginalne (nawet jeśli gorsze w działaniu by było) choćby ze względu na homologacje i ew. reperkusje w przypadku jakiegoś nieszczęścia na drodze przy braku takiej homologacji (takie jak regres ubezpieczyciela czyli np wypłacanie komuś dożywotniej renty)

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 2:53 pm
autor: Adampio
carinus pisze:Jak nie masz sprzętu to idziesz do kogoś kto ma,chyba taniej i lepiej założyć coś technologicznie lepszego i sprawdzonego ze działa w UAZ-ie.Spawacz nie nie weźmie za taką robotę więcej niż równowartość flaszki.
:o :o :o :o :o :o :o
Czytał może to Kolega to zanim nadusił guziczek "Wyślij"?
Nie wiem jak w Lubuskiem ale u mnie "spawacz" za zrobienie takiej płyty pod przekładnię BMW według rysunku wziąłby najmarniej 150 peelenów, a jakbym się wygadał, że to do auta to cena by skoczyła o co najmniej 100%. A jakbym podwiózł taką przekładnię UAZ-em do ślusarza i zlecił żeby zamiast tego co już jest zalożyć to co przywiozłem to jakby się nawet taki kamikadze znalazł to by pękło >> 1000 zł, czyli więcej niż szacowany koszt samej (biało)ruskiej przekładni.
No chyba, że myśl Kolegi aż tak skrzydlata, że nie mnie ciemnemu chłopu podolskiemu starać się ją zrozumiec. :-?

@wieporzowina
Ja wiem że najlepiej to jest być młodym, pięknym i bogatym. Gdyby w UAZ-ie była hologowana przekładnia od BMW z homologowanym wąsem, mocowana w fabryczne otwory w ramie UAZ-a to szanse na skuteczną czepliwość organów są MSZ minimalne i przy dużej oszczędności w zakupie i dużej przewidywalnej trwałości warte ryzyka.

Re: Wspomaganie kierownicy

: pn lut 20, 2012 3:43 pm
autor: luk94
Adampio nic o czym piszesz nie przyszło mi do głowy-bardziej pomyślałem że chiałeś gotowy rysunek którym nie dysponuje bo nie robiłem takiej płyty. zamocowane mam o wiele prościej na dwóch śrubach. To raczej w Twojej gesti przemyśleć jak to zrobić najtaniej:) Trochę zachodu niestety u mnie było prościej bo to było przy okazji silnika.