jaki silnik???
Moderator: Student
jaki silnik???
od kilku dni posiadam problem i możliwość. możliwość- wsadzenia u uaza usprawnień silnik, wyciagarka,ewentualnie zawieszenie. problem- jaki silnik czy benzyna v6 (słyszalem że się sprawdza) czy dizel? żeby mosty podołały. wyciagarka- czy mechaniczna (star zil) czy elektryczna? zawieszenie zostawic czy juz musiał bym robić?
dzieki za każdą rade.
dzieki za każdą rade.
nazywamsie N'Avoie ooooo
Re: jaki silnik???
To zależy do czego chcesz używać Uaza?? Ford ma dobre opinie( dot. silnika) lecz jeśli do turystycznych wypadów na działkę to zostaw oryginał bo każda przeróbka ciągnie za sobą konsekwencje. Lecz jeśli zmienisz silnik zamontujesz wyciągarkę przerobisz zawias będą z tego także i korzyści tylko, Uaz pozostanie Uazem ...a wsadzona kasa i stracony czas nie zwrócą się nigdy... Jeśli auto ma być używane od czasu do czasu to zostawił bym w oryginale, to się jeszcze może zwrócić 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Aro 243 3.2 D
Re: jaki silnik???
raczej w teren a w takowym mocy mi braknie czasem. czesto jade sam wiec i wyciagarka. co do konsekwencj to z czym powinienem sie liczyc?
nazywamsie N'Avoie ooooo
Re: jaki silnik???
Ja sam nie jeżdżę, silnik mam ori, na razie tak jak ty jestem początkujący, więc mocy mi nie brakuje, a już na rajdzie byłem i kwalifikacja po środku więc jest
Ja jak bym zmieniał to 3.0 od MB

Ja jak bym zmieniał to 3.0 od MB
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
Re: jaki silnik???




Mały, lekki,nie brakuje mu mocy, mosty w tym zestawie jeżdżą już około 7 lat i nic sie nie ukręciło


czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: jaki silnik???
uazevo1 pisze: ... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulce

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: jaki silnik???
Bart03 pisze:uazevo1 pisze: ... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulcea to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo

czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: jaki silnik???
uazevo1 pisze:Bart03 pisze:uazevo1 pisze: ... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulcea to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo
U różnych kierowców różnie ten standard wyglada.Jedni robią co 2 wyjazdy,inni co 2 lata.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: jaki silnik???
jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare latuazevo1 pisze:Bart03 pisze:uazevo1 pisze: ... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulcea to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogi

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: jaki silnik???
Według specyfikacji technicznej ma 74KW czyli przy masie 1200kg to nie jest znowu tak mało. Do wartości momentu odr. nie udało mi się dokopać ale w porównaniu z innym uazem (silnik wołgi) to jest "rakieta"! Bardzo wyraźnie odczuwalne przyspieszenie i prędkość maksymalna jak dotąd osiągnięta 120km/h. Jestem przekonany że lepsze osiągi są jedną z przyczyn szybkiego zużycia okładzin. Następną przyczyną jest styl jazdy z którym kłuci się oszczędzanie hamulców i całej reszty pojazdu dlatego motają się już tarczeBart03 pisze:jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare lat
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogi

Silnik który widać na zdjęciach to silnik 4d56 mitsubishi 2.5 turbodiesel+ intercooler altualnie bez intercoolera a nie 3.0 MB!!qzi666 pisze:czyli silnik 3 mb a jak reszta? wyciagarka?
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: jaki silnik???
polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam

do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam


Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Re: jaki silnik???
Heh, Mikołaj podał przykład małej przeróbki, tak na poczatek 

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: jaki silnik???
ja mam motor z BMW 6 garow 2,8l - moc prawie dwa razy taka jak w twoim dieslu i jakos nie narzekam na szybkie zuzycie okladzinuazevo1 pisze:Według specyfikacji technicznej ma 74KW czyli przy masie 1200kg to nie jest znowu tak mało. Do wartości momentu odr. nie udało mi się dokopać ale w porównaniu z innym uazem (silnik wołgi) to jest "rakieta"! Bardzo wyraźnie odczuwalne przyspieszenie i prędkość maksymalna jak dotąd osiągnięta 120km/h. Jestem przekonany że lepsze osiągi są jedną z przyczyn szybkiego zużycia okładzin. Następną przyczyną jest styl jazdy z którym kłuci się oszczędzanie hamulców i całej reszty pojazdu dlatego motają się już tarczeBart03 pisze:jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare lat
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogiCo rozumiesz przez stwierdzenie "jak się je dobrze zrobi"?? Sugerujesz że zrobiłem je źle??

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: jaki silnik???
A co jest z UazaMikołaj pisze:polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam![]()
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: jaki silnik???
Brief 

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Re: jaki silnik???
jeśli tak to okpiotr oskwarek pisze:Brief
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
Re: jaki silnik???
Bart03 pisze: ja mam motor z BMW 6 garow 2,8l - moc prawie dwa razy taka jak w twoim dieslu i jakos nie narzekam na szybkie zuzycie okladzin
hm a takie małe pytanko używasz tego auta do jazdy na codzień??
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem
Re: jaki silnik???
piotr oskwarek pisze:Brief
i sentymentPiter69A pisze:i rama

przeca to najprawdziwszy uaz

Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Re: jaki silnik???
motor m60 286 KM mam,Mikołaj pisze:polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam![]()
skrzynie manualną 6-tke też,
ale brak mi laplanderów.
masz jakaś namiar na laplandery w dobrej cenie?
12,5 tys allegro- te oferę znam
(mogą byc te najwolniejsze 1: 7,5 , bo mam szybki reduktor robura)
Re: jaki silnik???
namiarów nie mam.
Cena jest może trochę duża, ale te mosty są tego warte.
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
Ja mam mosty o średnim przełożeniu i jest trochę wolny.....
135km/h przy 7,5 tys obrotów....
Cena jest może trochę duża, ale te mosty są tego warte.
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
Ja mam mosty o średnim przełożeniu i jest trochę wolny.....
135km/h przy 7,5 tys obrotów....

Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Re: jaki silnik???
to model standard, a jest jeszcze szybszy - hardmadafakaMikołaj pisze: "Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Re: jaki silnik???
z jakimi przełożeniami?
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Re: jaki silnik???
reduktor mam 1:1,8Mikołaj pisze:namiarów nie mam.
Cena jest może trochę duża, ale te mosty są tego warte.
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
Ja mam mosty o średnim przełożeniu i jest trochę wolny.....
135km/h przy 7,5 tys obrotów....
jaką masz skrzynie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość