Strona 1 z 2
jaki silnik???
: sob kwie 24, 2010 8:15 am
autor: qzi666
od kilku dni posiadam problem i możliwość. możliwość- wsadzenia u uaza usprawnień silnik, wyciagarka,ewentualnie zawieszenie. problem- jaki silnik czy benzyna v6 (słyszalem że się sprawdza) czy dizel? żeby mosty podołały. wyciagarka- czy mechaniczna (star zil) czy elektryczna? zawieszenie zostawic czy juz musiał bym robić?
dzieki za każdą rade.
Re: jaki silnik???
: sob kwie 24, 2010 9:38 am
autor: radek4x4
To zależy do czego chcesz używać Uaza?? Ford ma dobre opinie( dot. silnika) lecz jeśli do turystycznych wypadów na działkę to zostaw oryginał bo każda przeróbka ciągnie za sobą konsekwencje. Lecz jeśli zmienisz silnik zamontujesz wyciągarkę przerobisz zawias będą z tego także i korzyści tylko, Uaz pozostanie Uazem ...a wsadzona kasa i stracony czas nie zwrócą się nigdy... Jeśli auto ma być używane od czasu do czasu to zostawił bym w oryginale, to się jeszcze może zwrócić

Pozdrawiam
Re: jaki silnik???
: sob kwie 24, 2010 10:07 am
autor: qzi666
raczej w teren a w takowym mocy mi braknie czasem. czesto jade sam wiec i wyciagarka. co do konsekwencj to z czym powinienem sie liczyc?
Re: jaki silnik???
: sob kwie 24, 2010 2:28 pm
autor: Wałek
Ja sam nie jeżdżę, silnik mam ori, na razie tak jak ty jestem początkujący, więc mocy mi nie brakuje, a już na rajdzie byłem i kwalifikacja po środku więc jest
Ja jak bym zmieniał to 3.0 od MB
Re: jaki silnik???
: ndz kwie 25, 2010 9:58 am
autor: uazevo1
Re: jaki silnik???
: ndz kwie 25, 2010 10:27 am
autor: Bart03
uazevo1 pisze:
... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulce


a to niby dlaczego
Re: jaki silnik???
: ndz kwie 25, 2010 10:38 am
autor: uazevo1
Bart03 pisze:uazevo1 pisze:
... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulce


a to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo

Re: jaki silnik???
: ndz kwie 25, 2010 5:07 pm
autor: carinus
uazevo1 pisze:Bart03 pisze:uazevo1 pisze:
... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulce


a to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo

U różnych kierowców różnie ten standard wyglada.Jedni robią co 2 wyjazdy,inni co 2 lata.
Re: jaki silnik???
: ndz kwie 25, 2010 6:23 pm
autor: qzi666
czyli silnik 3 mb a jak reszta? wyciagarka?
Re: jaki silnik???
: pn kwie 26, 2010 8:42 pm
autor: Bart03
uazevo1 pisze:Bart03 pisze:uazevo1 pisze:
... Jedyną wadą jest to że przy tym silniku bardzo szybko lecą hamulce


a to niby dlaczego
to wynika z mojej obserwacji i perspektywy eksploatacji no chyba że okładziny powinno sie robić co pół roku standardowo

jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare lat
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogi

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 8:26 am
autor: uazevo1
Bart03 pisze:jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare lat
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogi

Według specyfikacji technicznej ma 74KW czyli przy masie 1200kg to nie jest znowu tak mało. Do wartości momentu odr. nie udało mi się dokopać ale w porównaniu z innym uazem (silnik wołgi) to jest "rakieta"! Bardzo wyraźnie odczuwalne przyspieszenie i prędkość maksymalna jak dotąd osiągnięta 120km/h. Jestem przekonany że lepsze osiągi są jedną z przyczyn szybkiego zużycia okładzin. Następną przyczyną jest styl jazdy z którym kłuci się oszczędzanie hamulców i całej reszty pojazdu dlatego motają się już tarcze

Co rozumiesz przez stwierdzenie "jak się je dobrze zrobi"?? Sugerujesz że zrobiłem je źle??
qzi666 pisze:czyli silnik 3 mb a jak reszta? wyciagarka?
Silnik który widać na zdjęciach to silnik 4d56 mitsubishi 2.5 turbodiesel+ intercooler altualnie bez intercoolera a nie 3.0 MB!!
Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 8:38 am
autor: Mikołaj
polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 9:16 am
autor: Piter69A
Heh, Mikołaj podał przykład małej przeróbki, tak na poczatek

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 12:59 pm
autor: Bart03
uazevo1 pisze:Bart03 pisze:jak sie je dobrze zrobi to nie ma problemu z nimi przez pare lat
dalej jednak nie wiem co ma do tego silnik - bo moca to on nie powala na nogi

Według specyfikacji technicznej ma 74KW czyli przy masie 1200kg to nie jest znowu tak mało. Do wartości momentu odr. nie udało mi się dokopać ale w porównaniu z innym uazem (silnik wołgi) to jest "rakieta"! Bardzo wyraźnie odczuwalne przyspieszenie i prędkość maksymalna jak dotąd osiągnięta 120km/h. Jestem przekonany że lepsze osiągi są jedną z przyczyn szybkiego zużycia okładzin. Następną przyczyną jest styl jazdy z którym kłuci się oszczędzanie hamulców i całej reszty pojazdu dlatego motają się już tarcze

Co rozumiesz przez stwierdzenie "jak się je dobrze zrobi"?? Sugerujesz że zrobiłem je źle??
ja mam motor z BMW 6 garow 2,8l - moc prawie dwa razy taka jak w twoim dieslu i jakos nie narzekam na szybkie zuzycie okladzin

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 5:00 pm
autor: Wałek
Mikołaj pisze:polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam

A co jest z Uaza
Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 5:10 pm
autor: piotr oskwarek
Brief

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 5:21 pm
autor: Piter69A
i rama

Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 6:15 pm
autor: Wałek
piotr oskwarek pisze:Brief

jeśli tak to ok
Re: jaki silnik???
: wt kwie 27, 2010 7:29 pm
autor: uazevo1
Bart03 pisze:
ja mam motor z BMW 6 garow 2,8l - moc prawie dwa razy taka jak w twoim dieslu i jakos nie narzekam na szybkie zuzycie okladzin

hm a takie małe pytanko używasz tego auta do jazdy na codzień??
Re: jaki silnik???
: śr kwie 28, 2010 7:27 am
autor: Mikołaj
piotr oskwarek pisze:Brief

Piter69A pisze:i rama

i sentyment
przeca to najprawdziwszy uaz

Re: jaki silnik???
: czw kwie 29, 2010 11:43 am
autor: pilmar
Mikołaj pisze:polecam do uaza silnik BMW M60 4,0 V8, 276KM (cudo silnik)
do tego mosty z Volvo Valp c-303 na zwolnicach,
zawias na sprężynie z disco + wahacze wzdłużne (tzw radiusy) też z disco
do tego wyciągarka mechaniczna z Gaza 66 + elektryk tył
do tego opony booger 37"/13" R 16
robi wszystko w komplecie wyśmienicie, sprawdzone polecam

motor m60 286 KM mam,
skrzynie manualną 6-tke też,
ale brak mi laplanderów.
masz jakaś namiar na laplandery w dobrej cenie?
12,5 tys allegro- te oferę znam
(mogą byc te najwolniejsze 1: 7,5 , bo mam szybki reduktor robura)
Re: jaki silnik???
: czw kwie 29, 2010 11:56 am
autor: Mikołaj
namiarów nie mam.
Cena jest może trochę duża, ale te mosty są tego warte.
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
Ja mam mosty o średnim przełożeniu i jest trochę wolny.....
135km/h przy 7,5 tys obrotów....

Re: jaki silnik???
: czw kwie 29, 2010 10:01 pm
autor: Bart03
Mikołaj pisze:
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
to model standard, a jest jeszcze szybszy - hardmadafaka

Re: jaki silnik???
: pt kwie 30, 2010 7:08 am
autor: Mikołaj
z jakimi przełożeniami?
Re: jaki silnik???
: pt kwie 30, 2010 1:19 pm
autor: pilmar
Mikołaj pisze:namiarów nie mam.
Cena jest może trochę duża, ale te mosty są tego warte.
"Robur" nie jest szybki, 1:1 i 1:1,8.
Ja mam mosty o średnim przełożeniu i jest trochę wolny.....
135km/h przy 7,5 tys obrotów....

reduktor mam 1:1,8
jaką masz skrzynie?