Strona 1 z 1

podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 3:28 pm
autor: konrad1983nr1
Witam
Panowie potrzebuje pomocy, padł mi alternator i zamiast zukowskiego, montuje boscha, tylko nie wiem jak go podłączyc, mam dwa przewody, + i wyjscie na regulator napięcia i nie wiem który gdzie podłączyć, postaram sie wkleić zdjęcia za chwile

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 3:33 pm
autor: konrad1983nr1
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 4:48 pm
autor: konrad1983nr1
http://allegro.pl/item1011737847_altern ... v_50a.html to wychodzi ze coś takiego jest tylko z silnika 1.4

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 7:37 pm
autor: 9mm
wydaje mi się że regulator napięcia masz od razu w alternatorze , plus dajesz tylko na akumulator , cienki przewód to chyba wzbudzenie. Tak podłączyłem altek z bmw i vW do zmot i hula (nie robiłem lampek , mam woltomierze w układzie)

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 7:48 pm
autor: konrad1983nr1
no podłączyłem już, po pomiarach wychodzi ze jest regulator wbudowany, mam amperomierz na "desce" :wink: ale zabardzo za zero to on nie przechodzi, nawet jak nic nie włączone, nie wiem czy lepszy od żukowskiego, w sumie za ta sama cene

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 9:01 pm
autor: uazevo1
Podłącze sie do tematu mam podobny objaw: Kiedy wszystkie odbiorniki są wyłączone amperomierz wskazuje 0 a jeśli włącze cokolwiek przechodzi na minus w zależności ile tego na włanczam tym bardziej wskazówka na minusie. Nie przeszkadza mi to zbytnio ale chciał bym sie w końcu dowiedzieć co to za zjawisko tym powoduje?? (alternator mistubishi pajero z wbudowanym regulatorem ,amperomierz żuk)

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 10:12 pm
autor: skyrafal
ludzie, po pierwsze - każdy normalny alternator ma wbudowany regulator napięcia. podłącza się + do akumulatora, a ten drugi kabelek do żaróweczki kontrolnej.
często bywa tak, że musi byc podłączona żaróweczka kontrolna ładowania o mocy 2-5W i to ma związek ze wzbudzieniem. nie ma żaróweczki - nie ma ładowania. w uazie takiej żaróweczki nie było, bo był amperomierz. więc jeśli się idzie z duchem nowoczesności zakładając 20 letni alternator Bosh :)21 to trzeba pamiętac o kontrolce.

po drugie - elektryka w uazie jest często fantazją na temat instalacji elektrycznej, a nie rzeczywistą instalacją elektryczną.
więc żeby się na 100% przekonac, że macie ładowanie robi się tak :

uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.

wbrew pozorom na sprawnym akumulatorze silnik popracuje ze 2h bez ładowania.

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 11:03 pm
autor: Adampio
A nie wystarczy zmierzyć napięcia na aku przy włączonym i wyłączonym silniku?

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 11:43 pm
autor: konrad1983nr1
no to musi ładowac bo skoro podłączyłem, odpalił a jak chciałem zgasić i przekreciłem kluczyk to ni chu chu :)21 , ale zdiagnozowałem problemo, hehehe na wzbudzenie napięci było podawane cały czas, bez wzgledu na położenie kluczyka, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
apropo (czy jak sie to pisze :wink: ) 2 h pracy bez ładowania moze i tak, ale w ostatniej fazie jak chcesz odpalic to juz tylko korba ratuje :)21 , na szczescie nie wyjeżdzam z garażu bez niej :)23

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 11:50 pm
autor: klucz13
konrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
Popsuty był
:)21

Re: podłączenie alternatora bosch

: czw maja 20, 2010 11:53 pm
autor: konrad1983nr1
klucz13 pisze:
konrad1983nr1 pisze:, swoja droga ciekaw jestem jak to sie działo ze na starym alternatorze działało bez problemu :-?
Popsuty był
:)21
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił

Re: podłączenie alternatora bosch

: pt maja 21, 2010 12:00 am
autor: klucz13
konrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił
To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematów :D to są dwa rożne sprzety i innych epok wiec różniece muszą być
:)21

Re: podłączenie alternatora bosch

: pt maja 21, 2010 9:05 am
autor: carinus
Jak się bierze alternator z konkretnego modelu samochodu,to trzeba brac tez schemat instalacji z tego modelu i motać identycznie jak w tym schemacie.

Re: podłączenie alternatora bosch

: pt maja 21, 2010 9:51 am
autor: konrad1983nr1
klucz13 pisze:
konrad1983nr1 pisze:
3 lata tak samo było wszystko, dopiero teraz sie popśnił
To trz było go odpśnić i nie miał byś dylematów :D to są dwa rożne sprzety i innych epok wiec różniece muszą być
:)21
odpśnienie w tej same cenie co ten, a roboty bym miał wiecej :)23 , a tu tylko obciołem troche ucho, rozwierciłem jeden otwór, przybliżyłem tulejke to wentylatora, skreciłem i podłączyłem, już wszystko gra

Re: podłączenie alternatora bosch

: pt maja 21, 2010 2:23 pm
autor: konrad1983nr1
noż qu :)11 , popodłanczane, ładowanie jest ale jak przekrece kluczyk żeby zgasić to nie da rady, zasilanie na wzbudzenie podane z bezpiecznika który po wyłączeniu zapłonu nie powinien podawać napięcia, wyjście z alternatora wpięte za stary regulator napięcia, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce :(

Re: podłączenie alternatora bosch

: sob maja 22, 2010 10:46 am
autor: carinus
konrad1983nr1 pisze:noż qu :)a, gdzie wpiąć to ostatnie żeby po przekreceniu kluczyka wyłanczało i był wskażnik ładowania na desce :(
W/g schematu.

Re: podłączenie alternatora bosch

: ndz maja 23, 2010 11:26 am
autor: BROWAR_PL
Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.

Re: podłączenie alternatora bosch

: ndz maja 23, 2010 3:18 pm
autor: konrad1983nr1
BROWAR_PL pisze:Jak chcesz mieć pewność że prąd ma zniknąć to weź wzbudzenie spod zasilania cewki.
otóż błąd, już zrobiłem, wzbudzenie było podane dobrze, tylko wyjście z alternatora było podbiete nie tam gdzie trzeba, czyli za stacyjke, po wyłączeniu stacyjki prąd w obwodzie był dalej bo podawał go tam alternator, teraz podłaćzyłem ładowanie bezpośrednio pod amperomierz i jest lux, poradziłem sobie bez schematów :)23

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt maja 25, 2010 4:49 pm
autor: carinus
konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt maja 25, 2010 5:57 pm
autor: konrad1983nr1
carinus pisze:
konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomoże :wink:

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt maja 25, 2010 9:19 pm
autor: carinus
Mam nieco odmienne zdanie na temat motania instalacji z różnych elementów po swojemu.Kiedyś jak coś robiłem to pamiętałem przez miesiąc,może dwa,ale po roku już nie wiedziałem co do czego było podłączone i jak prowadzone.Dlatego teraz nie robię druciarstwa tylko podłączyłem alternator toyotowski tak jak jest podłączony w oryginalnej instalacji i wiem ze wazmę schemat i będe wiedział co i gdzie idzie.

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt maja 25, 2010 9:30 pm
autor: PiRoman
konrad1983nr1 pisze:
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy
Kiedyś tak spaliłem żuka... to była robota bardzo logicznie przemyślana... rzekł bym... :)21

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt cze 08, 2010 7:11 pm
autor: luk
skyrafal pisze:l....

uruchamia silnik, włącza światła np. krótkie i na pracującym silniku zdejmuje klemę + z akumulatora. jeśli jest ładowanie to silnik będzie pracował nadal, jeśli nie ma to momentalnie zgaśnie, bo prąd pobierany jest wyłącznie z akumulatora.

....
Nie polecam takich zabaw. Akumulator pełni role bufora, przy odłączeniu akumulatora od układu przy pracującym silniku, regulator może nie zdążyć obniżyć napięcia (lub w ogóle mocno stracić na stabilności) i może pojawić się wysokie napięcie w układzie i coś uaplić (radio, CB).

Re: podłączenie alternatora bosch

: wt cze 08, 2010 9:24 pm
autor: skyrafal
konrad1983nr1 pisze:
carinus pisze:
konrad1983nr1 pisze:
poradziłem sobie bez schematów :)23
Raczej udało się podłączyć po długim grzebaniu,a można było o wiele szybciej i prościej...
nie po grzebaniu a logicznym przemyśleniu sprawy, schemat w tej instalacji raczej nie pomoże :wink:

oczywiście, że nie na motaniu rzecz polega. stacyjka ma rozłączac zasilanie zapłonu, a nie niewiadomo co. 1 kabelek ! ! !
gdy układ zapłonowy nie ma zasilania to wiadomo, że iskry nie będzie i siłą rzeczy silnik stanie.